Zobacz wątek - Norma spalania oleju
NAS Analytics TAG

Norma spalania oleju

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Norma spalania oleju

Postprzez Majkel22 » 22/9/2009, 15:57

Czy zna ktos dane dotyczące norm spalania oleju w gsxr 1000 k4??
GSX-R 1000 K4
&
Bandit 600 S
Avatar użytkownika
Majkel22
Świeżak
 
Posty: 190
Dołączył(a): 3/11/2008, 13:43
Lokalizacja: LBN


Postprzez 7beat » 22/9/2009, 19:30

myślę że nie powinien wcale go spalać a jeśli już to bardzo znikome ilości nie przekraczające 100ml między wymianami.
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki


Postprzez Artur 666 » 22/9/2009, 23:34

kiedys czytalem ze producenci specjalnie podaja wysokie poziomy 1litr na 1tys zeby sie zabespieczyc

a ile ci bierze moj tl z 1500ml na 6 tys :(
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez skwy » 23/9/2009, 07:17

A czy panowie słyszeli o serwisówkach???
Tam wszystkie normy są opisane.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Landryss25 » 23/9/2009, 15:11

Moto z 2004 nie powinno wogóle chyba brać. Niby producenci podają jakąś tam normę.

Mój Monster z 99' trzyma praktycznie idealnie od wymiany do wymiany.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Przemo_rene » 23/9/2009, 15:22

dokaładnie - nie powinien brac wogóle a jeżeli już to minimalne ubytki mogą być spowodowane błędem podczas pomiaru (inny przechył silnika np)
lub wypluwaniem przez odmę malych ilości. Ale to wszystko do 100ml w ciągu przebiegu oleju. Czyli wypada 25ml na 1000km.

W przeciwnym wypadku można zajrzeć do pierścieni oraz dać do szlifierza (tylko DOBREGO!!) by sprawdził i pomierzył gładzie cylindrów, stopień wyrobienia tłoków, płaskość krawędzi bloku oraz głowicy.
Ew zdarza się, że uszczelką pod głowicą gdzieś puszcza czasem (do wewnątrz)- wtedy jej wymiana.

Może też być jakieś mikropękniecie w kanale olejowym w silniku i tamtędy ucieka (ale to też mało i żadko...albo mega dużo jak to "dziura jest :lol: )
Ale nie straszmy.

To są różne przyczyny. Najczęściej to przepuszczanie pierścieni. - naturalne z wiekiem i nie takie groźne (poza spadkiem mocy), kompresji i wydatkiem na olej. (nie mówię o przedmuchach ogromnych - bo wtedy remont)

ps. to, że 2004 rok to nie znaczy, że musi być super stan ;) - różnie się trafia

Pozdrowił!
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez hugo2003 » 23/9/2009, 19:54

z tego co mi mowil zaufany mechanior najwiecej oleju moto spala w ruchu miejskim a zwlaszcza podczas hamowania silnikiem(wtedy ssie olej....)
jak jezdzimy na krotkich dystanasach a oto nie bardzo sie rogrzeje
lub jak juz olej jest znacznie przepracowany i traci gestosc lepkosc itp.... wtedy naczesciej spala olej....
bodobno nawet nowe moto potrafia wziac ponac 500ml oleju na 1000km...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Artur 666 » 23/9/2009, 22:50

ogromna ilosc moich hamowan to silnikiem wiec wiem juz czemu mi bierze tyle oleju jupi :)

ja ze swych doswiadczen dodam ze im wyzej krecone moto tym wiecej bierze oleju
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez Majkel22 » 23/9/2009, 23:18

dolałem jakies 100 ml ale na tym oleju zrobiłem juz troche ponad normę takze,wymienię po sezonie cały, stopien sprezania mierzony itd silnik git, tylko mnie tez zaciekawiło ile moze pobrac silnik, bo w samochodach to teraz normy są w ch...j duze.
GSX-R 1000 K4
&
Bandit 600 S
Avatar użytkownika
Majkel22
Świeżak
 
Posty: 190
Dołączył(a): 3/11/2008, 13:43
Lokalizacja: LBN

Postprzez Seba_ER5 » 24/9/2009, 00:04

dla k4 13 to git 12,6 juz moze brac troche oleju.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5223
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Raczek_6 » 27/9/2009, 11:59

Każdy silnik 4T będzie spalał olej a ilość spalanego oleju zależy od sprawności silnika i stylu eksploatacji.
Jak spali 0,2 - 0,3 l /1000km przy ostrej jeździe to moim zdaniem jest OK.
Ale jest to pytanie trochę jak ile paliwa spali ...
i to również zależy od sprawności silnika i stylu eksploatacji.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez arcadioo997 » 28/9/2009, 10:53

Dokładnie jak mówi Raczek_6 -> ja osobiście nie wierzę w motocykl spalający 25ml oleju na 1000km ...aczkolwiek wszystko zależy od eksploatacji. Ja się nie spotkałem z moto łykającym mniej niż 100ml/1000km przy zdrowym gonieniu do odciny :)
arcadioo997
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Artur 666 » 28/9/2009, 19:24

he moj dawny bandit 600 spalil kolo 1 litra na okolo 2000km raz, ale tak zapierniczal ze hej

kumplowi fazer 600 nie bral jak sie uczyl jezdzic jak juz sie nauczył i daje w palnik to na 6000km od max do min mu gdzies spala oleju
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez Przemo_rene » 29/9/2009, 13:07

Ej, prawda jest taka, że tak wymiary tolerancji różnych podzespołów jak tuleja cylindra --> tłok-->pierścienie są ściśle określone i nawet odchyłki kilku setek to już są ogromne różnice wpływające m.in na spalanie oleju.
Skończyłem właśnie kapitalny remont swojej kawy i wiem coś o tym.

Tak więc bez pisania tutaj elaboratu powiem wam, że zwyczajnie sprzęt który pali olej wiecej niż 100ml na 1000km ma już powoli ww elementy do sprawdzenia (DOKŁADNEGO!)

A to że komuś pali mniej oleju jak mniej daje w palnik a jak wiecej to wiecej.... to tylko pokazuje jaki stan silnika i jak dotarte są pierścienie do do cylindrów...

poza tym dwa górne pierścienie odpowiedzialne są za sprężanie w komorze spalania a dolny falowany za olej...wiec, jak spala olej to i sprężanie mniejsze a za czym idzie i moc.

poza tym polecam poczytać o alternatywnej metodzie docierania silników (gdzieś na forum i nietylko) - moje przypuszczenia się potwierdzały.

Jak nowego sprzętu nie dotrze się na "mocno" to będzie miał problemy i z olejem i kompresją.

Metoda? :

w skrócie to rozgrzać silnik do temperatury pracy i odwijać manetą najpierw z otwartą na 1/3, później na 1/2 a później na maxa.

Cały czas pilnując temperatury by była dobra
Czynność powtarzać tak przez 30-50km.
(mówimy o 4T oczywiscie)

wystarczy obejrzeć tłoki po takim docieraniu a po docieraniu "spokojnie" ...

wszystko jasne...tylko na "ostro" ! :twisted:
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez falconiforme » 29/9/2009, 13:08

Mi w Aprilii Sl 1000 wychodzi jakieś niecałe 250ml/5000km,czyli 50ml/1000km.
Od MAX do MIN przez 7500km - czas wymiany.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Artur 666 » 29/9/2009, 15:12

tylko ze ten bandit co 1litr na 2 tys zjarał to powiem wam ze kurde szybki byl ile jezdzil to nie powiem bo i tak nikt nie uwierz
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez cichy » 29/9/2009, 21:06

Mój blady dostaje po dupie i nie widać ubytkow między wymianami.
Samochód mam w dieslu i teżnie bierze, no może jakieś śladowe ilości.
Zdrowy silnik nie powinien palić oleju.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez skwy » 30/9/2009, 06:07

Każdy silnik spalinowy zużywa olej silnikowy.
Tylko w niektórych silnikach jest to w stopniu niezauważalnym a w niektórych zauważalnym.
Taka to natura silnika tłokowego.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Czester » 30/9/2009, 14:47

Ja miałem starego Bandita z 92r i nie zauważyłem w nim żadnych ubytków oleju. Ile było zalane na początku sezonu tyle było na koniec a dodam, że trochę przegiąłem bo ponad 7.000km na tym oleju zrobiłem.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4657
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr