Zmiana zebatki na wieksza - Kawasaki ZZR 400
Posty: 33
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Zmiana zebatki na wieksza - Kawasaki ZZR 400
Witam.
Moje kawasaki ma strasznie dlugie przelozenia i dosc maly moment obrotowy...
Na torze pewnie byloby fajnie, ale do jazdy w miescie jest to dosc uciazliwe.
Slyszalem, ze mozna zamienic zebatke tylna na wieksza, wtedy motor powinien stac sie bardziej elastyczny.
Moja oryginalna zebatka ma 48 zebow.
Osiagi na poszczegolnych biegach przy 14 tys obrotow:
1 - 85km/h
2 - 120km/h
Chcialbym uzyskac cos w rejonie 65-70 na 1 biegu i 100-105 na drugim biegu, o ile to jest mozliwe, tak zeby motor stal sie bardziej elastyczy i moze nawet na kolo wskoczyl. W tej chwili postawienie go na kolo na dluzej niz 2 sekundy jest chyba niemozliwe
Jaka zebatke powinienem kupic i czy bedzie trzeba kupic do tego jakis specjalny lancuch, czy wyda na oryginalnym ?
Kolejne pytanko dotyczy samego umocowania zebatki w tylnym kole. Jest tam jakies "sprzeglo" czy jakos tak, co powoduje, ze moja zebatka jest nieco luzna. Jak to sie profesjonalnie nazwa i jaki moglby byc koszt tej czesci... ?
Z gory dzieki za porady
Moje kawasaki ma strasznie dlugie przelozenia i dosc maly moment obrotowy...
Na torze pewnie byloby fajnie, ale do jazdy w miescie jest to dosc uciazliwe.
Slyszalem, ze mozna zamienic zebatke tylna na wieksza, wtedy motor powinien stac sie bardziej elastyczny.
Moja oryginalna zebatka ma 48 zebow.
Osiagi na poszczegolnych biegach przy 14 tys obrotow:
1 - 85km/h
2 - 120km/h
Chcialbym uzyskac cos w rejonie 65-70 na 1 biegu i 100-105 na drugim biegu, o ile to jest mozliwe, tak zeby motor stal sie bardziej elastyczy i moze nawet na kolo wskoczyl. W tej chwili postawienie go na kolo na dluzej niz 2 sekundy jest chyba niemozliwe

Jaka zebatke powinienem kupic i czy bedzie trzeba kupic do tego jakis specjalny lancuch, czy wyda na oryginalnym ?
Kolejne pytanko dotyczy samego umocowania zebatki w tylnym kole. Jest tam jakies "sprzeglo" czy jakos tak, co powoduje, ze moja zebatka jest nieco luzna. Jak to sie profesjonalnie nazwa i jaki moglby byc koszt tej czesci... ?
Z gory dzieki za porady

- levis
- Świeżak
- Posty: 52
- Dołączył(a): 7/6/2009, 11:29
- Lokalizacja: Warszawa
Jeśli chodzi o wielkość zębatki, to można obliczyć proporcjami - jeśli na pierwszym biegu Vmax=85km/h a miałaby być 68km/h ilość zębów nowej tylnej zębatki będzie wynosić Z=85/68*48=60 zębów. Dla 100km/h na 2-gim biegu to będzie Z=120/100*48=57,6
Krakowskim targiem dałbym 58 zębów.
O oryginalnym (w sensie starym) łańcuchu możesz zapomnieć, bo nie starczy ogniwek (chyba, że kupisz 10 ogniwek u pana Mariana w warsztacie i 2 zakuwki dasz). Ale zdecydowanie bardziej polecam zakup nowego (a najlepiej razem z przednią zębatką).
Jeżeli do tej pory postawiłeś go na koło mniej niż 2 sekundy, to po zmianie postawisz go na mniej niż sekundę. Przyczyną nie jest za mała zębatka, tylko za mały pion (o ile w ogóle można mówić o pionie
)
Tyle ode mnie...ale się wczułem hehe

Krakowskim targiem dałbym 58 zębów.
O oryginalnym (w sensie starym) łańcuchu możesz zapomnieć, bo nie starczy ogniwek (chyba, że kupisz 10 ogniwek u pana Mariana w warsztacie i 2 zakuwki dasz). Ale zdecydowanie bardziej polecam zakup nowego (a najlepiej razem z przednią zębatką).
Jeżeli do tej pory postawiłeś go na koło mniej niż 2 sekundy, to po zmianie postawisz go na mniej niż sekundę. Przyczyną nie jest za mała zębatka, tylko za mały pion (o ile w ogóle można mówić o pionie

Tyle ode mnie...ale się wczułem hehe

- arcadioo997
- Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
- Lokalizacja: Poznań
po 1 sprawdz jakie jest standardowe w twym moto przelozenie ile zebow ma przod tyl a jakie ty masz ( podaj rok to ci powiem )
jak masz takie samo to zeba w dol na przedzie
zebatak przod okolo 30 zl tyl 120 wiec wiadomo czemu od przodu zaczynamy
jak masz takie samo to zeba w dol na przedzie
zebatak przod okolo 30 zl tyl 120 wiec wiadomo czemu od przodu zaczynamy
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
-
Artur 666 - Bywalec
- Posty: 551
- Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
- Lokalizacja: Kozia Wola
w zygzaku 600 jest
16/48
od siebie powiem tak - daj spokój z pakowanie 400ty zygzaka na koło. Waży tyle co 600 a mocy sporo mniej a nawet w wersji 600 nie jest łatwo na koło. (choć da się oczywiście nawet z gazu)
Jak zmienisz zębatke tył o 6 zębów (żeby dogonić zrywność na poziom 600ty <na jedynce do 50km/h)
to v-max spadnie Tobie już do około 180
Bez sensu do tego sprzeta większe zębaty. Przerabiałem to i w końcu zostałem przy oryginałach.
Wydasz kupe kasy (bo nowy łańcuch z nową liczbą ogniw, zębata przód i tył, a tylko się będziesz wkur****)
Lepiej sprzedaj to i kup jakąś cbr F2 na psa, załóż 60tkę i wyjdzie taki ogień, że z gazu na 3ce będziesz latał.
16/48
od siebie powiem tak - daj spokój z pakowanie 400ty zygzaka na koło. Waży tyle co 600 a mocy sporo mniej a nawet w wersji 600 nie jest łatwo na koło. (choć da się oczywiście nawet z gazu)
Jak zmienisz zębatke tył o 6 zębów (żeby dogonić zrywność na poziom 600ty <na jedynce do 50km/h)
to v-max spadnie Tobie już do około 180
Bez sensu do tego sprzeta większe zębaty. Przerabiałem to i w końcu zostałem przy oryginałach.
Wydasz kupe kasy (bo nowy łańcuch z nową liczbą ogniw, zębata przód i tył, a tylko się będziesz wkur****)
Lepiej sprzedaj to i kup jakąś cbr F2 na psa, załóż 60tkę i wyjdzie taki ogień, że z gazu na 3ce będziesz latał.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Generalnie nie chodzi mi o to, zeby nim na kolo stawac.
Po prostu denerwuja mnie jego dlugie przelozenia. Nie sprzedam go tak latwo, bo przyjemnie mi sie go prowadzi i kupilem go w dobrej cenie.
Dokladny model to ZZR 400 z 1993 wersja ZX400K roku (odpowiednik ZZR 600d 90-92). Przerobiony na streeta.
Myslalem o zmniejszeniu przedniej zebatki - dodam, ze lancuch i zebatki maja 1 sezon i ok 1200 km przebiegu...
Po prostu denerwuja mnie jego dlugie przelozenia. Nie sprzedam go tak latwo, bo przyjemnie mi sie go prowadzi i kupilem go w dobrej cenie.
Dokladny model to ZZR 400 z 1993 wersja ZX400K roku (odpowiednik ZZR 600d 90-92). Przerobiony na streeta.
Myslalem o zmniejszeniu przedniej zebatki - dodam, ze lancuch i zebatki maja 1 sezon i ok 1200 km przebiegu...
- levis
- Świeżak
- Posty: 52
- Dołączył(a): 7/6/2009, 11:29
- Lokalizacja: Warszawa
hmmm. to kup zębatke małą o 2 zęby mniejszą i daj do przełożenia. Wyniesie Cie to razem max 100zł a będziesz wiedział czy tego oczekujesz. Tylko jeżeli masz przednią zębatkę teraz 16 zębów to to pamiętaj, że zasada jest taka by poniżej 14ty nie schodzić, bo się łańcuch bedzie inaczej układał na niej.
ps. 2 zęby w dół na małej zębatce to tak jak + 6zębów do tylnej.
Więc różnica spora ale jeszcze na miasto i krótkie trasy spoko. Ale na dłuższe będzie już zbyt męczące
ps. 2 zęby w dół na małej zębatce to tak jak + 6zębów do tylnej.
Więc różnica spora ale jeszcze na miasto i krótkie trasy spoko. Ale na dłuższe będzie już zbyt męczące
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Tutaj wszystko mozesz wyliczyc:
http://www.gearingcommander.com/
http://www.gearingcommander.com/
- xxtreme
- Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 23/10/2007, 09:45
- Lokalizacja: UK
W sumie po za miasto ten motor za bardzo sie nie nadaje... Na 6 biegu mozna jechac 115km/h i ani km/h wiecej. Nawet jak go rozpedzilem do 160 wbilem 6 bieg to i tak spadl do 115km/h Po prostu za maly moment obrotowy...
- levis
- Świeżak
- Posty: 52
- Dołączył(a): 7/6/2009, 11:29
- Lokalizacja: Warszawa
levis napisał(a):W sumie po za miasto ten motor za bardzo sie nie nadaje... Na 6 biegu mozna jechac 115km/h i ani km/h wiecej. Nawet jak go rozpedzilem do 160 wbilem 6 bieg to i tak spadl do 115km/h Po prostu za maly moment obrotowy...
I myslisz ze przez zbyt maly moment obrotowy moto osiaga na 6 max 115km/h????
-
macs - Bywalec
- Posty: 546
- Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
- Lokalizacja: Pomorskie
ej... no właśnie - masz chyba nie oryginalne przełożenie.
ZZR 400 jest to dokładnie ta sama kasta to 600 i chyba zębatki te same oraz łańcuch.
Masz z przeodu 16 a z tyłu 48?
ps. zamulanie na 6tym biegu na tym sprzęcie nie powinno mieć miejsca. Może masz przypchany filtr powietrza? Lub gaziory rozregulowane pod względem synhro i mieszanki?
ps. napisz tylko jaki masz rocznik sprzęta bo ja podałem dla wersji po 93roku.
ZZR 400 jest to dokładnie ta sama kasta to 600 i chyba zębatki te same oraz łańcuch.
Masz z przeodu 16 a z tyłu 48?
ps. zamulanie na 6tym biegu na tym sprzęcie nie powinno mieć miejsca. Może masz przypchany filtr powietrza? Lub gaziory rozregulowane pod względem synhro i mieszanki?
ps. napisz tylko jaki masz rocznik sprzęta bo ja podałem dla wersji po 93roku.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Generalnie kilka slow o motorze.
Ma zdjete owiewki. Wyglada tak, tylko dolozylem do niego zegary:
Jest to wersja, tak jak wczesniej napisalem ZX400K z 1993 roku, czyli wersja 58 konna, 35Nm. Fakt faktem, moc pojawia sie dopiero przy 9 tys km...
Motorek serwisuje sam. Jeszcze nie sprawdzilem luzow zaworowych (o ile sie nie myle, regulowane sa za pomoca plytek ?), za to ostatnio zrobilem:
- Wymiane tarcz sprzeglowych, oleju i filtra
- Nowe klocki hamulcowe przod
- Czyszczenie i synchronizacja gaznikow (piloty ustawilem wg serwisowki na 2 i 1/4 obrotu od pelnego wkrecenia...)
Spalanie chyba w normie ok 6-7 L przy pilowaniu na miescie.
Obecnie jest na jednym rowierconym tlumiku. Lepiej sie zbiera niz na 2 oryginalnych czy na kombinacji 1 org i 1 rozwiercony.
W sumie na GS500 mojego taty jest podobna sytuacja - 120km/h to max ile mozna jechac na 6 biegu...
Macie jakies rady ? :>
Ma zdjete owiewki. Wyglada tak, tylko dolozylem do niego zegary:

Jest to wersja, tak jak wczesniej napisalem ZX400K z 1993 roku, czyli wersja 58 konna, 35Nm. Fakt faktem, moc pojawia sie dopiero przy 9 tys km...
Motorek serwisuje sam. Jeszcze nie sprawdzilem luzow zaworowych (o ile sie nie myle, regulowane sa za pomoca plytek ?), za to ostatnio zrobilem:
- Wymiane tarcz sprzeglowych, oleju i filtra
- Nowe klocki hamulcowe przod
- Czyszczenie i synchronizacja gaznikow (piloty ustawilem wg serwisowki na 2 i 1/4 obrotu od pelnego wkrecenia...)
Spalanie chyba w normie ok 6-7 L przy pilowaniu na miescie.
Obecnie jest na jednym rowierconym tlumiku. Lepiej sie zbiera niz na 2 oryginalnych czy na kombinacji 1 org i 1 rozwiercony.
W sumie na GS500 mojego taty jest podobna sytuacja - 120km/h to max ile mozna jechac na 6 biegu...
Macie jakies rady ? :>
- levis
- Świeżak
- Posty: 52
- Dołączył(a): 7/6/2009, 11:29
- Lokalizacja: Warszawa
Przedewszystkim nie zrobiłeś synhronizacji gaxników. Takową przeprowadza się TYLKO na wakuometrach, żadne tam wykręcanie śrub pilotów o ileś tam. Taka zasada ileś tam obrotów to działa w iglicach jak już.
Po drugie wywalony wydech przerobiony (czy jak bo nie rozumiem?) w 4w1 to nie takie hop siup (caly temat o tym założyłem - poczytaj-jest w miare nowy)
może blokować przepływ gazów i zamulać dodatkowo.
ps. a ten GS jeżeli robiony podobnymi metodami co ten zzr to już wiesz czemu taki zamulony.
masz wersję wtarszą tego zygzaka co za tym idzie podane przeze mnie ilości zębów do zębatek mogą być różne.
ZRÓB zatem:
kup nowy filtr powietrza, nowe świece, do tego ustaw odpowiednio luzy zaworowe (patrz by później dobrze rozrząd złożyć!)
i wtedy po tych czynnościach porządny serwis gaźników na wakuometrach a gwarantuje, że nie poznasz sprzęta
ps. to samo dla gs'a i odżyje (chyba, że zdławiona wersja to będzie tylko lepiej ale 170 nie będzie leciał)
Po drugie wywalony wydech przerobiony (czy jak bo nie rozumiem?) w 4w1 to nie takie hop siup (caly temat o tym założyłem - poczytaj-jest w miare nowy)
może blokować przepływ gazów i zamulać dodatkowo.
ps. a ten GS jeżeli robiony podobnymi metodami co ten zzr to już wiesz czemu taki zamulony.
masz wersję wtarszą tego zygzaka co za tym idzie podane przeze mnie ilości zębów do zębatek mogą być różne.
ZRÓB zatem:
kup nowy filtr powietrza, nowe świece, do tego ustaw odpowiednio luzy zaworowe (patrz by później dobrze rozrząd złożyć!)
i wtedy po tych czynnościach porządny serwis gaźników na wakuometrach a gwarantuje, że nie poznasz sprzęta

ps. to samo dla gs'a i odżyje (chyba, że zdławiona wersja to będzie tylko lepiej ale 170 nie będzie leciał)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Gdzie ja napisalem, ze zrobilem synchronizacje srubkami pilotami ?
Wyjalem gazniki, przeczyscilem je, ustawilem dysze pilotowe, na wartosci katalogowe czyli 2 i 1/4 obrotu od wkrecenia.
Ustawilem plywaki, sprawdzilem zaworki, stan iglic i dysz.
Poskladalem wszystko i dopiero pozniej za pomoca 4 wakuometrow zrobilem synchronizacje.
Myslalem, ze napisalem wyraznie, ze motor na 1 rozwierconym tlumiki zbiera sie lepiej niz na 2 oryginalnych...
Gdzies tam wyczytalem, ze zebatki maja oryginalnie miec 14 / 52 ... - w sumie patrzac na filmik z youtube'a ZZR 400 on Moscow Streets , koles ledwo co osiaga 100km/h na 2 biegu... Ja mam 125...
Wyjalem gazniki, przeczyscilem je, ustawilem dysze pilotowe, na wartosci katalogowe czyli 2 i 1/4 obrotu od wkrecenia.
Ustawilem plywaki, sprawdzilem zaworki, stan iglic i dysz.
Poskladalem wszystko i dopiero pozniej za pomoca 4 wakuometrow zrobilem synchronizacje.
Myslalem, ze napisalem wyraznie, ze motor na 1 rozwierconym tlumiki zbiera sie lepiej niz na 2 oryginalnych...
Gdzies tam wyczytalem, ze zebatki maja oryginalnie miec 14 / 52 ... - w sumie patrzac na filmik z youtube'a ZZR 400 on Moscow Streets , koles ledwo co osiaga 100km/h na 2 biegu... Ja mam 125...
- levis
- Świeżak
- Posty: 52
- Dołączył(a): 7/6/2009, 11:29
- Lokalizacja: Warszawa
"- Czyszczenie i synchronizacja gaznikow (piloty ustawilem wg serwisowki na 2 i 1/4 obrotu od pelnego wkrecenia...)
"
z tego wynika że tak właśnie zrobiłeś - że synhro pilotami na obroty.
Co do ilości zębów to stosunek tyłu do przodu wynosi jakieś 3,71 przy 14/52
sprawdź w serwisówce czy taka liczba wystepuje.
jak tak to już wiesz jakie zeby zakłądać.
"
z tego wynika że tak właśnie zrobiłeś - że synhro pilotami na obroty.
Co do ilości zębów to stosunek tyłu do przodu wynosi jakieś 3,71 przy 14/52
sprawdź w serwisówce czy taka liczba wystepuje.
jak tak to już wiesz jakie zeby zakłądać.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
no to telefon do ASO kawasaki i ci powiedzą ile zębów.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
ile masz zebow z przodu ? ile z tylu ?
jesli to k1-k3 to wersja japan p 14 t 49 bardzo krotkie przelozenia u nas 14i 49 nie kupisz
pozostale maja 15-16 p i 45 t
dostepne u nas zebatki to p od do k 15-18 38-48 t
moze powiesz w koncu jak ty masz
dane z kataloku larssona z 2006 roku
jesli to k1-k3 to wersja japan p 14 t 49 bardzo krotkie przelozenia u nas 14i 49 nie kupisz
pozostale maja 15-16 p i 45 t
dostepne u nas zebatki to p od do k 15-18 38-48 t
moze powiesz w koncu jak ty masz
dane z kataloku larssona z 2006 roku
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
-
Artur 666 - Bywalec
- Posty: 551
- Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
- Lokalizacja: Kozia Wola
Posty: 33
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości