Model 2007 różnią od modelu 2004:
-nowe mapy zapłonu (lepszy rozkład momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów),
-zaciski hamulca przedniego (dwa tłoczki na zacisk, zamiast jednego),
-zmieniony kształt obudów lag ( wymuszony zmianą zacisków),
-zmieniony błotnik przedni,
-nowa czasza i szyba,
-nowy wahacz o profilu ośmiokątnym ( diament ) , w miejsce profilu czterokątnego,
-i zmieniony mechanizm naciągu łańcucha
-nowe zegary z modelu FZ1,
-nowa kanapa wypełniona dwoma warstwami pianki o różnych gęstościach,
-nowe dłuższe sety podnóżków pasażera,
-podnóżki pasażera z gumowymi wkładkami,
-blokada do mocowania kasku, z zamkiem na kluczyk,
-zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego zainstalowano z przodu silnika, za kolektorami wydechowymi,
-większy katalizator,
-dodano sondÄ™ lambda.
ABS był dostępny w modelu 2004, jako opcja, a standardem w modelu 2007 jest chyba dopiero od tego roku. Wcześniej miałem model 2004 i postarałem się o akcesoryjną kanapę Bagstera, po kupnie modelu 2007 stwierdziłem, że nie jest już konieczna i sprzedałem ją z poprzednim Fazerkiem. Zmiana przebiegu momentu obrotowego pozytywnie wpłynęła na zużycie paliwa ( w moim przypadku ponad 0,5l/100km), motocykl jest mniej nerwowy i nie wymaga wkręcania na obroty, odczucie ( moje subiektywne) jest takie, że robi to samo bieg wyżej. Często łapię się na tym, że manewrówkę na parkingu, czy wolne przejazdy w korkach robię na trójce, zamiast na dwójce. Oczywiście daleko mu do elastyczności litra i przy wyprzedzaniu trzeba redukować, ale poprawa jest znaczna i mile zaskakuje