Zobacz wÄ…tek - Kawasaki ZXR 400 Cup Edition Silnik. ProszÄ™ o radÄ™!
NAS Analytics TAG

Kawasaki ZXR 400 Cup Edition Silnik. ProszÄ™ o radÄ™!

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kawasaki ZXR 400 Cup Edition Silnik. ProszÄ™ o radÄ™!

Postprzez GuRaL » 2/3/2010, 00:52

Witam! Mam taki problem, kupiłem niedawno do mojej ZXR nowy silnik, trafiłem na edycje limitowaną Cup Edition, po przyjrzeniu się dokładniej zauważyłem że z silnika odchodzą dodatkowe elementy których nie było w starym seryjnym silniku. Proszę o poratowanie, co to jest i gdzie to trzeba podłaczyć (podobną część widziałem na serwisówkach od ZX6 w części "Fuel System > Air Cleaner" ale nie wiem w 100% czy to jest to).

Obrazek
Obrazek
"Nic na siłę, lewy pas, gaz i płynę..."
Avatar użytkownika
GuRaL
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10/1/2009, 00:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki


Postprzez macs » 2/3/2010, 12:55

Nie jestem pewien ale mysle,ze do obudowy filtra
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie


Postprzez GuRaL » 16/3/2010, 14:07

Już rozkminiłem inną opcje zeby nie niszczyc airboxa, kupiłem na allegro za grosze mały filtr stozkowy i zamontowałem ;P
"Nic na siłę, lewy pas, gaz i płynę..."
Avatar użytkownika
GuRaL
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10/1/2009, 00:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Przemo_rene » 16/3/2010, 16:19

dobre wyjście :D serio - szacun :) Ja podobny układ wywaliłem u siebie bo zajmował za dużo miejsca i zaślepiałem otwory po wężach. To jest prawdopodobnie prekursor układu KLEEN ;) Bez niego wszsytko gra tylkoospaliny nietrzymają norm emisji :P
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez miki1406 » 17/3/2010, 08:46

Toto dziadostwo dopuszcze do airbox'u spaliny (ich część), które są później przepalane raz jeszcze... Finalnie spalin moto wypuszcza mniej i są mniej hmmm toksyczne ;-) Zmniejsza toto też moc... Wersje z tym dziadostwem wychodziły na kilka różnych krajów... W aucie taki system nazywa się EGR, a po polsku "recyrkulator spalin".

Jak się da to wywal to... A nie myślałeś kupić pieca od 600ki... ponoć wchodzi bez problemu (nawet widziałem parę aukcji takich moto na allegro)
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Przemo_rene » 17/3/2010, 08:54

Działa to trochę inaczej a mianowicie podciśnieniem ZASYSA powietrze z Airboxa do kanałów wydechowych i tam poprzez dawkę świeżego powietrza zmniejsza toksyczność spalin. Tak to dokładnie działało u mnie. ZXR 400 nie jest najnowszym sprzętem więc myslę, że konstrukcja bardziej działa w ten sposób niż jak opisał kolego miki1406.

Takie coś poza tym NIE zmniejsza mocy :) Ewentualnie przy schodzeniu z obrotów pod obciążeniem na tłumiku przelotowym powoduje czasem strzały w tłumik. Firma MUZZY wykonuje nawet fabrycznie zaślepki do tego typu układów bo właśnie zapobiec tego typu zjawiskom i zyskać baardzo minimalnie większą kompresję powietrza w airboxie (brak zasysania go przez ten układ)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez GuRaL » 17/3/2010, 17:57

Myślałem o piecu od 600 ale poszukałem po różnych forach i trzeba troche poprzerabiać rame i mocowania
"Nic na siłę, lewy pas, gaz i płynę..."
Avatar użytkownika
GuRaL
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10/1/2009, 00:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez miki1406 » 18/3/2010, 11:34

Przemo chyba masz racje... Zaczytałem się w Haynesa, od SC28 i w fajerze to się nazywa system PAIR... Jest to jakby dopalacz spali... Dodaje on powietrza do spalin dzięki czemu umożliwia ich dopalenie w tłumiku...

TrochÄ™ info
http://www.rc51.org/pair.htm (otwórz link)
http://grupy.scigacz.pl/co,to,jest,pair,AIR,SUPPLY,system,hose,routing,2,399732,2006_09.html (otwórz link)
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez GuRaL » 18/3/2010, 13:49

dobra ok, ale czy to trzeba podłaczać do airboxa czy wystarczy zamontować na końcu rurki (tam gdzie ma wejsć do airboxa) mały filtr stozkowy?
"Nic na siłę, lewy pas, gaz i płynę..."
Avatar użytkownika
GuRaL
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10/1/2009, 00:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Przemo_rene » 18/3/2010, 14:20

można. Może byc wtedy głośnieszy dolot (u mnie tak było jak zostawiłem to na zewnątrz poza airboxem a airboxa zaslepiłem. Lepiej zaślepić same węże lub wprowadzić ten co trzeba do wywierconego otworu w airboxie i uszczelnić (choć to odradzam bo masa roboty a efekty żadne bo jak pisałem na moc czy jej przebieg ten element nie wpływa wogóle)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez GuRaL » 18/3/2010, 17:37

Tylko o to chodzi ze ja właśnie nie mam dziury w airboxie do tego i dlatego chce to inaczej zrobic zeby nie niszczyć airboxa ;P Kupiłem nowy silnik z wersji cup edition i to było a w starym nie miałem.
"Nic na siłę, lewy pas, gaz i płynę..."
Avatar użytkownika
GuRaL
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10/1/2009, 00:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Przemo_rene » 19/3/2010, 09:23

zaślep t ow takim razie.



===Kurwa ale mam kaca dziÅ›==
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez GuRaL » 19/3/2010, 11:51

a nie lepiej dać ten filtr powietrza mały na to zeby to działało?
"Nic na siłę, lewy pas, gaz i płynę..."
Avatar użytkownika
GuRaL
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10/1/2009, 00:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Przemo_rene » 19/3/2010, 12:37

to bedzie działać bez filtra powietrza także - filtracja nie jest potrzebna bo to leci do kolektorów prawie bezpośrednio. z resztą jak odpalisz ten silnik z tym podłączonym tak poprostu jak jest teraz to zobaczysz o co chodzi. Jak chcesz - wszystko kwestia estetyki.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez GuRaL » 19/3/2010, 22:34

Patrzyłem na odpalonym jak to chodzi, zatkałem palcem i były małe obroty, puściłem i obroty momentalnie się zwiększyły.
"Nic na siłę, lewy pas, gaz i płynę..."
Avatar użytkownika
GuRaL
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10/1/2009, 00:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Przemo_rene » 20/3/2010, 12:26

a ssa czy dmucha? Jak ssa to nie ma mieć prawa wpływu (bo zasysa czyste powietrze do dopalenia spalin).

Jak dmucha (czyli część spalin wydala przez te wężę i dopala w dolocie) to już inna sprawa i wtedy nie masz co zaślepieć tego najlepiej jedna wprowadzić do obudowawy filtra powietrza.

Poustawiaj najpierw dobrze gaźniki do tego silnika i wtedyu sprawdzaj bo bedziesz miał przekłamanie czy to coś wpływa czy nie na pracę silnika.

ps. możesz wogóle sie tego pozbyć zaklejając te otworki w kanałach wydechowych w głowicy klejem do bloku silniika (coś jak poxipol ale wysokotemperaturowy i twardszy) Wtedy śmiało możesz odpinać węże i nic nie bedzie działać.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê