Piasek dostal sie do silnika. Co robic ?
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Piasek dostal sie do silnika. Co robic ?
Witam.
Pare dni temu mialem drobna pocierke na moim Bandicie 600 . wszystko bylo by ok gdzyby nie to ze przetarl sie / pękł dekielek z prawej strony silnika (przedni, ten mniejszy) i wywalilo olej na jezdnie(nie caly, jak przechyle motocykl na strone wizjerka od oleju to cos tam plywa). Zakupilem nowy dekielek i przystapilem do demontarzu uszkodzonego z zamiarem wymiany. Niestety po zdjeciu starej pokrywki okazalo sie ze do srodka dostal sie piasek i syf generalny (bez tragedii ale z niektorych zakamarkow nie moge usunac piasku bo nie mam tam czym podejsc) Na domiar zlego znalazlem pod deklem 2 kawalki oderwanego aluminium z popsutej pokrywki. Przerazenie we mnie wzbiera jak pomysle ze moze ich tam byc wiecej a po prostu wpadly do miski ( to jest chyba miska prawda ? ) . Pytanie wiec nastepujace... jak sie zabrac do wyczyszczenia wyzej opisanego syfu i ewentualnie wyłuskania fragmentow aluminium z miski. Po przewrotce silnik zostal odrazu unieruchomiony i oczywiscie nie odpalany do tej pory. POMOCY !
Pare dni temu mialem drobna pocierke na moim Bandicie 600 . wszystko bylo by ok gdzyby nie to ze przetarl sie / pękł dekielek z prawej strony silnika (przedni, ten mniejszy) i wywalilo olej na jezdnie(nie caly, jak przechyle motocykl na strone wizjerka od oleju to cos tam plywa). Zakupilem nowy dekielek i przystapilem do demontarzu uszkodzonego z zamiarem wymiany. Niestety po zdjeciu starej pokrywki okazalo sie ze do srodka dostal sie piasek i syf generalny (bez tragedii ale z niektorych zakamarkow nie moge usunac piasku bo nie mam tam czym podejsc) Na domiar zlego znalazlem pod deklem 2 kawalki oderwanego aluminium z popsutej pokrywki. Przerazenie we mnie wzbiera jak pomysle ze moze ich tam byc wiecej a po prostu wpadly do miski ( to jest chyba miska prawda ? ) . Pytanie wiec nastepujace... jak sie zabrac do wyczyszczenia wyzej opisanego syfu i ewentualnie wyłuskania fragmentow aluminium z miski. Po przewrotce silnik zostal odrazu unieruchomiony i oczywiscie nie odpalany do tej pory. POMOCY !
- oklej
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 24/1/2010, 22:41
sproboj moze pedzelek moczony w benzynie ekstrakcyjnej lub dieslu ewentualnie sprezone powietrze ? Nie wiem czy zda to egzamin ale warto sprobowac.
r6 99r
cmentarze są pełne zajebistych kierowców...
cmentarze są pełne zajebistych kierowców...
- kłosiakR6
- Świeżak
- Posty: 114
- Dołączył(a): 16/6/2008, 09:03
- Lokalizacja: warszawa
dokładnie, miskę obowiązkowo zdejmij i spróbuj może kompresorem co nieco wydmuchać(są takie pistolety z rurką ok.15-20cm i luks się nią przedmuchuje)
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Możesz dać sylikon ale pamiętaj że to nie to samo co porządna uszczelka. Nawet bo bardzo krótkim czasie może zacząć przepuszczać olej. Jeśli masz kasę i zamiar użytkowania moto dłuższy okres czasu to kup tą uszczelkę.
21.05.10r - A1 zdane
- Amek
- Świeżak
- Posty: 119
- Dołączył(a): 11/5/2009, 15:47
- Lokalizacja: iława
Popytaj w okolicznych warsztatach, w niektórych mają specjalne urządzenia do mycia silników pod ciśnieniem. Chodzi mi o mycie części silnika a nie obudowy.
Chodzi mi o coÅ› takiego http://www.eurotech.opole.pl/oferta/och ... czesci.htm
Chociaż jak pewnie rozbierzesz to wyczyścisz sam bez problemu. I kup NOWĄ uszczelkę a nie jakiś silikon. Wydatek mały a chociaż będziesz miał pewność wykonanej roboty.
Chodzi mi o coÅ› takiego http://www.eurotech.opole.pl/oferta/och ... czesci.htm
Chociaż jak pewnie rozbierzesz to wyczyścisz sam bez problemu. I kup NOWĄ uszczelkę a nie jakiś silikon. Wydatek mały a chociaż będziesz miał pewność wykonanej roboty.
VFR 02'
-
navi - Świeżak
- Posty: 459
- Dołączył(a): 17/4/2007, 12:24
- Lokalizacja: Wawa
Jak walniesz sylikon to w końcu zacznie się pocić, uszczelka nie kosztuje majątku, a miski bez powodu też potem nie będziesz zdejmował, więc lepiej zrobić raz a porządnie.
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
- michael
- Bywalec
- Posty: 515
- Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
- Lokalizacja: Białystok
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości