Zobacz wątek - Czy silnik może gasnąć podczas hamowania, na sprzegle
NAS Analytics TAG

Czy silnik może gasnąć podczas hamowania, na sprzegle

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Czy silnik może gasnąć podczas hamowania, na sprzegle

Postprzez artom » 20/10/2009, 21:45

Witam
Jestem nowy i mam trochę śmieszne pytanie - proszę o wyrozumiałość. Otóż dziś byłem pierwszy raz na jeździe na motocyklu - kurs.
Robię równocześnie kurs kat. B i pewna rzecz w motocyklu mi nie pasuje.

Otóż ruszanie ok, natomiast podczas hamowania wciskam sprzęgło, wrzucam na luz, puszczam sprzęgło po czym wyhamowuję motocykl i tu silnik mi gaśnie. To samo gdybym był na "biegu" i z wciśniętym sprzęgłem wyhamował motocykl - też zgaśnie. Żeby całkiem nie zgasł muszę go lekko przygazowywać.

Czy to normalne ? Bo jak uczę się samochodem to jest inaczej. mogę wrzucić na luz i się toczyć. Instruktor coś tam zamotał, a mi się wydaje, ze ten motocykl jest wyhuśtany.

dzięki i pozdrawiam
artom
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20/10/2009, 21:34


Postprzez frutis » 21/10/2009, 11:58

Skoro gaśnie gdy jest na luzie i nie dodajesz mu gazu, to ma rozregulowany gaźnik. Trzeba tam pogrzebać i będzie ok.
Avatar użytkownika
frutis
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3/6/2009, 09:13
Lokalizacja: Dęblin


Postprzez Przemo_rene » 21/10/2009, 14:56

Jeżeli uczysz się na YBR to ona jest na wtrysku-nie na gaźniku. Dysze wtryskowe się reguluje ale to raczej nie to.
A jesteś pewien, że sprzegło nie ciągnie przypadkiem? Możliwe jeszcze, że przy hamowaniu zapierasz się rękami o kierownice wciskając manetkę gazu w drugą stronę co u mnie np, powodowało (przy rozregulowanych linkach) ostre dławienie prawie do zgaśnięcia silnika.

Zapieraj się udami o bak - nie rękami o kierownice.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez artom » 21/10/2009, 18:48

Dzięki Panowie za odpowiedź.

Odnosząc się do Przemo_rene - nie przypominam sobie o tym, żebym tak bardzo się zapierał, mam pewne nawyki z roweru, coś w stylu downhilla :) i z hamowaniem dwuśladem nie było kłopotu w obawie o wywrotkę czy coś w tym stylu. Ja na motocyklu hamowałem naprawdę z małych prędkości.

Stawiam , ze coś jest rozregulowany, o ile na placu to jeszcze ujdzie, ale jak am go co chwila odpalać na mieście ....
artom
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20/10/2009, 21:34

Postprzez żółf » 21/10/2009, 20:53

A tak BTW to nie wrzucaj luzu jak się toczysz. Prawidłowo, to przy zatrzymaniu zbijasz po kolei biegi, na każdym hamując silnikiem. Jak już zejdziesz do 1, to metr przed zatrzymaniem wciskasz sprzęgło i dopiero jak stoisz to możesz luz, tylko po co?
żółf
Świeżak
 
Posty: 104
Dołączył(a): 5/2/2009, 14:19
Lokalizacja: Gniezno/Szczecin

Postprzez hightimes » 22/10/2009, 19:13

żółf a sprzęgło nie ucierpi kiedy nie używasz luzu tylko trzymasz wciśnięta klamkę sprzęgła na światłach?
hightimes
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10/10/2009, 21:59

Postprzez żółf » 22/10/2009, 19:46

A dlaczego miałoby ucierpieć.... No dobra, sprężynki zużyją się o 10% szybciej, czyli..... i tak moto tego nie dożyje:)

Nie ma znaczenia dla zużycia sprzęgła
żółf
Świeżak
 
Posty: 104
Dołączył(a): 5/2/2009, 14:19
Lokalizacja: Gniezno/Szczecin

Postprzez artom » 23/10/2009, 18:44

Czyli mogę trzymać moto na biegu i z wciśnięta klamką ?
Jest tu inaczej niż w aucie, tak ? Bo z tego co mi mówią to w aucie się zużywa, tak ?


Dzięki
artom
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20/10/2009, 21:34

Postprzez SHVAYA » 24/10/2009, 18:42

no tu tez sie zużywa, ale co z tego xD
Obrazek
Peugeot Vivacity -> '06 Kawasaki Ninja 250 :D:D:D
Avatar użytkownika
SHVAYA
Bywalec
 
Posty: 687
Dołączył(a): 23/11/2008, 19:52
Lokalizacja: Piła, Wlkp

Postprzez Przemo_rene » 25/10/2009, 17:27

ah jak dobrze jest być młodym :D tyle problemów i jakie proste :)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez navi » 25/10/2009, 18:32

Popieram żółf'a. NIE wyrabiaj sobie nawyku poruszania się na luzie. To bardzo niebezpieczne, nie można w nagłej sytuacji przyspieszyć. Poza tym jak masz silnik na wtrysku to wyhamowując silnikiem nie zużywasz paliwa, chociaż silnik pracuje. Luz tylko na postoju, i to tylko dlatego żeby nie męczyć łapy (nogi w samochodzie), otworzyć szybkę w kasku, pomachać laskom na pasach itp. :)
VFR 02'
Avatar użytkownika
navi
Świeżak
 
Posty: 459
Dołączył(a): 17/4/2007, 12:24
Lokalizacja: Wawa



Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê