geoooo napisał(a):Ok utylizacja hybrydy objaśnij czym się to różni od utylizacji zwykłej fury ? Tam są przecież tylko specjalne akumulatory i zmodyfikowany silnik.
I wlasnie o te akumulatory chodzi, myslisz, ze one z powietrza wytwarzaja energie ? Taki amumulator to zestawienie roznych stopow metali czy czegos tam, kotre nie sa obojetne dla srodowiska. Do tego jakis kwas, czy inna ciecz sluzaca za elektrolit. To jest najgorszy syf.
A produkcja tego to pewnie jest za darmo. Na drzewach rosna. Wyprodukowanie jednego takiego badziewia jest bardziej szkodliwe dla srodowiska niz kilku silnikow spalinowych, ale o tym sie nie mowi, bo sie nie sprzeda. Potem beda sie martwic.
Zalozmy, ze jednak lobby elektryczne i na sile wchodza powszechnie te hybrydy. Jak myslisz co sie z stanie z takimi pojazdami w krajach rozwijajacych i 3 swiata gdzie swiadomosc ekologiczna jest na poziomie zera. Jak porzucisz swykly samochod to zardzewieje i w koncu sie rozpadnie. Po drodze wycieknie z niego troche oleju i wahy.
A z hybrydy wycieknie to samo i jeszcze ten syf z baterii.
Po za tym wyzej maja racje, dzis prad jest tani bo nie ma takiego zastosowania w trasporcie. Jak tylko sie okaze ze maleja wplywy z akcyzy za paliwa to i prad z wykozystaniem do transportu obloza akcyza. Tak samo jak olej napedowy i opalowy, niby to samo a jednak. Albo prad w dzien (drozszy) i w nocy (tanszy), dlatego, ze w dzien wieksze zapotrzebowanie.
Elektrycznosc to slepa uliczka. Znacznie bardziej powinni sie skupic na alternatywnych zrodlach napewdu, jak biogazy pochodzenia zwierzecego albo roslinnego, lub oleje napedowe rozlisnne. Albo super dopracowanie baterii slonecznych. To dobpieor jest czysta odnawialna energia.