Zobacz wątek - "odświeżenie" wyglądu silnika

"odświeżenie" wyglądu silnika

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

"odświeżenie" wyglądu silnika

Postprzez serek_opole » 6/9/2009, 20:17

Witam wszystkich!

Mam taki problem... niedawno kupiłem cebulkę sprowadzoną z Angli. Jak wyglądają motory stamtąd sprowadzone, a w szczególności te niegarażowane, nie muszę chyba wspominać. Postanowiłem jednak podjąć się wyzwania i odświeżyć jego wygląd. Z jednej strony lakier na baku i plastikach jest w bardzo dobrym stanie, jednak znacznie gorzej jest z aluminiowymi częściami razem z silnikiem. Trochę poczytałem w internecie o różnych sposobach malowania, polerowania i utleniania aluminium. Mam problem z wyborem najlepszego sposobu... Z jednej strony chciałbym uniknąć malowania silnika, a z kolei polerowanie wiąże się z kupą roboty i problemu z utlenianiem się gołego aluminium. Co gorsze, gołe aluminium i lakiery podobno nie za bardzo się lubią, a eloksalacja i alodynowanie raczej nie wchodzą grę przynajmniej jeśli chodzi o silnik. Ma ktoś doświadczenie w tej kwestii? Jeśli tak poprosiłbym o rady i zdjęcia efektu końcowego. Z góry dzięki.
serek_opole
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/8/2009, 17:18


Postprzez koziołek » 7/9/2009, 16:49

Myśle że polerka to coś dla ciebie z tym że nie możesz tego lakierować,jeżeli masz silnik czarny proponuje poodkręcać co się da i pomalować.
Bóg kocha głupców,stworzył ich tak wielu!
Avatar użytkownika
koziołek
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/2/2009, 22:48
Lokalizacja: Białystok

Postprzez schwarz » 7/9/2009, 20:20

piaskowanie i malowanie chyba. Nie dopolerujesz tego jak trzeba, zaufaj mi :wink:
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez skwy » 7/9/2009, 21:10

Może dołączę się do tematu.
Mam motocykl Yamaha RD 350( świeży nabytek).
Myślę jak ty uzyskać czerń tłumików.Są one stalowe a malowanie może raczej nie wejść w rachubę.Może pokryć galwaniczne?
Ale nie jestem pewien czy to się da zrobić.
Może ktoś już coś takiego robił?
Jeśli tak to proszę o info.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez elco » 7/9/2009, 21:47

Ja z reguly co sezon odswiezam kolektory wydechowe. Dokladne czyszczenie z drobnym szlifowaniem i na to lakier zaroodporny - do wyboru jest masa kolorow, trzeba dobrze poszukac. Z czarnym matem czy czarnym polyskiem nie bedzie problemu. Po dobrym wyczyszczeniu i przygotowaniu do lakierowania caly sezon wszystko wytrzymuje.

Jezeli chodzi o utlenione aluminium. Proponuje sprobowac najpierw prztrzec CIFem, pozniej pasta polerska typu Automax, albo farecla 3G i recznie. Polerowanie na polysk albo na tzw. lustro jest bardzo ciezkie w utrzymaniu - jak lubisz czyscic motocykl po kazdej jezdzie to mozesz sie tego podjac. Jezeli nie przyniesie to skutku niestety bedzie trzeba podjac sie lakierowania.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez skwy » 7/9/2009, 22:06

Ale chciałbym zrobić to na wieki a nie na 1 rok.
Także odpada malowanie żaroodporną farbą.
Widziałem kiedyś w starych motocyklach ze stajni KAWASAKI tłumiki i kolektory miały taki błyszczący czarny kolor.Nie wiem jak to było zrobione ale śmiem przypuszczać że to nie była farba.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez elco » 8/9/2009, 19:30

wiem o czym mowisz skwy. Honda w starych modelach tez stosowala taki rodzaj zabezpieczenia tlumikow. Jest to na 100% powloka lakiernicza, ale w jaki sposob nanoszona i jakiego rodzaju - tego niestety nie wiem.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Koval135 » 8/9/2009, 19:38

Z obecnie produkowanych chyba ducati gt 1000 ma cos w tym stylu robione,moze bd info kajs.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1808
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez krydka » 8/9/2009, 20:42

jeśli chodzi o malowanie farba żaroodporną tłumików to sam tłumik będzie czarny dłużej niż sezon, gorzej z kolektorami bo od temperatury szybko robią się jasne.
wracając do tematu silnika, to wiem, że są jakieś kwasy do czyszczenia felg aluminiowych, ale to na jakimś forum samochodowym musiałbyś się dowiedzieć czy działa.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Postprzez dziadek_XL » 9/9/2009, 06:26

elcommendante napisał(a): Jest to na 100% powloka lakiernicza, ale w jaki sposob nanoszona i jakiego rodzaju - tego niestety nie wiem.

Chyba to lakierowanie technologią proszkowa sie odbywa, a żeby ładnie oczyścić silnik może warto go wypiaskować piaskarką, oczywiście nie taki czerniony tylko blaszak ;)
lepiej się spóźnić na tym świecie, niż na tamtym być za wcześnie

dziadkowo pozdrawiam
dziadek_XL
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 24/7/2009, 09:48



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr