Zamiana zębatek
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Zamiana zębatek
Panowie mam enduro 31km WR 250 R 2008 r po 7500km padła mi zębatka przednia . Wymieniam cały napęd . Ale na oryginale miałem 13 zębów z przodu i 43 z tyły teraz chcę 13 z przodu i 48 z tyłu . Jak myślicie nic nie stanie się dla silnika , skrzynia ma 6 biegów .
- klaudia01111
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 2/9/2008, 21:52
- Lokalizacja: Lidzbark
nie nic mu nie będzie a napęd kup jakiś porzadny żebyś nie musiała ciągle łańcucha naciągac , dobry napęd to około 400 zł ale jak na się na nowa wr to i na napęd się znajdzie
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
- Dzesiu10
- Bywalec
- Posty: 857
- Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
- Lokalizacja: Zielona Góra
400 zł to minimum żeby kupic naprawde dobry zestaw. ja ci polecam z tyłu aluminiową zębatke renthala (kosztuje cos ponad 150 zł chyba ) ja mam ją cały sezon i poprzedni wlasciciel nie wiem ile na tym zrobił ale łancuch ma luzy na boki ( renthal zwykły nieoringowy ale wyższa półka i przód tez renthal) i przednia zębatka juz ma delikatne zęby a tył ideal. tylko lancuch troche wyorał ją ;d ale gdyby kilka miechow temu zmienic lancuch byla by jak nowa bo juz łancuch sie rozciągnął i sie nie zgrywa wiadomo. a co do tego czy sie cos stanie czy nie. to nic sie nie stanie tyle że zmienią ci sie prędkosci na poszczególnych biegach. jak wsadzisz większą z tyłu to moto bedzie wolniejszy ale bardziej zrywny
lepszy na tor

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
i pamiętaj koniecznie o należytym smarowaniu i naciągu łańcucha bo zapewne te czynniki również się przyczyniły do tak szybkiego zużycia napędu...
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
padnięte zębatki to moze byc tez przyczyna zbyt czestego i za mocnego naciągania łancucha
jak mialem zepsuty napęd w DT z tyłu miałem zeby jak w niejednej pile do drewna
to odwracałem zębatke w 2 strone. naciągałem łancuch na maxa i 2 min jazdy i zeby były proste
poluzowalem łancuch i jakis czas było dobrze
wiec tez nie nalezy z tym przesadzic. smar tez nie byle jaki bo w terenie smary mokre sÄ… do dupy bo albo sie wymywajÄ… w kontakcie nawet z deszczem
albo łapią piach i gorzej niszczą łancuch niz całkowity brak smaru
dobre sÄ… smary biale - silikonowe






KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Cześć dzisiaj założyłem nowy napęd . Zębatki JT Sprockets i łańcuch DID520 NZ (wcześniej miałem DID520 V), który jest "LEPSZY" . I jeszcze jedno pytanie robiłem to z kumplem i on sprawdzał luz nad wahaczem a ja pod wahaczem kto ma racje . Wcześniej z tyłu była 43 a teraz jest 48 przez to już wyżej jest łańcuch nad wahaczem . Czyli luz mam sprawdzać na dole bo teraz nie wiem . A już polatałem trochę na nowym jestem teraz bliżej nieba 1-2-3 koło 4-opada jest super pozdrawiam .W niedzielę będzie się działo już nie mogę się doczekać
- klaudia01111
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 2/9/2008, 21:52
- Lokalizacja: Lidzbark
Pierwszy podstawowy błąd. Na okres jesienno - zimowy i wczesno-wiosenny kupiłaś łańcuch bez-oringowy. Tego typu łańcuchy spełniają swoje zadanie jedynie w czasie gdy jest sucho, nie ma błota, ale i nie w bardzo zakurzonym terenie. Twój, mimo iż jest mega super wzmacniany i tak po spotkaniu z błotem, którego teraz już nie brakuje, zdecydowanie szybciej się zużyje. W tej samej cenie można dostać inne, również i tańsze łańcuchy posiadające uszczelnienia, a zarazem bardziej odpowiednie na tą porę roku.
Kolejna sprawa - zębatki. Aluminiowe zostały stworzone po to, aby obniżyć ich masę (porównajcie wagi - stalowa vs. aluminiowa) I tylko po to (no może jeszcze ma to coś wspólnego z kosztami produkcji - tego nie wiem) Tak na prawdę, nie trzeba chyba nikomu przedstawiać wykresów na odkształcenia stali i aluminium - ich granice plastyczności znacznie się od siebie różnią. W celu oszczędności również proponowałbym się zaopatrywać w zębatkę tylną stalową.
Przyjmijmy, że "Pro" nie jeździsz, więc zmiana liczby zębów, za wyjątkiem zmiany charakterystyki krzywej momentu obrotowego na tylnym kole, czyli łopatologicznie mówiąc zmiana prędkości maksymalnej, krótsze przełożenia i pozornie odczuwalna większa "moc", na nic nie wpłynie. To będzie taka Twoja własna próba przystosowania charakterystyki jazdy pod siebie. W innym przypadku, taka zmiana wśród profesjonalnych zawodników wymagała by zmiany ustawień tylnego amortyzatora, czyli tzw. SAGu. Ale to jest już wyższa szkoła jazdy i zapewne nikogo od nas z forum off-roadowego nie dotyczy. Poza tym, nie masz się czym przejmować. Oby się teraz Tobie lepiej i szybciej jeździło
Luz sprawdza siÄ™ pod wahaczem*
Pzdr.
* - poprawione.
Kolejna sprawa - zębatki. Aluminiowe zostały stworzone po to, aby obniżyć ich masę (porównajcie wagi - stalowa vs. aluminiowa) I tylko po to (no może jeszcze ma to coś wspólnego z kosztami produkcji - tego nie wiem) Tak na prawdę, nie trzeba chyba nikomu przedstawiać wykresów na odkształcenia stali i aluminium - ich granice plastyczności znacznie się od siebie różnią. W celu oszczędności również proponowałbym się zaopatrywać w zębatkę tylną stalową.
Przyjmijmy, że "Pro" nie jeździsz, więc zmiana liczby zębów, za wyjątkiem zmiany charakterystyki krzywej momentu obrotowego na tylnym kole, czyli łopatologicznie mówiąc zmiana prędkości maksymalnej, krótsze przełożenia i pozornie odczuwalna większa "moc", na nic nie wpłynie. To będzie taka Twoja własna próba przystosowania charakterystyki jazdy pod siebie. W innym przypadku, taka zmiana wśród profesjonalnych zawodników wymagała by zmiany ustawień tylnego amortyzatora, czyli tzw. SAGu. Ale to jest już wyższa szkoła jazdy i zapewne nikogo od nas z forum off-roadowego nie dotyczy. Poza tym, nie masz się czym przejmować. Oby się teraz Tobie lepiej i szybciej jeździło

Luz sprawdza siÄ™ pod wahaczem*
Pzdr.
* - poprawione.
Ostatnio edytowano 1/12/2009, 22:23 przez Manhatan, łącznie edytowano 2 razy
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Manhatan zgadzam się z tobą ale dzwoniłem do tego pana i on powiedział mi że DID520 NZ jest mocniejszy i jest to łańcuch do crossa i bądź tu mądry . Pozdrawiam tutaj kupowałem i jak na razie z obsługi jestem więcej niż bardzo zadowolony http://moto.allegro.pl/item826862200_ws ... obacz.html P.S. zobaczcie tutaj jest tabela http://sklep.scigacz.pl/Lancuchy-did-c-55_660_56.html I zobaczcie to http://www.scigacz.pl/Warsztat,Scigacz, ... ,8132.html
- klaudia01111
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 2/9/2008, 21:52
- Lokalizacja: Lidzbark
ja tez myslałem że łancuch sie sprawdza naciągając go na dole
w sumie tak nawet sie sprawdza popczas egzaminu na prawko na motor ;P a co do zestawu to kazdy zestaw trzeba dobrac pod siebie. jak sie jeździ w błocie bagnie i ogulnie mokrym błotnistym terenie a także przy złej pogodzie na nic ci sie przyda jakis super hiper ultra wzmacniany łancuch jak nie ma oringów
i wtedy zapewne dłuzej pochodzi tanszy łancuch ale oringowy. z kolei na suche podłoze scieżki leśne napewno lepszy ten super wzmacniany
jednak WG mnie kogo nie stac na czestą zmiane to niech lepiej kupi oringowy. ja bym innego nie kupił 




KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Wzmocniony, w sensie bardziej odporny na odkształcenia czyli powinien się wolniej rozciągać - tak. Ale z drugiej strony jego ogniwa nie są zabezpieczone. W ten sposób cały syf dostając się do środka penetruje je, osłabiając cały napęd. Tak mi tłumaczono, więc to samo przekazuję dalej.
Co do naciągu - racja, mój błąd. Sprawdziłem dla pewności w serwisówce RM 125 i rzeczywiście naciąg sprawdza się u dołu wahacza. Za pomyłkę przepraszam.
Co do naciągu - racja, mój błąd. Sprawdziłem dla pewności w serwisówce RM 125 i rzeczywiście naciąg sprawdza się u dołu wahacza. Za pomyłkę przepraszam.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Zależy od motocykla ja mam dwa w garażu i jeden naciągam u góry, a drugi na dole. Najlepiej kierować się serwisówką.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
manhatan dokladnie to miałem na mysli tylko nie sprecyzowałem
napęd moze byc bardzo wytrzymały na rozciąganie jednak piach i syf osłabia go. natomiast oring wytrzymuje krócej lecz wytrzymuje tyle jaka jest jego żywotnosc. najlepsze są te najbardziej wzmacniane oringowe. tylko tez cena jest dosyc wysoka. i czasem taniej wyjdzie kupic 2 łancuchy tansze dobrej firmy niz jeden potęznie drogi
ale to juz zalezy:d


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ja cale zycie od gory naciagam po lini tego jakby chlapaka (blotniczka)
A lancuch to chyba nie zaleznie od kondycji - oringowy lepszy... Najwazniejsze jest chyba czyszczenie i smarowanie...
Jeden koles mi kiedys powiedzial, ze poje***y jestem bo taniej wychodzi kupic zestaw co jakis czas niz wydawac kase na srodki do serwisowania lancucha - szczerze - bylem w wielkim szoku


A lancuch to chyba nie zaleznie od kondycji - oringowy lepszy... Najwazniejsze jest chyba czyszczenie i smarowanie...
Jeden koles mi kiedys powiedzial, ze poje***y jestem bo taniej wychodzi kupic zestaw co jakis czas niz wydawac kase na srodki do serwisowania lancucha - szczerze - bylem w wielkim szoku




...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
-
gh_joker - Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
- Lokalizacja: cambridge
nie no bez przesady sma za 30 zł starcza na kilkanascie wypadów
bez smarowania szybciej padłby napęd. napewno lepiej jest smarowac niz nie smarowac idąc w mysl że mniej kasy na smar więcej na nowy zestaw
chociaż ja tam przelatałem cały sezon bez smaru jako takiego raz cały łancuch wsadziłem w smar grafitowy. czasem smarem wrzecionowym smarowałem. zuzyłem 2 puszki taniego smaru niby do łancuchów ale ze 2 km przejechane i nie było po nim sladu ( napewno we wnątrz jeszcze był ) i szczeże łancuch jaki był taki jest. raz musialem tylko naciągnąc. bo aż spadł. pozatym nie było źle. ale gdyby pro smarem smarowac napewno lepiej by było 



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dzięki panowie też pytałem tu u siebie w moto-klubie i w tym moim motorze luz sprawdza się nad wahaczem (tzw. trzy palce ) to wy mieliście rację . Co do łańcucha zobaczymy bo mam zamiar taplać się w błocie aż do momentu jak temp. powietrza spadnie poniżej zera a prędko się nie zanosi .Co do DID520 V to ja go zniszczyłem przez to że go nie naciągałem i jak mi przeskakiwał na przedniej zębatce już wiedziałem że długo nie pociągnie ale po wymianie kolega powiedział mi że nie był aż taki zły tylko jak wymieniać to cały napęd . P.S. smarowałem często i dobrymi środkami wytrzymał 7500km a powinien spokojnie 10000km .Tylko jak bo przednia zębatka miała 2mm zęby wszystkie urwało . Pozdrawiam
- klaudia01111
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 2/9/2008, 21:52
- Lokalizacja: Lidzbark
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości