Zobacz wÄ…tek - kolor oleju
NAS Analytics TAG

kolor oleju

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

kolor oleju

Postprzez emzeta » 28/11/2009, 16:46

witam, mam takie pytanko bo w moim bandziorze wymienialem olej na poczatku sezonu na motula 5100 (półsyntetyk, 10w-40) olej miał barwe czerwono-bursztynową i taką barwe trzymał przez ok. tysiąc km, dopiero po tysiącu km zauwazylem ze jest ciemniejszy to znaczy czarny, a tak przez tysiąc km byl przezroczysty na tyle zeby było widać blaszke ktora jest w okienku kontrolnym do sprawdzania stanu oleju. przyznam ze zdziwilo mnie to ze olej nie zrobil sie od razu ciemny.
natomiast kilka tyg temu wymienilem na castrola, rowniez pół syntetyk o gestosci 15W-50 czy cos takiego, w kazdym badz razie 15W, olej był żółty jak byl nowy i co sie okazało to po zrobieniu 20km olej stał sie całkowicie czarny, jak ten stary co wczesniej zlałem a dodam ze za kazdym zarem wymienialem z filtrem i dodam ze nawet zakręciłem sekunde rozrusznikiem kiedy mialem odkrecony korek w misce olejowej oraz odkrecony filtr a to zeby caly olej zleciał rownież z kanałów w silniku, olej spusciłem kiedy silnik był rozgrzany.


co o tym sadzicie? wiem ze to pierdola ktora wielu nie zawracalo by se glowy ale interesuje mnie to.

pozdrawiam
emzeta
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 22/1/2009, 07:26


Postprzez Przemo_rene » 28/11/2009, 17:42

motule dłużej trzymają swój koloryt - to zauważyłem. A co do ciemnego (czarnego) po małych kilometrach to się nie przejmuj - tak po prostu oleje mają. (no chyba, że to jakaś smoła...ale jak tylko czarno/brązowo/bursztunowy to spoko)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R


Postprzez zomodj » 28/11/2009, 19:30

Castrol żółty? aby na pewno zalałeś olej motocyklowy? :) jak nie... to sprzęgło będzie się ślizgało. Co do czernienia oleju to normalny objaw, gdyż olej ma za zadanie wypłukiwanie sadzy i jej pochodnych i zatrzymanie go w sobie.
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez emzeta » 28/11/2009, 20:13

Nie no napewno to jest olej motocyklowy. Po przejazdzce patrzę a tu czarne okienko. Ale po wykręcęniu korka i jak się bierze olej na palec to nie jest taki ciemny. Ciekawe co w sobie ma ten motul że tak szybko nie czernieje. Pewnie sobie go chwalą ci co mają przezroczystą pokrywę sprzęgła.
emzeta
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 22/1/2009, 07:26

Postprzez zomodj » 28/11/2009, 20:31

powiem ci że bardzo mnie to zastanawia, nawet dwie sprawy, pierwsza kolor, druga to jaki Castrol na Europę ma lepkość 15W-50? Motul 5100 to się zgodzę....
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez Przemo_rene » 28/11/2009, 20:34

motul 300V 15w50 ma kolor seledynowo/bursztynowy :shock: jak zalewałem to aż się dziwiłem hehe
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Raczek_6 » 28/11/2009, 23:59

Tracenie koloru oleju jest związane z jego zużyciem i pochłanianiem związków ze spalania mieszanki w cylindrze (jak wiadomo część spalin przedostaje się przez pierścienie do skrzyni korbowej) czyli jakością paliwa jakie stosujemy.

Motul ma więcej dodatków myjących i uszlachetniających niż Castrol, po za tym nawet nowy Motul 5100 15W50 ma ciemniejszą barwę niż produkty konkurentów.

Osobiście nie lał bym Castrola do motocykla.


Szczególnie w silnikach Diesla można zauważyć jakość paliwa a kolor oleju silnikowego, wlewamy świeży olej jest ładny uruchamiamy silnik aby sprawdzić czy nie ma wycieków, gasimy, sprawdzamy poziom oleju i ku zdziwieniu olej jest czarny - wpływ paliwa i sadzy na kolor oleju.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez emzeta » 29/11/2009, 02:43

Przebieg to 50tys km. Oprócz tego motula i castrola to jakie jeszcze możecie mi polecić oleje?
emzeta
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 22/1/2009, 07:26

Postprzez emzeta » 29/11/2009, 16:01

no tylko ze dziwne ze na motulu tak szybko nie zczarniał a na tym castrolu od razu, wydaje sie ze olej moglby byc oszukany
ale tak raczej nie jest, opakowania oryginalnie zamkniete itp ;)

silniczek pracuje jak zloto, mierzylem cisnienei na garach to ma książkowe wartosci
emzeta
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 22/1/2009, 07:26

Postprzez tobiach » 29/11/2009, 18:18

Jeżeli motocykl był regularnie serwisowany to te 50 tys nie robi zadnego wrazenia na tym silniku, wiec spokojnie pół syntetyk. Do bandziora (olejaka) zdecydowanie polecam 15w/50, najlepiej Motula.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Przemo_rene » 29/11/2009, 19:52

a ja tam mam przebieg całego sprzeta już 55tyś i 800km temu zalałem Motula 300V 15w50 i na nim pozostanę już do końca - takiej pracy skrzyni i łatwości w odpalaniu nie miałem jeszcze. No ale u mnie to inna sprawa była, że zalałem teraz taki wyczynowy olej ;)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez emzeta » 30/11/2009, 20:59

przemo - po tych 800km zmienil Ci sie cos kolor oleju?
emzeta
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 22/1/2009, 07:26

Postprzez Przemo_rene » 30/11/2009, 23:15

tak - jest taki jak zazwyczaj - czyli nie jakiś mega czarny ale taki już nie przeźroczysty. Raczej nieprzejrzysty i ciemny. ja wiem, że miałem sporo osadów po poprzednich olejach na skrzyni najwyraźniej bo góra była nówka. (dosłownie) Przy następnej zmianie pewnie będzie juz czysty (a znając mnie - to pewnie w okolicach maja bedę już zmieniał na nowy ;) )
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez emzeta » 3/12/2009, 18:07

a słyszalem tez ze od czasu do czasu warto przy wymienie oleju spuscic stary olej i wlać olej napędowy i silnik popracuje 10 minut i spuszczamy olej napedowy i zalewamy tym odpowiednim olejem

nie wypłucze to uszczelek w starym olejaki jakim jest bandyta? warto cos takiego robic? nie poniszczy to tarcz sprzegla takze beda sie slizgac?
emzeta
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 22/1/2009, 07:26

Postprzez TomaszL » 3/12/2009, 21:52

emzeta napisał(a):a słyszalem tez ze od czasu do czasu warto przy wymienie oleju spuscic stary olej i wlać olej napędowy i silnik popracuje 10 minut i spuszczamy olej napedowy

nie przesadzaj na pewno nie 10 minut na ropie i na pewno nie moto :roll:
to teorie do wołgi chyba albo jakiegoś zaporożca :lol:
lub skrzynie biegów przy wuesce :twisted:
cza być tfardym nie mientkim
TomaszL
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
Lokalizacja: Krosno/okol

Postprzez żółf » 3/12/2009, 22:33

Ropą to można skrzynie trabanta zalać - metoda stosowana i czasem pomaga. Ale w życiu nie zalałbym ropy to motocykla, szczególnie nie tej z Polskiego CPNu, bo w niej jest więcej syfów niż miałaby ona wypłukać. W końcu nie na darmo wszyscy narzekają na nowoczesne silniki diesla w kontekście jakości polskiej ropy
żółf
Świeżak
 
Posty: 104
Dołączył(a): 5/2/2009, 14:19
Lokalizacja: Gniezno/Szczecin



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê