Zobacz wÄ…tek - Wlalem Pol butekli uszczelniacza do chlodnic do zbiorniczka
NAS Analytics TAG

Wlalem Pol butekli uszczelniacza do chlodnic do zbiorniczka

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wlalem Pol butekli uszczelniacza do chlodnic do zbiorniczka

Postprzez romus » 25/8/2009, 21:10

jak wyzej. Bo mi cieklo z chlodnicy na rure wydechowa. ale wycieku dalej nie zatkalo. Czy moglo sie cos pozatykac od tego plynu.( dopiero po fakcie sie dowiedzialem o mogacych wystapic fatalnych skutkach i jestem caly w nerwach)
romus
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 26/6/2006, 20:44


Postprzez miki1406 » 25/8/2009, 23:00

Preparaty uszczelniające chłodnice to druciarstwo jakich mało... Uszkodzone elementy się wymienia... moja rada taka... Weź wylej cały płyn z tym syfem... Przepłukaj układ wodą (podłącz wąż do jakiegoś króćca a luźnym wężykiem wypuszczaj...

Kup nowe coś (bo nie określiłeś co masz uszkodzone), zakładaj, zajej jakimś płynem i śmigaj a nie "bądz cały w nerwach"... Moto to nie puszka... Wyjo PowerTape nie zawsze tu pomoże :P
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice


Postprzez balchan1 » 26/8/2009, 10:58

Moja sprawdzona rada jest taka: jeżeli to chlodnica lub inny metalowy element cieknie to idź do jakiegokolwiek sklepu z częściami samochodowymi i powiedz żeby gość dał Ci klej do chłodnic. Koszt około 15zł (chodzi mi o super mocny i uniwersalny klej dwuskładnikowy)
http://www.allegro.pl/item702149100_kle ... stali.html

Ja u siebie zrobilem tak: miałem malą dziurkę (sprawka korozji alu), przewierciłem ją na nieco większą i użylem tego kleju. Zero śladu a trzymało super.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez ppiotrekk » 26/8/2009, 17:59

kolega wyżej dobrze mówi tez raz użyłem preparatu uszczelniającego i do du** on sie nadaje jeszcze gorzej zapycha np. chłodnice a ten klej naprawde jest dobry i w castoramie tez go bez problemu dostaniesz
ppiotrekk
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 24/8/2009, 09:26
Lokalizacja: łowicz

Postprzez zomodj » 26/8/2009, 20:56

płyn działa i to całkiem sprawnie, w szczególności z Prestone, ale jak się go wlewa do zbiorniczka wyrównawczego to nie będzie działał :) do płukania polecam Prestone Radiator Flush :)
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez swirus2007 » 26/8/2009, 21:33

a gdzie
do chłodnicy
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez romus » 27/8/2009, 18:46

Problem w tym ze nie moge znalezc tej dziury. musi byc gdzies w srodku pomiedzy tymi krateczkami. jak by byla na zewnatrz to bym zaklejil. Poradzcie co mozna zrobic??
romus
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 26/6/2006, 20:44

Postprzez balchan1 » 28/8/2009, 09:39

Zdjąć chłodnice, podłączyć do kompresora i zanurzyć w wodzie. Zobaczysz skąd wydostają się bąbelki. Wtedy ostrożnie wycinasz tam blaszki i zaklejasz dziurę. Parę blaszek więcej lub mniej nie robi różnicy, a będzie zrobione pewnie.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez romus » 28/8/2009, 19:34

wreszcie jakis dobry pomysl :) wlalem uszczelnaicz do zbiorniczka wyrownawczego i go nawet nie pociaglo do obiegu wiec niczego raczej nie pozatykalo. A jeszcze jedno pytanie. bo silnik chodzil mi chwile bez wody. moglo sie cos stac?? teraz chodzi normalnie wiec chyba nie musze sie obawiac ze mogl sie przegzac??
romus
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 26/6/2006, 20:44

Postprzez Kedar-88 » 28/8/2009, 19:50

nic mu się nie stało...nie bądź taki bojaźliwy 8)
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez romus » 30/8/2009, 08:44

a gdyby zaryzykowac i sprubowac wlac troche uszczelniacza firmy prestone do chlodnicy>>?? moze wyciek by sie zakleil? nie wiem czy warto ryzykowac zatkaniem chlodnicy i wymianom. bo starasznie cienki plytki w chlodnicy mam przez które plynie woda.
romus
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 26/6/2006, 20:44

Postprzez mirek65s » 30/8/2009, 09:09

Metoda uszczelnień, klejeń a nawet lutowań jest skuteczna na krótko, aby dojechać z trasy do domu.
W przeszłości przerabiałem te metody z uwagi na brak
chłodnic w sklepach. Najdłużej trzymało lutowanie.
Wniosek - nawet przy najmniejszym przecieku chłodnicy, wymienić na nową, aby nie ponosić dodatkowych kosztów i nie przywozić moto z trasy na
przyczepie.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez zomodj » 30/8/2009, 09:15

świetny sposób jak się ma poloneza :)....chłodnica do mnie np. kosztuje 1200 euro i myślę że mocno bym się zastanowił wydając taką kwotę z powodu dziurki w chłodnicy...lutowanie jest dobra i trwałą reperacją jak zrobi ją dobry warsztat, ja osobiście miałem drobny wyciek z magistrali między połówkami silnika i wlałem dosłownie 100ml uszczelniacza i spokój., wlałem na zimny motocykl, i chodził aż się nagrzał i włączył wentylator dwa razy.
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez TroyaN1984 » 30/8/2009, 11:50

mirek65s napisał(a):Metoda uszczelnień, klejeń a nawet lutowań jest skuteczna na krótko, aby dojechać z trasy do domu.
W przeszłości przerabiałem te metody z uwagi na brak
chłodnic w sklepach. Najdłużej trzymało lutowanie.
Wniosek - nawet przy najmniejszym przecieku chłodnicy, wymienić na nową, aby nie ponosić dodatkowych kosztów i nie przywozić moto z trasy na
przyczepie.


wiesz to już nie te czasy że się jajkiem zatykało :D

Polecam uszczelniacz do chłodnic Prestone taki w zółtej butleleczce. Po otwarciu wygląda jak wymiociny ale działa idealnie
Kawasaki Ninja ZX-10R 2006 rok
Avatar użytkownika
TroyaN1984
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 16/5/2006, 09:23
Lokalizacja: Elk/ Białystok

Postprzez romus » 30/8/2009, 12:39

Dobra chlopaki :) nie bede wydawal 600 zl na nowa chlodnice do cb 500 z powodu niewielkiego przecieku. kapie po kropelce moze tylko na rozgrzanym silniku. Kto jest za sprobowaniem zatkania dziurki mala iloscia uszczelniacza prestone a kto za wycieciem paru kratek i zaklejeniu dziurki klejem do metalu>>??? prosze o wasze opinie. :D
romus
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 26/6/2006, 20:44

Postprzez zomodj » 30/8/2009, 16:17

jedno drugiemu nie szkodzi, spróbuj najprzód najmniej inwazyjną metodę, zalej uszczelniacz, jak dalej będzie lało to i tak cie czeka ponownie opróżnianie i zalewanie i tak, do tego będziesz musiał dorzucić środek do mycia układu jaki napisałem powyżej i już....jak nie pomoże to lutuj.
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez miki1406 » 30/8/2009, 22:13

Możesz też zagnieść po bokach tą część magistrali z której cieknie... ja zrobiłem tak w chłodnicy w Oplu i zdało egzamin... Po prostu patrzysz z którego łącznika cieknie i zaciskach go i po jednej i po drugiej stronie chłodnicy... Nie wiem czy dobrze to tłumacze... Jak się nie połapiesz to pisz :P
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez zomodj » 31/8/2009, 00:54

często w chłodnicach motocyklowych nie ma "nawrotki" a więc takich przewodów które łączą każdą "linie" paneli tylko zlutowane są ze sobą takimi a'la zbiornikami po lewej i prawej stronie
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê