kolor oleju
Posty: 19
• Strona 1 z 1
kolor oleju
witam, mam takie pytanko bo w moim bandziorze wymienialem olej na poczatku sezonu na motula 5100 (półsyntetyk, 10w-40) olej miał barwe czerwono-bursztynową i taką barwe trzymał przez ok. tysiąc km, dopiero po tysiącu km zauwazylem ze jest ciemniejszy to znaczy czarny, a tak przez tysiąc km byl przezroczysty na tyle zeby było widać blaszke ktora jest w okienku kontrolnym do sprawdzania stanu oleju. przyznam ze zdziwilo mnie to ze olej nie zrobil sie od razu ciemny.
natomiast kilka tyg temu wymienilem na castrola, rowniez pół syntetyk o gestosci 15W-50 czy cos takiego, w kazdym badz razie 15W, olej był żółty jak byl nowy i co sie okazało to po zrobieniu 20km olej stał sie całkowicie czarny, jak ten stary co wczesniej zlałem a dodam ze za kazdym zarem wymienialem z filtrem i dodam ze nawet zakręciłem sekunde rozrusznikiem kiedy mialem odkrecony korek w misce olejowej oraz odkrecony filtr a to zeby caly olej zleciał rownież z kanałów w silniku, olej spusciłem kiedy silnik był rozgrzany.
co o tym sadzicie? wiem ze to pierdola ktora wielu nie zawracalo by se glowy ale interesuje mnie to.
pozdrawiam
natomiast kilka tyg temu wymienilem na castrola, rowniez pół syntetyk o gestosci 15W-50 czy cos takiego, w kazdym badz razie 15W, olej był żółty jak byl nowy i co sie okazało to po zrobieniu 20km olej stał sie całkowicie czarny, jak ten stary co wczesniej zlałem a dodam ze za kazdym zarem wymienialem z filtrem i dodam ze nawet zakręciłem sekunde rozrusznikiem kiedy mialem odkrecony korek w misce olejowej oraz odkrecony filtr a to zeby caly olej zleciał rownież z kanałów w silniku, olej spusciłem kiedy silnik był rozgrzany.
co o tym sadzicie? wiem ze to pierdola ktora wielu nie zawracalo by se glowy ale interesuje mnie to.
pozdrawiam
- emzeta
- Świeżak
- Posty: 174
- Dołączył(a): 22/1/2009, 07:26
motule dłużej trzymają swój koloryt - to zauważyłem. A co do ciemnego (czarnego) po małych kilometrach to się nie przejmuj - tak po prostu oleje mają. (no chyba, że to jakaś smoła...ale jak tylko czarno/brązowo/bursztunowy to spoko)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Castrol żółty? aby na pewno zalałeś olej motocyklowy?
jak nie... to sprzęgło będzie się ślizgało. Co do czernienia oleju to normalny objaw, gdyż olej ma za zadanie wypłukiwanie sadzy i jej pochodnych i zatrzymanie go w sobie.

-
zomodj - Świeżak
- Posty: 256
- Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33
Nie no napewno to jest olej motocyklowy. Po przejazdzce patrzę a tu czarne okienko. Ale po wykręcęniu korka i jak się bierze olej na palec to nie jest taki ciemny. Ciekawe co w sobie ma ten motul że tak szybko nie czernieje. Pewnie sobie go chwalą ci co mają przezroczystą pokrywę sprzęgła.
- emzeta
- Świeżak
- Posty: 174
- Dołączył(a): 22/1/2009, 07:26
motul 300V 15w50 ma kolor seledynowo/bursztynowy
jak zalewałem to aż się dziwiłem hehe

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Tracenie koloru oleju jest związane z jego zużyciem i pochłanianiem związków ze spalania mieszanki w cylindrze (jak wiadomo część spalin przedostaje się przez pierścienie do skrzyni korbowej) czyli jakością paliwa jakie stosujemy.
Motul ma więcej dodatków myjących i uszlachetniających niż Castrol, po za tym nawet nowy Motul 5100 15W50 ma ciemniejszą barwę niż produkty konkurentów.
Osobiście nie lał bym Castrola do motocykla.
Szczególnie w silnikach Diesla można zauważyć jakość paliwa a kolor oleju silnikowego, wlewamy świeży olej jest ładny uruchamiamy silnik aby sprawdzić czy nie ma wycieków, gasimy, sprawdzamy poziom oleju i ku zdziwieniu olej jest czarny - wpływ paliwa i sadzy na kolor oleju.
Motul ma więcej dodatków myjących i uszlachetniających niż Castrol, po za tym nawet nowy Motul 5100 15W50 ma ciemniejszą barwę niż produkty konkurentów.
Osobiście nie lał bym Castrola do motocykla.
Szczególnie w silnikach Diesla można zauważyć jakość paliwa a kolor oleju silnikowego, wlewamy świeży olej jest ładny uruchamiamy silnik aby sprawdzić czy nie ma wycieków, gasimy, sprawdzamy poziom oleju i ku zdziwieniu olej jest czarny - wpływ paliwa i sadzy na kolor oleju.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
no tylko ze dziwne ze na motulu tak szybko nie zczarniał a na tym castrolu od razu, wydaje sie ze olej moglby byc oszukany
ale tak raczej nie jest, opakowania oryginalnie zamkniete itp
silniczek pracuje jak zloto, mierzylem cisnienei na garach to ma książkowe wartosci
ale tak raczej nie jest, opakowania oryginalnie zamkniete itp

silniczek pracuje jak zloto, mierzylem cisnienei na garach to ma książkowe wartosci
- emzeta
- Świeżak
- Posty: 174
- Dołączył(a): 22/1/2009, 07:26
Jeżeli motocykl był regularnie serwisowany to te 50 tys nie robi zadnego wrazenia na tym silniku, wiec spokojnie pół syntetyk. Do bandziora (olejaka) zdecydowanie polecam 15w/50, najlepiej Motula.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
-
tobiach - Świeżak
- Posty: 288
- Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
a ja tam mam przebieg całego sprzeta już 55tyś i 800km temu zalałem Motula 300V 15w50 i na nim pozostanę już do końca - takiej pracy skrzyni i łatwości w odpalaniu nie miałem jeszcze. No ale u mnie to inna sprawa była, że zalałem teraz taki wyczynowy olej 

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
tak - jest taki jak zazwyczaj - czyli nie jakiś mega czarny ale taki już nie przeźroczysty. Raczej nieprzejrzysty i ciemny. ja wiem, że miałem sporo osadów po poprzednich olejach na skrzyni najwyraźniej bo góra była nówka. (dosłownie) Przy następnej zmianie pewnie będzie juz czysty (a znając mnie - to pewnie w okolicach maja bedę już zmieniał na nowy
)

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
a słyszalem tez ze od czasu do czasu warto przy wymienie oleju spuscic stary olej i wlać olej napędowy i silnik popracuje 10 minut i spuszczamy olej napedowy i zalewamy tym odpowiednim olejem
nie wypłucze to uszczelek w starym olejaki jakim jest bandyta? warto cos takiego robic? nie poniszczy to tarcz sprzegla takze beda sie slizgac?
nie wypłucze to uszczelek w starym olejaki jakim jest bandyta? warto cos takiego robic? nie poniszczy to tarcz sprzegla takze beda sie slizgac?
- emzeta
- Świeżak
- Posty: 174
- Dołączył(a): 22/1/2009, 07:26
emzeta napisał(a):a słyszalem tez ze od czasu do czasu warto przy wymienie oleju spuscic stary olej i wlać olej napędowy i silnik popracuje 10 minut i spuszczamy olej napedowy
nie przesadzaj na pewno nie 10 minut na ropie i na pewno nie moto

to teorie do wołgi chyba albo jakiegoś zaporożca

lub skrzynie biegów przy wuesce

cza być tfardym nie mientkim
- TomaszL
- Świeżak
- Posty: 115
- Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
- Lokalizacja: Krosno/okol
Ropą to można skrzynie trabanta zalać - metoda stosowana i czasem pomaga. Ale w życiu nie zalałbym ropy to motocykla, szczególnie nie tej z Polskiego CPNu, bo w niej jest więcej syfów niż miałaby ona wypłukać. W końcu nie na darmo wszyscy narzekają na nowoczesne silniki diesla w kontekście jakości polskiej ropy
- żółf
- Świeżak
- Posty: 104
- Dołączył(a): 5/2/2009, 14:19
- Lokalizacja: Gniezno/Szczecin
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości