Zobacz wątek - Wymiana tłoka (jestem w tym zielony)
NAS Analytics TAG

Wymiana tłoka (jestem w tym zielony)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wymiana tłoka (jestem w tym zielony)

Postprzez digim » 17/2/2010, 11:33

Witam!
nadszedł czas kiedy musze wymienic tłok i oddac cylinder do szlifu, oczywiście zajmie sie tym mechanik, ale chce juz kupić części, więc pytanie -

1Co sądzicie o tłokach firmy motojapan bądź ITK? nie wiem, ile powinienem wydać na porządny tłok, a zależy mi na tym aby nie kupić gówna.
2 czy wymieniając tłok z pierścieniami powinienem od razu wymienic jeszcze jakąś część?

z góry dzieki za pomoc, pozdrawiam, Digim

P.S. Mam suzuki RG 125 f z 1994-go roku
digim
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 24/7/2009, 23:02
Lokalizacja: Milanówek


Postprzez maciek.046 » 17/2/2010, 12:37

cylinder musisz oddac do szlifu...
polecam tloki firmy wossner, vertex, wiseco...
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28


Postprzez marcinpsk » 17/2/2010, 13:36

Pozatym jak oddasz cylinder do szlifu to wtedy Ci powiedza na jaki nadwymiar go rozszlifuja i wtedy na taki nadwymiar sie kupuje tlok (i)
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez adamRS » 17/2/2010, 20:41

Akurat najpierw kupuje się tłok i oddaje do warsztatu razem z cylindrem i oni wtedy szlifują cylinder do wymiaru tłoka.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez maciek.046 » 17/2/2010, 23:02

najlepiej oddac do kogos kto robi szlify i ma tloki :D

polecam motor-tech katowice...
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez 7beat » 20/2/2010, 10:06

te tłoki co wymieniłeś to najgorsze szajsy, które zacierają sie po 2tys. sam miałem taki jeden......... najlepiej kup wossnera lub verteksa koszt ok. 300-350zł
a i upewnij się czy nie masz na cylindrze powłoki z nicasilu bo jak masz to nici ze szlifu i będziesz musiał wbijać tuleje ;/ a i jak wymieniasz tłok to raczej nic więcej nie wymieniasz bo z tłokiem dostajesz tuleje tylko musisz sprawdzić czy nie ma luzów na łożysku igiełkowym przy tłoku i na korbie(mechanik powinien sam to dobrze sprawdzić), no i oczywiście komplet uszczelek
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez michael » 20/2/2010, 16:31

Najpierw idziesz do szlifierza z cylindrem i ma pomierzyć, na jaki szlif wyda. Potem kupujesz tłok o odpowiedniej średnicy i oddajesz cylinder do szlifowania, a potem twój mechanik ci to poskłada. I j.w. nicasilu się nie szlifuje, albo daje się tylko tłok i pierścienie nowe, albo tuleja (zależy od zużycia i sposobu eksploatacji jaki przewidział producent)
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez marcinpsk » 20/2/2010, 20:09

adamRS napisał(a):Akurat najpierw kupuje się tłok i oddaje do warsztatu razem z cylindrem i oni wtedy szlifują cylinder do wymiaru tłoka.


To co zrobisz w przypadku gdy kupisz tlok nominalny albo na 1 nadwymiar, pozniej rozbierzesz silnik i zaniesiesz cylinder do pomierzenia i okaze sie ze nadaje sie on juz tylko do zeszlifowania na 2 lub 3 nadwymiar ??
Dlatego najpierw sie mierzy cylinder i ustala na ktory nadwymiar bedzie szlif a pozniej sie kupuje odpowiedni tlok.
marcinpsk
Świeżak
 
Posty: 402
Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
Lokalizacja: Legionowo



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê