Zobacz wątek - GOTUJE SIĘ :(
NAS Analytics TAG

GOTUJE SIĘ :(

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

GOTUJE SIĘ :(

Postprzez martini4x2 » 8/9/2009, 17:37

Motorek jaki posiadam, to Kawasaki ER-5 z 97r no i mam problem z chłodzeniem.
Trochę informacji: Cały układ jest drożny, pompa działa, termostat ok, korek od chłodnicy tez jest dobry, bo w przeciwnym razie płyn w zbiorniczku wyrównawczym byłby cały czas zimny, po odpowietrzeniu metodą nagrzania silnika do chwili włączenia wentylatora, odczekaniu aż wystygnie i dolaniu płynu, cała chłodnica jest ciepła, wymieniłem uszczelkę w pompie i wszystkie o-ringi w układzie eliminując delikatne wycieki, wiatrak działa...
Jedyne czego dokładnie nie sprawdzałem to chłodnica, czy nie ma w środku 'szlamu' ani innego syfu.
Ale objaw pozostaje, GOTUJE MI SIĘ PŁYN i wywala mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy.
Najdziwniejsze jest to, że przed regulacją zaworów było wszystko jak najbardziej ok, można było dzidować cały czas, a po regulacji przy spokojnej jeździe AŻ tak się nie grzeje, ale jak 'przycisnę' to po chwili już zapala mi się kontrolka i trzeba robić przerwę na ochłonięcie :(
Dodam że cały układ zalewam Borygo do chłodnic aluminiowych w kolorze niebieskim, bez mieszania z wodą.
Prosiłbym o jakieś pomysły na przyczynę mojego problemu, z góry dzięki :)
martini4x2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
Lokalizacja: Sokółka


Postprzez tobiach » 8/9/2009, 19:05

Sprawdz tą chłodnice, poziom oleju czy czasami sie nie zwiekszył.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski


Postprzez oskaarek » 8/9/2009, 19:23

mialem to samo. Musisz zmienic na plyn chlodniczy motocyklowy o wyzszej temperaturze wrzenia np+122 stopnie. (przewaznie wszystkie motocyklowe plyny sa o takiej temperaturze wrzenia). Problem zniknie .Przerabialem u siebie i tak koledzy z forum podpowiedzieli i jest git. Czujnik chlodnicy masz pewnie ustawiony na temperature +104-+108 stopni wiec nie zdazy sie zalaczyc wiatrak, tylko wywalic plyn bo borygo ma mniejsza temperature wrzenia i sie zagotowuje.
R1 rn12 2004r+ , stunt honda+ AUDI A6 1,8T
oskaarek
Świeżak
 
Posty: 203
Dołączył(a): 25/8/2008, 08:59
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez martini4x2 » 8/9/2009, 19:47

poziom oleju jest ok, a sprawdzam go prawie codziennie, więc jakieś zmiany bym zauważył. Słuchajcie, a może to być wina źle ustawionych zaworów ? bo właśnie od tego sie zaczęło ;/
martini4x2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
Lokalizacja: Sokółka

Postprzez Seba_ER5 » 8/9/2009, 19:59

Termostat Ci sie otwiera? A czujnik wlaczenia wentyla dziala?
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez martini4x2 » 8/9/2009, 20:14

termostat dziala, wiatrak też działa do momentu aż nie wygoni mi calego plynu z chlodnicy, bo wtedy nie ma z czego brac temp ;p
@oskaarek
jaki płyn byś proponował ? tak żeby nie był kosmicznie drogi ;)
martini4x2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
Lokalizacja: Sokółka

Postprzez macs » 8/9/2009, 20:44

Kup specjalny plyn chlodniczy do motocykli o jak najwyzszej temp. wrzenia ,nie musi byc z najwyzszej półki
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez martini4x2 » 8/9/2009, 21:26

http://moto.allegro.pl/item737304977_va ... odnic.html
czy coś takiego było by dobre ?? motul jest dość drogi, 25zl za litr i ma temp wrzenia 133*C ale może lepszy pod wzgledem jakosci i warto za niego tyle zaplacic... sam nie wiem...
martini4x2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
Lokalizacja: Sokółka

Postprzez martini4x2 » 10/9/2009, 08:02

niestety wymiana płynu nie pomogła, a zalałem Motula Motocool expert z temp wrzenia +133*C, dzisiaj jadąc do pracy z prędkością 110-13km/h po przejechaniu ok 17km zapaliła mi się kontrolka i jak sie zatrzymałem to przez odmę zbiorniczka wyrównawczego wyciekał płyn... ehhh
może to wina zbyt małych luzów zaworowych ? bo w sumie od regulacji zaworów wszystko się zaczęło :(
martini4x2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
Lokalizacja: Sokółka

Postprzez Seba_ER5 » 10/9/2009, 09:58

Uszczelkę pod głowicą niech Ci sprawdzą przy tych prędkościach nie powinien łapać takich temperatur.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez martini4x2 » 10/9/2009, 10:56

chciałem sprawdzić kompresję, ale nie mam klucza żeby świece wykręcić, tam podchodzi jakiś nietypowy :| bo objawy tego ze to uszczelka puszcza to może być chyba też spadek mocy, czego jakoś nie odczuwam. Wody w oleju tez nie ma, bo na korku żadnej takiej mazi na to wskazującej nie ma... Jaki mogą być jeszcze objawy ?
bo wymiana uszczelki to już na zimę robota by była :/ teraz bym chciał jeszcze pojeździć...
martini4x2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
Lokalizacja: Sokółka

Postprzez nismo » 10/9/2009, 11:52

Możliwe ze to zawory, ale może łapie też gdzieś lewe powietrze, sprawdź to.
Jak masz zbiorniczek tylko od nadmiaru (wnioskuje po twoich postach że właśnie taki jest) to zrób sobie zbiorniczek zwrotny. Kup jakiś i zamontuj gdzieś. Ja tak zrobiłem w gpz 600r i przynajmniej płyn zawsze wraca do chłodnicy, bo wcześniej też tylko uciekał i to już przy około 90-95 stopniach.
nismo
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 27/4/2009, 21:08
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez zwierzak_scigacz » 10/9/2009, 13:15

Możliwe również ,że masz uszkodzony korek na chłodnicy i nie otwiera się on przy zadanym cisnieniu.
zwierzak_scigacz
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 22/6/2009, 00:15
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Wojtek-S51 » 11/9/2009, 20:08

Ja bym proponowal sprawdzic ci te zawory. jest mozliwe ze ma za male luzy i strasznie sie grzeje ze schladzac nie nadarza
Wojtek-S51
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11/9/2009, 19:31
Lokalizacja: Laskowa

Postprzez martini4x2 » 11/9/2009, 22:14

teraz ustawiłem zawory w następujący sposób
ssące na 0,15 a wydechowe na 0,20... (było 0,13 i 0,18 )
nie pomogło, jeszcze dokładnie sprawdzę chłodnice i wyczyszczę ją tym specjalnym środkiem do tego przeznaczonym. Jeżeli to nie pomoże, to już chyba zostaje sprawdzenie tej uszczelki pod głowica, ale cholera nie mam jak sprawdzić tej kompresji bo klucza nie mam odpowiedniego do świec ; :evil:
martini4x2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
Lokalizacja: Sokółka

Postprzez TomaszL » 13/9/2009, 14:47

jak masz czym kompresje sprawdzić to chyba zakup klucza do świec nie jest jakimś wyzwaniem
może to być uszczelka i spaliny pod ciśnieniem dostają sie do płynu a płyn do cylindra nie i wywala płyn a innych objawów typu dym z rury,masło w oleju nie ma
cza być tfardym nie mientkim
TomaszL
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
Lokalizacja: Krosno/okol

Postprzez hugo2003 » 13/9/2009, 15:53

kolego zobacz czy chlodnica nie jest nadmiernie zasyfiona jakimis owadami.... bo obawiam sie ze moze przedmuchiwac kompreche do ukladu chlodzenia ... tylko zeby zaraz tak temperatura rosla??? ja jeszcze bym sprobowal zalac chlodnice woda destylowana.... pojezdzil a potem jak cos spuscic i zobaczyc jakiego koloru jest jak bedzie zaolejona to uszczelka pod glowica-czsami moze wpuszczac olej do ukl chlodzenia ...ale zycze Ci zeby to nie byla uszczelka pod glowica...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez KUTEL » 17/9/2009, 10:17

albo ktos potraktowal chlodnice karcherem i pogiete sa piorka radiatora
KUTEL
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 30/5/2008, 08:10
Lokalizacja: KRK

Postprzez miki1406 » 17/9/2009, 14:15

Młodemu w paradach zawsze w fajerze wywalało... Okazało się, że układ był zalany wodą która wrze jak wiadomo w 100stopniach, a wentyl w CBR załącza się przy 104stopniach... i pupa
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez martini4x2 » 17/9/2009, 15:52

ostatnio przedmuchiwałem chłodnicę z zewnątrz to przepływ powietrza mam dobry, było sporo syfu, kurzy itp, ale to nie pomogło, mam zalany Motul Motocool expert -25, ktory temp wrzenia ma +133*C takze to nie jest wina złego płynu. Jedyne co mi jeszcze zostaje to wyjąć chłodnicę i dokładnie wyczyścic środkiem do tego przeznaczonym zeby ew zatory poeliminowac, a jezeli to nie pomoze to juz chyba zostaje wymiana UPG ;/
martini4x2
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/9/2009, 17:26
Lokalizacja: Sokółka

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr