Pali regulator napiecia w r6 2000r
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Pali regulator napiecia w r6 2000r
Witam serdecznie.
Mam problem zwiazany z ładowaniem w motorku Yamaha R6 2000r. Wymienilem juz akumulator, alternator, wyjąlem immobilajzer, i dalej problem sie powtarza. Wstawilem juz 4 regulatory napięcia. Po włozeniu nowego regulatora na poczatku jest oki, ladowanie na swiatlach 13,6 bez 14,3, polatam okolo 100 km i pali regulator napiecia. Nie mam juz zadnych pomyslow na to co moglbym zrobic w tym temacie. Moze jest mi ktos w stanie jakos pomoc. Z góry dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam Marcin.
Mam problem zwiazany z ładowaniem w motorku Yamaha R6 2000r. Wymienilem juz akumulator, alternator, wyjąlem immobilajzer, i dalej problem sie powtarza. Wstawilem juz 4 regulatory napięcia. Po włozeniu nowego regulatora na poczatku jest oki, ladowanie na swiatlach 13,6 bez 14,3, polatam okolo 100 km i pali regulator napiecia. Nie mam juz zadnych pomyslow na to co moglbym zrobic w tym temacie. Moze jest mi ktos w stanie jakos pomoc. Z góry dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam Marcin.
MARCIN
- krajan12
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 29/10/2008, 16:49
Sprawdź jakie napięcie idzie od alternatora (Aprilii jest to 60V). Jeśli odbiega od normy masz do wymiany altelnator.
W serwisówce znajdziesz jakie napięcie powinno być między trzema żyłami.
W serwisówce znajdziesz jakie napięcie powinno być między trzema żyłami.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Także niesprawny akumulator powoduje przegrzewanie reglera i jego uszkodzenie.
Po odłączeniu aku od ładowarki [ ładowanie 10-12 godz.], odczekaj 1 godz. i sprawdź jakie ma napięcie. Minimum 12,8V. Następnie po 2 godz. powtórzyć pomiar. Jeśli drugi pomiar różni się znacznie od pierwszego, to aku do wymiany.
Sprawdź też wszystkie żarówki, czy nie mają za dużo W.
Odpal też moto po ciemku, może zauważysz iskrzenie [ przebicie zewnętrzne].
Przebić wewnętrznych urządzeń nie zobaczysz, a mogą być.
Po odłączeniu aku od ładowarki [ ładowanie 10-12 godz.], odczekaj 1 godz. i sprawdź jakie ma napięcie. Minimum 12,8V. Następnie po 2 godz. powtórzyć pomiar. Jeśli drugi pomiar różni się znacznie od pierwszego, to aku do wymiany.
Sprawdź też wszystkie żarówki, czy nie mają za dużo W.
Odpal też moto po ciemku, może zauważysz iskrzenie [ przebicie zewnętrzne].
Przebić wewnętrznych urządzeń nie zobaczysz, a mogą być.
- mirek65s
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
- Lokalizacja: łódzkie
możliwe że jest gdzieś zwarcie.... ściągnij service manuala to R6 i sprawdź jaką oporność powinna mieć instalacja (Ohm), oraz sprawdź jaki jest pobór pod obciążeniem (A), sprawdź także czy każde uzwojenie daje napięcie w alternatorze.
-
zomodj - Świeżak
- Posty: 256
- Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33
do przekaźników może dostała się woda lub są zaśniedziałe styki. Przekaźnik musi się przełączyć raz, a nie rzęzić lub cykać bezpodstawnie.
Rozbierz owiewkę i posłuchaj dokładnie co się dzieje.
Rozbierz owiewkę i posłuchaj dokładnie co się dzieje.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości