Zobacz wątek - CBR F3 - Pali świece?
NAS Analytics TAG

CBR F3 - Pali świece?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

CBR F3 - Pali świece?

Postprzez SylwoB » 27/1/2010, 10:57

Witam. Zakupiłem już drugi komplet świec do mojej hondy. Pierwsze NGK po zakupie założyłem jeszcze troche przed zimą, wygrzałem aż do załączenia się wentylatora, polatałem troche i tuż przed zimą moto nie chciał już odpalać. Po sprawdzeniu świec okazało się, że nie ma na nich iskry. Zakupiłem nowe DENSO, odpowiednik NGK i dzisiaj moto odpalił z pierwszego strzała, wygrzałem je . Później po jakimś czasie zaszedłem do garażu żeby odpalić moto, odpaliłęm, pochodził troche, wszystko było ok. Przed wieczorem znowu poszedłem odpalić hondzie i już nie dygła. Po wykręceniu okazało się że znowu na trzech nie ma iskry.. zbankrutuje już niedługo przez te świece.. ma ktoś jakiś pomysł w czym może leżeć wina? pozdrawiam
SylwoB
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3/6/2009, 10:56
Lokalizacja: Sieradz


Postprzez Przemo_rene » 27/1/2010, 11:43

a jaki kolor mają te świece?? Bo chyba od razu wszystkie tak nie padają na amen??
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R


Postprzez SylwoB » 27/1/2010, 11:43

hondy nie odpalałem do tej pory zimą. Zakupiłem świece i dlatego była uruchomiona kilka razy. Sugerujesz, że jak przyjdą ciepłe dni to świece nagle nie powinny się już palić?

Świece po wykręceniu były zalane. Wydmuchałem je kompresorem i sprawdzałem iskre: efekt ten sam-brak iskry. Czasem na niektórej świecy takie małe jakby przebicie czy nie wiem jak to nazwać bo taka mała mikro iskra się pojawi
SylwoB
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3/6/2009, 10:56
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez Przemo_rene » 27/1/2010, 11:54

samo przemuchanie nic nie da. W szczypce je i elektrodą nad palnik gazowy w kuchni. Później oczyść z nagaru ewentualnego. PO takie czynności dopiero sprawdź iskrę.

Poza tym przyjrzyj się gaźnikom czy czasem nie leją Ci benzyny lub mieszanki nie masz zabogatej bo tak to możesz kupować w nieskończoność nowe świece i będzie to samo. Totalnie zawalony filtr powietrza też blokuje jego dostęp i mieszanka robi sie zabogata.

Wyczyść te świece tak jak opisałem. Sprawdź iskę. Jak działają to wkręć w motocykl. NIE ODPALAJ do wiosny i tyle. Przed wkręceniem świec spóść paliwo z gaźników (śruby spustowe na komorach pływakowych) przy zakręconym kraniku NA OFF.

Później jak będzie już cieplej na wiosne może w marcu to przejedź się parę razy i zobacz czy będzie spoko. Jak nadal to samo bedzie to odstaw motocykl na regulacje gaźników, wymianę oleju (bo pewnie z benzyną zmieszany) , ustawienie poziomów paliwa i składu mieszanki gaźników i będzie dobrze.

Chyba, że podczas inspekcji gaźników okaże się, że np masz oring któryś w gnieździe zaworka iglicowego wyrobiony i puszcza benzynę lewą (i zalewa świece)
lub same zaworki wyrobine. Jeżeli tak to wymieniasz komplet -4 sztuki cena około 200zł z przesyłką z larsona - "zestaw naprawczy gaźnika"
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez SylwoB » 27/1/2010, 17:56

ok pomogło wygrzanie z wyczyszczeniem szczotką drucianą.. wcześniej tylko wygrzewałem bez czyszczenia i to nie dało efektu. Hmm jednak po wyczyszczeniu i przy próbie odpalenia zaczyna łapać i się zalewa. co może być tego powodem? w sezonie cebra dygała na strzała, teraz stoi w ogrzewanym garażu więc warunki temperaturowe powiedzmy takie same jak w sezonie..
SylwoB
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3/6/2009, 10:56
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez Raczek_6 » 27/1/2010, 21:59

Poszukaj był temat o świecach.

A kiedy były regulowane luzy zaworowe, czyszczone, regulowane i synchronizowane gaźniki, jak wygląda filtr powietrza.

Jeśli nie wiadomo kiedy to było robione pomyśl już teraz o serwisie motocykla.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez SylwoB » 28/1/2010, 12:45

odkąd kupiłem nic nie było robione, bo cykało jak maszynka :) to ile teraz $$ muszę szykować na synchro + zawory?
SylwoB
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3/6/2009, 10:56
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez macs » 28/1/2010, 13:29

Jak masz wolny czas to zawory sam sprawdz czy potrzebne sa im regulacje!
Co do gaznikow to lepiej na sezon zrobic im porzadne czyszczenie,regul.,synchro i w tym przypadku lepiej oddaj moto do mechaniora.
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez SylwoB » 28/1/2010, 14:15

kolego mógłbyś podpowiedzieć jak to sprawdzić samemu? tak gaźniki na wiosne i zawory też są w planach :)

dzwoniłem do mechanika z moich okolic to powiedział mi 500 zł zawory z nowymi płytkami i zrobieniem gaźników.. dobra cena?
SylwoB
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3/6/2009, 10:56
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez macs » 28/1/2010, 20:41

zalezy od ilesci plytek(za duzo ich nie wychodzi,bo da sie pozmieniac miejscami...)
Wszystko zalezy na jakiego mechanika trafisz,jesli wyczuje Cie ,ze jestes laikiem to wgada Ci ,ze trzeba zawory wyregulowac ,a troche zabawy z tym jest.

Dlatego przed oddaniem moto do mechaniora sprawdz luzy zaworowe,czyli odkrecasz gorna pokrywe zaworowa,do reki bierzesz szczelinomierz i np.listkiem 0.10 wkladasz miedzy szklanke a krzywke walka(krzywka najlepiej niech jest w gornej pozycji).
W jednej pozycji walkow nie sprawdzisz wszystkich luzow zaworowych,najpierw zmierz te gdzie krzywki sa w gornej poycji ,nastepnie,lekko rozruchem przekrec by wal sie obrocil o pare stopni i zmierz pozostale.

Luz zaworowy musi miescic sie w danej granicy ssacy 0.16-0.03, wydech 0,22-0.03

Jak to robisz pierwszy raz to poczytaj w necie dokladnie ,ja tak ogolnie opisalem, w gruncie to jest latwa robota i nic nie powinienec spartoczyc
Rob wolno ,dokladnie sie przygladaj ,jak cos to pisz ,dasz rade1
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez SylwoB » 29/1/2010, 19:38

kolego macs dzięki za opis, poszperam troche na necie i jak zobacze co i jak może zdołam się podjąć temu zadaniu:) Znalazłem mechanika powiedzmy zaufanego, bo mojemu kumplowi robi zawsze serwis bo to jego znajomy jest i powiedział że za jakieś mądre pieniądze mi to zrobi :)
www.sieradzkiemotocykle.pl (otwórz link)
SylwoB
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3/6/2009, 10:56
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez Raczek_6 » 29/1/2010, 21:40

Patrząc na dostęp do dekla i ile trzeba wybebeszyć to 500PLN to rozsądna cena za taką usługę.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê