Zobacz wÄ…tek - Pali regulator napiecia w r6 2000r
NAS Analytics TAG

Pali regulator napiecia w r6 2000r

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Pali regulator napiecia w r6 2000r

Postprzez krajan12 » 4/9/2009, 06:33

Witam serdecznie.
Mam problem zwiazany z ładowaniem w motorku Yamaha R6 2000r. Wymienilem juz akumulator, alternator, wyjąlem immobilajzer, i dalej problem sie powtarza. Wstawilem juz 4 regulatory napięcia. Po włozeniu nowego regulatora na poczatku jest oki, ladowanie na swiatlach 13,6 bez 14,3, polatam okolo 100 km i pali regulator napiecia. Nie mam juz zadnych pomyslow na to co moglbym zrobic w tym temacie. Moze jest mi ktos w stanie jakos pomoc. Z góry dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam Marcin.
MARCIN
krajan12
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29/10/2008, 16:49


Postprzez falconiforme » 4/9/2009, 07:08

Sprawdź jakie napięcie idzie od alternatora (Aprilii jest to 60V). Jeśli odbiega od normy masz do wymiany altelnator.
W serwisówce znajdziesz jakie napięcie powinno być między trzema żyłami.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze


Postprzez mirek65s » 4/9/2009, 07:50

Także niesprawny akumulator powoduje przegrzewanie reglera i jego uszkodzenie.
Po odłączeniu aku od ładowarki [ ładowanie 10-12 godz.], odczekaj 1 godz. i sprawdź jakie ma napięcie. Minimum 12,8V. Następnie po 2 godz. powtórzyć pomiar. Jeśli drugi pomiar różni się znacznie od pierwszego, to aku do wymiany.
Sprawdź też wszystkie żarówki, czy nie mają za dużo W.
Odpal też moto po ciemku, może zauważysz iskrzenie [ przebicie zewnętrzne].
Przebić wewnętrznych urządzeń nie zobaczysz, a mogą być.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez krajan12 » 4/9/2009, 08:41

Dziekuje za podpowiedzi, ale wlasnie najgorsze jest to że wymienilem juz akumulator i alternator i problem jest dalej. musze zobaczyc te zarówki i ewentualne przebicie.
MARCIN
krajan12
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29/10/2008, 16:49

Postprzez krajan12 » 4/9/2009, 08:47

Aktualnie w r6 włożone są żarówki 12v 55w, moze powinny być miejsze??
MARCIN
krajan12
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29/10/2008, 16:49

Postprzez krajan12 » 4/9/2009, 08:57

Jeszcze zauważylem niepokojące "tykanie" gdzies w przekaźniekach pod siedzeniem kierowcy w momencie właczenia zapłonu. Może jakis przekażnik ma zwarcie. Sam nie wiem:(
MARCIN
krajan12
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29/10/2008, 16:49

Postprzez zomodj » 4/9/2009, 10:18

możliwe że jest gdzieś zwarcie.... ściągnij service manuala to R6 i sprawdź jaką oporność powinna mieć instalacja (Ohm), oraz sprawdź jaki jest pobór pod obciążeniem (A), sprawdź także czy każde uzwojenie daje napięcie w alternatorze.
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez falconiforme » 4/9/2009, 11:04

do przekaźników może dostała się woda lub są zaśniedziałe styki. Przekaźnik musi się przełączyć raz, a nie rzęzić lub cykać bezpodstawnie.

Rozbierz owiewkę i posłuchaj dokładnie co się dzieje.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez mirek65s » 4/9/2009, 12:31

W nowym akumulatorze obowiązkowo pomierzyć napięcie i wtedy stwierdzisz czy zasługuje na miano nowy.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości




na górê