YAMAHA XJ 600S- jak poprawić po japończykach?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Czester, madcap, senekkorzenna, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Movi, melvin, Leg1oN, Żmija, Terror, leff, cycu_rsko, rosa, henio12323

YAMAHA XJ 600S- jak poprawić po japończykach?

Postprzez sonsiat » 30/11/2009, 18:15

Witam.
Niedawno nabyłem takową xj-tę z 97' roku czyli wrsja po liftingu. Moto ma ponad 36 tysi przebiegu i jest w dobrym stanie technicznym i wizualnym też.
Silniczek ładnie cyka jak jest jeszcze zimny i w tym momencie kosz sprz. nie daje jeszcze o sobie znać. Gdy złapie już troche stopni przy wolnych obrotach (ok 1200rpm) zaczyna jakby rochę pulsować i pojawia się odwieczna bolączka tego modelu czyli właśnie kosz.

I tu moje pytanko, co powoduje to stukanie? Czy to tylko luz w miejscu gdzie kosz jest osadzony czy cosik więcej??Podobno wyrabia się jakiś element i kosz kiedy nie ma odpowiedniej rotacji, zaczyna latać na lewo i prawo.

Jaki jest sposób na zlikwidowanie tego hałasu, bo bez niego silnik mógłby naprawdę ładnie cykać.

Czy ta pulsacja obrotów może być związana z dostawaniem się lewego powietrza przez krućce ssące?? (są już trochę popękane, także szykuje się wymiana)
Wnioskuję że to o to chodzi, bo taką pulsację obrotów można zauważyć w motocyklach ze zmienionym wydechem na pusty przelot ( wtedy ma za swobodny wydech)

Swoją drogą to japońce mogli się trochę wysilić jeśli chodzi o elementy mocujące kosz. Podobno 3/4 xj na rynku mają tą przypadłość i nic ich to nie nauczyło :)
Spotkałem się nawet z tym w xj-cie z 2002r. i 18 tyś przebiegu.
Avatar użytkownika
sonsiat
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25/3/2008, 13:39
Lokalizacja: biskupiec


Re: YAMAHA XJ 600S- jak poprawić po japończykach?

Postprzez Invi » 30/11/2009, 18:48

sonsiat napisał(a):Moto ma ponad 36 tysi przebiegu


Chyba dużżżoooooooooo ponad 36 000 :lol: :lol: :lol:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6254
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez sonsiat » 30/11/2009, 19:01

Nie no bez przesadyzmu. Sądze ze przebieg jest realny sądząc po stanie części eksploatacyjnuch. Z resztą miał tylko jednego właściciela w niemcach (w dużym brifie jest tylko jeden wbity od nowości) . Ja jestem drugi.
Ale przecież nie o tym chciałem rozmawiać :)
Avatar użytkownika
sonsiat
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25/3/2008, 13:39
Lokalizacja: biskupiec

Postprzez krydka » 30/11/2009, 19:12

Może trochę nie do końca na temat, ale w moim motocyklu zauważam odwrotne przypadłości. Kosz mi stuka na zimnym silniku, a gdy się rozgrzeje to cichnie. Ja uważam, że w pewnych miejscach gdy materiał jest zimny tworzą się luzy, a gdy nabierze temperatury to wtedy dopasowuje się do siebie. Jeśli chodzi o hałasy po rozgrzaniu, to nie wiem czym to może być spowodowane. Co do rotacji, czyli odpowiedniej prędkości obrotowej to się zgodzę, że po przygazowaniu kosz cichnie.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Postprzez Cecho » 30/11/2009, 19:21

Yamaha XJ 600 Diversion
Avatar użytkownika
Cecho
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 25/7/2008, 19:10
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Postprzez sonsiat » 30/11/2009, 21:16

fantastycznie.
mam nadzieje, że po rozłożeniu u mnie nie będzie to tak strasznie wyglądało i pomogą te drobne operacje.
najważniejsze ze wiem co powoduje ten hałas, dzieki temu sobie z tym poradzę.
dzięki kolego CECHO

A jeszcze jakby ktoś mógł poradzić toś na temat pulsacyjnej pracy na wolnych obrotach. Yamaszka odpala cacy na ssaniu, dobrze wchodzi na obroty. Jak jest ciepły, to bez problemacji zapala nawet bez gazu i od razu wchodzi na wolne obroty, także myśle że gaźniki nie mają w tym przypadku nic wspólnego.
Ewentualnie świeczki muszę sprawdzić w jaki stanie są, przeczyścić, no i te krócce nieszczęsne i może jeszcze filtr powietrza, bo też nie sprawdzony jeszcze.
Avatar użytkownika
sonsiat
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25/3/2008, 13:39
Lokalizacja: biskupiec

Postprzez macs » 30/11/2009, 22:20

Swiece raczej nie,filtr wedlug mnie tez nie ,najlepiej oczywiscie sprawdzic jakiego koloru sa swieczki i sprawdzic filtr.
Wedlug mnie to króćce (odpal moto,rozgrzej i prysnij WD40 na wszystkie krocce ,jesli obroty na chwile same wzrosną to bedziesz musial kupic krocce )
druga mozliwosc to czas na synchro,ale zacznij od sprawdzenia kroccow
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez sonsiat » 1/12/2009, 20:39

Myśle, że za króćce i tak się będe musiał wziąć, bo podobno moto jest zablok. do 50KM, także kupie te całkowicie otwarte.
A czemu akurat WD40?? Czy ma to spowodować chwilowe uszczelnienie króćców??

Synchro w sensie bogactwa mieszanki??
Avatar użytkownika
sonsiat
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25/3/2008, 13:39
Lokalizacja: biskupiec

Postprzez macs » 3/12/2009, 21:18

Jak piszesz pulsacja to chodzi Ci o nirowne obroty na biegu jalowym
Mozesz miec problem ,jak nie wiesz co to jest synchro gaznikow,najlepiej oddaj moto do mechanika niech sprawdzi szczelnosc kroccow i zrobi synchro ,jesli krocce sa ok.
Jesli jest zblokowany to powinieneś to wiedziec jak to Twoje moto,w koncu moto jest do jezdzenia a w czasie jazdy mozna sprawdzic czy ma pelna moc
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez sonsiat » 4/12/2009, 20:05

Moto jest jak najbardziej moje, lecz mam go dopiero tydzień, a ostatnio pogoda w moim regionie nie sprzyja mocniejszemu odwijaniu, także jeszcze go nie sprawdziłem dokładnie.

A co do tego mechanika, to wole najpierw sam wszystko obadać, bo czasami i po mechanikach trzeba poprawiać:)
Avatar użytkownika
sonsiat
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25/3/2008, 13:39
Lokalizacja: biskupiec

Postprzez Kamusial » 4/12/2009, 21:13

Napisz do yamahy Polska- po tygodniu około dostaniesz odpowiedź z info gdzie moto był sprzedany oraz czy był zdławiony.
Ewentualnie do yamahy z kraju gdzie był kupiony z salonu.

Jeżeli dopiero co kupiłeś moto, to musisz zrobić w nim kilka elementarnych rzeczy w zimowe wieczory, lub u mechanika- sprawdzić luzy zaworowe- nigdy nie wiadomo, rozrząd, płyn hamulcowy, wymienić olej i filtr, wyczyścić filtr powietrza. Warto też sprawdzić kompresję- tak na wszelki wypadek. Synchro gaźników też zalecam- moja XJta odżyła po tym zabiegu- więc najlepiej zrobić przed sezonem niż po...

Resztę podpowiedzą Ci goście z forum XJty.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy


Powrót do Mechanika motocyklowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

na gr