Zobacz wÄ…tek - Yamaha YZ 125 2001 rok porady
NAS Analytics TAG

Yamaha YZ 125 2001 rok porady

Enduro, Cross
_________

Yamaha YZ 125 2001 rok porady

Postprzez grzesiek101010 » 10/10/2009, 18:25

Witam. Z gory przepraszam bo pewnie temat juz był poruszany, lecz nie mam dostepu do internetu i czasu poszperac po forum. Dlatego założę nowy temat i mam nadzieje ze ktos mi pomoze ;]
Otóż zakupiłem 3 dni temu Yamahe YZ 125 z 2001 roku w dosc dobrym stanie. I mam pare pytan bo nie chcialbym na wstepie juz cos w niej namieszac. Po pierwsze jaka powinna być przerwa w swiecy? Po drugie co ile nalezy wymieniac olej w przekladni? Po trzecie czym moze byc spowodowane to ze gdy wymienilem swiece (na boscha) nie chce sie wkrecac na obroty tzn raz sie wkreca a raz nie... Proszę o pomoc i z gory dzieki za odpowiedzi... Pozdrawiam
grzesiek101010
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 10/10/2009, 18:16


Postprzez henio12323 » 10/10/2009, 21:05

przerwa to ustawia sie na oko. w starszych motocyklach przerwa serwisowa moze nie dac pełnej mocy i obrotów. ja tam w swojej CR jaką swiece nie załoze z jaką przerwą to chodzi bez problemów na kazdej. olej w przekładki co 5 baków paliwa mniej więcej. zalezy od budżetu twojego :P jedni mówią co 5 mth. jednak to troche przesada bo w 5mth to nawet sie czarny nie zrobi. mysle że co 10 mth. jakos tak. a co do przerywania nie koniecznie wina stoi po stronie swiecy. moze masz gaźnik zapchany
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Hamulec » 10/10/2009, 21:22

grzesiek101010 no i nie zapominaj o częstym myciu filtra :P, dokręcaniu śrub, odpowiednim naciągu i smarowaniu łańcucha, a i jeszcze sprawdż ciśnienie powietrza w oponach, bo ręką nie wyczujesz.
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez grzesiek101010 » 11/10/2009, 12:34

dzięki za odpowiedzi, przeczyszcze filter i gaźnik i zobaczymy czy bedzie jechal jak nalezy ;]
grzesiek101010
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 10/10/2009, 18:16

Postprzez grzesiek101010 » 12/10/2009, 14:30

przeczyscilem wszystko tylko skoleji teraz nie chcial odpalic odpalil dopiero na ssaniu... czy to ze sie nie wkreca na obroty to moze byc brak odpowiedniej dawki paliwa?
grzesiek101010
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 10/10/2009, 18:16

Postprzez henio12323 » 12/10/2009, 17:44

tam dawki raczej sie nie ustawia. na ssaniu wiadomo że na ssaniu mój bez ssania to chyba nie zapali chyba że sie nakopie jak durny :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez grzesiek101010 » 12/10/2009, 18:11

ale jezdzilem do tej pory bez ssania.. poprzedni wlasciciel tak mi mowil bo sam tak jezdzil... myslelem ze sie moze cos przestawilo..
grzesiek101010
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 10/10/2009, 18:16

Postprzez henio12323 » 12/10/2009, 20:09

samo sie nic nie przestawia :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Dzesiu10 » 13/10/2009, 17:37

na ssaniu sie nie jedzi! tylko odpala a to roznica
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez patryk4544 » 16/10/2009, 12:30

Ja u siebie miałem tak że nie wkręcał się w KTM Exc 125 , słaba kompresja - tlok do wymiany.

Sprawdz kompresje.
patryk4544
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30/7/2009, 21:51

Postprzez Dzesiu10 » 16/10/2009, 15:39

a na ssaniu jezdził?
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 16/10/2009, 16:47

mój na ssaniu nie jeździ muli sie strzela czasem nawet gaśnie :P tylko ssanie zdejme i idzie jak burza :P to normalne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Hamulec » 16/10/2009, 17:02

Jeżdząc na ssaniu wolno, małe obroty mnożna tak zalać moto, że ... kaplica. Zostaje wówczas sprężone powietrze-kompresor lub moto do góry nogami, żeby paliwo z carterów wyleciało. Smieszne ale prawdziwe z życia wzięte. Aha w najgorszym przypadku to chyba rozbiórka silnika.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez henio12323 » 16/10/2009, 17:11

no co ty :P ja mialem Dt 50 i miałem prawdopodobnie ten zaworek w gaźniku zepsuty bo puszczał (chyba on) i jak niefortunnie stanął tłok na dole i sie zostawiło kranik otwarty to cała skrzynia korbowa sie zalewała paliwem. jak sie kopało to ledwo co i chyba sprzęgłem puszczało troche ale to moze wina tarczek. ale pare razy przekopałem lekko potem raz mocniej i palił i od razu wszystko przepalał :P raczej nie ma możliwości żeby tak zalac silnik wahą żeby było trzeba cos robic. poza tym zawsze można jak juz wykręcić swiece i ciśnienie tłoka zchodzacego w duł wyrzuci benzynę do wydechu i przez głowice :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Hamulec » 16/10/2009, 22:55

henio12323 na pewno Twój sposób jest dobry i nie neguję go :P ale ja kiedyś znalazłem się w takiej sytuacji, że nie miałem czasu kopać i kopać aż wykopie to paliwo. Bawiliśmy się w enduro i moja cr żle znosiła wolne obroty :evil: Bagno, las, padający obfity deszcz, zimno itd. odkręciłem świece z kumplem moto do góry nogami....i zachwilę rura ale ostry przepał. W życiu jak w terenie na moto różne sytuacje; śmieszne, bolesne, nieprawdopodobne, a jednak możliwe.
p.s. w tym wszystkim problemem była wyciekająca wacha z baku.
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez gh_joker » 17/10/2009, 11:29

Jesli stalo sie tak po wymianie swiecy to odpowiedz narzuca sie samoczynnie...

Z wakacyjnych doświadczeń wiem, że YZ125 jest bardzo wyczulona na wlasciwa świece... Zła świeca potrafi nawet niezle nawojowac w cylindrze... NGK BR9EG albo irydowa BR9EIX.... na tej pierwszej powinien śmigac bez problemu... A twoja Boscha tj jakis odpowiednik poprawnej swiecy czy taka pierwsza lepsza do 2paka???

A co do ssania to w lecie go wcale nie musisz uzywac a jak sie oziebi to moze bez niego byc ciezko;)
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
Avatar użytkownika
gh_joker
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
Lokalizacja: cambridge

Postprzez grzesiek101010 » 18/10/2009, 13:53

swieca jest boscha W5AC rozni sie sie czymś tam od takiej jaka powinna być.. <tam jest chyba jakas roznica rdzenia elektrody czy cos takiego> koles w motoryzacyjnym mowil ze nie powinno to zrobic roznicy ale nie wiem nie znam sie ;p wiec przyczyna moze byc błacha? wina swiecy?
grzesiek101010
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 10/10/2009, 18:16

Postprzez henio12323 » 18/10/2009, 15:27

mozliwe swieca musi byc konkretnie dopasowana
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez gh_joker » 18/10/2009, 20:34

Dokladnie stary, to samo slyszalem w sierpniu "rozni sie tylko" a tak naprawde to jak z reklama zywca - "prawie robi wielka roznice"...
Kup swiece dokladnie taka jaka ma byc - Boscha to raczej BMW czy cos takiego do moto NGK albo Denso...

Ci co sie dobrze na tym znaja dodaja jeden nr wiecej albo mniej w zaeznosci od temp otoczenia ale jak niemasz pojecia to kupuj kropka w kropke odpowiednik fabrycznej...

I powtorze znowu - nowa swiece porzadnie trzeba dogrzac po pierwszym odpaleniu - jak go odpalisz popykasz i zgasisz to nowke w 10 min moze szlak trafic...
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
Avatar użytkownika
gh_joker
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
Lokalizacja: cambridge

Postprzez Makszun » 30/10/2009, 16:43

Witam . Chlopaki co moglo sie stac ze nie mam kompresji w yamaha yz 125?Ledwo normalnie kopalem jak bylo dobrze, a teraz moge ja jednym palce brac na dol;/jezdzilem i nagle cos stanelo,swieca jest caly czas mokra.i nie chce wogole odpalic tylko sie dusi przy odpalaniu.Swieca jest nowa ngk .
Makszun
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 30/10/2009, 16:39
Lokalizacja: Olsztynek

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê