GPZ 500 S gaśnie -spadają obroty
Posty: 16
• Strona 1 z 1
GPZ 500 S gaśnie -spadają obroty
witam.
dwa dni temu chciałem przepalić moto i jak zwykle wrzucony na luz przekrecam kluczykiem włączam i dodaje trochę ssania i START. Motor nawet przy maksymalnym ssaniu gaśnie musze kręcić manetką aby nie zgasł co może być nie tak ? Czyżby stracił moc ?
dwa dni temu chciałem przepalić moto i jak zwykle wrzucony na luz przekrecam kluczykiem włączam i dodaje trochę ssania i START. Motor nawet przy maksymalnym ssaniu gaśnie musze kręcić manetką aby nie zgasł co może być nie tak ? Czyżby stracił moc ?
- kowaal11
- Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 13/7/2008, 11:52
- Lokalizacja: Wieczfnia
kolego jak teraz na dworze w garazu jest chlodno i wilgotno dawaj zawsze cale ssanie... pol ssanie daje latem.... ... najleppei jjak zapali z pierwszego strzala... bo potem moze zalac jedan gar i dupa bedzie przebieral lub nie odpali tak lekko..... tak bylo u brachola(nowicjusz) i musialem mu czyscic swieczki ... wystarczylo wyczyscic 3 pierwsze a potem odpalil i przepalil caly syfik....
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Jak dla mnie to chodzi na jednym garze
Jak dalej Ci nie bedzie odpalał to sprawdź dokładnie świece.
Dopływa paliwo i jest iskra to nie ma ch*** musi odpalić

Jak dalej Ci nie bedzie odpalał to sprawdź dokładnie świece.
Dopływa paliwo i jest iskra to nie ma ch*** musi odpalić

moje największe hobby to alkohol i masturbacja
-
Wilku111 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 985
- Dołączył(a): 26/8/2007, 13:33
- Lokalizacja: Wołomin
hej,
świece wyjąłem- były zalane i wyczysciłem je dokładnie po czym włożyłem i odpaliłem motocykl. Niestety problem ten sam. Tj prawy gar nie pracował bo z lewego tłumika leciały czyste spaliny a z prawego chyba tylko powietrze. Lewy tłumik był ciepły a prawy chłodny po 5min grzania moto na obrotach 2-3k/min
świece wyjąłem- były zalane i wyczysciłem je dokładnie po czym włożyłem i odpaliłem motocykl. Niestety problem ten sam. Tj prawy gar nie pracował bo z lewego tłumika leciały czyste spaliny a z prawego chyba tylko powietrze. Lewy tłumik był ciepły a prawy chłodny po 5min grzania moto na obrotach 2-3k/min
- kowaal11
- Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 13/7/2008, 11:52
- Lokalizacja: Wieczfnia
Witam, nie będe otwierał nowego tematu, więc się podepnę, chcąc poszerzyć swoją wiedzę
mój przypadek jest taki, kupiłem GPZ500 w czerwcu tego roku, nie robiłem synchronizacji gaźników, ani nie czyściłem gaźników...po tygodniu nie jeżdżenia dziś odpaliłem(oczywiście za pierwszym strzałem z samego rana), do 5 tys normalnie, ale powyżej zachowuje się tak jakby brakowało mu paliwa, występuje takie jakby szarpnięcia,bardzo krótko trwałe, ale cholernie dokuczliwe, obroty oczywiście idą do góry, ale jazda z takim czyms jest bardzo dokuczliwa
nastąpił też spadek mocy, nie wkręca się tak na obroty jak przedtem, ale tragedii nie ma. Oleju nie żłopie, więc silniczek OK, pytanie do posiadaczy czy to są objawy tego, że najwyższa pora wyczyścić przeczyścić gaźniki, zrobić synchro, to wie kiedy ktoś tam ostatnio zaglądał czy to może objaw czegoś większego. Pozdro


- Gregor86
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 17/5/2009, 13:42
- Lokalizacja: Oława
raczej gaźniki do regulacji, filtr może być do wymiany, a te szarpnięcia jeśli są tak wyczuwalne to mogą być zbieraki w tylnym kole do wymiany
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
7beat napisał(a):a te szarpnięcia jeśli są tak wyczuwalne to mogą być zbieraki w tylnym kole do wymiany
a jak dokładnie sprawdzić, że to właśnie te zbieraki są do wymiany...ja zrobiłem tak, chwyciłem za tylnia zębatkę i mogłem ją poruszać z luzem ok10mm

- Gregor86
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 17/5/2009, 13:42
- Lokalizacja: Oława
to jak masz tyle luzu to zbieraki są do wymiany i to jak najszybciej bo inne podzespoły będą się 2x szybciej zużywać, no a te zbieraki to była nie do końca przemyślana decyzja projektantów gdyż miały one zmniejszać wszystkie szarpnięcia itp. i zapewnić większy komfort jazdy lecz gdy się zużyją powodują duże szarpnięcia itp. a no i się je sprawdza właśnie tak jak mówisz, sprawdzając czy zębatka ma luzy względem koła, a i sprawdź czy nie masz luzów zębatki na boki, bo ja u siebie miałem przy przebiegu 13tys. mil czyli jakieś 21tys. km i musiałem wymienić łożysko (koszt 10zł) a jaki masz przebieg motoru? bo ja u siebie jak narazie nie mam żadnych luzów.
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Jak już wymieniasz świecę to proponowałbym wymienić wszystkie a nie jedną.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Mam nadzieję kowaal11, że nie będziasz miał nic przeciwko jak wrócimy do mojego problemu:)
Mam moto z podobnym przebiegiem 13,5 tys mil.
łozysko 10zł a jaki koszt jest tego zabieraka? jak juz rozbiorę to wymienię obydwie częsci, bo pewnie jak zabierak kwalifikuje się do wymiany to łożysko także powinno to odczuć. Pozdrawiam
Mam moto z podobnym przebiegiem 13,5 tys mil.
nie wiem co za tym dokładnie rozumiesz, jak sprawdzam to właśnie zębatka ma rusza się względem koła na boki, bo jak może to robić inaczej plus szarnięcia podczas jazdy. Wogóle już dawno bym koło rozebrał, ale mamy jeszcze taką piękna pogodę, szkoda byłoby tego nie wykorzystać i jeszcze polatać7beat napisał(a):sprawdź czy nie masz luzów zębatki na boki

łozysko 10zł a jaki koszt jest tego zabieraka? jak juz rozbiorę to wymienię obydwie częsci, bo pewnie jak zabierak kwalifikuje się do wymiany to łożysko także powinno to odczuć. Pozdrawiam

- Gregor86
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 17/5/2009, 13:42
- Lokalizacja: Oława
więc tak, stajesz za motocyklem i jeśli zębatka rusza ci się na boki to masz do wymiany łożysko, (zabieg szybki do wykonania bo odkręcasz koło w 5-10min i potem wybijasz łożysko 2min i wbijasz nowe i składasz wsio w całość wszystko razem trwa ok 30min max 1h, jutro mogę podać ci od razu rozmiar łożyska żebyś mógł je wcześniej kupić i na gotowe złożyć) a jeśli zębatka rusza ci się do przodu lub tyłu to wtedy masz zbieraki do wymiany, je się po prostu wysuwa i jest to jeden gumowy element lecz nie wiem ile kosztuje;/ ale myślę że łożysko jest głównym problemem i wymień je jak najszybciej bo łańcuch szlak trafi. a i te części raczej nie wpływają na swoje zużycie czyli luzy na łożysku nie powinny spowodować luzów na zbieraku 

tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Dokładnie im więcej tym lepiejkowaal11 napisał(a):Gregor86 im więcej informacji w jednym temacie tym lepiej


Pozdro
Jak możesz to napisz rozmiar łożyska, zrobiłem tak jak napisałeś i utwierdziłem się w przekonaniu, że to łożysko...tylko jak otworzyłem service & repair manual to zobaczyłem na rysunku, że na tylnie koło wchodzą 2 identyczne łożyska zarówno w EX jak ER. Chyba trzeba od razu 2 wymienić, co Ty tylko jedno zmieniłeś?7beat napisał(a):mogę podać ci od razu rozmiar łożyska żebyś mógł je wcześniej kupić
P.S. za używany zabierak wraz z zębatką wołają ok 100zl, nawet nie chcę wiedzieć ile za nowy
Więc tak, rozebrałem koło, do wymiany łożysko zabieraka(duży luz promieniowy), 2 łożyska koła(z jednego juz wyleciał smar i bardzo opornie sie obraca) plus tłumik drgań

- Gregor86
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 17/5/2009, 13:42
- Lokalizacja: Oława
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości