Zobacz wątek - pytanko o kabelki
NAS Analytics TAG

pytanko o kabelki

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

pytanko o kabelki

Postprzez bujaniec66 » 9/2/2010, 20:16

Witam mam małe pytanko w sprawie ogólnie mówiąc grzebaniu w kablach .Wziołem przerabiać mojego gpza coś w temacie streetfighter ( nie stunt) , daje dla dziadka szanse polatać jeszcze po naszych drogach bo serduszko to ma jak dzwon. Owiewki poszły w kont tak jak lampa zegary itp i tu moje pytanie wywaliłem lampę fabryczna kanciak na żarówkę h4 teraz świecą soczewki ( z nawet nie wiem jakiego auta) :D soczewki są na h1 jestem nieukiem jeśli chodzi o elektrykę wiec się nie śmiać hehe . Rozdzieliłem masy na dwie soczewki podłączyłem kable i mam na jednej soczewce krótkie (mijania) a na drugiej długie (drogowe) a chcę żeby na światłach drogowych świeciły obie soczewki :helpme pytanie do bardziej kumatych w kablach
ps
Chodzi mi o to ze jak zaswiecie dlugie zeby swiecilo dlugie i krotkie,a na krotkich logicznie tylko krotkie :D
http://www.motoinfo.yoyo.pl/Kawasaki/Ka ... PX600R.pdf
tu jest schemat
_________________
bujaniec66
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9/2/2010, 20:13
Lokalizacja: bielsk podl


Postprzez Przemo_rene » 10/2/2010, 09:12

miernik sobie załatw (voltomierz) i przy włączonym zapłonie sprawdzaj kable które mają prąd. Łaczysz je do soczewki na światła krótkie przy pozycji przełącznika na światła krótkie. Jak to rozkminisz to przełącz na światła długie i patrz które kable dostają teraz prąd.

Ten który dostaje prąd też podłącz do tej soczewki na światło mijania tam gdzie łączyłeś kabel "z prądem" w pozycji świateł mijania i powinna się zaświecić żarówka od mijania

(do tego momentu jeżeli zrobiłeś poprawnie to będziesz miał rozwiązany problem gasnących swiateł mijania przy przełączeniu na długie)

Teraz cały czas na włączniku ustawionym na światła długie podłącz ten sam "kabel z prądem" do soczewki dla świateł drogowych (długich) (musisz zrobić w kostce rozgałeźnik lub dolutować rozgałeźnik)

Napisałem łopatologicznie by bez wnikania w szczegóły można było to zrobić. Lutując i dorabiając kable zrób to porządnie i kable niech też będą dobre miedziane. Na końcu wstaw bezpiecznik o 5A większy i powinno być spoko :) Ocyzwiście lutujesz z WYŁĄCZONYM ZAPŁONEM a tylko na testy opisane wyżej go WŁĄCZASZ.

(mam nadzieje, że wiesz która soczewka jest do długich a która do krótkich świateł ;) ) Jak masz dwie takie same (do krótkich) to możesz jedną rozebrać i wyciągnąć zwyczajnie przesłonę i wtedy będziesz miał na długie)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R


Postprzez bujaniec66 » 10/2/2010, 15:03

dzieki kolego oto mi chodziło dobre piwo zemnie
TEN RYK TO ŻYCIE
WCIEC RUSZAJ NA SZOS PODBICIE
bujaniec66
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9/2/2010, 20:13
Lokalizacja: bielsk podl

Postprzez xxtreme » 11/2/2010, 00:29

Przemo_rene napisał(a):miernik sobie załatw (voltomierz) i przy włączonym zapłonie sprawdzaj kable które mają prąd. Łaczysz je do soczewki na światła krótkie przy pozycji przełącznika na światła krótkie. Jak to rozkminisz to przełącz na światła długie i patrz które kable dostają teraz prąd.

Ten który dostaje prąd też podłącz do tej soczewki na światło mijania tam gdzie łączyłeś kabel "z prądem" w pozycji świateł mijania i powinna się zaświecić żarówka od mijania

(do tego momentu jeżeli zrobiłeś poprawnie to będziesz miał rozwiązany problem gasnących swiateł mijania przy przełączeniu na długie)

Teraz cały czas na włączniku ustawionym na światła długie podłącz ten sam "kabel z prądem" do soczewki dla świateł drogowych (długich) (musisz zrobić w kostce rozgałeźnik lub dolutować rozgałeźnik)
)


W ten sposob podlaczyles dwie zarowki rownolegle. W kazdej pozycji przelacznika beda palily sie dwie zarowki. Rozrysuj sobie to zobaczysz ze jest to bledne. Na to jest inny bardzo prosty sposob.
xxtreme
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:45
Lokalizacja: UK

Postprzez bujaniec66 » 11/2/2010, 09:18

wyjasnij mi łopatologicznie jak zrobic zeby było tak jak chcem na długich 2 soczewki na krótkich tylko 1
TEN RYK TO ŻYCIE
WCIEC RUSZAJ NA SZOS PODBICIE
bujaniec66
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9/2/2010, 20:13
Lokalizacja: bielsk podl

Postprzez Przemo_rene » 11/2/2010, 10:57

równolegle ale dwie sie bedą świeciły tylko przy zapaleniu świateł długich. ja tak to rozumiem.


W aucie kombinowałem nie przy lampie ale przy przełączniku na długie
i tam zmostkowałem i się udało gdy zmieniałem lampy z H4 na 2xh7 po lifcie z v40
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez xxtreme » 11/2/2010, 13:11

Przemo_rene napisał(a):równolegle ale dwie sie bedą świeciły tylko przy zapaleniu świateł długich. ja tak to rozumiem.


Narysuj sobie to co powiedziales a zrozumiesz. Jak cos jest rownolegle to jest rownolegle. Dziala razem.
Niby dlaczego napiecie nie mialoby byc podane na zarowke od dlugich przy przelaczeniu na mijania jezeli obydwa przewody sa polaczone ze soba na zarowce. Jak tego nie widzisz to juz inaczej nie wytlumacze.

bujaniec66 napisał(a):wyjasnij mi łopatologicznie jak zrobic zeby było tak jak chcem na długich 2 soczewki na krótkich tylko 1


W przelaczniku mijania/drogowe zrob mostek(kawalek kabla) z srodkowego przewodu wchodzacego do przelacznika (przewaznie) na ktorym jest +12V ( po wlaczeniu przelacznika swiatel jezeli istnieje lub stacyjki). Podlacz go do przewodu wychodzacego do swiatel mijania. W ten sposob zawsze po wlaczeniu stacyjki lub przelacznika swiatel bedziesz mial wlaczone mijania, jak przelaczysz na drogowe to mijania dalej beda + drogowe. Tyle.

Pozdrawiam.
xxtreme
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:45
Lokalizacja: UK

Postprzez Przemo_rene » 11/2/2010, 13:50

mi nie chodziło o podłaczenie lamp razem ale o własnie zrobienie takie łaczenia co by w sytuacji gdy przełącznik daje prąd na długie ale nie na mijania dawał takze na mijania.
Stąd podłączenie kabli tych przez które płynie prąd w pozycji przełączenia na długie także na krótkie.
Przy właczeniu na krótkie tamten obwód z którego idzie prąd na długie się otwiera (nie dochodzi prąd) i nie świecą się długie oraz krótkie z obwodu na długie, a jedynie ze swojego pierwotnego obwodu - mijania - jedynie krótkie.

To musi działać.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez xxtreme » 11/2/2010, 21:36

Przemo_rene napisał(a):, a jedynie ze swojego pierwotnego obwodu - mijania - jedynie krótkie.

.


KTORY W/G TWOJEGO ROZWIAZANIA JEST PODLACZONY Z OBWODEM DROGOWYCH NA ZAROWCE!!!!
Zarowka jest jednowloknowa H1 a nie H4 !!!!

O ja p...dole, nie masz pojecia o elektryce. Zrob sobie model na stole.
K...wa juz nic nie pisze na tym forum bo mnie tu h..j strzela.

Pozdrawiam
xxtreme
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:45
Lokalizacja: UK

Postprzez peterpl » 12/2/2010, 14:27

Najłatwiej jest kupić diodę prostowniczą np. 10A i podłączyć przewód zasilający od drogowych przez diodę do przewodu zasilającego od świateł mijania. Kierunek biały pasek do świateł mijania. Albo kombinować z przełącznikiem.
peterpl
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 23/6/2009, 21:02
Lokalizacja: Leszno



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr