Import USA / Cło / Kasacja moto / Kilka pytań
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Import USA / Cło / Kasacja moto / Kilka pytań
Witam, mam kilka pytań. Jestem albo jużgłupi z tym wszystkim albo tak zaspany... czytam i nie czaje jak to jest w końcu dlatego zadaje kilka prostych pytań na proste i konkretne odpowiedzi.
Więc tak, zdaje mi się że jak importujemy motocykl z USA do Gdyni to płacimy podatek cło itp itd. Nie wiem jak to jest. I podobno urząd celny znajduje się w Warszawie Zatem trzeba przewieźć motocykl z Gdyni do Warszawy i tam oclić o ile wiem. Jak to wygląda? Czy można motocykl po wyjęciu z kontenera zanim trafi pod celnika który dowala nam cło czy istnieje ewentualność że przewożący motocykl do odprawy celnej do warszawy po drodze sobie poodkręca kilka elementów licząc motocykl jako uszkodzony i zaniżając jego cene katalogową którą celnik nalicza?
Czy zamawiając kontener do portu w europie zachodniej Niemcy Holandia trzeba cło płacić w polsce? Jak to jest w tym przypadku?
Czy przywożąc moto z USA można sobie wyjąć wszystko a ramy nawet nie dawać do oclenia ani do jakiej kolwiek opłaty tylko ją sobie wyżucić (nie była by potrzebna do rejestracji zakładamy)???
Jestem ciekaw jak się odbywa kasacja motocykli które nie powinny już wrócić na drogę? JAk to się robi? Gdzie ? Jakie pieniądze się za to dostaje?Czy może to być skup złomu np? Co się dzieje podczas kasacji z takim motocyklem? Bo przecież po wypadku i po ogledzinach policji itd coś się z tym motocyklem dzieje dalej Pytanie co?
Więc tak, zdaje mi się że jak importujemy motocykl z USA do Gdyni to płacimy podatek cło itp itd. Nie wiem jak to jest. I podobno urząd celny znajduje się w Warszawie Zatem trzeba przewieźć motocykl z Gdyni do Warszawy i tam oclić o ile wiem. Jak to wygląda? Czy można motocykl po wyjęciu z kontenera zanim trafi pod celnika który dowala nam cło czy istnieje ewentualność że przewożący motocykl do odprawy celnej do warszawy po drodze sobie poodkręca kilka elementów licząc motocykl jako uszkodzony i zaniżając jego cene katalogową którą celnik nalicza?
Czy zamawiając kontener do portu w europie zachodniej Niemcy Holandia trzeba cło płacić w polsce? Jak to jest w tym przypadku?
Czy przywożąc moto z USA można sobie wyjąć wszystko a ramy nawet nie dawać do oclenia ani do jakiej kolwiek opłaty tylko ją sobie wyżucić (nie była by potrzebna do rejestracji zakładamy)???
Jestem ciekaw jak się odbywa kasacja motocykli które nie powinny już wrócić na drogę? JAk to się robi? Gdzie ? Jakie pieniądze się za to dostaje?Czy może to być skup złomu np? Co się dzieje podczas kasacji z takim motocyklem? Bo przecież po wypadku i po ogledzinach policji itd coś się z tym motocyklem dzieje dalej Pytanie co?
- maciekmoto
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 26/11/2009, 22:40
Co do cla w kazdym kraju bedziesz musial go zaplacic sprowadzajac go za oceanu czy to Anglia Holandia czy Polska
Nie mam doswiadczenia w tym temacie ale z tego co slyszalem np w Niemczech jest taniej zaplacic clo niz u nas.
Nie mam doswiadczenia w tym temacie ale z tego co slyszalem np w Niemczech jest taniej zaplacic clo niz u nas.
-
TomoR1 - Świeżak
- Posty: 115
- Dołączył(a): 4/12/2008, 19:34
- Lokalizacja: Nowodwór/Maynooth
A jak z samochodami? jak bym wiedział jak z samochodami to bym sie nie pytał jak z motocyklami.
POSTAWIŁEM KONKRETNE PYTANIA! WYSTARCZY NA NIE RZECZIWO ODPOWIEDIEĆ!
z nieścisłych info wywoują sie tylko oftopy a jak powiesz ze ma bycporzadek to dostajesz warna Taki urok tego forum.
Więc zapytam jeszcze raz o moje powyższe. Bo narazie dostaje odpowiedzi standardowe które są wszędzie w necie.
Odp ma moje pytanie to nic innego jak cytat mojej odpowiedzi i krótka informacja tak lub nie, a potem gadamy dalej
POSTAWIŁEM KONKRETNE PYTANIA! WYSTARCZY NA NIE RZECZIWO ODPOWIEDIEĆ!
z nieścisłych info wywoują sie tylko oftopy a jak powiesz ze ma bycporzadek to dostajesz warna Taki urok tego forum.
Więc zapytam jeszcze raz o moje powyższe. Bo narazie dostaje odpowiedzi standardowe które są wszędzie w necie.
Odp ma moje pytanie to nic innego jak cytat mojej odpowiedzi i krótka informacja tak lub nie, a potem gadamy dalej
- maciekmoto
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 26/11/2009, 22:40
Rzeciwo odpowiadam .
1. Tak płacimy podatek czyli cło .
2. Nie trzeba przewozić moto z Gdyni do Wawy
3. Cło policzą ci od katalogowej wartości sprzęta .
4. Kasacja - zaprowadzasz pojazd na szrot , bieżesz kwit i po sprawie .
5. Nie może to być skup złomu .
6. Co się dzieje po zezłomowaniu ? Stoi na szrocie , jak jest co wyciągnąć to jest rozkręcane na części . Cześci są sprzedawane , a reszta utylizowana .
1. Tak płacimy podatek czyli cło .
2. Nie trzeba przewozić moto z Gdyni do Wawy
3. Cło policzą ci od katalogowej wartości sprzęta .
4. Kasacja - zaprowadzasz pojazd na szrot , bieżesz kwit i po sprawie .
5. Nie może to być skup złomu .
6. Co się dzieje po zezłomowaniu ? Stoi na szrocie , jak jest co wyciągnąć to jest rozkręcane na części . Cześci są sprzedawane , a reszta utylizowana .
YZF R6 2007
-
Trener - Stały bywalec
- Posty: 1198
- Dołączył(a): 11/5/2009, 14:14
- Lokalizacja: Z pod Kalisza jestem
Jak masz fakturę zakupu to od wartości na fakturze naliczą cło ewentualnie z jakiegoś katalogu. Mój szfagier chcąc zmniejszyć cło zaprosił do siebie rzeczoznawcę który zrobił inną wycenę niż na faktórze i ona była podstawą do oclenia. A wiadomo, że możesz moto odpowiednio przygotować do wyceny:)
-
Kurt - Świeżak
- Posty: 387
- Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
- Lokalizacja: Pabianice
w zasadzie temat do działu "Prawo" - tam coś podobnego już jest.
Jeśli chodzi o import z krajów z po za UE na fakturze lub umowie nie może być wpisana wartość niższa niż 30% wartości rynkowej.
Inaczej sprowadzający może dostać karę za sprowadzanie złomu i będzie musiał odesłać pojazd.
(Znajomy się tak naciął).
Sprowadzając do któregokolwiek z krajów UE, płacisz tam Cło i VAT, przywożąc do Polski jeśli pojazd spełnia odpowiednie warunki VAT-u nie płacisz.
Dlatego sporo pojazdów nowych firmy sprowadzały przez Niemcy (w Polsce musieli zapłacić VAT, a i tak dużo taniej wychodziło niż sprowadzać do PL).
Jeśli chodzi o kasację to myślę że wyżej zostało to odpowiednio wyjaśnione.
Jeśli chodzi o import z krajów z po za UE na fakturze lub umowie nie może być wpisana wartość niższa niż 30% wartości rynkowej.
Inaczej sprowadzający może dostać karę za sprowadzanie złomu i będzie musiał odesłać pojazd.
(Znajomy się tak naciął).
Sprowadzając do któregokolwiek z krajów UE, płacisz tam Cło i VAT, przywożąc do Polski jeśli pojazd spełnia odpowiednie warunki VAT-u nie płacisz.
Dlatego sporo pojazdów nowych firmy sprowadzały przez Niemcy (w Polsce musieli zapłacić VAT, a i tak dużo taniej wychodziło niż sprowadzać do PL).
Jeśli chodzi o kasację to myślę że wyżej zostało to odpowiednio wyjaśnione.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
ms407 napisał(a):Rzeciwo odpowiadam .
3. Cło policzą ci od katalogowej wartości sprzęta .
I tu sie raczej nie zgodze , ponieważ wedle mojej wiedzy , a jestem po cle 4 dni , nie ma takich zapisów prawnych umożliwiających celnikom pobierania jakichkolwiek wycen czy tez wartości rynkowych wobec motocykli . Panowie ta możliwość dał im ustawodawca , lecz tylko wobec pojazdów samochodowych

<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
-
Trimix - Świeżak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
- Lokalizacja: Wrocek
Trimix napisał(a):ms407 napisał(a):Rzeciwo odpowiadam .
3. Cło policzą ci od katalogowej wartości sprzęta .
I tu sie raczej nie zgodze , ponieważ wedle mojej wiedzy , a jestem po cle 4 dni , nie ma takich zapisów prawnych umożliwiających celnikom pobierania jakichkolwiek wycen czy tez wartości rynkowych wobec motocykli . Panowie ta możliwość dał im ustawodawca , lecz tylko wobec pojazdów samochodowych
Dosyć ciekawe Możesz przytoczyć ten zapis prawny?
Czyli wychodzi na to że musimy zapłacić opłate celną na poziomie jedynie powyżej 30 % wartości sprzęta aby opłacalność była najlepsza? Możesz powiedzieć czy miałeś do czynienia z motocyklem ostatnio czy z czymś innym? I tak to wyglądało?( bo zapewne starałeś się o to zawalczyć ;] pluli się coś celnicy ze w katalogu inaczej czy spokojnie?)
Czy takie prawo jest w UE czy tylko w Polsce? Bo o ile czytam z waszych wypowiedzi to cło trzeba płacić w Niemczech jak się do Niemiec załóżmy wysyła.
W takim razie do jakiego kraju sprowadził motocykl? Myśle że do polski zatem w którym miejscu całego procesu można przygotować motocykl do zmiany wartości na inną jak na fakturze? Faktura zakupu jedzie razem z motocyklem w kontenerze ? Ewetualnie co będzie jeśli w trakcie wyjęcia z kontenera jej nie będzie? Czy musi być?Kurt napisał(a):Jak masz fakturę zakupu to od wartości na fakturze naliczą cło ewentualnie z jakiegoś katalogu. Mój szfagier chcąc zmniejszyć cło zaprosił do siebie rzeczoznawcę który zrobił inną wycenę niż na faktórze i ona była podstawą do oclenia. A wiadomo, że możesz moto odpowiednio przygotować do wyceny:)
- maciekmoto
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 26/11/2009, 22:40
maciekmoto napisał(a):Możesz powiedzieć czy miałeś do czynienia z motocyklem ostatnio czy z czymś innym? I tak to wyglądało?( bo zapewne starałeś się o to zawalczyć ;]
Tak to był motor z mojego podpisu , pluli sie co nie miara tylko co z tego skoro moje potwierdzenie zamkneło im usta

Ps. sorewicz kolego ale na tacy to Ci tego nie podam , ja na to pracowałem kilka lat ....
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
-
Trimix - Świeżak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
- Lokalizacja: Wrocek
Widzę, że o kasacji cicho, więc coś tam z doświadczenia wytłumaczę.
Oczywiście wszystko musisz załatwić w urzędzie komunikacji. Do tego będzie potrzebny dowód rejestracyjny, wniosek o wyrejestrowanie, papierek ze złomowiska i tablica rejestracyjna.
- Jeśli dowód został zabrany - powinni go mieć
- Tablica rejestracyjna musi mieć 3 otwory (1cm średnicy i 1cm odstępu) na hologramie. To jest wykonywane na złomowisku.
- Samo złomowanie możesz przeprowadzić na 2 sposoby:
a) całkowite - czyli oddajesz całe moto i jakąś tam kasę za złom.
b) częściowe - dajesz jakieś części z motocykla i dopłacasz. (od 20 do 100pln, zależy gdzie)
na złomowisku dostajesz wcześniej wspomniany kwitek.
Na koniec w urzędzie płacisz jeszcze jakąś tam opłatę (u mnie dycha) i heja. Motoru nie ma. Dostajesz decyzję o wyrejestrowaniu i z tym możesz iść do ubezpieczalni.
Jeżeli wyrejestrowujesz w wyniku kradzieży to sprawa wygląda podobnie, tylko nie przynosisz tablicy (
) i zamiast kwitka ze złomowiska przynosisz kwitek z policji.
Oczywiście wszystko musisz załatwić w urzędzie komunikacji. Do tego będzie potrzebny dowód rejestracyjny, wniosek o wyrejestrowanie, papierek ze złomowiska i tablica rejestracyjna.
- Jeśli dowód został zabrany - powinni go mieć

- Tablica rejestracyjna musi mieć 3 otwory (1cm średnicy i 1cm odstępu) na hologramie. To jest wykonywane na złomowisku.
- Samo złomowanie możesz przeprowadzić na 2 sposoby:
a) całkowite - czyli oddajesz całe moto i jakąś tam kasę za złom.
b) częściowe - dajesz jakieś części z motocykla i dopłacasz. (od 20 do 100pln, zależy gdzie)
na złomowisku dostajesz wcześniej wspomniany kwitek.
Na koniec w urzędzie płacisz jeszcze jakąś tam opłatę (u mnie dycha) i heja. Motoru nie ma. Dostajesz decyzję o wyrejestrowaniu i z tym możesz iść do ubezpieczalni.
Jeżeli wyrejestrowujesz w wyniku kradzieży to sprawa wygląda podobnie, tylko nie przynosisz tablicy (

- Juno
- Świeżak
- Posty: 86
- Dołączył(a): 22/4/2009, 21:59
- Lokalizacja: Koło
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości