Zobacz wątek - Suzuki V storm 650 vs 1000

Suzuki V storm 650 vs 1000

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Suzuki V storm 650 vs 1000

Postprzez Legnica » 28/1/2010, 12:03

Zastanawiam się nad motorkiem na przyszły sezon. Wybór padł na Suzuki V-storm 650 lub 1000.

Wcześniej latałem kawą z750 s ale z racji moich gabarytów 115 kg, 190 cm muszę zasięść na czymś bardziej komfortowym. Kiedyś miałem okazję pośmigać za v-stormem (nie wiem niestety którym) ale pomimo moich 110 KM miałem wielkie problemy aby się za nim utrzymać.

Nie będę nim jeździł turystycznie tj. z pasażerem i z kuframi - raczej rekreacyjnie weekendowo. Wiem, że jest to bardzo dobry motocykl.

I teraz pytanie czy wersja 650 ccm nie będzie dla mnie za słaba po przesiadce z 750-tki?
Czy czymś istotnym te modele się różnią poza pojemnością?

Z jakim maxymalnym przebiegiem jest bezpieczny zakup tego motocykla?

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
spotkałem się w necie z taką opinią:
" w tej pompie to jakas gumka pada i jest widoczny wyciek
na prawym karterze.
Wazniejszy jest jednak kosz sprzeglowy. Niech kolega sprawdzi
czy przechodzac przez 3 krpm slychac jazgot i grzechotanie czy
nic sie nie dzieje. Jezeli wyraznie grzechocze to kosz jest do
wymiany. Mozna z tym jezdzic, ale wkurwia. Dl z 2002 mialy
te wade w standardzie, 2003 rok kosze byly wzmacniane ale
tez czesto padaly. Dopiero porzadne kosze zazaczeli zakladac
w 2004, ale sprawdzenie nic nie kosztuje.
DL jak sie przewraca to choc z zewnatrz nic nie widac
lubi pogiac chlodnice. Trzeba wsadzic lapy pod owiewki
i ja tam pomacac.
Generalnie sprzet lubi byc kladziony bez wiekszych strat.
Slady widac tylko na podnozkach. Przy konkretniejszych
szlifach rysuje sie czasza.


Jak z ułożeniem długich nóg bo w kawie to miałem problem - bardzo zgięte kolana.


czy coś jeszcze oczywiście poza standartowym sprawdzeniem pojazdu?
Legnica
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27/1/2009, 20:10


Postprzez Kris2k » 28/1/2010, 12:07

"Wcześniej latałem kawą z750 s ale z racji moich gabarytów 115 kg, 190 cm muszę zasięść na czymś bardziej komfortowym. "

Problem jest w tym, ze SV w zadnym miejscu nie jest bardziej komfortowa od Z'tki. Z'tka to wrecz turystyk pod wzgledem komfortu w porownaniu do SV1000 (SV1000s scislej).

Co do zmiany, to jak juz, to tylko 1000.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Legnica » 28/1/2010, 12:10

Kris2k napisał(a):
Problem jest w tym, ze SV w zadnym miejscu nie jest bardziej komfortowa od Z'tki. Z'tka to wrecz turystyk pod wzgledem komfortu w porownaniu do SV1000 (SV1000s scislej).

Co do zmiany, to jak juz, to tylko 1000.


Hmm właśnie nie, bo jak polatałem na z1000 to jest dopiero wygodny motocykl (mam na myśli zawieszenie).

Dla mnie kawa była taka jakby o rozmiar za mała...

i Jeszcze jedno pytanie : czy ktoś wie dlaczego nie produkuje się już modelu 1000? Czyżby problem z motorem?
Legnica
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27/1/2009, 20:10

Postprzez Legnica » 28/1/2010, 12:11

Poza tym piszę o v-stormie dl 650 i dl 1000 a nie o sv...
Legnica
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27/1/2009, 20:10

Postprzez Kris2k » 28/1/2010, 12:24

A przepraszam, ja sie zagalopowalem... to owszem, V-Strom zdecydowanie wygodniejszy... ale zdania o pojemnosci nie zmianiem, zdecydowanie 1000.

Jezdzilem V-Stromem 650 na dniach otwartych i po prostu taki juz slaby sie robil przy odkrecaniu w pozostalym towazystwie.
No i jezdzilem SV1000s... wiec jakby polaczyc te dwadoswiadczenia... to V-Strom 1000 to strzal w dziesiatke musi byc.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez mmmmm111 » 28/1/2010, 12:27

Latałem kiedyś z kumplem dl650 (on ze 140kg) i z750 (ja ok 90kg). Suzuki wolniejsze i o ogólnie słabsze. Gdy sie zamieniliśmy róznica juz nie była taka wielka:) Suzuki chyba bardziej komfortowe ( co prawda mi wcale nie odpowiadało ale kumpel prawdopodobnie kupi właśnie v-stroma. Jeśli jeździłeś z750 to myśle że liter bedzie leprzy Chyba że pogodzisz sie ze słabszymi osiagami.


AAA i to v-strom a nie v-storm
mmmmm111
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2/6/2007, 20:26

Postprzez Bartman » 28/1/2010, 13:38

Bartman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 228
Dołączył(a): 30/8/2006, 21:48
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Kamusial » 28/1/2010, 14:19

Swego czasu szukając kolejnego moto też rozkminiałem v-stroma. Rozmawiałem z jednym użytkownikiem i przyznał szczerze, że 650 szybko mu się znudził- brakuje kopyta. Z lektur po forach wniosek był, że jest "nudny". Na forum motocyklistów masz jeszcze spory wątek o 1000cu. Mnie w nim przeraziło spalanie i jednak moc silnika- aż takiego byka nie potrzebowałem :)

Co do przebiegów, to raczej liczy się sposób użytkowania, dbałość o regularne serwisy i pewność pochodzenia sprzęta. Jak zapewne wiesz nawet po 20 tys. km można z motocykla zrobić wrak.

Poza tym, może zastanów się jeszcze nad BMW F800S, lub TDM 900, jest jeszcze varadero.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez Legnica » 28/1/2010, 15:10

Kamusial napisał(a):
Poza tym, może zastanów się jeszcze nad BMW F800S, lub TDM 900, jest jeszcze varadero.


Yamaha odpada w przedbiegach, bmw tak, - ale trochę bardziej zdaje się być offroadowe?
Legnica
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27/1/2009, 20:10

Postprzez Kamusial » 28/1/2010, 15:30

O tej beemce mówiłem: http://www.scigacz.pl/BMW,F800S,3947.html

A czym dla Ciebie jest jazda rekreacyjno weekendowa? Jakie tereny zamierzasz odwiedzać? Szosa, lekki offroad, ostry offroad, czy mieszanie?

Czemu TDMa odpada?

Jest jeszcze Triumph Tiger :D
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez Kris2k » 28/1/2010, 17:21

Kamusial napisał(a):Jest jeszcze Triumph Tiger :D


Ale tylko 1050... ponad 90Nm w calym zakresie obrotow urzeka... przynajmniej mnie :)
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Legnica » 28/1/2010, 21:08

Kamusial napisał(a):O tej beemce mówiłem: http://www.scigacz.pl/BMW,F800S,3947.html

A czym dla Ciebie jest jazda rekreacyjno weekendowa? Jakie tereny zamierzasz odwiedzać? Szosa, lekki offroad, ostry offroad, czy mieszanie?

Czemu TDMa odpada?

Jest jeszcze Triumph Tiger :D


Nie chcę się wypowiadać na temat firmy na Y...
mam swoje złe skojarzenia
Legnica
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27/1/2009, 20:10



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr