domowy sposób na sprawdzenie czy motor jest prosty
Posty: 15
• Strona 1 z 1
domowy sposób na sprawdzenie czy motor jest prosty
Cześć.
Niedawno kupiłem fajny motorek Triumph Speed triple 2000r.
Niewiele pojeździłem nim przed końcem sezonu i coś nie daje mi spokoju, mianowicie: na zakrętach trzepie mi kierownicą ale jak jadę prosto i nawet puszczę kierownicę to moto idzie prosto i przy hamowaniu mniej więcej też.
Przyłożyłem więc łatę do tylnego i przedniego koła jest różnica na przednim około 1,5 cm po między jedną stroną a drugą co oznacza brak liniowości.
Lagi wyglądają na proste nie są nawet przetarte rama tak samo żadnych pęknięć i otarć i tak samo tylni wahacz i felgi.
Jak samemu sprawdzić co jest krzywe, czy jest może jakaś regulacja?
Geometria ramy raczej odpada (nawet nie mam pojęcia gdzie jest w pobliżu jakiś mechanik a co dopiero profesjonalny zakład motocyklowy
Niedawno kupiłem fajny motorek Triumph Speed triple 2000r.
Niewiele pojeździłem nim przed końcem sezonu i coś nie daje mi spokoju, mianowicie: na zakrętach trzepie mi kierownicą ale jak jadę prosto i nawet puszczę kierownicę to moto idzie prosto i przy hamowaniu mniej więcej też.
Przyłożyłem więc łatę do tylnego i przedniego koła jest różnica na przednim około 1,5 cm po między jedną stroną a drugą co oznacza brak liniowości.
Lagi wyglądają na proste nie są nawet przetarte rama tak samo żadnych pęknięć i otarć i tak samo tylni wahacz i felgi.
Jak samemu sprawdzić co jest krzywe, czy jest może jakaś regulacja?
Geometria ramy raczej odpada (nawet nie mam pojęcia gdzie jest w pobliżu jakiś mechanik a co dopiero profesjonalny zakład motocyklowy

-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
zima jest, snieg spadnie. Popchnij 5 metrow po sniegu i zobacz ile sladów robi. To juz jakis postep
r6 99r
cmentarze są pełne zajebistych kierowców...
cmentarze są pełne zajebistych kierowców...
- kłosiakR6
- Świeżak
- Posty: 114
- Dołączył(a): 16/6/2008, 09:03
- Lokalizacja: warszawa
Właśnie dzisiaj spadł śnieg.
Pomysł w sumie dobry, tylko jaki zostawia ślad tylne koło (przyjmijmy że 4cm
razem z przednim) o ile jest coś krzywe to razem z przesunięciem będzie 5,5cm a jeszcze jak będę jechał po niezauważalnym łuku to nawet więcej.
W praktyce to siÄ™ chyba raczej nie uda..
Pomysł w sumie dobry, tylko jaki zostawia ślad tylne koło (przyjmijmy że 4cm
razem z przednim) o ile jest coś krzywe to razem z przesunięciem będzie 5,5cm a jeszcze jak będę jechał po niezauważalnym łuku to nawet więcej.
W praktyce to siÄ™ chyba raczej nie uda..
Ostatnio edytowano 19/12/2009, 07:16 przez dominik528, łącznie edytowano 1 raz
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
Sprawdź czy tylne koło jest prosto ustawione.
Z tego co pamiętam był podobny temat co prawda o innym motocyklu, ale jednak był.
Należy sprawdzić:
- łożyska główki ramy
- ciśnienie w oponach
- olej w przednim zawieszeniu (najlepiej wymienić)
- łożyska w wahaczu (z tego co pamiętam to był problem w tamtym motocyklu )
- napięcie łańcucha i właściwe ustawienie koła
- mocowania tylnego amortyzatora
- stan opon czy nie są aż nadto powycinane
ogólnie mówiąc całe zawieszenie przód i tył.
Z tego co pamiętam był podobny temat co prawda o innym motocyklu, ale jednak był.
Należy sprawdzić:
- łożyska główki ramy
- ciśnienie w oponach
- olej w przednim zawieszeniu (najlepiej wymienić)
- łożyska w wahaczu (z tego co pamiętam to był problem w tamtym motocyklu )
- napięcie łańcucha i właściwe ustawienie koła
- mocowania tylnego amortyzatora
- stan opon czy nie są aż nadto powycinane
ogólnie mówiąc całe zawieszenie przód i tył.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Super. To jest kilka dobrych pomysłów (przynajmniej nie zakładają że mam krzywą ramę lub coś, choć i to pewnie nie wykluczone), sprawdzę to w miarę moich możliwości. I jak sprawdzić właściwe ustawienie tylnego koła i czy jest możliwa regulacja na jednostronnym wahaczu?
Wszystkie sugestie mile widziane.
A i jeszcze jedno pytanie: w okolicy jednego wtrysku przy zapalonym silniku kapie mi olej (na pewno olej) wiem że trzeba to zlikwidować ale czy to coś groźnego?
Wszystkie sugestie mile widziane.
A i jeszcze jedno pytanie: w okolicy jednego wtrysku przy zapalonym silniku kapie mi olej (na pewno olej) wiem że trzeba to zlikwidować ale czy to coś groźnego?
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
dominik528 napisał(a):A i jeszcze jedno pytanie: w okolicy jednego wtrysku przy zapalonym silniku kapie mi olej (na pewno olej) wiem że trzeba to zlikwidować ale czy to coś groźnego?
O ile nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju to raczej nie, ale wiadomo olej lecący na i pod moto (a więc i pod opone) to nic pożądanego
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
ustaw kierownice prosto, zmierz centymetrem rozstaw osi, porownaj z danymi z katalogu, skrec kierownice na maxa w lewo i w prawo, zobacz czy koncowki maja taka sama odleglosc od baku, podtsaw pod moto klocek drewniany tak abu uniesc przednie kolo, sprawdz czy kierownica rusza sie bez oporow, zobacz czy przednei zawieszenia chodzi plynie, tylne tez. Sprawdz czy nie sa za miekknie.
@wrocław | | http://bikepics.com/members/teoysta/
-
teoysta - Świeżak
- Posty: 141
- Dołączył(a): 6/8/2007, 12:02
Zawieszenie chodzi płynnie i jest raczej twarde.
Jak skręcę kierownice na maxa w lewo i w prawo i odległość końcówek będzie różna od np. środka baku to co to oznacza?
Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie to pewnie nic groźnego.
Jak skręcę kierownice na maxa w lewo i w prawo i odległość końcówek będzie różna od np. środka baku to co to oznacza?
Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie to pewnie nic groźnego.
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
Zawieszenie chodzi płynnie i jest raczej twarde.
Jak skręcę kierownice na maxa w lewo i w prawo i odległość końcówek będzie różna od np. środka baku to co to oznacza?
W najgorszym wypadku, że masz coś krzywe
Po drugie, to może być brak jednego ogranicznika skrętu, ale to łatwo sprawdzić:)
W najlepszym wypadku (ja tak np. miałem u niebie) Masz bak nie równo ustawiony, np brak jest jakiejś gumy mocującej, albo są nie równe.
- żółf
- Świeżak
- Posty: 104
- Dołączył(a): 5/2/2009, 14:19
- Lokalizacja: Gniezno/Szczecin
Tego się właśnie obawiam że mam właśnie coś krzywe i nie rozchodzi się tu o bak, kierownicę czy siodełko. Tylko przednie koło jest przesunięte względem tylnego lub na odwrót.
I właśnie to chciałbym ustalić tylko nic mi nie przychodzi do głowy jak to zrobić.
I właśnie to chciałbym ustalić tylko nic mi nie przychodzi do głowy jak to zrobić.
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
Wisadasz jedziesz puszczasz kierownice Skręcasz w lewo potem w prawo jak coś nie pasi to wtedy kombinujesz.
Nie rozumiem po co wydziwiać itd błaznować skoro motor jedzie jak należy. Mój motor mógł by być nawet w kształcie litery Z a jak by jechał prosto to miał bym głęboko czy rama jest krzywa itp. Z góry takich ludzi olewam przy sprzedaży bo wiem że dupe będą zawracać tylko a i tak coś im nie przypasuje choć jak weźmiesz gościa za słówko to nie obroni sie.
Nie lubie takich wydziwiaczy i to jest standard, przyjedzie ci taka menda po motor, gowno sie zna czepia sie uj wie czego po czym już dalej sam nie wie czego sie ma przyczepić, i ci gada głupoty czy zawieziesz go na pomiar czy to czy tamto jak motor nawet obtarcia niema ani jednego jedzie jak trzeba. Kiedyś jak miałem wymienione części na tuningowe typu wyższa szyba, sport wydech, kierunkowskazy na diodach(seryjne ale od innego modelu) a seryjne sprzedałem to typek kazał mi pokazywać jakieś umowy kupna sprzedaży na te części po tym jak je sprzedałem na allegro poza aukcjami.
myślałem że padne.
O ile opony są ok motor ma jechać prosto po puszczeniu kierownicy. Jak nagle ale to nagle skręci tor i czujesz ze zbacza to jest krzywy i trzeba go przywiązać do kasztana i z drugiej strony traktorem naciągnąć
tak u nas kiedyś kawe robili heh U mnie skręca motor przez samą opone przód bo jest zlizana na lewej stronie po tylu stoppie z obortem na prawą strone i dosyć to czuć.
Nie rozumiem po co wydziwiać itd błaznować skoro motor jedzie jak należy. Mój motor mógł by być nawet w kształcie litery Z a jak by jechał prosto to miał bym głęboko czy rama jest krzywa itp. Z góry takich ludzi olewam przy sprzedaży bo wiem że dupe będą zawracać tylko a i tak coś im nie przypasuje choć jak weźmiesz gościa za słówko to nie obroni sie.
Nie lubie takich wydziwiaczy i to jest standard, przyjedzie ci taka menda po motor, gowno sie zna czepia sie uj wie czego po czym już dalej sam nie wie czego sie ma przyczepić, i ci gada głupoty czy zawieziesz go na pomiar czy to czy tamto jak motor nawet obtarcia niema ani jednego jedzie jak trzeba. Kiedyś jak miałem wymienione części na tuningowe typu wyższa szyba, sport wydech, kierunkowskazy na diodach(seryjne ale od innego modelu) a seryjne sprzedałem to typek kazał mi pokazywać jakieś umowy kupna sprzedaży na te części po tym jak je sprzedałem na allegro poza aukcjami.

O ile opony są ok motor ma jechać prosto po puszczeniu kierownicy. Jak nagle ale to nagle skręci tor i czujesz ze zbacza to jest krzywy i trzeba go przywiązać do kasztana i z drugiej strony traktorem naciągnąć

- maciekmoto1
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 17/12/2009, 11:16
maciekmoto1 napisał(a):Wisadasz jedziesz puszczasz kierownice Skręcasz w lewo potem w prawo jak coś nie pasi to wtedy kombinujesz.
Nie rozumiem po co wydziwiać itd błaznować skoro motor jedzie jak należy. Mój motor mógł by być nawet w kształcie litery Z a jak by jechał prosto to miał bym głęboko czy rama jest krzywa itp. Z góry takich ludzi olewam przy sprzedaży bo wiem że dupe będą zawracać tylko a i tak coś im nie przypasuje choć jak weźmiesz gościa za słówko to nie obroni sie.
Nie lubie takich wydziwiaczy i to jest standard, przyjedzie ci taka menda po motor, gowno sie zna czepia sie uj wie czego po czym już dalej sam nie wie czego sie ma przyczepić, i ci gada głupoty czy zawieziesz go na pomiar czy to czy tamto jak motor nawet obtarcia niema ani jednego jedzie jak trzeba. Kiedyś jak miałem wymienione części na tuningowe typu wyższa szyba, sport wydech, kierunkowskazy na diodach(seryjne ale od innego modelu) a seryjne sprzedałem to typek kazał mi pokazywać jakieś umowy kupna sprzedaży na te części po tym jak je sprzedałem na allegro poza aukcjami.myślałem że padne.
O ile opony są ok motor ma jechać prosto po puszczeniu kierownicy. Jak nagle ale to nagle skręci tor i czujesz ze zbacza to jest krzywy i trzeba go przywiązać do kasztana i z drugiej strony traktorem naciągnąćtak u nas kiedyś kawe robili heh U mnie skręca motor przez samą opone przód bo jest zlizana na lewej stronie po tylu stoppie z obortem na prawą strone i dosyć to czuć.
Przeczytaj jeszcze raz posta autora a dowiesz się, że motocykl nie jedzie jak należy bo "trzepie kierownica na zakrętach". To chyba nie jest jakaś błachostka i warto sprawdzić co jest przyczyną, poza tym w moim motocyklu wszystko musi być na tip-top.
Wracając do sedna, sprawdź również czy lagi są równo wkręcone w półkę kierownicy.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
krydka napisał(a):Przeczytaj jeszcze raz posta autora a dowiesz się, że motocykl nie jedzie jak należy bo "trzepie kierownica na zakrętach". To chyba nie jest jakaś błachostka i warto sprawdzić co jest przyczyną, poza tym w moim motocyklu wszystko musi być na tip-top.
Wracając do sedna, sprawdź również czy lagi są równo wkręcone w półkę kierownicy.
Dokładnie, wszystko musi być na tip-top.Jeśli teraz tego nie wyeliminuje, to może kiedyś dobitniej się tego dowiem parkując w rowie bo na zakręcie była jakaś kałuża albo piasek.
Lagi są równo wkręcone w półkę kierownicy. Nigdy tego nie rozbierałem ale chyba nie da się ich przykręcić krzywo?
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
Re: domowy sposób na sprawdzenie czy motor jest prosty
dominik528 napisał(a):Przyłożyłem więc łatę do tylnego i przedniego koła jest różnica na przednim około 1,5 cm po między jedną stroną a drugą co oznacza brak liniowości.
Lagi wyglÄ…dajÄ… na proste.....
Ja bym zrobił tak:
* podnieś przednie koło i zakręć nim ręką - obserwuj czy nie wężykuje
[opona, felga]
* koło wyjąć i zanieść do wulkanizatora, niech puści na maszynie i sprawdzi.
Czy opona nie jest z jednej strony bardziej ścięta. Może też być wina samej opony, na oko wyglądająca dobrze. Jakieś odkształcenia, co powinna wykazać maszyna do wyważania u wulkanizatora.
dominik528 napisał(a):Lagi są równo wkręcone w półkę kierownicy. Nigdy tego nie rozbierałem ale chyba nie da się ich przykręcić krzywo?
Jeśli chodzi o lagi to sprawdzić czy na tej samej wysokości są wkręcone w półki, można jedną wkręcić wyżej od drugiej. Najpierw z góry zdejm zaślepki je zakrywające. Sprawdzić też czy nie było wycieku oleju.
- mirek65s
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
- Lokalizacja: łódzkie
Może łożyska w przednim kole, albo jak jest opona wyrobiona to też tak robi. Miałem podobnie źle wchodził mi motor w zakręty. Okazało się że opona była wyrobiona, ścięta z jednej strony a opony scinało bo było wyrobione łożysko z przodu i koło lekko latało. Pozdrawiam
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
-
Dandi93 - Bywalec
- Posty: 910
- Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości