chłodnica oleju plusy i minusy?
Posty: 12
• Strona 1 z 1
chłodnica oleju plusy i minusy?
witam wszystkich.
mam takie pytanie: czy moglibyście mi podać jakie są plusy i minusy chłodnicy oleju?
z góry dziękuje
mam takie pytanie: czy moglibyście mi podać jakie są plusy i minusy chłodnicy oleju?
z góry dziękuje
- draki18
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 19/10/2009, 18:40
Zależy w odniesieniu do czego? Jeśli porównamy do motocykla chłodzonego wyłącznie powietrzem, to plusem w motocyklu z chłodnicą jest lepsze chłodzenie i stabilniejsza temperatura motocykla, a wadą: więcej części które mogą się popsuć 

Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
nie ma co porównywać, silniki chłodzone cieczą są znacznie odporniejsze na prace w wysokich temperaturach, w niskich też jakoś szybciej mają swoja właściwą temperaturę pracy. chłodzone wiatrem (nawet z bonusem w postaci chłodnicy oleju) to już nie to samo
mniej stabilne termicznie. Ja mam chłodzony powietrzem + chłodnica oleju i nie ma problemów z jazdą ale bezpieczniej bym się czuł z płaszczem wodnym 


- satanita
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 24/11/2009, 14:38
nie wiem jak w nowszych motocyklach ale w moim bylym gsxf nie bylo temp oleju wiec nie wiedzialem czy jak stoje w korku to moge juz frytki smazyc......
kolejny plus to ze nie musisz sie martwic czy Ci plyn w chlodnicy zamarznie...
kolejny plus to ze nie musisz sie martwic czy Ci plyn w chlodnicy zamarznie...
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Najważniejszy plus chłodnicy oleju to to że utrzymuje temp. oleju w odpowiedniej wartości(tak jak pisze Raczek_6)
Ale co najbardziej przemawia za chłodzeniem olejem i powietrzem bezawaryjność całego układu.
(może odbiłem od tematu)
Mam Suzuki DR 800 SR42 i powiem że jestem zadowolony z silnika który ma wąłśnie taki obieg chłodzenia.
Może jest trochę głośniejszy od chłodzonych cieczą i zużywa olej silnikowy w większym stopniu niż chłodzone cieczą, ale nigdy nie stanął z powodu awarii wentylatora lub pękniętego przewodu lub braku cieczy chłodzącej.
Ale niestety większe moce osiągane z jednostki napędowej zmusiły konstruktorów do sięgnięcia po sprawniej odprowadzający ciepło układ- CHŁODZENIE CIECZĄ.
Ale co najbardziej przemawia za chłodzeniem olejem i powietrzem bezawaryjność całego układu.
(może odbiłem od tematu)
Mam Suzuki DR 800 SR42 i powiem że jestem zadowolony z silnika który ma wąłśnie taki obieg chłodzenia.
Może jest trochę głośniejszy od chłodzonych cieczą i zużywa olej silnikowy w większym stopniu niż chłodzone cieczą, ale nigdy nie stanął z powodu awarii wentylatora lub pękniętego przewodu lub braku cieczy chłodzącej.
Ale niestety większe moce osiągane z jednostki napędowej zmusiły konstruktorów do sięgnięcia po sprawniej odprowadzający ciepło układ- CHŁODZENIE CIECZĄ.
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Raczek_6 napisał(a):Chłodnica oleju służy do schłodzenia oleju do odpowiedniej temperatury, przegrzany olej traci swoje właściwości.
Dlatego często stosuje się chłodnice cieczy i oleju.
Dokladnie tak jest. Olej osiagajacy zbyt wysoka temperature zaczyna tracic wlasciwa lepkosc, a tym samym prowadzi to do ograniczenia mozliwosci wytworzenia filmu smarnego o wlasciwej grubosci. Chlodzenie powietrzno-olejowe bylo stosowane przede wszystkim w starszych konstrukcjach albo tam gdzie po prostu chlodzenie ciecza nie jest konieczne.
Jak napisal raczek bardzo czesto stosuje sie chlodnice oleju i cieczy jednoczesnie. W wielu przypadkach chlodnica oleju jest czescia bloku silnika i wielu nawet nie zdaje sobie sprawy, ze cos takiego tam jest. W przypadku nieco bardziej skomplikowanych konstrukcji np. VFR 800 wystepuja dwie chlodnice cieczy i jeszcze dodoatkowo chlodnica oleju.
Ostatnio edytowano 19/12/2009, 16:16 przez elco, łącznie edytowano 1 raz
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
jedyny minus chłodnicy oleju i cieczy chłodzącej to fakt, że wszystko razem wazy może 5kg. Poza tym nie ma co się oszukiwac - najlepsze chłodzenie i optymalna temperatura (termostat).
Mam tą samą kawę co kolega wyżej i przy naparzaniu na torze wskazówka temperatury była cały czas stabilnie w zakresie temperatury właściwej
(w zzr nie ma temp. tylko jest zakres i była chile poniżej środka) To wiele mówi.
ps. zygzak nie taka bestia a jak ktoś będzie ją tak traktował to długo nią nie pojeździ
to nie jest już supersport...na tor owszem ale 1,34 nie wyciągniesz...i lepiej nie próbować
szkoda sprzęta na przepały (po remoncie każdy tak gada
)
Mam tą samą kawę co kolega wyżej i przy naparzaniu na torze wskazówka temperatury była cały czas stabilnie w zakresie temperatury właściwej
(w zzr nie ma temp. tylko jest zakres i była chile poniżej środka) To wiele mówi.
ps. zygzak nie taka bestia a jak ktoś będzie ją tak traktował to długo nią nie pojeździ



http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 7 gości