Zobacz wątek - luz na łańcuchu zawory i olej kilka pytań od laika
NAS Analytics TAG

luz na łańcuchu zawory i olej kilka pytań od laika

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

luz na łańcuchu zawory i olej kilka pytań od laika

Postprzez erni » 25/9/2009, 14:49

Moto to Yamacha Xj 600 99 r. przebieg 27000 km


1)
przepisowy luz na łańcuchu to 4cm tymczasem ja mam 6 cm może ciut więcej na pewno nie więcej niż 6,5 cm
Pytanie, jakie skutki będzie miało jeżdźenie z takim luźnym łańcuchem dla motocykla ?

Bo wymianę planuję dopiero w przyszłym sezonie ze względu na koszty a szacuje że do końca tego zrobię coś ponad 1000 km

2)
Zalecany olej do XJ 600 to mineralne 20W40 lub 10W30
Tymczasem były właściciel zalał jakiegoś syntetyka
nie wiem dokładnie czy 10W40 czy 15W40 czy może jeszcze inny
ale jest on jest ponoć rzadszy od tego podanego w serwisówce
(20W40 lub 10W30)

Czy katuje sprzęt jeżdżąc na takim oleju ?

3)
Wolał bym wymienić olej, ale dopiero na początku przyszłego sezonu .

Zauważyłęm że moto wziął trochę tego syntetyka który ma zalany i przydało by mu się dolać (bo mam poziom ciut niżej niż połowę między kreskami w okienku).

Tylko nie wiem dokładnie jaki olej zalał były właściciel dla tego istnieje spora szansa że jak będe dolewał to innej marki z innym zakresem temperatur, wiem tylko że ostatnio miał zalany syntetyk czy mogę dolać mu oleju tak żeby tylko uzupełnić poziom i jeśli tak to jakiego ?



4)
Przy przebiegu 24 000 wg serwisówki należało by ustawić luzy na zaworach tymczasem moto ma 27000 km a były właściciel nic nie ustawiał
jakie mogą być tego skutki i czy mogę tak jeżdzić do przyszłego sezonu ?
Słyszę że zaworki lekko cykają szczególnie na zimnym silniku


Erni
Dzięki
:wink:
erni
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:42


Postprzez Artur 666 » 25/9/2009, 18:00

lojej

1. ustaw luz na 3 cm to nie boli a zajmuje z 15 min wyciagniecie lancucha jeszcze nie znaczy ze do wymiany jest

2 jak zalal syntetyk chwala mu za to ty tez taki zalej moze wyb i 15w/50 i 10/40 ja bym wolal 15/50 zalac ze wzgledu na rodzaj chlodzenia

mieszac oleje mozna tylko motocyklowy z motocyklowym i najlepiej o tych samych oznaczeniach. masz na okienku poziom min i max jak sie trzyma miedzy nimi to po co dolewac moze dokulasz do konca sezonu

masz papiery na przebieg twojej xj?
kumpel ma fazera z 98 i ma 62 tys ja mam tl z 98 i mam 56tys kumpel ma bandita z 96 i ma prawie 70tys wiec twoj przebieg troche nie realny zawory dobrze zawsze ustawic bedziesz mial pewnosc kiedy co bylo robione
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola


Postprzez erni » 25/9/2009, 19:57

Artur 666 napisał(a):lojej

1. ustaw luz na 3 cm to nie boli a zajmuje z 15 min wyciagniecie lancucha jeszcze nie znaczy ze do wymiany jest


Nie da się naciągnąć łańcucha bo naciąg jest już na maxa ustawiony mimo to łańcuch ma nieco ponad 6 cm luzu a powinien mieć max 4 cm

Dla tego pytam czy to nie szkodzi motongowi jak będe tak śmigał do przyszłego sezonu powiedzmy jeszcze te niewiele ponad 1000 km
na tym luźnym łańcuchu co może się stać ?
Artur 666 napisał(a):
2 jak zalal syntetyk chwala mu za to ty tez taki zalej moze wyb i 15w/50 i 10/40 ja bym wolal 15/50 zalac ze wzgledu na rodzaj chlodzenia

mieszac oleje mozna tylko motocyklowy z motocyklowym i najlepiej o tych samych oznaczeniach. masz na okienku poziom min i max jak sie trzyma miedzy nimi to po co dolewac moze dokulasz do konca sezonu



Wiem że były właściciel lał pół syntetyka motocyklowego o jakich oznaczeniach to nie wiem, jak zaleje teżpółsyntetykiem ale np o innych oznaczeniach to nie nadwtręże silnika ?


Artur 666 napisał(a):masz papiery na przebieg twojej xj?
kumpel ma fazera z 98 i ma 62 tys ja mam tl z 98 i mam 56tys kumpel ma bandita z 96 i ma prawie 70tys wiec twoj przebieg troche nie realny zawory dobrze zawsze ustawic bedziesz mial pewnosc kiedy co bylo robione
:?:

Papierów nie mam ale po stanie moto widać że nie może mieć wiele natłuczone pozatym właściciel kupił go z przebiegiem 18000 km i zrobił na nim 8000 przez dwa sezony więc nie sądze by było coś kombinowane
erni
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:42

Postprzez Artur 666 » 25/9/2009, 20:18

jesli nie masz juz mozliwosci naciagniecia bardziej kola to kup zebatke wieksza o 1 zeba z przodu koszt okolo 30-35zl to zwiekszy naciag lancucha bo zwiekszy sie zebatka, tylko pogorszy osiagi bo biegi ci wydluzy ale ja bym tak zrobil na twym miejscu

to co lal poprzedni nie ma znaczenia wazniejsze co ile zmienial mozesz zalac co chcesz byle by motocyklowy ( tu sa nieraz sprzeczne informacje niektorzy leja samochodowy i jest dobrze, ale ty nie kabinuj ) ja ci proponuje 15/50 lub 10/40
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez Czester » 25/9/2009, 20:44

Masz 5 warnów za zakładanie tematów w niewłaściwych działach i niczego Cię to jeszcze nie nauczyło...
Gdybym miał moda miałbyś już szóstego.
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4657
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez elco » 26/9/2009, 20:50

1. Nadmierny luz lancucha moze doprowadzic do jego zerwania, a to w konsekwencji bedzie skutkowalo bardzo powaznymi uszkodzeniami. Wymiana przedniej zebatki czy skracanie lancucha to karygodny sposob zaradczy. Rozciagajacy sie lancuch ulega oslabieniu wskutek dzialania wielokrotnych cykli zmeczeniowych. Taki lancuch obarczony jest dosc duzym ryzykiem uszkodzenia.

2. Niewlasciwy olej nie bedzie zapewnial skutecznego smarowania silnika. Bedzie to skutkowala szybszym zuzywaniem sie wspolpracujacyh ze soba elementow. Nic powaznego nie powinno sie stac, ale w przyszlym sezonie radze zmienic na taki jak zaleca producent.

3. Z praktyki wynika, ze luzy zaworowe przy pierwszym przegladzie zwykle nie wymagaja regulacji. Jezeli nie slyszysz niepokojacego klekotania to spokojnie jezdzij do zimy. Przed przyszlym sezonie koniecznie je sprawdz.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Artur 666 » 27/9/2009, 01:15

elcommendante

niewlasciwy olej znaczy jaki do tl mam w książce do jego obsugi podane 4 lub 5 do wyboru wiec co to znaczy nie wlasciwy ??

co do zebatki gosc chce dotrwac do konca sezony to najlatwiejszy i najtanszy sposob
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez skwy » 27/9/2009, 07:07

Artur 666 napisał(a):jesli nie masz juz mozliwosci naciagniecia bardziej kola to kup zebatke wieksza o 1 zeba z przodu koszt okolo 30-35zl to zwiekszy naciag lancucha bo zwiekszy sie zebatka, tylko pogorszy osiagi bo biegi ci wydluzy ale ja bym tak zrobil na twym miejscu

to co lal poprzedni nie ma znaczenia wazniejsze co ile zmienial mozesz zalac co chcesz byle by motocyklowy ( tu sa nieraz sprzeczne informacje niektorzy leja samochodowy i jest dobrze, ale ty nie kabinuj ) ja ci proponuje 15/50 lub 10/40


SkÄ…d siÄ™ biorÄ… takie wynalazki?????? :evil:

Człowieku jak ty postępujesz tak ze swoim motocyklem to tylko mogę się domyślać w jakiej jest kondycji.

Już wiele tematów było na tym forum o olejach do motocykli a ty dalej rozsiewasz jakieś bzdury.(skoro producent zaleca jakis typ oleju to takiego trzeba się trzymać!!!!!!)

Czy słyszałeś kiedyś o skracaniu łańcuchów?????(chyba łatwiej jest skrócić łańcuch o jedno ogniwo niż kupować nową zębatkę i próbować montować do starego łańcucha która dokona żywota po 500km)
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez elco » 27/9/2009, 11:22

Niewlasciwy olej:
w przypadku autora nie zgadza sie ani rodzaj ani klasyfikacja SAE. Jezeli producent przewidzial olej mineralny SAE 20W40 to znaczy, ze wydal mase pieniedzy na badania i testy aby zapewnic optymalne warunki pracy dla swojego silnika. Inny olej moze nie uszkodzi silnika, ale skroci czas jego eksploatacji albo bedzie przyczyna powaznych problemow. O olejach juz bylo tyle tematow, ze mozna spokojnie utworzyc encyklopedie. Szukac !!!

http://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy
poczytaj, wyciagnij wnioski
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Artur 666 » 27/9/2009, 19:17

odsylam do tematu na forum motocyklowym o olejach

co do lancucha ze skracaniem nie taka prosta sprawa a z wymiana zebatki tak on chce do konca sezonu przelatac a nie latac tak caly czas

jak by producent kazal jesc gowno przed kazda jazda tez byscie tak robili ??
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez elco » 27/9/2009, 20:39

pewne rzeczy sa tylko i wylacznie dzielem marketingu i ich wymiana czy kontrola to sposob na zarobienie dodatkowych pieniedzy, nie mniej jednak w oleju zaden spec od marketingu swoich palcow nie macza. Na prawde nie wiem kim jestes aby podwazac blisko 70 lat praktyki i doswiadczen japonskich inzynierow.

Czy zdajesz sobie sprawe, ze kolega moze nie doczekac konca sezonu na tej zebatce ?
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Artur 666 » 27/9/2009, 22:48

a to niby czemu ma nie doczekac ??

a dla czego ma nie zalac 15/50 syntetyka ??

do tl mam w ksiazce obsugi dołączonej do motocykla podane 4 lub 5 olej jakie moge stosowac a na korku mam 10/40 a w instrukcji 15/50 20/50 jakies takie juz nie pamietam a nie mam je przy sobie bo bym wypisal

Cyfry poprzedzające "W" (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Im mniejsza liczba, tym niższa może być temperatura otoczenia, w jakiej dany olej może być stosowany. Oleje oznaczone symbolami 0W, 5W 10W gwarantują łatwy rozruch silnika oraz szybki dopływ środka smarnego do wszystkich punktów silnika, nawet w bardzo niskich temperaturach.

Cyfry znajdujące się po "-", oznaczają lepkość w wysokiej temperaturze. Im większa cyfra, tym wyższa może być temperatura otoczenia, przy której olej nie traci swych właściwości smarnych. Oleje o symbolach 40, 50 i 60 zapewniają właściwe smarowanie silnika w coraz wyższych temperaturach.

wiec dla czego w silniku chlodzonym powietrzem nie zastosowac 15/50 ???
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez elco » 28/9/2009, 19:54

XJ mimo, ze nie jest mocnym motocyklem i nie osiaga duzych predkosci, to jednak nie jest motorynka. Naprezenia na lancuchu przy predkosci okolo 150km/h przy jego znacznym zuzyciu sa na tyle duze, aby mogly go zerwac. Mocno rozciagniety lancuch jest obarczony duzym ryzykiem. Wymiana zebatki to ryzyko znacznie zwiekszy. Czy wiesz co moze sie stac podczas zerwania lancucha przy predkosci chocby 120km/h ?

Odnosnie olejow nie mam czasu sie rozpisywac. Mysle, ze bylo wystarczajaco duzo tematow aby doczytac sie dlaczego powinno stosowac sie olej taki jak zaleca producent.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Artur 666 » 28/9/2009, 21:15

jezdzilem na lancuchu ktory przy mocnym dodaniu gazy przeskakiwal na zebatce nie pekl kumpel mial to samo nie pekl to zeby pekl to tez nie taka prosta sprawa no chyba ze sie jest debilem i sie tak 10tys zrobi

no stosowac mineralny do xj jak zaleca producent to po jego mysli 15% skrocimy zywotnosc motoru :) trza bedzie nowy kupic

ParÄ™ uwag: dynotech dla superbike polska

• Każdy z syntetyków opartych na bazie estrowej /Motul, Mobil 1, Amsoil/ oferuje zalety na których Castrol opiera swojÄ… kampaniÄ™ reklamowÄ… Magnatec`a. ZwiÄ™kszone zdolnoÅ›ci przylegania do powierzchni metalowych na skutek polaryzacji czÄ…steczek sÄ… naturalne dla bazy estrowej i nie sÄ… wyjÄ…tkowe dla skÅ‚adu oleju Castrol.
• Nie powinno siÄ™ stosować dodatków do olejów. Producenci olejów zawierajÄ… w swoich produktach odpowiednie iloÅ›ci dodatków, a niektóre z nich współdziaÅ‚ajÄ… w odpowiednich proporcjach aby zwiÄ™kszyć ich efektywność. Dodawanie czegoÅ› na wÅ‚asnÄ… rÄ™kÄ™ może zakłócić tÄ… równowagÄ™ i pogorszyć wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci oleju.
• Bazy syntetyczne majÄ… niższy współczynnik tarcia w porównaniu z olejami mineralnymi, co powoduje zwiÄ™kszenie mocy silnika i poprawÄ™ takich parametrów, jak przyÅ›pieszenie pojazdu i zmniejszenie do ok. 5% zużycia paliwa.
• Badania laboratoryjne dowiodÅ‚y, że zastosowanie półsyntetycznego oleju zmniejsza jego zużycie w silniku o 14%, a oleju syntetycznego nawet o 40%.
• Oleje mineralne i syntetyczne można mieszać. Dawno temu /lata 70-te/, pierwotne syntetyki zawieraÅ‚y glikol, który powodowaÅ‚ totalnÄ… inkompatybilność z innymi olejami – powodowaÅ‚ zżelowanie w przypadku wymieszania ze standardowym olejem. Od wielu lat glikol nie jest stosowany, a syntetyki produkowane sÄ… na bazach polialfaolefinowych i estrowych. SÄ… one bez wÄ…tpienia mieszalne z olejami konwencjonalnymi a na rynku znajdujÄ… siÄ™ produkty, które de-facto sÄ… mieszankami olejów syntetycznych z mineralnymi. Najlepiej jednak jest mieszać oleje o tej samej klasyfikacji jakoÅ›ciowej – zapewnia to kompatybilność dodatków, a tym samym zachowanie ich efektywnoÅ›ci
• Inne badania wykazaÅ‚y nastÄ™pujÄ…ce korzyÅ›ci stosowania olejów syntetycznych w stosunku do olejów mineralnych:
- około1,5-krotne zmniejszenie oporów tarcia smarowanych elementów,
- obniżenie zużycia paliwa (o 3-4%) i około 50% zużycia oleju w silniku,
- około dwukrotne zmniejszenie zużycia smarowanych elementów silnika, w tym również krzywek wałka rozrządu,
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez skwy » 30/9/2009, 06:44

Te twierdzenie sÄ… jak najbardziej na miejscu.
Ale :
1.Silnik starej konstrukcji jest skalibrowany do współpracy z olejem mineralnym(gdyż w tamtym czasie powszechne w użyciu były oleje mineralne-chodzi o grubość filmu olejowego którego nie może zapewnić olej syntetyczny).
.
Co do łańcucha:
Artur 666 jesteś tępy jak 75% społeczeństwa.
A kto idzie w ślady idioty sam nim się stanie.
Pal licho jak sobie sam napytasz biedy przez takie głupie praktyki.
Ale weź sobie do głowy że ktoś może zdrowie stracić na twoich durnych radach.
]
PROSZĘ 10 RAZY SIĘ ZASTANOWIĆ NIM WYKORZYSTACIE TAKIE RADY
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Artur 666 » 30/9/2009, 16:37

tepy moze jestem ale pisze co doswiadczylem a nie co niby sie moze a co nie moze bo cos sie stanie jesli cos tam

terorystow tez sie boicie ??
i grzechu pierworodnego ??

p.s jeszcze nie slyszalem zeby ktos zginol od lancucha lub cos mu sie stalo
pamietam jak kawie podczas moto gp lancuch strzelil i co i nic wylecial po lini prostej i spadl na ziemie

p.s a widzial ktos ten lancuch z was w ogole ?? ale poniewaz juz sie go nie da napiac trzeba wymienic boze
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez Zbirus » 25/4/2011, 16:40

Też nie słyszałem żeby komuś coś się stało od łancucha.
Do łancucha trzeba miec dobry smar to podstawa.
SÄ… smary syntetyczne.
W sporcie w Polsce nikt normalny nie leje castrola.
Zbirus
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25/4/2011, 16:20
Lokalizacja: Koszalin



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê