[Yamaha Super Tenere 1200] Yamaha XT1200Z Super Tener
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
[Yamaha Super Tenere 1200] Yamaha XT1200Z Super Tener
Dyskusja na temat: Yamaha XT1200Z Super Tenere - pustynna burza
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Yamaha XT1200Z Super Tenere - pustynna burza
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Yamaha XT1200Z Super Tenere - pustynna burza
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
No nie wiem, czy dokopią. BMW to BMW.<br><hr>AdventurerKomentatorzy napisał(a):ale kopia BMW<br><hr>intruz<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Nie ma co dywagować. Za 2-3 lata, jak ludzie tym pojeżdżą to sie okaże co te sprzęty są warte. Takie jest moje zdanie. <br><hr>Loki team Grajewo
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Kolejna 260 kg wydumka marketingu, na 19 calowych kółeczkach, z ozdobną płytą pod silnikiem- moto SUV które broń boże w teren puścić. Na lansowanie są lepsze maszynki.<br><hr>BiC.
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
podpisujeKomentatorzy napisał(a):Kolejna 260 kg wydumka marketingu, na 19 calowych kółeczkach, z ozdobną płytą pod silnikiem- moto SUV które broń boże w teren puścić. Na lansowanie są lepsze maszynki.<br><hr>BiC.<br>
<br><hr>Miro
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
bmw wazy prawie 60 kg mniej od super nowej,nowoczesnej,przelomowej tenery..<br><hr>hejKomentatorzy napisał(a):ale kopia BMW<br><hr>intruz<br>Komentatorzy napisał(a):No nie wiem, czy dokopią. BMW to BMW.<br><hr>Adventurer<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
BMW model na 2010 rok z paliwem waży 246, więc o 14 kg mniej niż Tenera. Tu masz dane : <a href="http://www.motocykle.v10.pl/BMW,R1200GS,wrazenia,z,jazdy,modelem,na,2010,rok,38710.html" target="blank" class="link">http://www.motocykle.v10.pl/BMW,R1200GS,wrazenia,z,jazdy,modelem,na,2010,rok,38710.html</a><br><hr>t_racer_Komentatorzy napisał(a):ale kopia BMW<br><hr>intruz<br>Komentatorzy napisał(a):No nie wiem, czy dokopią. BMW to BMW.<br><hr>Adventurer<br>Komentatorzy napisał(a):bmw wazy prawie 60 kg mniej od super nowej,nowoczesnej,przelomowej tenery..<br><hr>hej<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Oj chyba przesadziles GS 1200 waży 10 kg mniej tylko 256 kg !<br><hr>PiotrKomentatorzy napisał(a):ale kopia BMW<br><hr>intruz<br>Komentatorzy napisał(a):No nie wiem, czy dokopią. BMW to BMW.<br><hr>Adventurer<br>Komentatorzy napisał(a):bmw wazy prawie 60 kg mniej od super nowej,nowoczesnej,przelomowej tenery..<br><hr>hej<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
BMW GS Adwenture dane ze strony oficjalnej BWMKomentatorzy napisał(a):ale kopia BMW<br><hr>intruz<br>Komentatorzy napisał(a):No nie wiem, czy dokopią. BMW to BMW.<br><hr>Adventurer<br>Komentatorzy napisał(a):bmw wazy prawie 60 kg mniej od super nowej,nowoczesnej,przelomowej tenery..<br><hr>hej<br>Komentatorzy napisał(a):BMW model na 2010 rok z paliwem waży 246, więc o 14 kg mniej niż Tenera. Tu masz dane : <a href="http://www.motocykle.v10.pl/BMW,R1200GS,wrazenia,z,jazdy,modelem,na,2010,rok,38710.html" target="blank" class="link">http://www.motocykle.v10.pl/BMW,R1200GS,wrazenia,z,jazdy,modelem,na,2010,rok,38710.html</a><br><hr>t_racer_<br>
waga 256kg wiec jedynie mulitstrada 1200 leje
konkurencje wagowo no i moca ...<br><hr>Piotr
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
przesadziłem troszke,ale 14 kg mniej w o kilka lat starszej maszynie to i tak sporo.cena zreszta tez nie zachwyca...<br><hr>hejKomentatorzy napisał(a):ale kopia BMW<br><hr>intruz<br>Komentatorzy napisał(a):No nie wiem, czy dokopią. BMW to BMW.<br><hr>Adventurer<br>Komentatorzy napisał(a):bmw wazy prawie 60 kg mniej od super nowej,nowoczesnej,przelomowej tenery..<br><hr>hej<br>Komentatorzy napisał(a):BMW model na 2010 rok z paliwem waży 246, więc o 14 kg mniej niż Tenera. Tu masz dane : <a href="http://www.motocykle.v10.pl/BMW,R1200GS,wrazenia,z,jazdy,modelem,na,2010,rok,38710.html" target="blank" class="link">http://www.motocykle.v10.pl/BMW,R1200GS,wrazenia,z,jazdy,modelem,na,2010,rok,38710.html</a><br><hr>t_racer_<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
co do wagi BMW to waga nie zawiera ABS + innych akcesorii. Ale to nie wazne. Wazne ze Yamaha poszla w kierunku SUV. Z masa 260kg nazwa Tenere to lekka pomylka. Ja stawiam w tej sytuacji na KTM. Liczylem na Yamahe i sie przeliczylem. Co wieczor modle sie tymi slowami, "Droga Hondo zrob nowa Afryke, niech wazy 200kg, ma max 100KM, dobre zawieszenie, normalny lancuch ( wal w terenie - beeeee...). Zreszta skopiuj KTM tak zeby sie nie pier..... . Kurde to takie proste zrobic dobre enduro a oni kombinuja jak slon pod gore.<br><hr>ATnet
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Dla mnie bomba.Zawsze można się przyczepic,że podobna do BMW,czy niby ma coś ze STELVIO,albo do lansu,czy to,że w teren się zupełnie nie nadaje.W poważny teren to się nadają 250-600-tki,o naprawdę niskiej masie.Do wyjazdów wakacyjnych jakie uprawia 90%mototurystów,czyli max.po europie jest idealny,ta niby większa masa nie ma żadnego znacznia.Wygląda mocarnie i napewno będzie sie dobrze sprzedawał.<br><hr>Czarny
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ciekawie się zapowiada, tylko gdzie tu enduro? Na pewno nie w masie 260kg i nisko osadzonym lakierowanym błotniku. Podobnie jak GSy i Viadro będzie służyć do bulwarowego lansu. I pewnie nie jeden wrzuci naklejke "Dakar" na szybę albo bok:P Może idąc za modą na wskrzeszanie legend Honda wypuści nową królową?<br><hr>Snick
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
yamaha czy byla by lepsza czy gorsza od bmw gs to i tak w testach w gazecie MOTOCYKL test wygrał by BMW ,, PRZEKUPIONE TESTY W NIEMIECKIEJ motorrad A POLSKIM CZASOPISMIE motocykl ,, nie kupuje tej gównianej gazety ,, <br><hr>wsk besstKomentatorzy napisał(a):ale kopia BMW<br><hr>intruz<br>Komentatorzy napisał(a):No nie wiem, czy dokopią. BMW to BMW.<br><hr>Adventurer<br>Komentatorzy napisał(a):bmw wazy prawie 60 kg mniej od super nowej,nowoczesnej,przelomowej tenery..<br><hr>hej<br>Komentatorzy napisał(a):BMW model na 2010 rok z paliwem waży 246, więc o 14 kg mniej niż Tenera. Tu masz dane : <a href="http://www.motocykle.v10.pl/BMW,R1200GS,wrazenia,z,jazdy,modelem,na,2010,rok,38710.html" target="blank" class="link">http://www.motocykle.v10.pl/BMW,R1200GS,wrazenia,z,jazdy,modelem,na,2010,rok,38710.html</a><br><hr>t_racer_<br>Komentatorzy napisał(a):BMW GS Adwenture dane ze strony oficjalnej BWM
waga 256kg wiec jedynie mulitstrada 1200 leje
konkurencje wagowo no i moca ...<br><hr>Piotr<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Jeździłem super tenerą firmową, w salonie. Mam GSa i przy nim zostanę. Jest samczy, dużo bardziej stabilny, zdecydowanie lepiej chroni przed wiatrem (mały nie jestem). Nie jeździłem nią w terenie ale odnoszę wraźenie że to rzeczywiście moto bardziej do lansu. Czy się podoba czy nie, to kwestia gustu, mnie nie zachwyca, za okrągła, za gładka, za świecąca. Taki trochę zaprzęg Świetego Mikołaja.
No i chyba najwaźniejsza rzecz w terenie: GS jest silny jak koń i bardzo przewidywalny. Odkręcenie manetki zawsze przynosi oczekiwany efekt. W tenerce trzeba trzymać stale 3500-400 obrotów bo szarpie. Nie zawsze to jest wygodne.
Jedno ma zdecydowanie tenere lepsze: cena. GS jest drogi absurdalnie.<br><hr>Tomek
No i chyba najwaźniejsza rzecz w terenie: GS jest silny jak koń i bardzo przewidywalny. Odkręcenie manetki zawsze przynosi oczekiwany efekt. W tenerce trzeba trzymać stale 3500-400 obrotów bo szarpie. Nie zawsze to jest wygodne.
Jedno ma zdecydowanie tenere lepsze: cena. GS jest drogi absurdalnie.<br><hr>Tomek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Pierwsze co rzuca sie w oczy a wlasciwie w reke to bardzo szybko lapiace sprzeglo ktorym mozna wspaniale dozowac. Motocykl rusza najfajniej miedzy 2000 – 2500 rpm. Na I szym biegu mozna swobodnie wykrecic ca. 80 km/h +
Mimo sporej wagi motocyklem niezmiernie latwo sie manewruje, maszyna sama sklada sie w luki. Krotki sdystans i wjazd na autostrade. Silnik kreci swobodnie, jednolicie bez zadnych feuerwerkow i niespodzianek. Od 120 km7h fura zaczyna nieco rzucac, moze to zasluga kufrow, a moze jej naprawde ogromnych gabarytow. Pozycja za sterami jest naprawde imponujaca. Kanapa wyposazona w mate aby dupsko nie latalo jak xxx po pustym sklepie, moze i nieco twarda ale za to jakze wygodna, kat kolan optymalny – zadko spotykam sie z taki idealnym rozwiazaniem
Szerokosc baku jak dla mnie optymalna – lepiej nie mozna.
Z autostrady po miescie swoimi utartymi szlakami na ktorych da sie sprawdzic co i jak. Moj ulubiony lewy winkiej na drodze szybkiego ruchu absolwuje z predkoscia 100 km/h ( bez ograniczen predkosci przynajmneij na tym odcinku ), mozna by bylo znacznie szybciej ale niemam jakos ani ochoty na niespodzianki ze strony opon ani potrzeby z racji motocykla. 45 st wystarczy na pierwszy raz calkowicie.
Cazs powolimija, trzeba wracac i oddac maszyne dealerowi.
Silnik, mocny dol, fajnie wkreca sie na obroty jednak niema co oczakiwac w komcu to Reise Enduro a nie sportowa V – 2.
Zestrojenie Silnika ze skrzynia biegow
I – sza klasa, Zostalem b. Pozytywnie zaskoczony tym, ze mimo jak na V – ke to przy niskich obrotach nic nie szarpie i mozna spokojnie bez obaw powolutku powolutku.
Przy przepisowej jezdzie z predkoscia 50 km/h ma sie troche dylemacik czy zostac jeszcze na II – cim, czy wrzucic juz IV – ke To wlasciwie jedyna wada motocykla. Od 65 km/h na upartego mozna wrzucic VI – tke.
Skrzynia biegow
dobrze zestopniowana jedyne co moim zdaniem nie wyszko to z tymi 50 km/h jak wyzej. Reszta cod miod, malina i orzeszki.
Zawieszenie
brak jakichkolwiek negatywnych odczuc / spostrzezen, moze tylko to, ze przy ostrzejszym hamowaniu motocykl dosc sporo nurkuje, moze i daloby sie przestawic przednie zawieszenie o pare klikow na twardsze, pytanie tylko czy pozniej bylo by tak samo komfortowo, mysle, ze tak a kompromis nie wypadlby za duzy.
Hamulce.
Co prawda telefonicznie zapewniono mnie, ze testowana maszyna seryjnie wyposazone jest w ABS to jednak przy rzucie okiem na tarcze hamulcowe nie znalazlem harakterystycznego dla ABS'u kranzu. Z lewej strony felgi mozna zauwarzyc wchodzacy w plastikowa oslone kabelek, moez i to byl sensor ABS'u, dokladneij sprawdzac, nie sprawdzalem. Hamulce mogly by byc nieco lepsze do dobrych troche im brakuje.
Cokpit
Troche duzo tam tego -znaczy sie tych informacji. Co mnie denerwowalo to digitalny predkosciomierz o naprawde „ olbrzymich “ rozmiarach. Moglby byc nieco miiejszy. Osobiscie uwazam, ze analogowy bylby o niebo lepszy, co za tym idzie nie draznil by tak przeskokami cyferek. Diody i ich rozmiar jakos nijak nie pasuja do motocykla- moim zdaniem sa stanowczo za male, mogly by byc nieco wieksze. Ich rozmieszczenie po lewej stronie obrotomierza ( rowniez znajdujacego sie po lewej stronie ) jest nieco niefortunne, Honda w nowych modelach CBF czy VFR rozwiazala to znacznei leoiej umieszczajac je nad obrotosciomierzem i poredkosciomierzem. Sa one rowniez nieco wieksze co lepiej harmonizuje z caloscia.
Podsumowanie
Yahama odwalila naprawde kawal roboty. W nowej Tenere naprawde niema do czego sie przyczepic. Jedyne co mi nie pasilo to jej cena ktora w porownyniu z R 1200 GS jest niestety za wysoka, stanowczo za wysoka. Jedyna uwaga jaka mi sie w sumie nasowa, to to, ze dla mnie ten sprzet nie wchodzi w rachube. Dlaczego ? Coz, wydaje mi sie, ze jestem jeszcze na nia za mlody a w przyszlosci najprawdopodobniej bede za stary aby tak wysoko podniesc noge aby na nia zasiacsc.

Mimo sporej wagi motocyklem niezmiernie latwo sie manewruje, maszyna sama sklada sie w luki. Krotki sdystans i wjazd na autostrade. Silnik kreci swobodnie, jednolicie bez zadnych feuerwerkow i niespodzianek. Od 120 km7h fura zaczyna nieco rzucac, moze to zasluga kufrow, a moze jej naprawde ogromnych gabarytow. Pozycja za sterami jest naprawde imponujaca. Kanapa wyposazona w mate aby dupsko nie latalo jak xxx po pustym sklepie, moze i nieco twarda ale za to jakze wygodna, kat kolan optymalny – zadko spotykam sie z taki idealnym rozwiazaniem
Szerokosc baku jak dla mnie optymalna – lepiej nie mozna.
Z autostrady po miescie swoimi utartymi szlakami na ktorych da sie sprawdzic co i jak. Moj ulubiony lewy winkiej na drodze szybkiego ruchu absolwuje z predkoscia 100 km/h ( bez ograniczen predkosci przynajmneij na tym odcinku ), mozna by bylo znacznie szybciej ale niemam jakos ani ochoty na niespodzianki ze strony opon ani potrzeby z racji motocykla. 45 st wystarczy na pierwszy raz calkowicie.
Cazs powolimija, trzeba wracac i oddac maszyne dealerowi.
Silnik, mocny dol, fajnie wkreca sie na obroty jednak niema co oczakiwac w komcu to Reise Enduro a nie sportowa V – 2.
Zestrojenie Silnika ze skrzynia biegow
I – sza klasa, Zostalem b. Pozytywnie zaskoczony tym, ze mimo jak na V – ke to przy niskich obrotach nic nie szarpie i mozna spokojnie bez obaw powolutku powolutku.
Przy przepisowej jezdzie z predkoscia 50 km/h ma sie troche dylemacik czy zostac jeszcze na II – cim, czy wrzucic juz IV – ke To wlasciwie jedyna wada motocykla. Od 65 km/h na upartego mozna wrzucic VI – tke.
Skrzynia biegow
dobrze zestopniowana jedyne co moim zdaniem nie wyszko to z tymi 50 km/h jak wyzej. Reszta cod miod, malina i orzeszki.
Zawieszenie
brak jakichkolwiek negatywnych odczuc / spostrzezen, moze tylko to, ze przy ostrzejszym hamowaniu motocykl dosc sporo nurkuje, moze i daloby sie przestawic przednie zawieszenie o pare klikow na twardsze, pytanie tylko czy pozniej bylo by tak samo komfortowo, mysle, ze tak a kompromis nie wypadlby za duzy.
Hamulce.
Co prawda telefonicznie zapewniono mnie, ze testowana maszyna seryjnie wyposazone jest w ABS to jednak przy rzucie okiem na tarcze hamulcowe nie znalazlem harakterystycznego dla ABS'u kranzu. Z lewej strony felgi mozna zauwarzyc wchodzacy w plastikowa oslone kabelek, moez i to byl sensor ABS'u, dokladneij sprawdzac, nie sprawdzalem. Hamulce mogly by byc nieco lepsze do dobrych troche im brakuje.
Cokpit
Troche duzo tam tego -znaczy sie tych informacji. Co mnie denerwowalo to digitalny predkosciomierz o naprawde „ olbrzymich “ rozmiarach. Moglby byc nieco miiejszy. Osobiscie uwazam, ze analogowy bylby o niebo lepszy, co za tym idzie nie draznil by tak przeskokami cyferek. Diody i ich rozmiar jakos nijak nie pasuja do motocykla- moim zdaniem sa stanowczo za male, mogly by byc nieco wieksze. Ich rozmieszczenie po lewej stronie obrotomierza ( rowniez znajdujacego sie po lewej stronie ) jest nieco niefortunne, Honda w nowych modelach CBF czy VFR rozwiazala to znacznei leoiej umieszczajac je nad obrotosciomierzem i poredkosciomierzem. Sa one rowniez nieco wieksze co lepiej harmonizuje z caloscia.
Podsumowanie
Yahama odwalila naprawde kawal roboty. W nowej Tenere naprawde niema do czego sie przyczepic. Jedyne co mi nie pasilo to jej cena ktora w porownyniu z R 1200 GS jest niestety za wysoka, stanowczo za wysoka. Jedyna uwaga jaka mi sie w sumie nasowa, to to, ze dla mnie ten sprzet nie wchodzi w rachube. Dlaczego ? Coz, wydaje mi sie, ze jestem jeszcze na nia za mlody a w przyszlosci najprawdopodobniej bede za stary aby tak wysoko podniesc noge aby na nia zasiacsc.

- Pat123
- Świeżak
- Posty: 359
- Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11
Strony internetowe są zawsze pomocne w taki czy inny, jakikolwiek, Jest to dobry sposób, aby zacząć wyremontować swoje marzenia w świat rzeczywistości.
JK0-015 (otwórz link)
- charlote22
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 14/10/2010, 05:42
a stawiam w tej sytuacji na KTM. Liczylem na Yamahe i sie przeliczylem. Co wieczor modle sie tymi slowami, "Droga Hondo zrob nowa Afryke, niech wazy 200kg, ma max 100KM, dobre zawieszenie, normalny lancuch.
Maria
-----------
get your ex boyfriend back (otwórz link)
get your ex girlfriend back (otwórz link)
how to treat eczema (otwórz link)
Maria
-----------
get your ex boyfriend back (otwórz link)
get your ex girlfriend back (otwórz link)
how to treat eczema (otwórz link)
- mariahpc02
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 17/4/2011, 22:17
- Lokalizacja: San Diego
Tu kolego się grubo mylisz. Teren -Super Tenera łyka kilometrami, jest przewidywalna i stabilna nawet jadąc z pasażerem. Po za tym ma niesamowitego kopa na trybie "S", prędkość podróżna 120-160 przy standardowej owiewce. Brak wibracji. Ustawienia zawiechy jak w crossowce - dół i góra, dobicie i odbicie. O ustawieniach decydujesz Ty a nie komputer jak to ma GS. Dwa tryby kontroli trakcji. No i co najważniejsze z byle podłączeniem dodatkowej lampki nie muszę jechać do serwisu. Niestety w GSie wszystkim steruje "masa" czyli minus a to stwarza problem.<br><hr>MarasKomentatorzy napisał(a):Jeździłem super tenerą firmową, w salonie. Mam GSa i przy nim zostanę. Jest samczy, dużo bardziej stabilny, zdecydowanie lepiej chroni przed wiatrem (mały nie jestem). Nie jeździłem nią w terenie ale odnoszę wraźenie że to rzeczywiście moto bardziej do lansu. Czy się podoba czy nie, to kwestia gustu, mnie nie zachwyca, za okrągła, za gładka, za świecąca. Taki trochę zaprzęg Świetego Mikołaja.
No i chyba najwaźniejsza rzecz w terenie: GS jest silny jak koń i bardzo przewidywalny. Odkręcenie manetki zawsze przynosi oczekiwany efekt. W tenerce trzeba trzymać stale 3500-400 obrotów bo szarpie. Nie zawsze to jest wygodne.
Jedno ma zdecydowanie tenere lepsze: cena. GS jest drogi absurdalnie.<br><hr>Tomek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości