GOTUJE SIĘ :(
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
GOTUJE SIĘ :(
Motorek jaki posiadam, to Kawasaki ER-5 z 97r no i mam problem z chłodzeniem.
Trochę informacji: Cały układ jest drożny, pompa działa, termostat ok, korek od chłodnicy tez jest dobry, bo w przeciwnym razie płyn w zbiorniczku wyrównawczym byłby cały czas zimny, po odpowietrzeniu metodą nagrzania silnika do chwili włączenia wentylatora, odczekaniu aż wystygnie i dolaniu płynu, cała chłodnica jest ciepła, wymieniłem uszczelkę w pompie i wszystkie o-ringi w układzie eliminując delikatne wycieki, wiatrak działa...
Jedyne czego dokładnie nie sprawdzałem to chłodnica, czy nie ma w środku 'szlamu' ani innego syfu.
Ale objaw pozostaje, GOTUJE MI SIĘ PŁYN i wywala mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy.
Najdziwniejsze jest to, że przed regulacją zaworów było wszystko jak najbardziej ok, można było dzidować cały czas, a po regulacji przy spokojnej jeździe AŻ tak się nie grzeje, ale jak 'przycisnę' to po chwili już zapala mi się kontrolka i trzeba robić przerwę na ochłonięcie
Dodam że cały układ zalewam Borygo do chłodnic aluminiowych w kolorze niebieskim, bez mieszania z wodą.
Prosiłbym o jakieś pomysły na przyczynę mojego problemu, z góry dzięki
Trochę informacji: Cały układ jest drożny, pompa działa, termostat ok, korek od chłodnicy tez jest dobry, bo w przeciwnym razie płyn w zbiorniczku wyrównawczym byłby cały czas zimny, po odpowietrzeniu metodą nagrzania silnika do chwili włączenia wentylatora, odczekaniu aż wystygnie i dolaniu płynu, cała chłodnica jest ciepła, wymieniłem uszczelkę w pompie i wszystkie o-ringi w układzie eliminując delikatne wycieki, wiatrak działa...
Jedyne czego dokładnie nie sprawdzałem to chłodnica, czy nie ma w środku 'szlamu' ani innego syfu.
Ale objaw pozostaje, GOTUJE MI SIĘ PŁYN i wywala mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy.
Najdziwniejsze jest to, że przed regulacją zaworów było wszystko jak najbardziej ok, można było dzidować cały czas, a po regulacji przy spokojnej jeździe AŻ tak się nie grzeje, ale jak 'przycisnę' to po chwili już zapala mi się kontrolka i trzeba robić przerwę na ochłonięcie

Dodam że cały układ zalewam Borygo do chłodnic aluminiowych w kolorze niebieskim, bez mieszania z wodą.
Prosiłbym o jakieś pomysły na przyczynę mojego problemu, z góry dzięki

- martini4x2
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
- Lokalizacja: Sokółka
mialem to samo. Musisz zmienic na plyn chlodniczy motocyklowy o wyzszej temperaturze wrzenia np+122 stopnie. (przewaznie wszystkie motocyklowe plyny sa o takiej temperaturze wrzenia). Problem zniknie .Przerabialem u siebie i tak koledzy z forum podpowiedzieli i jest git. Czujnik chlodnicy masz pewnie ustawiony na temperature +104-+108 stopni wiec nie zdazy sie zalaczyc wiatrak, tylko wywalic plyn bo borygo ma mniejsza temperature wrzenia i sie zagotowuje.
R1 rn12 2004r+ , stunt honda+ AUDI A6 1,8T
- oskaarek
- Świeżak
- Posty: 203
- Dołączył(a): 25/8/2008, 08:59
- Lokalizacja: Inowrocław
poziom oleju jest ok, a sprawdzam go prawie codziennie, więc jakieś zmiany bym zauważył. Słuchajcie, a może to być wina źle ustawionych zaworów ? bo właśnie od tego sie zaczęło ;/
- martini4x2
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
- Lokalizacja: Sokółka
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
termostat dziala, wiatrak też działa do momentu aż nie wygoni mi calego plynu z chlodnicy, bo wtedy nie ma z czego brac temp ;p
@oskaarek
jaki płyn byś proponował ? tak żeby nie był kosmicznie drogi
@oskaarek
jaki płyn byś proponował ? tak żeby nie był kosmicznie drogi

- martini4x2
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
- Lokalizacja: Sokółka
http://moto.allegro.pl/item737304977_va ... odnic.html
czy coś takiego było by dobre ?? motul jest dość drogi, 25zl za litr i ma temp wrzenia 133*C ale może lepszy pod wzgledem jakosci i warto za niego tyle zaplacic... sam nie wiem...
czy coś takiego było by dobre ?? motul jest dość drogi, 25zl za litr i ma temp wrzenia 133*C ale może lepszy pod wzgledem jakosci i warto za niego tyle zaplacic... sam nie wiem...
- martini4x2
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
- Lokalizacja: Sokółka
niestety wymiana płynu nie pomogła, a zalałem Motula Motocool expert z temp wrzenia +133*C, dzisiaj jadąc do pracy z prędkością 110-13km/h po przejechaniu ok 17km zapaliła mi się kontrolka i jak sie zatrzymałem to przez odmę zbiorniczka wyrównawczego wyciekał płyn... ehhh
może to wina zbyt małych luzów zaworowych ? bo w sumie od regulacji zaworów wszystko się zaczęło
może to wina zbyt małych luzów zaworowych ? bo w sumie od regulacji zaworów wszystko się zaczęło

- martini4x2
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
- Lokalizacja: Sokółka
Uszczelkę pod głowicą niech Ci sprawdzą przy tych prędkościach nie powinien łapać takich temperatur.
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
chciałem sprawdzić kompresję, ale nie mam klucza żeby świece wykręcić, tam podchodzi jakiś nietypowy
bo objawy tego ze to uszczelka puszcza to może być chyba też spadek mocy, czego jakoś nie odczuwam. Wody w oleju tez nie ma, bo na korku żadnej takiej mazi na to wskazującej nie ma... Jaki mogą być jeszcze objawy ?
bo wymiana uszczelki to już na zimę robota by była :/ teraz bym chciał jeszcze pojeździć...

bo wymiana uszczelki to już na zimę robota by była :/ teraz bym chciał jeszcze pojeździć...
- martini4x2
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
- Lokalizacja: Sokółka
Możliwe ze to zawory, ale może łapie też gdzieś lewe powietrze, sprawdź to.
Jak masz zbiorniczek tylko od nadmiaru (wnioskuje po twoich postach że właśnie taki jest) to zrób sobie zbiorniczek zwrotny. Kup jakiś i zamontuj gdzieś. Ja tak zrobiłem w gpz 600r i przynajmniej płyn zawsze wraca do chłodnicy, bo wcześniej też tylko uciekał i to już przy około 90-95 stopniach.
Jak masz zbiorniczek tylko od nadmiaru (wnioskuje po twoich postach że właśnie taki jest) to zrób sobie zbiorniczek zwrotny. Kup jakiś i zamontuj gdzieś. Ja tak zrobiłem w gpz 600r i przynajmniej płyn zawsze wraca do chłodnicy, bo wcześniej też tylko uciekał i to już przy około 90-95 stopniach.
- nismo
- Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 27/4/2009, 21:08
- Lokalizacja: Inowrocław
- zwierzak_scigacz
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 22/6/2009, 00:15
- Lokalizacja: W-wa
Ja bym proponowal sprawdzic ci te zawory. jest mozliwe ze ma za male luzy i strasznie sie grzeje ze schladzac nie nadarza
- Wojtek-S51
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 11/9/2009, 19:31
- Lokalizacja: Laskowa
teraz ustawiłem zawory w następujący sposób
ssące na 0,15 a wydechowe na 0,20... (było 0,13 i 0,18 )
nie pomogło, jeszcze dokładnie sprawdzę chłodnice i wyczyszczę ją tym specjalnym środkiem do tego przeznaczonym. Jeżeli to nie pomoże, to już chyba zostaje sprawdzenie tej uszczelki pod głowica, ale cholera nie mam jak sprawdzić tej kompresji bo klucza nie mam odpowiedniego do świec ;
ssące na 0,15 a wydechowe na 0,20... (było 0,13 i 0,18 )
nie pomogło, jeszcze dokładnie sprawdzę chłodnice i wyczyszczę ją tym specjalnym środkiem do tego przeznaczonym. Jeżeli to nie pomoże, to już chyba zostaje sprawdzenie tej uszczelki pod głowica, ale cholera nie mam jak sprawdzić tej kompresji bo klucza nie mam odpowiedniego do świec ;

- martini4x2
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
- Lokalizacja: Sokółka
jak masz czym kompresje sprawdzić to chyba zakup klucza do świec nie jest jakimś wyzwaniem
może to być uszczelka i spaliny pod ciśnieniem dostają sie do płynu a płyn do cylindra nie i wywala płyn a innych objawów typu dym z rury,masło w oleju nie ma
może to być uszczelka i spaliny pod ciśnieniem dostają sie do płynu a płyn do cylindra nie i wywala płyn a innych objawów typu dym z rury,masło w oleju nie ma
cza być tfardym nie mientkim
- TomaszL
- Świeżak
- Posty: 115
- Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
- Lokalizacja: Krosno/okol
kolego zobacz czy chlodnica nie jest nadmiernie zasyfiona jakimis owadami.... bo obawiam sie ze moze przedmuchiwac kompreche do ukladu chlodzenia ... tylko zeby zaraz tak temperatura rosla??? ja jeszcze bym sprobowal zalac chlodnice woda destylowana.... pojezdzil a potem jak cos spuscic i zobaczyc jakiego koloru jest jak bedzie zaolejona to uszczelka pod glowica-czsami moze wpuszczac olej do ukl chlodzenia ...ale zycze Ci zeby to nie byla uszczelka pod glowica...
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
ostatnio przedmuchiwałem chłodnicę z zewnątrz to przepływ powietrza mam dobry, było sporo syfu, kurzy itp, ale to nie pomogło, mam zalany Motul Motocool expert -25, ktory temp wrzenia ma +133*C takze to nie jest wina złego płynu. Jedyne co mi jeszcze zostaje to wyjąć chłodnicę i dokładnie wyczyścic środkiem do tego przeznaczonym zeby ew zatory poeliminowac, a jezeli to nie pomoze to juz chyba zostaje wymiana UPG ;/
- martini4x2
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
- Lokalizacja: Sokółka
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości