Zobacz wątek - chłodnica oleju plusy i minusy?
NAS Analytics TAG

chłodnica oleju plusy i minusy?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

chłodnica oleju plusy i minusy?

Postprzez draki18 » 17/12/2009, 20:45

witam wszystkich.
mam takie pytanie: czy moglibyście mi podać jakie są plusy i minusy chłodnicy oleju?
z góry dziękuje
draki18
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 19/10/2009, 18:40


Postprzez krydka » 17/12/2009, 21:17

Zależy w odniesieniu do czego? Jeśli porównamy do motocykla chłodzonego wyłącznie powietrzem, to plusem w motocyklu z chłodnicą jest lepsze chłodzenie i stabilniejsza temperatura motocykla, a wadą: więcej części które mogą się popsuć :)
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp


Postprzez Kedar-88 » 17/12/2009, 21:49

chłodzenie olejem plusy-mniejsza waga, prostota wykonania, tańszy.
minusy-nie tak dobre wygłuszenie silnika jak z płaszczem wodnym, mniejsza stabilizacja cieplna.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez draki18 » 17/12/2009, 21:57

krydka napisał(a):Zależy w odniesieniu do czego?


w odniesieniu do zwyklej chołdnicy z płynem chłodniczym
draki18
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 19/10/2009, 18:40

Postprzez satanita » 18/12/2009, 00:54

nie ma co porównywać, silniki chłodzone cieczą są znacznie odporniejsze na prace w wysokich temperaturach, w niskich też jakoś szybciej mają swoja właściwą temperaturę pracy. chłodzone wiatrem (nawet z bonusem w postaci chłodnicy oleju) to już nie to samo ;-) mniej stabilne termicznie. Ja mam chłodzony powietrzem + chłodnica oleju i nie ma problemów z jazdą ale bezpieczniej bym się czuł z płaszczem wodnym :P
satanita
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 24/11/2009, 14:38

Postprzez hugo2003 » 18/12/2009, 19:54

nie wiem jak w nowszych motocyklach ale w moim bylym gsxf nie bylo temp oleju wiec nie wiedzialem czy jak stoje w korku to moge juz frytki smazyc......

kolejny plus to ze nie musisz sie martwic czy Ci plyn w chlodnicy zamarznie...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Raczek_6 » 18/12/2009, 21:18

Chłodnica oleju służy do schłodzenia oleju do odpowiedniej temperatury, przegrzany olej traci swoje właściwości.

Dlatego często stosuje się chłodnice cieczy i oleju.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez skwy » 19/12/2009, 10:26

Najważniejszy plus chłodnicy oleju to to że utrzymuje temp. oleju w odpowiedniej wartości(tak jak pisze Raczek_6)
Ale co najbardziej przemawia za chłodzeniem olejem i powietrzem bezawaryjność całego układu.
(może odbiłem od tematu)
Mam Suzuki DR 800 SR42 i powiem że jestem zadowolony z silnika który ma wąłśnie taki obieg chłodzenia.
Może jest trochę głośniejszy od chłodzonych cieczą i zużywa olej silnikowy w większym stopniu niż chłodzone cieczą, ale nigdy nie stanął z powodu awarii wentylatora lub pękniętego przewodu lub braku cieczy chłodzącej.
Ale niestety większe moce osiągane z jednostki napędowej zmusiły konstruktorów do sięgnięcia po sprawniej odprowadzający ciepło układ- CHŁODZENIE CIECZĄ.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez elco » 19/12/2009, 13:14

Raczek_6 napisał(a):Chłodnica oleju służy do schłodzenia oleju do odpowiedniej temperatury, przegrzany olej traci swoje właściwości.

Dlatego często stosuje się chłodnice cieczy i oleju.


Dokladnie tak jest. Olej osiagajacy zbyt wysoka temperature zaczyna tracic wlasciwa lepkosc, a tym samym prowadzi to do ograniczenia mozliwosci wytworzenia filmu smarnego o wlasciwej grubosci. Chlodzenie powietrzno-olejowe bylo stosowane przede wszystkim w starszych konstrukcjach albo tam gdzie po prostu chlodzenie ciecza nie jest konieczne.
Jak napisal raczek bardzo czesto stosuje sie chlodnice oleju i cieczy jednoczesnie. W wielu przypadkach chlodnica oleju jest czescia bloku silnika i wielu nawet nie zdaje sobie sprawy, ze cos takiego tam jest. W przypadku nieco bardziej skomplikowanych konstrukcji np. VFR 800 wystepuja dwie chlodnice cieczy i jeszcze dodoatkowo chlodnica oleju.
Ostatnio edytowano 19/12/2009, 16:16 przez elco, łącznie edytowano 1 raz
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez draki18 » 19/12/2009, 14:30

dzięki panowie za wsze wypowiedzi. czyli mam rozumieć żę najlepszym rozwiązaniem nie jest sama chłodnica oleju tylko połączenie obu: cieczy i oleju tak?
draki18
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 19/10/2009, 18:40

Postprzez Dandi93 » 19/12/2009, 20:56

Ja w swojej kawie mam oleju i płyny i jest dobrze, nigdy nie załączył mi się wentylator, no raz ale to jak go przepalałem na postoju.
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
Avatar użytkownika
Dandi93
Bywalec
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez Przemo_rene » 22/12/2009, 16:55

jedyny minus chłodnicy oleju i cieczy chłodzącej to fakt, że wszystko razem wazy może 5kg. Poza tym nie ma co się oszukiwac - najlepsze chłodzenie i optymalna temperatura (termostat).

Mam tą samą kawę co kolega wyżej i przy naparzaniu na torze wskazówka temperatury była cały czas stabilnie w zakresie temperatury właściwej
(w zzr nie ma temp. tylko jest zakres i była chile poniżej środka) To wiele mówi.

ps. zygzak nie taka bestia a jak ktoś będzie ją tak traktował to długo nią nie pojeździ :? to nie jest już supersport...na tor owszem ale 1,34 nie wyciągniesz...i lepiej nie próbować :lol: szkoda sprzęta na przepały (po remoncie każdy tak gada :lol: )
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 7 gości




na g�r�