Zobacz wÄ…tek - problem z zippkiem
NAS Analytics TAG

problem z zippkiem

i inne małe pojemności
_________

problem z zippkiem

Postprzez Zubol » 9/3/2010, 19:20

Witam , od dłuższego czasu mam pewien problem lecz dopiero teraz się z nim zwracam , otóż : mam quantum 06 od nowości , na początku gdy go dotarłem wyciągał ok 75kmh ( sprawdzane z Aeroxem)
natomiast przy przebiegu 4400 poszedł mi cylinder i wymieniłem w oficjalnym serwisie zippa , dotarłem lecz on wyciągał zaledwie 60kmh i miał przy tym obroty co najmniej jakby zasuwał ze 75 a przyspieszenie było takie same lub może troszkę lepsze ( niż przed wymianą cylka) lecz w serwisie powiedzieli mi że założyli blokadę na wariatorze. Po ok 1500 kilometrach udałem się na przegląd i przy okazji kazałem ściągnąć tą blokadę. Po odebraniu go z serwisu szczęśliwy dałem mu gazu a tu znowu tylko 60 (tylko trochę lepiej się zbierał), zatrzymałem się i zadzwoniłem do szefa serwisu który z bólem serca wyznał mi że wtedy gdy wymieniałem cylinder zabrakło im 50ccm i wsadzili 60ccm i zapomnieli mi o tym powiedzieć , więc zaproponował mi wywiercenie kilku dziurek w filtrze powietrza aby to coś dało , więc tak zrobiłem lecz później tego żałowałem i zakleiłem je z powrotem ( strasznie mulił ) A pan serwisant powiedział po prostu "niewiem dlaczego tak jest , nie mam pojęcia" i na tym się skończyło . Niedawno wymieniłem tłumik na jakiś od kumpla stary sportowy ( fabryczny to była po prostu zgroza )
i poprawiło się przyspieszenie lecz nic poza tym . Aktualny przebieg skutera to ok 8500 (około ponieważ licznik nie działa od dłuższego czasu). Proszę o podpowiedź co sprawiło by żeby znowu wyciągał te 75kmh . Z góry dzięki pozdro .
Zubol
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/3/2010, 19:18


Postprzez szymeksuzi125 » 9/3/2010, 19:42

Może kanały wylotowe w cylku są nie w takich odległościach jak oryginalny cylek i moze nie są takich samych wymiarów ;) to częsta wada zamienników. Ja tak miałem ale w cylindrze do innego moto i jak porównywałem zamiennik ze starym to się za głowę złapałem.

Lub tez druga opcja. Wyreguluj gaźnik, ale to mało prawdopodobne.
szymeksuzi125
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 10/12/2009, 20:24


Postprzez talta » 10/3/2010, 10:07

Serwis zippa to masakra, jeśli nadal miał bym zippka to nigdy bym już im nie zaprowadził moto. Po pierwsze olej ten serwis, lepiej kupić za to narzędzia i grzebać samemu. Pewnie masz niżej okna niż w seryjnym cylku, możliwe, że jest próg między karterami, a cylem. Porównaj wysokości okien, sprawdź ten próg, wygładź kanały w cylku. Wyreguluj całe moto porządnie, gaźnik, rolki, sprężyny itp. Filtr wymień na jakiś porządny albo kup nową obudowę, bo takie zaklejanie plastrem to może być zdradliwe. Blokadę pewnie Ci zostawili, masz na scigaczu temat o blokadach, przeczytaj i posprawdzaj. Możliwe, że do tego tłumika można podnieść wydech itp, poszukaj w necie, możliwe, że masz w tym cylu też złe kąty wpadania mieszanki, albo jakieś nierówności.
talta
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2439
Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14

Postprzez Zubol » 10/3/2010, 13:52

co do serwisu to partactwo nieziemskie , miałem popękane plastiki jak mi go oddali i wygląda na to że będę musiał nowy cylinder kupić . serwis który mi to robił już nie serwisuje zippa ( Pszczyna)
Zubol
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/3/2010, 19:18

Postprzez talta » 10/3/2010, 14:14

Jak masz garaż to rób sam. Jak coś popsujesz to trudno. Najlepiej jak masz duży stół, to zrób tak jak ja, na środku silnik, z tyłu to co zdjąłem, z prawej narzędzia, z lewej nowe części łatwo i przyjemnie się robi. Jakieś radio też umili Ci pobyt, dobre oświetlenie i jedziesz. Jak masz laptopa to możesz go sobie wziąć i na bieżąco w necie sprawdzać to czego nie wiesz.
W serwisach siedzą praktykanci i mają olew na skutery, a jak widzą 4T to by rzucili to w diabły, masz szczęście, że 2T ;)
Jeśli masz ocieplany garaż to idź robić, jeśli nie to jak nie ma przez tydzień + 10 do 15 stopni C to nie idź, bo się ciężko robi.
talta
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2439
Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14

Postprzez Dandi93 » 10/3/2010, 16:24

Walicie smutki, moim zdaniem to nie jest przyczyna, ja założyłem 80ccm i nie zmieniałem nic i jechał tak samo jak na 50ccm. Po odpowiednim dobraniu dyszy w gaźniku i regulacji wagi rolek jechał około 80km/h. Ale jeszcze coś go trzyma, ale w sumie sam nie wiem. Na podniesionym kole kręci się na 13tyś rpm a podczas jazdy tylko na 7.5tyś rpm. Ale mi wystarczyły osiągi i nie grzebałem
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
Avatar użytkownika
Dandi93
Bywalec
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez Zubol » 10/3/2010, 18:32

właśnie mam zamiar przy najbliższej okazji przejechać się do sklepu z częściami dla skuterów i kupić dyszę ok. 82 , tylko powiedzcie mi proszę czy tam jest 5mm czy 6mm , muszę jeszcze kupić przedłużkę amortyzatora bo nowy tłumik na dziurach wali mi w plastiki ale za to chodzi jak Aerox i jest cichszy i troszkę żwawszy .
Zubol
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/3/2010, 19:18

Postprzez Zubol » 14/3/2010, 20:35

wsadziłem dyszę 82 i nic to nie dało , nie wiem co dalej
Zubol
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/3/2010, 19:18

Postprzez Zubol » 16/3/2010, 17:22

nowy rekord , teraz skuter wyciąga max 55 :D , co raz gorzej , ale za to przyspieszenie ma przyzwoite . Coraz bardziej jestem przekonany że serwis blokady jednak nie ściągnął . Co do hamulców to na pewno nie blokują
Zubol
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/3/2010, 19:18

Postprzez KAPELA911 » 16/3/2010, 21:20

ja bym obstawiał kompresje jak senekkorzenna u mnie też tak było że coraz słabiej szedł i się okazało że kompresja lipna i kupiłem kit motorforca całekiem przyzwoita cena i dobre wykonanie jak skuter ma służyć tylko do jeżdzenia to polecam ten kit bo do tuningu się nie nadaje.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości




na górê