Zużyty olej a zima.
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
raczej nic mu się nie stanie, zresztą tak jak sam piszesz i przeczytałeś że jak olej jest stary i zużyty to trzeba go wymienić bo wszystkie syfy się zbiorą w misce olejowej itp. a jak nowy świeżutki olej to nic mu nie będzie i szkoda że nie zamierzać odpalać motoru w zimę, ja jestem za tym żeby moto przepalać co 2tyg. lub chociaż raz ma miecha aż się dobrze rozgrzeje i styka 

tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Ostatnio w Liberty Motors, dowiedziałem się, że moto nie powinno dłużej stać na oleju który ma przejechane więcej niż 1500 km- jakieś związki siarkowe się wytrącają czy co. Także coś w tym jest.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Nie potrafie uzasadnić swojej odpowiedzi ale ja w swoim KACIE zmienie... na pewno nie zaszkodzi a wchodzi tylko 1.6 litra:) Gdzies kiedyś czytałem że motocykl przepalany w zimie (przy założeniu że garaż jest nie ogrzewany) a temp. sięga -10 stopni w przeciągu 10 sekund zyżywa się jak przy ok. 500 km przebytej drogi w normalnych (sprzyjających)warunkach. Nawet jestem skłonny w to uwierzyć... ale nie zniechęca mnie do tego żeby w połowie lutego przewietrzyć tłok i posłuchać tego przyjemnego hałasu:)
- Tomas KTM 620 Super Comp
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 3/12/2009, 14:11
Tomas to prawda. Ponieważ z górnej części silnika olej najzwyczajniej w świecie ścieka. Jak postoi tak dajmy na to miesiąc to na wałkach zostaje go na prawdę niewiele. Zanim olej po odpaleniu dotrze do wszystkich elementów ruchomych silnika zdążą one wykonać kilkadziesiąt obrotów prawie na sucho. A zimny za czym idzie gęsty olej ma gorsze właściwości i słabiej dociera w trudno dostępne miejsca. Lepiej niech sprzęt spokojnie czeka do wiosny. A jak wszystko jest na tip top zrobione to nie będzie problemu go odpalić nawet po 3 miesiącach postoju.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Raz to nie odpalać sprzęta jeśli nie musimy, tylko podładowywać akumulator, a z tym olejem to zawsze wymienia się przed zimą, gdyż w starym oleju jest cały syf z silnika, który może się odkładać przez zimę i niszczyć silnik. A nowemu olejowi nic nie będzie przez zimę, dzięki temu, że będzie świeży dobrze zakonserwuje silnik do nowego sezonu.
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
- michael
- Bywalec
- Posty: 515
- Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
- Lokalizacja: Białystok
W Monośladzie mówili ostatnio , że można śmiało zostawić i nic się nie stanie. Choć ja jestem zwolennikiem tego , że jak już wymieniać olej to po sezonie i postawić spokojnie na zime
YZF R6 2007
-
Trener - Stały bywalec
- Posty: 1198
- Dołączył(a): 11/5/2009, 14:14
- Lokalizacja: Z pod Kalisza jestem
jeden pies jak dla mnie chociaż ja wymieniam przed zimą i do wiosny (lub ciepłych weekendów lutego:D) stoi na oleju o przebiegu paruset kilometrów. I tak w sezonie jeszcze raz go bede musiał zmienić 

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Mój moto stoi w garażu gdzie temperatur nie spada poniżej 10 stopni i przepalam go co tydzień. Jest to stary gaźnikowiec i nie chcę żeby się woda odkladala. Poza tym slyszalem, że nie jest dobrze zostawiać motocykl nawet z nowym olejem na dlużej. w tych nowych olejach są różne dodatki czyszczące (z tym ciężko się nie zgodzić) Jesli olej dlugo stoi , to jego różne skladniki zaczynają się rozwarstiwać. Te czyszczące idą podobno na dno, co nie jest zdrowe dla miski. Nie wiem czy to prawda ale tak czy inaczej odpalam. Nie kosztuje to wiele wysilku.
FZR 1000
-
grzybek124 - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 19/3/2009, 23:05
- Lokalizacja: wiocha
Landryss25 napisał(a):Tomas to prawda. Ponieważ z górnej części silnika olej najzwyczajniej w świecie ścieka. Jak postoi tak dajmy na to miesiąc to na wałkach zostaje go na prawdę niewiele. Zanim olej po odpaleniu dotrze do wszystkich elementów ruchomych silnika zdążą one wykonać kilkadziesiąt obrotów prawie na sucho. A zimny za czym idzie gęsty olej ma gorsze właściwości i słabiej dociera w trudno dostępne miejsca. Lepiej niech sprzęt spokojnie czeka do wiosny. A jak wszystko jest na tip top zrobione to nie będzie problemu go odpalić nawet po 3 miesiącach postoju.
ale kontrolka oleju gasnie wiec to znaczy ze smarowanie jest...... wiec nie wiem co masz na mysli mowiac ze silnik przez kilkanascie obrotow "chodzi " na sucho.... ;>
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
niwy napisał(a):kontrolka gaśnie bo olej jest w misce... więc ciśnienie jest. Ale niema go w górnej części silnika... tam nie ma czujnika ( chyba ) heh . Takie jest moje rozumowanie i tego się trzymam. Chyba że ktoś mnie wyprowadzi z błędu. Jestem 100% laikiem jakby co.
Widac klego ze jestes laikiem.... !!!
bo nie swiecenie kontrolki nie zalezy od tego czu jest olej w misce olejowej a po 2 cisnienia nie ma w misce olekowej tylko w przewodach olejowych...
a tak na marginesie co z autami stojacymi pod chmurka w zime ktore sa ospalane kilka razy dziennie (np po nocy do pracy i po pracy do domu)??? to taki samochod powinien miec remont co roku po zimie wiec nie wiem czy powiedzenie ze odpalenie moto w zime po miesiacu zuzywa silnik tak jak po przejechaniu 500km....;>
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Nie to nie jest to samo silnik motocyklowy ma tylko jeden olej ktory odpowiada za smarowanie przekladni i silnika. W samochodach masz osobno olej do skrzyni i osobno do silnika. Masz juz odpowiedz olej motocykloowy ma wlasciwosci smarne dla silnika i przekladni a samochodowy dla silnika + olej przekladniowy pzdr
- Grzesiek-88
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/3/2009, 12:44
- Lokalizacja: Krakow
Do motocykli częściej polecany jest Motul.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
do chłodnicy spoko - ja leje prestone i jest git.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
- Grzesiek-88
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/3/2009, 12:44
- Lokalizacja: Krakow
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości