Piaggio NRG do tuningu?!
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Piaggio NRG do tuningu?!
Witam!
Mam Piaggio NRG z 1998 chłodzony powietrzem i chcę mu założyć cylinder 80cc, tylko nie wiem czy zakładać ponieważ wał ma prawdopodobnie 20 tys. km na karku. Boję się czy mi za przeproszeniem nie pierdyknie. Mozecie mi doradzić, bo nie wiem czy mam ryzykować czy nie bo przy moim budrzecie nowy wał to jest dużo...
Jeżeli nie macie o tym pojęcia, to powiedzcie mi co mogę zrobić, aby ten staruszek jeździł 90-100 km/h i ile mnie to będzie kosztować> Bardzo proszę
Mam Piaggio NRG z 1998 chłodzony powietrzem i chcę mu założyć cylinder 80cc, tylko nie wiem czy zakładać ponieważ wał ma prawdopodobnie 20 tys. km na karku. Boję się czy mi za przeproszeniem nie pierdyknie. Mozecie mi doradzić, bo nie wiem czy mam ryzykować czy nie bo przy moim budrzecie nowy wał to jest dużo...

Jeżeli nie macie o tym pojęcia, to powiedzcie mi co mogę zrobić, aby ten staruszek jeździł 90-100 km/h i ile mnie to będzie kosztować> Bardzo proszę

- PachoL_1990
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 3/2/2007, 19:45
moze na początek wymien sobie wydech to poprawi troche osiągi, a co do wału to wiele ludzi zakłada kity 80 do niezbyt młodych silników i rzadko sie cos dzieje z wałem
- pawlak200192
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1724
- Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36
Tak jak napisał pawlak200192, najpierw zainwestuj w sportowy wydech, dodatkowo gaźnik większy (bądź dysza główna), króciec ssący, no i pasowałoby wymienić wariator. Niejest to droga rzecz, a napewno poprawi osiągi. Po 20k km rolki w twoim wariatorze mogą być już trochę złużyte, takży wyjdzie Ci to na lepsze.
Jak będziesz zmieniał cylinder, to jednak pasowałoby wymienić ten wał. Jeżeli niemasz tyle kasy warto by było dać wał do regeneracji. Przy sporo większym obciążeniu jakie daje cylinder sportowy o zwiększonej pojemności, niewarto ryzykować, ponieważ na wale po tym przebiegu są już luzy, a razem ze złużytymi łożyskami może się szybko rozlecieć
Czyli podsumowując: napoczątku zastanów się nad wyżej wymienionymi częściami najpierw. Jeżeli to Ci niewystarczy kup cylinder 70/80ccm a dotego najlepiej sportowy wał i łożyska na wał. Jeżeli niestać Cię na nowy wał, daj go do regeneracji ale koniecznie kup sportowe łoyska, które są bardziej wytrzymałe i zapewniają mniejsze przeciążenia.
Pozdro
P.S Wisisz mi browara, za koleżeńską poradę
Jak będziesz zmieniał cylinder, to jednak pasowałoby wymienić ten wał. Jeżeli niemasz tyle kasy warto by było dać wał do regeneracji. Przy sporo większym obciążeniu jakie daje cylinder sportowy o zwiększonej pojemności, niewarto ryzykować, ponieważ na wale po tym przebiegu są już luzy, a razem ze złużytymi łożyskami może się szybko rozlecieć

Czyli podsumowując: napoczątku zastanów się nad wyżej wymienionymi częściami najpierw. Jeżeli to Ci niewystarczy kup cylinder 70/80ccm a dotego najlepiej sportowy wał i łożyska na wał. Jeżeli niestać Cię na nowy wał, daj go do regeneracji ale koniecznie kup sportowe łoyska, które są bardziej wytrzymałe i zapewniają mniejsze przeciążenia.
Pozdro

P.S Wisisz mi browara, za koleżeńską poradę

"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Dzięki...
A co powiecie na to: w tym jest wariator, komplet rolek, pasek, tulejka, blaszka pod wariator+ podkladki i do tego sprzeglo sportowe... czyli cały układ napedowy, a w prszyszlosci by sie wymienilo cos jeszcze. Osiągi dotychczasowe mojego skuta to prawdopodobnie 65-70 km/h, jestescie w stanie mi powiedziec ile mi to da??
wiem ze na przyspieszeniu ale nie wiemy czy na predkosci i ile...
A co powiecie na to: w tym jest wariator, komplet rolek, pasek, tulejka, blaszka pod wariator+ podkladki i do tego sprzeglo sportowe... czyli cały układ napedowy, a w prszyszlosci by sie wymienilo cos jeszcze. Osiągi dotychczasowe mojego skuta to prawdopodobnie 65-70 km/h, jestescie w stanie mi powiedziec ile mi to da??
wiem ze na przyspieszeniu ale nie wiemy czy na predkosci i ile...
- PachoL_1990
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 3/2/2007, 19:45
http://www.jednoslad.pl/modules.php?nam ... ge&pid=127
tu masz kolejnosc tuningowania podzespołow w skuterku
tu masz kolejnosc tuningowania podzespołow w skuterku
- pawlak200192
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1724
- Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36
witam ja mam skuter piaggio nrg mc3 z 2003roku i chciałbym mu poprawic osiagi
ile dał by mi tłumnik km/h ? teraz leci jakies 90/95km/h

- puszczyk93
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 22/3/2009, 13:29
- Lokalizacja: Krasnystaw
przewaznie siadaja lozyska a nie wal.
Wielu kozaków było i niektórym postawili tablice na cmentarzu. | Akcja społeczna bezpiecznej jazdy na motocyklu. | www.motozgon.pl
-
clico - Świeżak
- Posty: 185
- Dołączył(a): 11/12/2008, 20:51
- Lokalizacja: warszawa
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości