Zobacz wątek - Troche histori.. FZS 600 do FZ6 S2

Troche histori.. FZS 600 do FZ6 S2

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Troche histori.. FZS 600 do FZ6 S2

Postprzez iC3man » 18/10/2009, 21:06

Witam!
Chciałem zaczerpnąć opinii starych wyjadaczy dotyczących modelu Yamahy a mianowicie chodzi mi o starego poczciwego Fazera, ale od początku interesuje mnie przebieg historii tego modelu z tego co się orientuje w 2003 roku model FZS 600 zostaje zastąpiony modelem FZ6 z 98KM silnikiem tak aż do modelu FZ6 z 2007 roku kiedy to zostaje on rozbity na FZ6 z 76KM silnikiem i FZ6 S2 z 98KM silnikiem (proszę o poprawę jak się mylę bo nie znalazłem dokładnej historii tego modelu i silników) czy ten sam trend tra aż do 2009 roku? Na Allegro pełno tego modelu z 07r. i w każdym pisze że ma 98 kucy, jakie są różnice miedzy S2 a zwykłem FZ6 (oprócz zegarów)?
iC3man
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 18/10/2009, 20:49
Lokalizacja: xxxxx


Postprzez laser » 18/10/2009, 21:41

było juz takie pytanie kiedyś
wiem ze FZ6 S2 to nakedy a FZ6 Fazer S2 ma owiewkę

a to co pisze yamaha na ten temat :

FZ6 Fazer S2 ABS - Jazda na najwyższym poziomie
Twoje życie składa się z różnych czynności i dlatego Twój motocykl musi również posiadać uniwersalny charakter. Potrzebujesz motocykla, który wspiera Twój styl – FZ6 Fazer S2 jest do tego stworzony. Możesz używać go śmiało od poniedziałku do piątku, a weekend również należy do Ciebie. Możesz cieszyć się dużą mocą prosto z silnika klasy supersport oraz przydatną w długich trasach owiewką. ABS w standardzie


FZ6 S2 ABS - Wyzwanie miejskich ulic

FZ6 S2 jest zwarty i gotowy do akcji na ulicach miasta. Jego mocny silnik czterocylindrowy jest zawsze gotowy do akcji już od pierwszego naciśnięcia startera. Jest to motocykl pozbawiony wszystkich elementów zbędnych w mieście i jest królem drogi jakkolwiek by na niego nie patrzeć. ABS w standardzie.
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity

Postprzez t_racer_ » 19/10/2009, 06:52

Model 2007 różnią od modelu 2004:
-nowe mapy zapłonu (lepszy rozkład momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów),
-zaciski hamulca przedniego (dwa tłoczki na zacisk, zamiast jednego),
-zmieniony kształt obudów lag ( wymuszony zmianą zacisków),
-zmieniony błotnik przedni,
-nowa czasza i szyba,
-nowy wahacz o profilu ośmiokątnym ( diament ) , w miejsce profilu czterokątnego,
-i zmieniony mechanizm naciągu łańcucha
-nowe zegary z modelu FZ1,
-nowa kanapa wypełniona dwoma warstwami pianki o różnych gęstościach,
-nowe dłuższe sety podnóżków pasażera,
-podnóżki pasażera z gumowymi wkładkami,
-blokada do mocowania kasku, z zamkiem na kluczyk,
-zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego zainstalowano z przodu silnika, za kolektorami wydechowymi,
-większy katalizator,
-dodano sondę lambda.
ABS był dostępny w modelu 2004, jako opcja, a standardem w modelu 2007 jest chyba dopiero od tego roku. Wcześniej miałem model 2004 i postarałem się o akcesoryjną kanapę Bagstera, po kupnie modelu 2007 stwierdziłem, że nie jest już konieczna i sprzedałem ją z poprzednim Fazerkiem. Zmiana przebiegu momentu obrotowego pozytywnie wpłynęła na zużycie paliwa ( w moim przypadku ponad 0,5l/100km), motocykl jest mniej nerwowy i nie wymaga wkręcania na obroty, odczucie ( moje subiektywne) jest takie, że robi to samo bieg wyżej. Często łapię się na tym, że manewrówkę na parkingu, czy wolne przejazdy w korkach robię na trójce, zamiast na dwójce. Oczywiście daleko mu do elastyczności litra i przy wyprzedzaniu trzeba redukować, ale poprawa jest znaczna i mile zaskakuje ;)
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez wgp » 19/10/2009, 07:28

t_racer_ napisał(a):-nowy wahacz o profilu ośmiokątnym ( diament ) , w miejsce profilu czterokątnego,


Wahacz jest od nowego modelu aluminiowy.
Z750 s '05
wgp
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5/11/2007, 13:40

Postprzez frutis » 19/10/2009, 15:50

http://www.yamaha-motor-europe.com/desi ... &pageNum=1

Na tej stronie masz pokazane jak Fazer zmieniał się wizualnie, łącznie z malowaniami. Ciekawe źródło informacji.
Avatar użytkownika
frutis
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3/6/2009, 09:13
Lokalizacja: Dęblin

Postprzez 4est » 19/10/2009, 21:18

Prosze uprzejmnie, nie trzeba daleko szukac - moze nie w jednym artykule ale dosc obszerny opis ;-)

Yamaha FZS 600 Fazer 1998 - 2003 (otwórz link)

Yamaha FZ6 S2 i FZ6 (otwórz link)
Pozdrawiam,
4est
Avatar użytkownika
4est
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 1/5/2007, 19:56
Lokalizacja: Wawa

Postprzez t_racer_ » 19/10/2009, 21:31

wgp napisał(a):Wahacz jest od nowego modelu aluminiowy.


W poprzednim też.
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez Kamusial » 22/10/2009, 13:31

Tak swoją drogą to czy do FZ6 z lat 04-06 da się wgrać mapę zapłonu z modeli po 07, skoro daje ona tyle dołu?
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez t_racer_ » 22/10/2009, 21:33

Silnik, choć zasadniczo nie zmieniony, otrzymał system podwójnych wtryskiwaczy, kontrolowanych przez 32 bitowy ECU o zmienionej względem poprzednika mapie zapłonów.


No i jak napisałem wyżej w S2 jest inny katalizator i sonda lambda, więc nie da się wgrać nowych map.
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez Kamusial » 22/10/2009, 23:20

t_racer_ napisał(a):
Silnik, choć zasadniczo nie zmieniony, otrzymał system podwójnych wtryskiwaczy, kontrolowanych przez 32 bitowy ECU o zmienionej względem poprzednika mapie zapłonów.


No i jak napisałem wyżej w S2 jest inny katalizator i sonda lambda, więc nie da się wgrać nowych map.


Eh, nie doczytałem. Dzięki za info.
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez Kamusial » 5/11/2009, 17:21

Sry, że odkopuję, ale może komuś się to przyda... Różnice w modelach fazera (98-03):
http://fazerowners.yuku.com/topic/5348/ ... -YEAR.html
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na gr