wydech akcesoryjny
Posty: 10
• Strona 1 z 1
wydech akcesoryjny
Bardzo rzadko z motocyklami którymi się interesuje występuje oryginalny tłumik. Najczęściej jakiś tam firm tuningowych i tu ma pytanie bo niby wiadomo, że chodzi o efekty akustyczne
ale nie oryginalny tłumik może być nie zestrojony z układem wydechowym i dolotowym motocykla. Układ dolotowy i wydechowy to w pewnym sensie zaprojektowany całość do wspólnej pracy i nie powinno się tu nic kombinować. Czy te akcesoryjne wydech nie duszą silników, a może wręcz przeciwnie dzięki macie wrażenia , że moto kopa dostał albo się tylko tak wydaje bo głosniej buczy.

lepiej się spóźnić na tym świecie, niż na tamtym być za wcześnie
dziadkowo pozdrawiam
dziadkowo pozdrawiam
- dziadek_XL
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 24/7/2009, 09:48
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
No nie sądzę żeby tak było, że wtryskowe silanie to rozstrojenie układu dolotowo-wydechowego jest bez znaczenia. Przecież przy ładowaniu i wydechu mają miejsce rezonanse powietrza , mieszanki paliwowo powietrznej czy też spalin na wydechu. Każda ingerencja w modernizacje wydechu jest ryzykowna, zwłaszcza polegająca na wymianie tłumika. Tak sobie myślę bo tak w szkółce uczono
stad szukam moto na oryginalnym wydechu.

lepiej się spóźnić na tym świecie, niż na tamtym być za wcześnie
dziadkowo pozdrawiam
dziadkowo pozdrawiam
- dziadek_XL
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 24/7/2009, 09:48
-
zadzior - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
- Lokalizacja: Koszalin
dzidek jak wiesz to po co pytasz?
zadzwoń sobie do serwisu i zapytaj czy trzeba stroić silnik po wymianie puszki, w moto z wtryskiem.
nie kończyłem technikum, ale wiem czym są zjawiska falowe. w przypadku moto z komputerem (sonda lambda) jest jakiś tam zakres gdzie może się sam dostroić.
oczywiście idealnie byłoby dołożyć PC i zestroić wszystko na hamowni, ale nie ma to większego znaczenia na drodze. to nie tor.
zadzwoń sobie do serwisu i zapytaj czy trzeba stroić silnik po wymianie puszki, w moto z wtryskiem.
nie kończyłem technikum, ale wiem czym są zjawiska falowe. w przypadku moto z komputerem (sonda lambda) jest jakiś tam zakres gdzie może się sam dostroić.
oczywiście idealnie byłoby dołożyć PC i zestroić wszystko na hamowni, ale nie ma to większego znaczenia na drodze. to nie tor.
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Wiesz pytam jak to w praktyce ludzie odczuwają po wymianie wydechu poza innym brzmieniem, czy czują, że coś przybyło lub ubyło z wigoru silnika. Czy jakiejś dziury silnik nie dostaje ect.
lepiej się spóźnić na tym świecie, niż na tamtym być za wcześnie
dziadkowo pozdrawiam
dziadkowo pozdrawiam
- dziadek_XL
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 24/7/2009, 09:48
na tak postawione pytanie mogę odpowiedzieć
żadnych dziur w mocy nie stwierdzono. jedncześnie z wymianą puszki zmieniłem filtr powietrza na K&N. moto chętniej wkręca się na obroty. górny zakres skali jest jakby dynamiczniejszy. ubytków dołu nie odnotowałem. zmieniło się zużycie paliwa. przy spokojnej jeździe jest niższe, przy dynamicznej wyższe.
dziadek weź pod uwagę, że seryjne puszki muszą spełnić z dużym marginesem bezpieczeństwa normy emisji spalin i głośności. ich budowa zatyka wydech chociażby w celu lepszego spalania (niższego) i większej elastycności. oddławienie wylotu może zwiększyć moc w górnym zakresie obrotów i zmniejszyć elastyczność w niskim. jednak moim zdaniem są to tak subtelne różnice, że w normalnej jeździe nie odczuwalne. za to głośny (ale w granicach prawa) wydech wydatnie zwiększa bezpieczeństowo. jak Cię słyszą to i widzą.

żadnych dziur w mocy nie stwierdzono. jedncześnie z wymianą puszki zmieniłem filtr powietrza na K&N. moto chętniej wkręca się na obroty. górny zakres skali jest jakby dynamiczniejszy. ubytków dołu nie odnotowałem. zmieniło się zużycie paliwa. przy spokojnej jeździe jest niższe, przy dynamicznej wyższe.
dziadek weź pod uwagę, że seryjne puszki muszą spełnić z dużym marginesem bezpieczeństwa normy emisji spalin i głośności. ich budowa zatyka wydech chociażby w celu lepszego spalania (niższego) i większej elastycności. oddławienie wylotu może zwiększyć moc w górnym zakresie obrotów i zmniejszyć elastyczność w niskim. jednak moim zdaniem są to tak subtelne różnice, że w normalnej jeździe nie odczuwalne. za to głośny (ale w granicach prawa) wydech wydatnie zwiększa bezpieczeństowo. jak Cię słyszą to i widzą.
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Oooooo jeśli w praktyce nie czuć przyrostu czy ubytku tych 2 -3 KM na tele stada stukonnego
to rzeczywiście prawie nie ma problemu, choć dokładniej poprawne zestrojenie wydechu z układem dolotowym właśnie dzięki rezonansom i umiejętnym wykorzystaniu ich przez konstruktora ułatwia doładowanie komór spalania mieszanką paliwowo powietrzną, ot takie darmowe grawitacyjne turbo
które można trochę zepsuć trochę lub poprawić czasem
No to nie jest bez znaczenia


SQ napisał(a):.. jak Cię słyszą to i widzą.
No to nie jest bez znaczenia

lepiej się spóźnić na tym świecie, niż na tamtym być za wcześnie
dziadkowo pozdrawiam
dziadkowo pozdrawiam
- dziadek_XL
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 24/7/2009, 09:48
Dziadek jak na gazniku masz nieseryjny tlumik to zeby wszystko gralo musi byc sportowy filtr najlepiej k&n i sportowe szpryce conajmniej dynojet bo inaczej to nie zagra, bedzie sie dusil kaszlal itp, uklad musi byc zgrany, a o wtrysku sie nie wypowiadam bo nie mialem jeszcze 

GSF 600N , GSF 600S SPRZEDAM
ONE LIFE - LIVE IT
ONE LIFE - LIVE IT
-
zalo - Świeżak
- Posty: 116
- Dołączył(a): 9/10/2006, 10:58
- Lokalizacja: KASZUB
Ja posiadam wydech tzw.sportowy w swoim moto i wydaje mi się ze moment się zwiększył (ale może mi się tylko wydawać nie byłem na hamowni
Motor ciągnie ładnie, zero dziur czy coś podobnych (oczywiście po zmianie wydechu regulacja była-potrzebna nie potrzebna ale była )
Nie mam z nim żadnych problemów (jeżdżę już na nim 2 sezony)
Jedno co mogę powiedzieć to na 1000% kierowcy "puszek" bardziej mnie słyszą i co za tym idzie widzą, to jest dala mnie wystarczający powód dla którego nie zmienię na seryjny

Motor ciągnie ładnie, zero dziur czy coś podobnych (oczywiście po zmianie wydechu regulacja była-potrzebna nie potrzebna ale była )
Nie mam z nim żadnych problemów (jeżdżę już na nim 2 sezony)
Jedno co mogę powiedzieć to na 1000% kierowcy "puszek" bardziej mnie słyszą i co za tym idzie widzą, to jest dala mnie wystarczający powód dla którego nie zmienię na seryjny

- Maro
- Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 27/1/2007, 21:34
- Lokalizacja: Podlaskie
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości