Zobacz wątek - Jak ustawic kąt wyprzedzenia zapłonu- Aprilia tuareg 125

Jak ustawic kąt wyprzedzenia zapłonu- Aprilia tuareg 125

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Jak ustawic kąt wyprzedzenia zapłonu- Aprilia tuareg 125

Postprzez łukasz0000 » 18/2/2010, 13:40

Witam!
Mam problem z zapłonem w aprili chciałbym się do wiedziec w jaki sposób ustawia się kąt wyprzedzenia zapłonu tzn. wiem że ma on miec wartośc 15 stopni tylko teraz zaczynają sie schody nie mam pojęcia względem czego mam ustawic te 15 stopni, na stojanie są katy tylko nigdzie nie ma punktu na wale czy na karterze względem którego mam to ustawic. Jest to aprilia z silnikiem rotax 127, a zapłon - sem amal sweden.
Pozdrawiam!
łukasz0000
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2/10/2009, 12:07


Postprzez henio12323 » 18/2/2010, 16:55

hmm nie bardzo sie znam na tych nowszych zapłonach jak masz koło magnesowe kręcisz aż tłok będzie na samej górze tzw marty punkt potem kręcisz dalej o 15 stopni kołem magnesowym ( ciągle kręcisz w kierunku takim jaki jest kierunek po odpeleniu moto :D ) gdzies na kole i na karterze powinieneś miec kropke albo kreske albo jakies oznaczenie. tyle jestem ci w stanie pomóc xD
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez łukasz0000 » 19/2/2010, 11:24

Nie za wiele mi to pomogło, ale dzięki za chęci. Wczoraj tak zacząłem kręcic tym zapłonem że aż złapała lewych obrotów i mi klin na wale obcieło. Nie mam siły już do tego wynalazku ;p.
łukasz0000
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2/10/2009, 12:07

Postprzez henio12323 » 19/2/2010, 11:43

haha rzeczywiscie, ale no to rozwiazanie jest masakryczne ;P
co do klina dziwne że ci ścieło :P raczej nie przez lewe obroty a przez to że koło było za lekko dokręcone. ja miałem DT 50 i raz wjechałem na górke i zjechałem tyłem lekko na biegu żeby spowolnic staczanie i mi tez do tyłu odpaliła i nic sie nie stało :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez łukasz0000 » 19/2/2010, 13:16

http://elektronika-motocyklowa.pl/motoc ... rilia.html
Ja mam układ tego typu, na prawdę potrzebuje konkretnych wskazówek co do regulacji tego zapłonu
łukasz0000
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2/10/2009, 12:07

Postprzez henio12323 » 19/2/2010, 16:01

to zobacz czy nie masz oznaczen inaczej ci nie pomożemy :) Ja ci napisałem jak ma byc kołem kręcisz do martwego punktu potem 15 stopni dalej i wtedy na kole i stojanie powinien się jakis punkt zgrywac stojan dopasowujesz pod koło magnesowe. nie ma raczej innej opcji :) tu nikt nie ma takiego sprzętu jak ty wiec raczej nikt ci bardziej nie pomoże
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez łukasz0000 » 19/2/2010, 18:33

Ok, zapłon ustawiony moto chodzi, ale nie zginął mi poprzedni problem którym było dymienie na biało... myślałem że była to wina zapłonu, a tu lipa... Gaźnik też jest ok wyczyszczony.
łukasz0000
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2/10/2009, 12:07

Postprzez henio12323 » 19/2/2010, 18:38

jak dymi na biało to tłok na wykonczeniu ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez łukasz0000 » 19/2/2010, 18:39

to nie to... świeżo po szlifie
łukasz0000
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2/10/2009, 12:07

Postprzez henio12323 » 19/2/2010, 18:42

moze mróz jest i dymi ? aaa albo wiem uszczelniacz na wale od strony sprzęgła bierze oleju i dlatego na biało dymi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez łukasz0000 » 19/2/2010, 18:43

uszczelniacze też wymienione ;D normalnie jakieś magiczne rzeczy się dzieją z tym motorem ;p
łukasz0000
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2/10/2009, 12:07

Postprzez henio12323 » 19/2/2010, 18:47

mogły byc wymienione ja tez raz wsadziłem nieco krzywo od obrotów mi go wydmuchało troche :P i tez brał olej i na biało dymil. bo albo pada tłok albo za duzo oleju do benzyny albo uszczelniacz albo mróz innej opcji nie ma :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez łukasz0000 » 19/2/2010, 18:54

Bo to było tak, ta aprilka stała ze 2 lata w szopie u gościa i odkupiłem ją od niego, brakowało jej cewkomodułu i śruby od regulacji składu mieszanki. Moduł skołowałem, po jeździłem trochę ale stwierdziłem ze trzeba szlif zrobic, złożyłem z powrotem i jakoś tam chodziła. Kupiłem jej śrubę wkręciłem ustawiłem dawkę i wkręca się tylko do 5-6tyś obrotów...
łukasz0000
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2/10/2009, 12:07

Postprzez henio12323 » 19/2/2010, 18:57

no to moze złą śrubka ? odkręc ją na maxa daj jej na maxa mieszanki i zobacz jak sie bedzie zachowywała a ma dozownik ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez łukasz0000 » 19/2/2010, 18:59

tak to jest na pewno ta śruba, bez chodzi dobrze tzn 11-12tys obrotów ale za to nie ma wolnych... dozownik ma ale odłączony...
łukasz0000
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2/10/2009, 12:07

Postprzez henio12323 » 19/2/2010, 19:00

to nie zakładaj jej i smigaj :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez łukasz0000 » 19/2/2010, 19:02

no tak i wychodzi coś w granicach 9litrów na 100km
łukasz0000
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2/10/2009, 12:07

Postprzez henio12323 » 19/2/2010, 20:01

to wkręc tylko tylko tą srube aby sie trzymała bo jak jest odkręcona łapie lewe powietrze i przedmuchuje benzyną ;P jak nie to moze kup nowy gaźnik ? albo oddaj komus do regulacji
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez gh_joker » 20/2/2010, 08:33

Przepal go dobrze i zbadaj jakiego koloru jest swieca no i przedewszystkim czy jest mokta czy sucha... Zbadaj ten kolor, napisz i ci powiem czy to wina gaznika a jak tak to czy za duzo powietrza czy paliwa;)

Prawidlowy kolor to jasno brazowy jak biszkopty:)

Apropos, filtr powietrza porzadnie wyczyszczony i nasmarowany...?

A jak jest zbyt bogata mieszanka to chyba kopci na czarno... Czy sie myle?

No i jak by byly walniete uszczelniacze to zazwyczaj pluje olejem w rure wydechowa i leje miedzy cylindrem a dyfuzorem...
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
Avatar użytkownika
gh_joker
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
Lokalizacja: cambridge

Postprzez łukasz0000 » 20/2/2010, 10:14

Dobra, dzisiaj ją przepale. Nie, uszczelniacze są na 100% pewne, muszę szukac przyczyny w gaźniku. Kopci to ona na biało, jak z komina w Watykanie ;D;D
łukasz0000
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2/10/2009, 12:07

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr
cron