Zobacz wÄ…tek - klucz pneumatyczny...
NAS Analytics TAG

klucz pneumatyczny...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

klucz pneumatyczny...

Postprzez 7beat » 14/11/2009, 17:44

siemka, mam taki problem że jak podepnę klucz pneumatyczny pod przewód to nie ma wcale siły aby trochę się kręci a jak bezpośrednio pod kompresor to śmiga aż miło... klucz mam nowy firmy VOREL, na początku podpinałem pod pomarańczowy przewód 20m, a teraz kupiłem nowy niebieski 6m za 50zł i nic, dzieje się to samo.... w czym może być problem??
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki


Postprzez laser » 14/11/2009, 17:51

a nie ucieka ci nigdzie powietrze ?
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity


Postprzez cycu_rsko » 14/11/2009, 18:34

A moze za maly przekroj przewodu i masz duze straty na nim. Dlatego peumat nie "kreci"
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez mar111cin » 14/11/2009, 19:10

hmm kurde ja chyba nie uważałem na termodynamice.... albo was nie rozumiem...
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez simonw » 14/11/2009, 22:49

HAHAHAHHA

Speedy zes przywalil , klucz pneumatyczny nie jest na prad uosiu jeden tylko na powietrze :> Mowimy o wężu zbrojonym (przewodzie powietrznym) z szybkozłączkami i agregatem :)))
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez pawulon03 » 14/11/2009, 23:33

a powiedz mi jeszcze kolego ile ten kompresor daje cisnienia roboczego bo jak jest <3bary to raczej nic nie zdziałasz,
Avatar użytkownika
pawulon03
Świeżak
 
Posty: 344
Dołączył(a): 22/11/2008, 20:53
Lokalizacja: Kielce

Postprzez 7beat » 15/11/2009, 09:57

a więc tak, jak podepnę pod przewód (czy ten 20m czy też 6m) powietrze nigdzie nie ucieka i jak włączę klucze to się kręci lecz nie ma siły a reszta powietrza normalnie przelatuje przez niego... z kluczem jest raczej wszystko ok, bo ja by ie było to by nie działa bezpośrednio pod sprężarą... też mi się wydaje że może to być wina średnicy przewodu ale mało prawdopodobne bo gdzie bym się nie spotkał z pneumatem to chodzą na zwykłych przewodach przeważnie na tych pomarańczowych... a i kompresor jest dobry i nabija ok. 6barów
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez simonw » 15/11/2009, 10:52

wiesz powiem szczerze ze w temacie pneumatyki nie czuje sie jakos zbyt pewnie , ale moj zaufany sasiad i mechanik ma kompresor w warsztacie - podciagniety metalowymi rurami do stanowisk pracy, tam ma dodatkowo zawor i jakis reduktor i taka plastikowa butelke, bardzo podobna do filtra wody (odwroconej osmozy) pewnie jakis filtr dodatkowy i dopiero pod to podlacza podnosnik, poduszki, klucze i wiertarki. W sensie z rury od kompresora reduktor/filtr i dopiero narzedzie. Uzywa tych standardowych przewodow jak piszesz pomaranczowych 3 metry.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SpeedfightSzymek » 15/11/2009, 11:06

popatrz na filtr powietrza, najlepiej kup nowy stożkowy.
To było moje zdanie Pozdro.

//jestes UOSIEM wiesz ?
// simonw
speed
SpeedfightSzymek
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 11/11/2009, 20:48

Postprzez Konio » 15/11/2009, 11:24

tez mam pneumat i na tych pomaraczowych kabelkach smiga normalnie... hmmm a tak jak mowia tutaj nie masz nigdzie nieszczelnosci np na zlaczu czy cos? Bo czasem jak zle wepnie sie klucz to wlasnie kreci tak jak gdyby mu sie nie chcialo i bez sily....
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez michas_s » 15/11/2009, 11:28

masz za mała średnice przewodu od kompresora do klucza tak z ciekawości jaka średnica wewnętrzna przewodu który masz? powinieneś mieć coś ok 13 mm chyba ze to jakiś mały klucz to pewnie i na 9mm by wydoił.

zaopatrz się też w jakiś naolejacz i filtr :) klucz posłuży dłużej i odfiltrujesz wodę z układu
Avatar użytkownika
michas_s
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 24/5/2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SzpiceR » 15/11/2009, 15:44

ta butelka po drodze to tzw mgiełka olejowa czyli nawilzanie powietrza w penumacie aby zwiekszyc wytrzymalos ci smarowanie


dziekuje prawie zdalme egzamin z mechatroniki :lol:
ten co sobie nie żałuje
Avatar użytkownika
SzpiceR
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3773
Dołączył(a): 8/8/2006, 18:46
Lokalizacja: SÅ‚upsk

Postprzez simonw » 15/11/2009, 16:01

Widzisz szpicu jako iz tym sie nie zajmuje mala mam wiedze z zakresu podlaczania urzadzen pneumatycznych, dzieki za wyjasnienie co ona robi i dla czego tam jest.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez 7beat » 15/11/2009, 16:50

filterek powietrza mam good koledzy, nawet ostatnio go wymieniłem na nowy, oliwiarka podłączona pod klucz oczywiście, i takie tam inne głupoty, dziś zaopatrzyłem się w taki przezroczysty i zbrojony przewód powietrzny o przekroju mniej więcej 1-1,5cm jeszcze muszę go uzbroić w szybko-złączki i zobaczymy czy to coś da, dzięki za wszelką pomoc ;)
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez michas_s » 15/11/2009, 18:41

SzpiceR napisał(a):ta butelka po drodze to tzw mgiełka olejowa czyli nawilzanie powietrza w penumacie aby zwiekszyc wytrzymalos ci smarowanie


dziekuje prawie zdalme egzamin z mechatroniki :lol:


powietrza w pneumatyce się nie nawilża:P wręcz jest to efekt nie pożądany co innego optymalne dozowania oleju do urządzeń pneumatycznych za pomocą mgiełki olejowej w celu ochrony narzędzia przed zatarciem ;)

chyba będzie poprawka
Avatar użytkownika
michas_s
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 24/5/2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez t_racer_ » 16/11/2009, 09:53

Jeśli masz ten klucz (otwórz link)to nie zrobiłeś dobrego zakupu. Moc 310 Nm i zużycie powietrza 228l/min ... musisz kupić krótki i gruuuuuuuby przewód. Dzisiaj standard to 470 Nm przy zużyciu na poziomie nie przekraczającym 110 l/min ( są klucze 1/2" o mocy 1050 Nm i zużyciu powietrza 110-150 l/min ).
Przy parametrach klucza Vorel trzeba mieć mocną sprężarkę z dużym zbiornikiem powietrza i przewody o dużej przepustowości, inaczej nie będzie w stanie dostarczyć kluczowi odpowiedniej dawki "paliwa" i klucz nie osiągnie nawet swoich parametrów nominalnych.
Duże zużycie powietrza przez klucz powoduje zużywanie sprężarki, prądu i oleju w sieci.
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez 7beat » 16/11/2009, 10:53

chłopie, wiem że ten klucz nie jest jakiś wypas czy coś, przecież jak go używam amatorsko z raz na tydzień a nie jak w warsztatach że działa po parę h dziennie, a ten klucz wystarcza mi w zupełności i odziwo sprawuje się znakomicie i ma naprawdę niezłą siłę o czym już się przekonałem...
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Re: klucz pneumatyczny...

Postprzez t_racer_ » 16/11/2009, 11:15

Moja odpowiedź tyczyła się poniższego postu postu :

7beat napisał(a):siemka, mam taki problem że jak podepnę klucz pneumatyczny pod przewód to nie ma wcale siły aby trochę się kręci a jak bezpośrednio pod kompresor to śmiga aż miło... klucz mam nowy firmy VOREL, na początku podpinałem pod pomarańczowy przewód 20m, a teraz kupiłem nowy niebieski 6m za 50zł i nic, dzieje się to samo.... w czym może być problem??



Ale skoro :

chłopie, wiem że ten klucz nie jest jakiś wypas czy coś, przecież jak go używam amatorsko z raz na tydzień a nie jak w warsztatach że działa po parę h dziennie, a ten klucz wystarcza mi w zupełności i odziwo sprawuje się znakomicie i ma naprawdę niezłą siłę o czym już się przekonałem...



To cieszę się Twoim szczęściem,

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez Raczek_6 » 17/11/2009, 00:25

Kompresor powinien mieć 8atm
Przewody wystarczą o wewnętrznej średnicy 10mm.
(czasami sprzedają o średnicy 4-6mm) to wystarcza tylko do pompowania kół.

Do pneumatyki im grubszy (oczywiście bez przesady) tym lepszy.

A te 2 butelki po drodze to odwadniacz (pochłania wodę która dostaje się do zbiornika) i na olejacz do kluczy pneumatycznych i innych urządzeń wymagających smarowania.

Wujek google nie gryzie :-) kilka lat w serwisie przydało się :-)

Po za tym nie ma co przesadzać z długością przewodu.

Nie koniecznie termodynamika - zwykłą prosta Fizyka wystarcza.

Termodynamika przyda się do wyjaśnienia co woda robi w zbiorniku powietrza ???

Dostaje się tam z otoczenia podczas napełniania zbiornika.

A najlepiej zapoznać się z instrukcją obsługi klucza pneumatycznego, tam jest opisane ciśnienie robocze i minimalne oraz jakiej średnicy przewodów używać, oraz sposobów konserwacji.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez 7beat » 22/11/2009, 12:21

no i pneumat działa, podpiąłem go pod ten przewód o którym wcześniej wspominałem o dość dużym przekroju i śmiga aż miło, wczoraj o ojcem zmieniałem szczęki hamulcowe w samochodzie i śruby w kołach dociągnął jak ta lala, że potem sam już nie dałem rady bardziej ;) dzięki za pomoc i pozdro ;)
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê