CBF i 80000 przebiegu za .... OPŁACA SIĘ? pomóżcie!!!
Posty: 34
• Strona 1 z 2 • 1, 2
CBF i 80000 przebiegu za .... OPŁACA SIĘ? pomóżcie!!!
Witam wszystkich Motocyklistów.
Trafia mi się okazja kupić HONDE CBF 500 z 2004 roku z Anglii z dowodem V5C. Rozmawiałem z Gościem i jest w stanie nawet moto przerejestrować sam z Polsce doliczając cene rejestracji. Dodam, że cena jest bardzo atrakcyjna 6000zł przed przerejestrowaniem. Z wyglądu mała wgniotka na baku a tak to rarytas. Jedyne co budzi u mnie zastrzeżenie to przebieg. Sprzedawca nie przeliczał dokładnie, ale powiedział, ze to ok 80 000km.
CZY to dużo jak na to moto? Co sugerujecie czy warto się wepchać z HONDĘ CBF 500 z takim przebiegiem, czy lepiej dołożyć 3000zł i kupić coś z mniejszym przebiegiem. Za wszelkie sugestie odnośnie o co jeszcze popytać i jak załatwić tę sprawę, jestem z góry wdzięczny.. Wydaje mi się to naprawdę okazja, tylko czy aby 80 000km to nie za dużo? Pomóżcie
P.S. Dodatkowo powiedzcie, ile gościu może Sobie naliczyć za przerejestrowanie..
Trafia mi się okazja kupić HONDE CBF 500 z 2004 roku z Anglii z dowodem V5C. Rozmawiałem z Gościem i jest w stanie nawet moto przerejestrować sam z Polsce doliczając cene rejestracji. Dodam, że cena jest bardzo atrakcyjna 6000zł przed przerejestrowaniem. Z wyglądu mała wgniotka na baku a tak to rarytas. Jedyne co budzi u mnie zastrzeżenie to przebieg. Sprzedawca nie przeliczał dokładnie, ale powiedział, ze to ok 80 000km.
CZY to dużo jak na to moto? Co sugerujecie czy warto się wepchać z HONDĘ CBF 500 z takim przebiegiem, czy lepiej dołożyć 3000zł i kupić coś z mniejszym przebiegiem. Za wszelkie sugestie odnośnie o co jeszcze popytać i jak załatwić tę sprawę, jestem z góry wdzięczny.. Wydaje mi się to naprawdę okazja, tylko czy aby 80 000km to nie za dużo? Pomóżcie
P.S. Dodatkowo powiedzcie, ile gościu może Sobie naliczyć za przerejestrowanie..
- Rebo2
- Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 27/2/2008, 12:38
- Lokalizacja: Jarosław
Rozumiem, że chodzi o CBF600.
Żeby stwierdzić czy się opłaca musisz uzyskać informację o kilku rzeczach:
1. Czy o motocykl dbano - czy łożyska, linki, płyny, zawory, gaźniki i inne czynności eksploatacyjne były wykonywane na czas
2. W jaki sposób motocykl był użytkowany- przez kogo i w jakich warunkach atmosferycznych (deszcz, sól na drogach, błoto- to wrogowie motocykla o ile po jeździe nie był myty)
3. Musisz liczyć się z tym, że sprzęgło, rozrząd, łożyska kół, łożyska wahacza, tarcze hamulcowe itd. mogą być do wymiany. Żywotność skrzyni biegów też zależy od poprzedniego właściciela...
Ocenić stan zużycia powyższych może mechanik i bez jego oceny, albo jakichś gwarancji pisemnych sprzedającego ciężko powiedzieć ile będziesz musiał dołożyć.
4. Silnik powinien jeszcze swoje przejeździć, jeżeli był eksploatowany i serwisowany normalnie- w końcu to nie wysilona 600tka z CBRy- obstawiam jeszcze drugie tyle
. Jeżeli nie, to wymiana silnika na nowy to koszt 2-3 tys. złotych w sumie.
Oferta jest ciekawa, o ile nie dojdą Ci dodatkowe koszta związane z niedbałością o motocykl. A te zakładając najgorszy scenariusz mogą sięgnąć nawet 5-6 tys. zł jeżeli moto nie był eksploatowany właściwie, a i to może nie pomóc.
Musisz jeszcze się zastanowić czy i za jaką cenę będziesz mógł go później sprzedać. Zastanów się także dlaczego obecny właściciel chce go sprzedać? Czyżby wymiana podzespołów przekraczała wartość motocykla?
Osobiście kupiłbym taki motocykl, o ile wiedziałbym czy był właściwie eksploatowany- znałbym bardzo dobrze jego właściciela, miałbym pełną historię serwisową motocykla i na tę chwilę nic nie wymagałoby wymiany.
Żeby stwierdzić czy się opłaca musisz uzyskać informację o kilku rzeczach:
1. Czy o motocykl dbano - czy łożyska, linki, płyny, zawory, gaźniki i inne czynności eksploatacyjne były wykonywane na czas
2. W jaki sposób motocykl był użytkowany- przez kogo i w jakich warunkach atmosferycznych (deszcz, sól na drogach, błoto- to wrogowie motocykla o ile po jeździe nie był myty)
3. Musisz liczyć się z tym, że sprzęgło, rozrząd, łożyska kół, łożyska wahacza, tarcze hamulcowe itd. mogą być do wymiany. Żywotność skrzyni biegów też zależy od poprzedniego właściciela...
Ocenić stan zużycia powyższych może mechanik i bez jego oceny, albo jakichś gwarancji pisemnych sprzedającego ciężko powiedzieć ile będziesz musiał dołożyć.
4. Silnik powinien jeszcze swoje przejeździć, jeżeli był eksploatowany i serwisowany normalnie- w końcu to nie wysilona 600tka z CBRy- obstawiam jeszcze drugie tyle

Oferta jest ciekawa, o ile nie dojdą Ci dodatkowe koszta związane z niedbałością o motocykl. A te zakładając najgorszy scenariusz mogą sięgnąć nawet 5-6 tys. zł jeżeli moto nie był eksploatowany właściwie, a i to może nie pomóc.
Musisz jeszcze się zastanowić czy i za jaką cenę będziesz mógł go później sprzedać. Zastanów się także dlaczego obecny właściciel chce go sprzedać? Czyżby wymiana podzespołów przekraczała wartość motocykla?
Osobiście kupiłbym taki motocykl, o ile wiedziałbym czy był właściwie eksploatowany- znałbym bardzo dobrze jego właściciela, miałbym pełną historię serwisową motocykla i na tę chwilę nic nie wymagałoby wymiany.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Moim zdaniem jesli masz gdzie sprawdzic moto przed zakupem i wyjdzie ze wszystko jest ok to mozna smiało brac bo silnik przejeździ drugie tyle spokojnie. Sprawdz elementy, ktore chłopaki wymienili powyżej, dla pewnosci jeszcze kompresje mozna zmierzyc i jesli wszystko ok to kupuj. To nie Polska gdzie 10lat motocykl ma 20 000 km przebiegu
r6 99r
cmentarze są pełne zajebistych kierowców...
cmentarze są pełne zajebistych kierowców...
- kłosiakR6
- Świeżak
- Posty: 114
- Dołączył(a): 16/6/2008, 09:03
- Lokalizacja: warszawa
Widziałem ogłoszenie tego moto. Śmiem twierdzić że z kurierki. Tarcze hamulcowe wycięte na maxa. Dużo elementów nieoryginalne. Po glebie. Na silniku wszędzie wżery. Przebieg jeśli jest oryginalny to nie jest to wiele na silnik cbf. Miałem cb 70 000 km i chodziło jak nowe, zero oznak zużycia. Ale generalnie jak kasa cię nie ogranicza to szukaj czegoś dobrego. Ostatnio chłopak z forum cb500 sprzedał cbf500 salonowego 2007 za 11 koła. i to było moto a nie taka padlina.
- schwarz
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
- Lokalizacja: Kielce
Czasami lepiej zainwestować w dobrego mechanika który dokładnie obejrzy tą CBF niż kupić i żałować.
Sprawdzenie przed zakupem to 100 - 200 PLN.
Przynajmniej przebieg w miarę oryginalny.
Aczkolwiek wszystko zależy od użytkownika, niektórzy mają motocykl po to aby stał w garażu, a rocznie max. 1000km robią.
Sprawdzenie przed zakupem to 100 - 200 PLN.
Przynajmniej przebieg w miarę oryginalny.
Aczkolwiek wszystko zależy od użytkownika, niektórzy mają motocykl po to aby stał w garażu, a rocznie max. 1000km robią.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
czasem kupisz moto co ma na liczniku 30k a na prawde ma 180... wiec chyba 80 to orginalny przebieg. Wez mechaniora i obadaj 

Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Blady 900 puk puk puk
-
Konio - Mieszkaniec forum
- Posty: 2925
- Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
Zauważyłem, że dla wielu osób mechanik to jakieś bóstwo. Zupełnie jakby potrafił prześwietlić silnik wzrokiem i zobaczyć co jest w środku. Tak samo pod lakierem
Wystarczy odrobinę mózgu w głowie i odrazu widać co z moto jest nie tak a nie płacić 200 zł za mechanika.

Wystarczy odrobinę mózgu w głowie i odrazu widać co z moto jest nie tak a nie płacić 200 zł za mechanika.
- schwarz
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
- Lokalizacja: Kielce
jak ktos sie nie zna to nic nie zobaczy... mozg to nic trzeba sie troche znac... moj śp. ojciec byl mechanikiem i po odpaleniu moto wiedzial co jest nie halo mimo ze ja nic nie slyszalem...
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Blady 900 puk puk puk
-
Konio - Mieszkaniec forum
- Posty: 2925
- Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
Wpomne że chciałbym się zmieścić w kwocie 9000zł.. no góra 9500zł. Patrzyłem na Allegro, ale CBF jak na lekarstwo a w katalogach motocyklowych CBF 500 też na lekarstwo.. Powiedzcie czy do 9000zł np. z Anglii sprowadzi się coś w miarę z przebiegiem i w stanie? Gdzie najlepiej szukać czegoś takiego
- Rebo2
- Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 27/2/2008, 12:38
- Lokalizacja: Jarosław
A co, jak, gdzie i do czego? Szukałeś na forum tego typu tematów? Patrzyłeś na temat co na pierwszy motocykl? Bardzo chętnie Ci pomożemy, ale ty pomóż nam i
1. nie zadawaj typowych pytań na które odpowiedź da się znaleźć w ciągu 5 minut
2. jak już je zadajesz, to daj jakieś "dane wejściowe"...
1. nie zadawaj typowych pytań na które odpowiedź da się znaleźć w ciągu 5 minut
2. jak już je zadajesz, to daj jakieś "dane wejściowe"...
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Po 1 odpuść sobie moto z Anglii
Po 2 cbf 500 jest mało i ciężko trafić ładne. Więc jak chcesz koniecznie cbf500 to czekaj spokojnie aż się pojawi coś ciekawego.
Po 3 jak ci się piekli to poszukaj innego modelu. W 9000 koła kupisz np SV650.
Po 4 do każdego moto musisz dołożyć trochę. Więc jeśli 9000 zł to twój całkowity budżet to może lepiej kup cb 500 z końca produkcji tj 2000-2003 i zostaw 1000-2000 zł na dokładkę, rejestrację i paliwo

Po 2 cbf 500 jest mało i ciężko trafić ładne. Więc jak chcesz koniecznie cbf500 to czekaj spokojnie aż się pojawi coś ciekawego.
Po 3 jak ci się piekli to poszukaj innego modelu. W 9000 koła kupisz np SV650.
Po 4 do każdego moto musisz dołożyć trochę. Więc jeśli 9000 zł to twój całkowity budżet to może lepiej kup cb 500 z końca produkcji tj 2000-2003 i zostaw 1000-2000 zł na dokładkę, rejestrację i paliwo

- schwarz
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
- Lokalizacja: Kielce
Jeśli chodzi o tanie CBF to trzeba zrobić pomiar ramy, po szlifie lub w tym przypadku :
http://moto.allegro.pl/item894512583_ho ... dzona.html
zgina się pod zbiornikiem, pękają mocowania silnika, na pierwszy rzut oka nie widać tego ale pomiar pokazuje co i jak, oraz dokładne oględziny.
Raczej z Anglii CBF będzie po przejściach.
Może lepiej poszukać CBF 600 ?
http://moto.allegro.pl/item894512583_ho ... dzona.html
zgina się pod zbiornikiem, pękają mocowania silnika, na pierwszy rzut oka nie widać tego ale pomiar pokazuje co i jak, oraz dokładne oględziny.
Raczej z Anglii CBF będzie po przejściach.
Może lepiej poszukać CBF 600 ?
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
schwarz napisał(a):Po 1 odpuść sobie moto z Anglii![]()
Możesz rozwinąć swoją myśl? Bo jestem ciekawy tej teorii.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
też ciekaw jestem tej teorii
swoją sv mam z wysp, faktem jest że przechodziła przez komis i generalnie poza paroma przecierkami była i jest bez problemów (nim wziąłem z komisu, sprawdziłem ją w serwisie).
ale kupując używkę wiedziałem, że nie mogę oczekiwać "prawie - nówki, którą jeździł tylko emeryt"
swoją sv mam z wysp, faktem jest że przechodziła przez komis i generalnie poza paroma przecierkami była i jest bez problemów (nim wziąłem z komisu, sprawdziłem ją w serwisie).
ale kupując używkę wiedziałem, że nie mogę oczekiwać "prawie - nówki, którą jeździł tylko emeryt"
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
ja mialem kota z wysp i byl bardzo dobry... ktos kupi jakis badziew a potem mowi ze wszystko z wysp to syf... znajomy mial erlana z wysp tak samo igielka 

Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Blady 900 puk puk puk
-
Konio - Mieszkaniec forum
- Posty: 2925
- Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
Posty: 34
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości