Norma spalania oleju
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Norma spalania oleju
Czy zna ktos dane dotyczące norm spalania oleju w gsxr 1000 k4??
GSX-R 1000 K4
&
Bandit 600 S
&
Bandit 600 S
-
Majkel22 - Świeżak
- Posty: 190
- Dołączył(a): 3/11/2008, 13:43
- Lokalizacja: LBN
myślę że nie powinien wcale go spalać a jeśli już to bardzo znikome ilości nie przekraczające 100ml między wymianami.
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
kiedys czytalem ze producenci specjalnie podaja wysokie poziomy 1litr na 1tys zeby sie zabespieczyc
a ile ci bierze moj tl z 1500ml na 6 tys
a ile ci bierze moj tl z 1500ml na 6 tys

Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
-
Artur 666 - Bywalec
- Posty: 551
- Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
- Lokalizacja: Kozia Wola
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Moto z 2004 nie powinno wogóle chyba brać. Niby producenci podają jakąś tam normę.
Mój Monster z 99' trzyma praktycznie idealnie od wymiany do wymiany.
Mój Monster z 99' trzyma praktycznie idealnie od wymiany do wymiany.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
dokaładnie - nie powinien brac wogóle a jeżeli już to minimalne ubytki mogą być spowodowane błędem podczas pomiaru (inny przechył silnika np)
lub wypluwaniem przez odmę malych ilości. Ale to wszystko do 100ml w ciągu przebiegu oleju. Czyli wypada 25ml na 1000km.
W przeciwnym wypadku można zajrzeć do pierścieni oraz dać do szlifierza (tylko DOBREGO!!) by sprawdził i pomierzył gładzie cylindrów, stopień wyrobienia tłoków, płaskość krawędzi bloku oraz głowicy.
Ew zdarza się, że uszczelką pod głowicą gdzieś puszcza czasem (do wewnątrz)- wtedy jej wymiana.
Może też być jakieś mikropękniecie w kanale olejowym w silniku i tamtędy ucieka (ale to też mało i żadko...albo mega dużo jak to "dziura jest
)
Ale nie straszmy.
To są różne przyczyny. Najczęściej to przepuszczanie pierścieni. - naturalne z wiekiem i nie takie groźne (poza spadkiem mocy), kompresji i wydatkiem na olej. (nie mówię o przedmuchach ogromnych - bo wtedy remont)
ps. to, że 2004 rok to nie znaczy, że musi być super stan
- różnie się trafia
Pozdrowił!
lub wypluwaniem przez odmę malych ilości. Ale to wszystko do 100ml w ciągu przebiegu oleju. Czyli wypada 25ml na 1000km.
W przeciwnym wypadku można zajrzeć do pierścieni oraz dać do szlifierza (tylko DOBREGO!!) by sprawdził i pomierzył gładzie cylindrów, stopień wyrobienia tłoków, płaskość krawędzi bloku oraz głowicy.
Ew zdarza się, że uszczelką pod głowicą gdzieś puszcza czasem (do wewnątrz)- wtedy jej wymiana.
Może też być jakieś mikropękniecie w kanale olejowym w silniku i tamtędy ucieka (ale to też mało i żadko...albo mega dużo jak to "dziura jest

Ale nie straszmy.
To są różne przyczyny. Najczęściej to przepuszczanie pierścieni. - naturalne z wiekiem i nie takie groźne (poza spadkiem mocy), kompresji i wydatkiem na olej. (nie mówię o przedmuchach ogromnych - bo wtedy remont)
ps. to, że 2004 rok to nie znaczy, że musi być super stan

Pozdrowił!
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
z tego co mi mowil zaufany mechanior najwiecej oleju moto spala w ruchu miejskim a zwlaszcza podczas hamowania silnikiem(wtedy ssie olej....)
jak jezdzimy na krotkich dystanasach a oto nie bardzo sie rogrzeje
lub jak juz olej jest znacznie przepracowany i traci gestosc lepkosc itp.... wtedy naczesciej spala olej....
bodobno nawet nowe moto potrafia wziac ponac 500ml oleju na 1000km...
jak jezdzimy na krotkich dystanasach a oto nie bardzo sie rogrzeje
lub jak juz olej jest znacznie przepracowany i traci gestosc lepkosc itp.... wtedy naczesciej spala olej....
bodobno nawet nowe moto potrafia wziac ponac 500ml oleju na 1000km...
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
dolałem jakies 100 ml ale na tym oleju zrobiłem juz troche ponad normę takze,wymienię po sezonie cały, stopien sprezania mierzony itd silnik git, tylko mnie tez zaciekawiło ile moze pobrac silnik, bo w samochodach to teraz normy są w ch...j duze.
GSX-R 1000 K4
&
Bandit 600 S
&
Bandit 600 S
-
Majkel22 - Świeżak
- Posty: 190
- Dołączył(a): 3/11/2008, 13:43
- Lokalizacja: LBN
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5223
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Każdy silnik 4T będzie spalał olej a ilość spalanego oleju zależy od sprawności silnika i stylu eksploatacji.
Jak spali 0,2 - 0,3 l /1000km przy ostrej jeździe to moim zdaniem jest OK.
Ale jest to pytanie trochę jak ile paliwa spali ...
i to również zależy od sprawności silnika i stylu eksploatacji.
Jak spali 0,2 - 0,3 l /1000km przy ostrej jeździe to moim zdaniem jest OK.
Ale jest to pytanie trochę jak ile paliwa spali ...
i to również zależy od sprawności silnika i stylu eksploatacji.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Dokładnie jak mówi Raczek_6 -> ja osobiście nie wierzę w motocykl spalający 25ml oleju na 1000km ...aczkolwiek wszystko zależy od eksploatacji. Ja się nie spotkałem z moto łykającym mniej niż 100ml/1000km przy zdrowym gonieniu do odciny 

- arcadioo997
- Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
- Lokalizacja: Poznań
he moj dawny bandit 600 spalil kolo 1 litra na okolo 2000km raz, ale tak zapierniczal ze hej
kumplowi fazer 600 nie bral jak sie uczyl jezdzic jak juz sie nauczył i daje w palnik to na 6000km od max do min mu gdzies spala oleju
kumplowi fazer 600 nie bral jak sie uczyl jezdzic jak juz sie nauczył i daje w palnik to na 6000km od max do min mu gdzies spala oleju
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
-
Artur 666 - Bywalec
- Posty: 551
- Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
- Lokalizacja: Kozia Wola
Ej, prawda jest taka, że tak wymiary tolerancji różnych podzespołów jak tuleja cylindra --> tłok-->pierścienie są ściśle określone i nawet odchyłki kilku setek to już są ogromne różnice wpływające m.in na spalanie oleju.
Skończyłem właśnie kapitalny remont swojej kawy i wiem coś o tym.
Tak więc bez pisania tutaj elaboratu powiem wam, że zwyczajnie sprzęt który pali olej wiecej niż 100ml na 1000km ma już powoli ww elementy do sprawdzenia (DOKŁADNEGO!)
A to że komuś pali mniej oleju jak mniej daje w palnik a jak wiecej to wiecej.... to tylko pokazuje jaki stan silnika i jak dotarte są pierścienie do do cylindrów...
poza tym dwa górne pierścienie odpowiedzialne są za sprężanie w komorze spalania a dolny falowany za olej...wiec, jak spala olej to i sprężanie mniejsze a za czym idzie i moc.
poza tym polecam poczytać o alternatywnej metodzie docierania silników (gdzieś na forum i nietylko) - moje przypuszczenia się potwierdzały.
Jak nowego sprzętu nie dotrze się na "mocno" to będzie miał problemy i z olejem i kompresją.
Metoda? :
w skrócie to rozgrzać silnik do temperatury pracy i odwijać manetą najpierw z otwartą na 1/3, później na 1/2 a później na maxa.
Cały czas pilnując temperatury by była dobra
Czynność powtarzać tak przez 30-50km.
(mówimy o 4T oczywiscie)
wystarczy obejrzeć tłoki po takim docieraniu a po docieraniu "spokojnie" ...
wszystko jasne...tylko na "ostro" !
Skończyłem właśnie kapitalny remont swojej kawy i wiem coś o tym.
Tak więc bez pisania tutaj elaboratu powiem wam, że zwyczajnie sprzęt który pali olej wiecej niż 100ml na 1000km ma już powoli ww elementy do sprawdzenia (DOKŁADNEGO!)
A to że komuś pali mniej oleju jak mniej daje w palnik a jak wiecej to wiecej.... to tylko pokazuje jaki stan silnika i jak dotarte są pierścienie do do cylindrów...
poza tym dwa górne pierścienie odpowiedzialne są za sprężanie w komorze spalania a dolny falowany za olej...wiec, jak spala olej to i sprężanie mniejsze a za czym idzie i moc.
poza tym polecam poczytać o alternatywnej metodzie docierania silników (gdzieś na forum i nietylko) - moje przypuszczenia się potwierdzały.
Jak nowego sprzętu nie dotrze się na "mocno" to będzie miał problemy i z olejem i kompresją.
Metoda? :
w skrócie to rozgrzać silnik do temperatury pracy i odwijać manetą najpierw z otwartą na 1/3, później na 1/2 a później na maxa.
Cały czas pilnując temperatury by była dobra
Czynność powtarzać tak przez 30-50km.
(mówimy o 4T oczywiscie)
wystarczy obejrzeć tłoki po takim docieraniu a po docieraniu "spokojnie" ...
wszystko jasne...tylko na "ostro" !

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Mi w Aprilii Sl 1000 wychodzi jakieś niecałe 250ml/5000km,czyli 50ml/1000km.
Od MAX do MIN przez 7500km - czas wymiany.
Od MAX do MIN przez 7500km - czas wymiany.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Mój blady dostaje po dupie i nie widać ubytkow między wymianami.
Samochód mam w dieslu i teżnie bierze, no może jakieś śladowe ilości.
Zdrowy silnik nie powinien palić oleju.
Samochód mam w dieslu i teżnie bierze, no może jakieś śladowe ilości.
Zdrowy silnik nie powinien palić oleju.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Każdy silnik spalinowy zużywa olej silnikowy.
Tylko w niektórych silnikach jest to w stopniu niezauważalnym a w niektórych zauważalnym.
Taka to natura silnika tłokowego.
Tylko w niektórych silnikach jest to w stopniu niezauważalnym a w niektórych zauważalnym.
Taka to natura silnika tłokowego.
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Ja miałem starego Bandita z 92r i nie zauważyłem w nim żadnych ubytków oleju. Ile było zalane na początku sezonu tyle było na koniec a dodam, że trochę przegiąłem bo ponad 7.000km na tym oleju zrobiłem.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
-
Czester - Administrator
- Posty: 4657
- Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
- Lokalizacja: Suwałki
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości