Zobacz wÄ…tek - zx6r problem przy wchodzeniu na obroty
NAS Analytics TAG

zx6r problem przy wchodzeniu na obroty

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

zx6r problem przy wchodzeniu na obroty

Postprzez swenson » 24/10/2009, 12:35

Problem polega na tym że motocykl przy szybkim dodaniu gaz dławi się a nawet gaśnie.
Wszystko jeżeli chodzi o gaźnik tz. regulacja, czyszczenie synchro itd. wraz z wymianą świec zostało zrobione.
Nie wiem gdzie jeszcze można szukać przyczyny.
Przeglądałem serwisówkę ale nic co by wskazywało na rozwiązanie tego problemu nie znalazłem.
ProszÄ™ o pomoc w tej sprawie.

Pozdrawiam. zx6r.99r
swenson
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17/10/2008, 16:25


Postprzez Artur 666 » 24/10/2009, 16:41

filtr powietrza lewe powietrze

ewentualnie zle zrobione ustawienie gaznikow
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola


Postprzez swenson » 24/10/2009, 18:34

Filtr powietrza jest nowy.
Zastanawia mnie to lewe powietrze i czy jest regulacja na iglicy w gaźniku bo w serwisówce nic na ten temat nie znalazłem oprócz opisu poszczególnych elementów.
Motocykl w czasie jazdy przyspiesza normalnie przy zmianie biegu na wyższy jak i odwrotnie. Natomiast na postoju na wolnych obrotach przy szybkim jednorazowym dodani gazu tak się zachowuje.
W gaźniku śruby od składu mieszanki są wykręcone o 2,5 obrotu każda.
Książka serwisowa podaje że 1,5 ale przy bardziej wyeksploatowanym motocyklu powinno być więcej.
swenson
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17/10/2008, 16:25

Postprzez Harpek » 24/10/2009, 21:01

Ja miałem to samo u mnie winny okazał się zawór próżniowy, który idzie od gaźników, nie było w nim sprężynki i cały czas go muliło (apropo ma ktoś może taka spręzynke luz zdjęcie bo założyłem jakąś na oko). A u ciebie może membrana jest dziurawa
Avatar użytkownika
Harpek
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 22/11/2008, 21:39
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez swenson » 24/10/2009, 21:27

Dzięki w takim razie będe musiał sprawdzić te membrany.
Czy chodziło o ten zawór ?

http://yfrog.com/0pzawrj
swenson
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17/10/2008, 16:25

Postprzez Artur 666 » 25/10/2009, 00:47

swenson napisał(a):Filtr powietrza jest nowy.
Zastanawia mnie to lewe powietrze i czy jest regulacja na iglicy w gaźniku bo w serwisówce nic na ten temat nie znalazłem oprócz opisu poszczególnych elementów.
Motocykl w czasie jazdy przyspiesza normalnie przy zmianie biegu na wyższy jak i odwrotnie. Natomiast na postoju na wolnych obrotach przy szybkim jednorazowym dodani gazu tak się zachowuje.
W gaźniku śruby od składu mieszanki są wykręcone o 2,5 obrotu każda.
Książka serwisowa podaje że 1,5 ale przy bardziej wyeksploatowanym motocyklu powinno być więcej.


dlaczego o 2,5 obrotu sa wykrecone i czy wszystkie tak sa, kto je ustawial i dlaczego tak ??
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez swenson » 25/10/2009, 01:11

Tak było ustawione przed regulacją więc skonsultowałem to z mechanikiem i potwierdził że na takich ustawieniach jeżeli był dobrze to zostawić.
Podobno w maszynach bardziej wyeksploatowanych trzeba dla bezpieczeństwa dawać bogatszą mieszankę.
Poradzono żeby po jakiś 100 km sprawdzić świece czy jest prawidłowe spalanie.
swenson
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17/10/2008, 16:25

Postprzez Artur 666 » 25/10/2009, 01:14

lojej zwolnij go

regulacja u porzÄ…dnego goscia

ok ale w jakis normach a nie na slepo jak wszytsko wymieniles to jak mozna stare nastawy zostawic
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez swenson » 25/10/2009, 01:38

Wkręciłem wszystkie śruby i ponownie wykręciłem o 2,5 obrotu dla pewności.
Na tych ustawieniach jeździ ok. tylko tak jak pisałem wcześniej na postoju przy pierwszym szybkim dodaniu gazu się przydusi natomiast płynnie jest dobrze.
Chcę jeszcze sprawdzić te wszystkie przewody podciśnienia i membrany o których pisał - Harpek -.
swenson
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17/10/2008, 16:25

Postprzez Artur 666 » 25/10/2009, 01:43

wyreguluj gazniki na waku jak chcesz wpadnij do mnie skarzysko kamienna sie pobawimy
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez swenson » 25/10/2009, 01:49

Mam wakuometr według niego robiłem synchro.
Myślę o zakupie świecy diagnostycznej colortune ale nie wiem czy warto.
Powalczę z tym podciśnieniem i membraną.
Dam znać co z tego wyniknie w efekcie końcowym.
swenson
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17/10/2008, 16:25

Postprzez Artur 666 » 25/10/2009, 01:53

masz waku i wszytkie na 2,5 ustawiles ? wedlug mnie to nie mozliwe zeby wszytskie tak samo chodzily przejedz sie z 50km i wykec swiece i podaj kolor
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez swenson » 25/10/2009, 02:01

Przecież wakuometrem ustawiasz podciśnienie położeniem przepustnic a ja pisałem o śrubkach do ustawiania składu mieszanki paliwa.Wakuometr służy jedynie do wyregulowania napełnienia cylindrów co daje w efekcie równomierną prace silnika.
swenson
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17/10/2008, 16:25

Postprzez Harpek » 25/10/2009, 13:56

chodziło mi o zawór nr 16126A
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... r%281/2%29
Avatar użytkownika
Harpek
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 22/11/2008, 21:39
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez swenson » 25/10/2009, 14:23

To ten sam który wysłałem posty wyżej.
Jak chcesz mogę zrobić zdjęcie tej sprężyny jak wygląda oryginalna(jeżel oczywiście jest :?: )
Z tego co widzÄ™ to chyba jest jakaÅ› regulacja u mnie na iglicy.

http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... s%281/2%29
swenson
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17/10/2008, 16:25

Postprzez macs » 25/10/2009, 14:57

Co to za regulacja gaznika jak mieszanka powinna byc 1.5(tak piszesz ze w manualu tak podaja)a Ty masz az o 1 obtow wiecej przy 1.5obr co powinno byc .Nie rusza Cie to??
Np. przy wykreceniu 15obr to rozumiem ze jeden wiecej czy 1 mniej za duzo nie zmieni ale przy 1.5 obr 1obr wiecej to przesada.
Jesli masz regulacje na iglicy to ustaw na srodkowy rowek,mieszanka 1.5obr.
Po ty dopiero mozesz sprawdz kolor swiec jesli bede koloru kawy z mlekiem to szukasz dalej przyczyny ale nie w gaznikach
Sprawdz membrany,króćce,ssanie
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Harpek » 25/10/2009, 15:03

Ja mam starszy model i troszkę różni się od twojego, także ty nie masz takiego samego zaworu
Avatar użytkownika
Harpek
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 22/11/2008, 21:39
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez swenson » 25/10/2009, 17:44

Ale sprężyna może być ta sama.

Jeżeli chodzi o skład mieszanki to zostawie jak jest sprawdzę po kilkudziesięciu km. Jeżeli będzie źle ustawie mniej ale najpierw skupie się na szukaniu głównej przyczyny zamieszania.
Po wykluczeniu wszystkiego co związane z gaźnikiem itd. będe myślał dalej.
swenson
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17/10/2008, 16:25

Postprzez swenson » 2/11/2009, 15:59

Problem został rozwiązany.
Zmieniłem regulacje na iglicach o poziom niżej i jest wszystko ok.
Skład mieszanki o 2 obr. każde inne ustawienia tz. 1 obr. 1,5 nie chciał prawidłowo schodzić z obrotów.
Regulacja końcowa wakuometrem.
Dzięki za wszelką pomoc i pozdrawiam.
swenson
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17/10/2008, 16:25



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê