Zobacz wątek - FZ6n pare pytan

FZ6n pare pytan

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

FZ6n pare pytan

Postprzez Gumis0000 » 12/9/2009, 14:25

Od 2 dni stalem sie szczesliwym posiadaczem fz6n z 2004 roku i mam pare pytan odnosnie tego sprzetu :)

1. Zmiana biegow bez sprzegla...praktycznie niemozliwa trzeba bardzo mocno nacisnac dzwignie zeby zredukowac lub podwyzszyc bieg...ze sprzeglem nie ma problemu wchodza bardzo gladko, czy to normalne czy tylko moj egzemplarz ma jakis feler ;/ ?

2. Jakie cisnienie w oponach - moja waga 70 kg netto ;)

3. Wibracje silnika miedzy 5-6 tys obrotow przy stalej predkosci. To normalne ? Moze z wibracjami przesadzilem...od takie delikatne mrowienie

4. Regulacja zawieszenia - jest jakas ? przod, tyl ? jezeli tak to jak sie do tego zabrac i jak najlepiej ustawic na polskie drogi i moja wage - 70 kg.
Gumis0000
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 26/7/2009, 08:04


Postprzez Groh007 » 12/9/2009, 18:59

nie zmieniaj biegow bez sprzegla :twisted: chyba ze chcesz zaoszczedzic 0,01 sekundy w drodze do kolejnych swiatel
Groh007
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 17/4/2008, 14:14
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Postprzez t_racer_ » 12/9/2009, 19:15

1. W obu FZ6S ( 2004 i 2007) które mam można biegi zmieniać bez sprzęgła.W górę najlepiej dopiero z trójki na czwórkę, a w dół do trójki, na dwójkę lepiej ze sprzęgłem.
2. Od 0 do 90kg 2,25 przód i 2,5 tył. Od 90kg do 190kg przód 2,5 i 2,9 tył.
3. Normalne nie brać do bani ;)
4.Masz tylko regulację napięcia wstępnego sprężyny tylnego amortyzatora. Pod siodłem powinienneś mieć narzędzia, a tam klucz hakowy. Zakładasz do niego przedłużkę ( taka owalna rurka), i wsuwasz go z lewej strony pod ramę by chwycić nacięcia na amortyzatorku, kręcąc w lewo zmniejszasz napięcie, kręcąc w prawo zwiększasz.
Ważę 73kg i najlepsze ustawienie do jazdy solo to standardowe 3, jak z pasażerem to max.
Poniżej strona z instrukcji obsługi.
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Re: FZ6n pare pytan

Postprzez lonewolf » 12/9/2009, 19:29

Gumis0000 napisał(a):1. Zmiana biegow bez sprzegla...praktycznie niemozliwa trzeba bardzo mocno nacisnac dzwignie zeby zredukowac lub podwyzszyc bieg...ze sprzeglem nie ma problemu wchodza bardzo gladko, czy to normalne czy tylko moj egzemplarz ma jakis feler ;/ ?


Pewnie przy wrzucaniu wyższych biegów nie odpuszczasz na chwilę gazu i nie idzie. Trzeba zawsze odpuścić gazu, wrzucić kolejny bieg i znowu dać gazu. Przy redukcji było nieco więcej roboty o ile dobrze pamiętam. Gdy się moto puściło bez gazu (przez co moto zwalniało), to żeby zrzucić bieg niżej to trzeba było zdaje się lekko dodać gaz i w tym samym czasie ten bieg zbić. Jak się moto toczyło to lekko się odejmowało gazu i na chwilę i też zbijało bieg. Chodzi o to aby podczas zmiany biegów bez sprzęgła skrzynia nie była pod obiążeniem (czyli ani nie przyspieszać ani nie zwalniać). To tak na prosty chłopski rozum tłumaczę.
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez Gumis0000 » 12/9/2009, 21:46

Niestety, pod siodlem zadnego zestawu narzedzi nie ma ;/ gdzie mozna dostac taki klucz ?
Gumis0000
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 26/7/2009, 08:04

Postprzez t_racer_ » 13/9/2009, 08:29

Poszukaj na allegro, często tam widywałem wystawione. Możesz też podjechać do serwisu, w każdym Ci pomogą. Na forum Fazera jest spis użytkowników z miejscowościami znajdź kogoś z Twojej okolicy i po sprawie ;)
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez 4est » 13/9/2009, 21:06

W mojej FZ6-tce na miekko wskakuja kolejne przelozenia w gore bez sprzegla - pytanie tylko po co ?
IMHO jesli bedziesz tylko "muskal" klamke podczas zmiany w gore to bedziesz w stanie tak samo szybko "pstrykac" w gore jak i bez sprzegla ;-)

PS: nie szkoda Ci skrzynki na takie eksperymenty ?
Pozdrawiam,
4est
Avatar użytkownika
4est
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 1/5/2007, 19:56
Lokalizacja: Wawa

Postprzez niesiob » 14/9/2009, 08:45

a powiedzcie mi jak to jest z bagażem - sakwy materiałowe można po bokach doczepić czy wydechy są zbyt gorące? Jedni piszą ze rury powodują podgrzewanie, również pasażera, inni że nie ma żadnej podwyższonej temperatury..
niesiob
Świeżak
 
Posty: 135
Dołączył(a): 22/1/2009, 21:36
Lokalizacja: Wawa

Postprzez t_racer_ » 14/9/2009, 10:45

Polataj i dotknij ręką.
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez 4est » 14/9/2009, 22:14

dokladnie - ludzie troszke przesadzaja z tym grzaniem zadupka. Po trasie ponad 250km byl ledwo cieply, wiec do grzania tylka plecaczka daleka droga ;-)
Pozdrawiam,
4est
Avatar użytkownika
4est
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 1/5/2007, 19:56
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Seba_ER5 » 15/9/2009, 00:11

POjezdzij na krotkich odcinkach po miescie na dlugiej trasie non stop chlodzone powietrzem pzdr.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Jedynka

Postprzez Depeche » 15/9/2009, 19:41

A miał ktos przypadek problemów z wrzucaniem jedynki z luzu, mam czasami problem i musze dosc mocno sieknąc dzwignie żeby wskoczyła jedynka.
Depeche
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 15/9/2009, 19:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: FZ6n pare pytan

Postprzez WeWonItThreeTimes » 16/9/2009, 13:07

Gumis0000 napisał(a):Od 2 dni stalem sie szczesliwym posiadaczem fz6n z 2004 roku i mam pare pytan odnosnie tego sprzetu :)

1. Zmiana biegow bez sprzegla...praktycznie niemozliwa trzeba bardzo mocno nacisnac dzwignie zeby zredukowac lub podwyzszyc bieg...ze sprzeglem nie ma problemu wchodza bardzo gladko, czy to normalne czy tylko moj egzemplarz ma jakis feler ;/ ?

2. Jakie cisnienie w oponach - moja waga 70 kg netto ;)

3. Wibracje silnika miedzy 5-6 tys obrotow przy stalej predkosci. To normalne ? Moze z wibracjami przesadzilem...od takie delikatne mrowienie

4. Regulacja zawieszenia - jest jakas ? przod, tyl ? jezeli tak to jak sie do tego zabrac i jak najlepiej ustawic na polskie drogi i moja wage - 70 kg.


1. Bez problemu, tylko po co
2. 2.1/2.3 na zimnych oponach
3. Normalne, ewentualnie sprawdz sruby mocujace silnik - te na ktorych/w miejsce ktorych mocuje sie crashpady
4. Nie ma regulacji przodu, tyl mozesz ustawic na 3. Z przodu mozna ewentualnie olej zmienic w lagach
Obrazek
Avatar użytkownika
WeWonItThreeTimes
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:02
Lokalizacja: Miasto W/Oss



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr