Forum motocyklowe Ścigacz.pl • Zobacz wątek - Rodzaj i dobór gaźnika...

Rodzaj i dobór gaźnika...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Rodzaj i dobór gaźnika...

Postprzez bandyta mk1love » 9/1/2010, 23:10

Witam!
Jakiś czas temu pytałem o gaźniki ze ścigacza - część z Was na pewno zna mój chory plan na zapakowanie gaźników ze ścigacza do samochodu.
Kilkadni temu kupiłem nawet silnik specjalnie pod te gaźniki ;D

A więc do rzeczy:

- silnik mam 2,0 16v (silnik z audi/passata/corrado o oznaczeniu 9a)

- zna ktoś jakieś wzory na policzenie tego jakiej średnicy gaźniki będę potrzebował ( w sumie mam wzory ale do liczenia takich gaźników w których jest zwężka venturiego) ? Tak samo potrzebuję danych odnośnie doboru odpowiednich dysz.

- Jaki model (albo z jakiego ściga) szukać gaziorów? Dodam że gaźniki mają być typu BING czyli podciśnieniowe I KONIECZNIE PRACUJĄCE W POZIOMIE !!

Z góry dziękuję za pomoc i licze na Was chłopaki :)

pozdrawiam - Maciek
bandyta mk1love
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 27/7/2009, 08:59


Postprzez bandyta mk1love » 11/1/2010, 23:32

No Panowie już mi się przyznawać ,który co wie :D
bandyta mk1love
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 27/7/2009, 08:59

Postprzez bandyta mk1love » 13/1/2010, 20:08

To może inaczej...orientuje się ktoś może w jakim położeniu pracują gaźniki w yamaszce r1, poziomo może?
bandyta mk1love
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 27/7/2009, 08:59

Postprzez Raczek_6 » 13/1/2010, 23:57

z tego co pamiętam w R6 i w R1 są ustawione poziomo.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati
http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki

Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Grzybu » 14/1/2010, 14:45

Gixer ma chyba poziome...
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez maciek.046 » 14/1/2010, 15:20

jesli silnik ma pojemnosc 2litry to na chlopski rozum beda Ci potrzebne 4 gazniki z jakiegos moto 1000 V2...
bo silnik 4 garowy?
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez bandyta mk1love » 14/1/2010, 23:15

Raczek_6,Grzybu muszę być pewny :D

maciek.046 to że 4 to wiem ;) silnik owszem 4 garowy,masz może jakieś wzory do liczenia przekrojów gaźników do silnika?
bandyta mk1love
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 27/7/2009, 08:59

Postprzez maciek.046 » 15/1/2010, 17:14

takie wzory to bedzie ciezko znalezc... aby pojemnosciowo sie zgadzalo na cylindrach a pozniej to tylko to dostroic
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez bandyta mk1love » 15/1/2010, 18:34

maciek.046 a jakąś serwisówkę albo coś do tych gaziorów dałbyś radę załatwić?

Mam jeszcze pytanie związane z tym czym się różnią takie gaziory od r1 od tych z pompką przyśpieszającą ?
bandyta mk1love
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 27/7/2009, 08:59

Postprzez Raczek_6 » 17/1/2010, 20:42

W motocyklach nie ma raczej pompki przyspieszającej (podciśnieniowo paliwo jest wysysane).
Pompka jest po to aby przy raptownym wciśnięciu pedału przyspieszenia była dostarczona szybko odpowiednia ilość paliwa i nie było zadławienia.

Do Peugeota 106 z silnikiem 1.6 ktoś montował gaźniki z R6.

Tak na prawdę to metoda prób i błędów.

Oczywiście przyda się analizator spalin lub czujnik AFR z odpowiednią sondą.

Po za tym jeśli gaźniki mają doładowanie dynamiczne trzeba to niestety dorobić inaczej ilość dostarczanego paliwa będzie za mała.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati
http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki

Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez bandyta mk1love » 18/1/2010, 22:41

Raczek_6 zasadę działania pompki znam tylko myslałem ze macie jakies konkretne info co gdzie jak i w jakich gaziorach było?
W r1 była pompka przyśpieszająca?

Masz może gdzieś namiar na gościa co robił gaziory w pugu ?
bandyta mk1love
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 27/7/2009, 08:59

Postprzez Raczek_6 » 20/1/2010, 09:40

w motocyklach wielo cylindrowych nie spotkałem sie z taka pompką, raczej 4T jedno cylindrowe i pojemności do 350ccm.

W R1 nie ma takiej pompki.

Nie mam niestety namiarów.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati
http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki

Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez bandyta mk1love » 21/1/2010, 21:10

Raczek_6 powiedz mi jeszcze na co zwrócić uwagę kupując gaziory z r jedynki?
Nie wiesz przypadkiem jak z dostępnością dysz i innych części do gaziora? Najlepiej jakaś strona www (sklep internetowy czy coś ;p)
bandyta mk1love
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 27/7/2009, 08:59

Postprzez maciek.046 » 21/1/2010, 21:37

limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez Raczek_6 » 23/1/2010, 00:32

Na to czy przepustnice działają, czy tłoczki i membrany działają (wyczówalny opór), najlepiej rozebrac i sprawdzić czy membrany są całe i czy pływaki oraz zaworki iglicowe nie są uszkodzone (czy gaźniki nie leżały w wodzie).

Jeśli mają być to gaźniki do samochódu to może coś uda się dobrac z innej fury ?
Stare Alfa Romeo miało tyle gaźników ile cylindrów, stare Jaguary, Lancia Stratos (Strato polonez)

http://simracing.pl/forum/f198/ratujmy- ... neza-9343/


Mam gdzieś jeszcze tuningowane gaźniki z GSX-R 600 SRAD 1997 rok, te bez tzw trąbek.
z Dyno-Jet-ami.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati
http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki

Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Grzybu » 24/1/2010, 10:40

Ja mam od CBR 1000F tyle, że to pionowe są. Jakbyś się zdecydował to na priv. Tanio oddam, ale pewne, że membrany ok, zaworki też. Ale jak muszą być poziome to nie ujedziesz ;)
Co do gixera to wiem, że airbox jest na górze nad gaźnikami, więc wloty są na 100% poziomo. Nie wiem jednak jak to dalej jest rozwiązane bo się nie przyglądałem (na dolotach), ale raczej na poziomo.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez bandyta mk1love » 24/1/2010, 21:10

Raczek_6 dzięki za pomoc ale gaźniki poziome z aut odpadają ze względu na zaporową cenę.

Grzybu pionowe się niestety u mnie nawet nie zmieszczą..

Wiem już,że gaziory z R1 i GSXR pracują w pozycji poziomej, ktoś z Was pisał że z R6 chyba też poziomo - może to ktoś potwierdzić ?
bandyta mk1love
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 27/7/2009, 08:59

Postprzez Raczek_6 » 24/1/2010, 21:26

Tak R6 poziomo.

Najlepiej poszukaj po service manualach parametry tych gaźników.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati
http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki

Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez bandyta mk1love » 24/1/2010, 21:36

http://www.youtube.com/watch?v=IFB3JjXTGLs

Raczek_6 dlaczego tu gaźniki z r1 są pod kątem do góry? Jesteś pewien że w r6 i r1 seryjnie pracują w poziomie?

Może mi ktoś powiedziec dlaczego wiadomości do użykowników nawet nie wychodzą z mojej skrzynki ? Wysłałem do Ciebie Raczek_6 wiadomośc i nawet nie wyszła z mojej skrzynki - wciąż mam ją w ,,do wysłania".
Wie ktoś czemu to tak? - może coś nie tak z forum?
bandyta mk1love
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 27/7/2009, 08:59


Powrót do Mechanika motocyklowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

na gr