Zobacz wątek - Regulator napięcia
NAS Analytics TAG

Regulator napięcia

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Regulator napięcia

Postprzez falconiforme » 28/8/2009, 15:27

Czy można podmieniać regulatory napięcia w motocyklach?
Czy charakterystyka ich jest taka sama w motocyklach?
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze


Postprzez mirek65s » 28/8/2009, 20:18

1. Regulator można dopasować od innego moto. Ważne by moc alternatora w nowym moto nie była mniejsza [większa może być] od wymagań reglera. Nie można zastosować do alternatora o mniejszej mocy bo ulegnie uszkodzeniu

2. Można pod warunkiem zgodności Amperów reglera
z Ah akumulatora.

Np. akumulator 12V/16Ah to regler 12V/16A-minimum

Optymalne napięcie ładowania to 14,8V + - 0,5V.
Początkowo przy nie doładowanym akumulatorze będzie mniejsze.

Dodam tylko, że Ah akumulatora powinny być takie jak zalecane w ks. serwisowej dla danego typu moto.
Ostatnio edytowano 29/8/2009, 08:13 przez mirek65s, łącznie edytowano 3 razy
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie


Postprzez zomodj » 28/8/2009, 21:10

a charakterystyka oddawania prądu nie ma znaczenia? każdy stator jest inaczej skonstruowany, dają różne napięcia, w szczególności różne natężenia ładowania....np. w NTV czy VFR mamy 25A przy 5k obr, myślę że w innych motocyklach taką wartość osiąga się sporo wyżej w szczególności w R4 gdzie przy 5k obr jest dość mały moment obr. i moc więc nie obciąża się aż tak silnika alternatorem przy tak niskich obrotach, tzn teoretyzuje na chłopski rozum.
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez Michal_burnout » 1/9/2009, 20:44

Witam, widzę, że temat już jest to podepnę się z pytaniem- czy mogę zaszkodzić regulatorowi/akumulatorowi jeśli zbyt "odciążę" pobór prądu tzn diody zamiast żarówek itp, ewentualnie(hardcore) zero oświetlenia, czy coś trzeba wtedy zmieniać? czy samo się to reguluje? Bo natknąłem się :idea: na taką wypowiedz w temacie "Regler cbr 600f3 pytanie (pilne)" :
miki1406 napisał(a):U młodego w SC28 spaliło kostkę to zrobiliśmy tak... Najpierw polecieliśmy do sklepu komputerowego i kupiliśmy małą tubkę pasty termicznej... Tą daliśmy między regulator, a ramę. Oddało szokująco dużo ciepła... Dodatkowo założyliśmy oryginalną lampę. (Pomyślałem, że może zostaje jakiś nad zysk prądu, który grzeje regulator)

I po problemie... Regulator siÄ™ grzeje ale nic siÄ™ nie pali, ani nie przepala :P

No właśnie, zysk... :? Ciekawi mnie to, co byłoby gdybym jeździł cały czas bez świateł :?:
Avatar użytkownika
Michal_burnout
Świeżak
 
Posty: 101
Dołączył(a): 4/5/2009, 21:04
Lokalizacja: Mława

Postprzez miki1406 » 1/9/2009, 22:36

A propos tego co pisałem... W CBR 900 RR SC28 nie ma możliwości fizycznego wyłączenia świateł... Palą się non stop (młody ma wersje USA i wyłączanie nie ma)
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez TomaszL » 2/9/2009, 20:21

po to jest regulator żeby nie było "nad zysku" napięcia

oczywiście nie mowa tu o jakiś hardcorowych przeróbkach instalacji
cza być tfardym nie mientkim
TomaszL
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
Lokalizacja: Krosno/okol

Postprzez monek » 4/9/2009, 08:46

Witam, mam taki problem, że w R6 99r. zanikło mi ładowanie.
Jak sprawdzić, co jest tego przyczyną, podobno może to byc właśnie regulator napięcia, więc mam pytanie:

Jak sprawdzić, czy regulator jest sprawny, czy uszkodzony, można to zrobić jakims miernikiem????????????????
monek
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19/7/2009, 18:16

Postprzez mirek65s » 4/9/2009, 12:34

Sprawdź napięcie [na pracującym silniku] na zaciskach
przed reg. i za nim. Jeśli prąd wchodzi, a nie wychodzi
to padnięty.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez falconiforme » 4/9/2009, 12:36

Jeśli napięcie inne niż przewidział service manual to też padnięty.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez mirek65s » 4/9/2009, 12:53

Także
Sprawność akumulatora, świateł, żarówek, odpalania
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez mirek65s » 4/9/2009, 16:08

monek napisał(a):, można to zrobić jakims miernikiem????????????????


Można próbówką "długopis" z kabelkiem zakończonym uchwytem-żabką.
Na próbówce powinien być napis: 6V-12V-24V [koszt 11 zł].
Kabelek przypinamy do masy [rama, silnik], a końcem próbówki dotykamy
zacisku, drutu. Jeśli jest prąd, to próbówka zaświeci.
Próbówkę można kupić w sklepie moto., z narzędziami lub na stacji benz.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości




na górê