Wymiana tłoka (jestem w tym zielony)
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Wymiana tłoka (jestem w tym zielony)
Witam!
nadszedł czas kiedy musze wymienic tłok i oddac cylinder do szlifu, oczywiście zajmie sie tym mechanik, ale chce juz kupić części, więc pytanie -
1Co sądzicie o tłokach firmy motojapan bądź ITK? nie wiem, ile powinienem wydać na porządny tłok, a zależy mi na tym aby nie kupić gówna.
2 czy wymieniając tłok z pierścieniami powinienem od razu wymienic jeszcze jakąś część?
z góry dzieki za pomoc, pozdrawiam, Digim
P.S. Mam suzuki RG 125 f z 1994-go roku
nadszedł czas kiedy musze wymienic tłok i oddac cylinder do szlifu, oczywiście zajmie sie tym mechanik, ale chce juz kupić części, więc pytanie -
1Co sądzicie o tłokach firmy motojapan bądź ITK? nie wiem, ile powinienem wydać na porządny tłok, a zależy mi na tym aby nie kupić gówna.
2 czy wymieniając tłok z pierścieniami powinienem od razu wymienic jeszcze jakąś część?
z góry dzieki za pomoc, pozdrawiam, Digim
P.S. Mam suzuki RG 125 f z 1994-go roku
- digim
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 24/7/2009, 23:02
- Lokalizacja: Milanówek
cylinder musisz oddac do szlifu...
polecam tloki firmy wossner, vertex, wiseco...
polecam tloki firmy wossner, vertex, wiseco...
limit20znaków:evil:
-
maciek.046 - Bywalec
- Posty: 834
- Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28
najlepiej oddac do kogos kto robi szlify i ma tloki
polecam motor-tech katowice...

polecam motor-tech katowice...
limit20znaków:evil:
-
maciek.046 - Bywalec
- Posty: 834
- Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28
te tłoki co wymieniłeś to najgorsze szajsy, które zacierają sie po 2tys. sam miałem taki jeden......... najlepiej kup wossnera lub verteksa koszt ok. 300-350zł
a i upewnij się czy nie masz na cylindrze powłoki z nicasilu bo jak masz to nici ze szlifu i będziesz musiał wbijać tuleje ;/ a i jak wymieniasz tłok to raczej nic więcej nie wymieniasz bo z tłokiem dostajesz tuleje tylko musisz sprawdzić czy nie ma luzów na łożysku igiełkowym przy tłoku i na korbie(mechanik powinien sam to dobrze sprawdzić), no i oczywiście komplet uszczelek
a i upewnij się czy nie masz na cylindrze powłoki z nicasilu bo jak masz to nici ze szlifu i będziesz musiał wbijać tuleje ;/ a i jak wymieniasz tłok to raczej nic więcej nie wymieniasz bo z tłokiem dostajesz tuleje tylko musisz sprawdzić czy nie ma luzów na łożysku igiełkowym przy tłoku i na korbie(mechanik powinien sam to dobrze sprawdzić), no i oczywiście komplet uszczelek
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Najpierw idziesz do szlifierza z cylindrem i ma pomierzyć, na jaki szlif wyda. Potem kupujesz tłok o odpowiedniej średnicy i oddajesz cylinder do szlifowania, a potem twój mechanik ci to poskłada. I j.w. nicasilu się nie szlifuje, albo daje się tylko tłok i pierścienie nowe, albo tuleja (zależy od zużycia i sposobu eksploatacji jaki przewidział producent)
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
- michael
- Bywalec
- Posty: 515
- Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
- Lokalizacja: Białystok
adamRS napisał(a):Akurat najpierw kupuje się tłok i oddaje do warsztatu razem z cylindrem i oni wtedy szlifują cylinder do wymiaru tłoka.
To co zrobisz w przypadku gdy kupisz tlok nominalny albo na 1 nadwymiar, pozniej rozbierzesz silnik i zaniesiesz cylinder do pomierzenia i okaze sie ze nadaje sie on juz tylko do zeszlifowania na 2 lub 3 nadwymiar ??
Dlatego najpierw sie mierzy cylinder i ustala na ktory nadwymiar bedzie szlif a pozniej sie kupuje odpowiedni tlok.
- marcinpsk
- Świeżak
- Posty: 402
- Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
- Lokalizacja: Legionowo
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 6 gości