Sklejające się sprzęgło , za lepki olej ?
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Sklejające się sprzęgło , za lepki olej ?
witam
Odkąd sie ociepliło tarcze sprzęgłowe bardziej się sklejają .
Wygląda to tak wyprowadzam motor wbijam np 2 wciskam sprzęgło i pcham na zablokowanym kole ze 2 metry ,nagle puszcza i jest zupełnie luźno , można odpalać i jechać .....
Oleju nie jest za mało ,raczej zmniejszenie by pomogło .
Z boku silnika mam śrubkę odkręcam ją leje olej górą i jak z tej bocznej się sączy tzn że już jest dość -rozwiązanie identyczne jak w komarku .
Olej wymieniany ok pół roku temu ,zrobione ok 1000km .
Olej to popularny Motul transoil expert 10W40 techno synthese .
Motorek to malaguti 2T ,50tka.
Odkąd sie ociepliło tarcze sprzęgłowe bardziej się sklejają .
Wygląda to tak wyprowadzam motor wbijam np 2 wciskam sprzęgło i pcham na zablokowanym kole ze 2 metry ,nagle puszcza i jest zupełnie luźno , można odpalać i jechać .....
Oleju nie jest za mało ,raczej zmniejszenie by pomogło .
Z boku silnika mam śrubkę odkręcam ją leje olej górą i jak z tej bocznej się sączy tzn że już jest dość -rozwiązanie identyczne jak w komarku .
Olej wymieniany ok pół roku temu ,zrobione ok 1000km .
Olej to popularny Motul transoil expert 10W40 techno synthese .
Motorek to malaguti 2T ,50tka.
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Taki jest urok mokrego sprzęgła. Jakiego oleju nie wlejesz to się będzie kleiło.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Od dawna mi się sklejało ale nie sprawdzałem na zgaszonym jak teraz
tylko odpalałem po wbiciu biegu było dość lekkie szarpnięcie i jechałem . Może dlatego że nie bawiłem się w rozruszanie sprzęgła na odpalonym i olewałem szarpanie to tarcze poszły a tak by jeszcze pochodziły ...
tylko odpalałem po wbiciu biegu było dość lekkie szarpnięcie i jechałem . Może dlatego że nie bawiłem się w rozruszanie sprzęgła na odpalonym i olewałem szarpanie to tarcze poszły a tak by jeszcze pochodziły ...
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
10W 40 to olej do smarowania skrzyni biegów i sprzęgła który lejesz do motocykli 4T.
Do 2T musisz zalać 80W90.
Na zimnym silniku sprzęgło może czasem kleić. Po rozgrzaniu to samemu przejdzie
Do 2T musisz zalać 80W90.
Na zimnym silniku sprzęgło może czasem kleić. Po rozgrzaniu to samemu przejdzie
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
- szybki90
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
- Lokalizacja: Grudziadz
Odświeżam temat bo sprzedaje ten motorek .
Mój sposób jest taki że przy końcu kierownicy mam pasek za który
zaczepiam dźwignię sprzęgła jak motor ma stać dłuższy czas ,dzięki temu
tarcze się nie sklejają i jest spokój ale głupio to wygląda w oczach kupującego takie kombinacje ....
A sprzęgło w tym motorku ma bardzo dużą tendencje do sklejania się i to mocnego jak długo postoi z opuszczoną normalnie dźwignią .
Wlałem olej 80W90 i o wiele lepiej wchodzą biegi niż na tamtym motulu ale sprzęgło skleja się tak samo .
W koszu sprzęgła są tarcze na wierzchu jest pokrywa która jest przykręcona na 4 śruby ze sprężynami ,śruby są dokręcone do końca , jakbym je poluzował to tarcze by się słabiej ściskały i by się tak nie sklejały ale po jakimś czasie sprzęgło mogło by się ślizgać .
Spuszczenie oleju to też głupi sposób ....
Na pewno kupi go ktoś kto słabiej się zna niż ja i jak wytłumaczyć że ten motor tak ma ?
Na wyrobionych starych tarczach mniej się sklejało przez to że miały mniejszą powierzchnie styku okładzin (część okładzin była oderwana dlatego sprzęgło nie działało tak płynnie jak teraz a później zaczeło się ślizgać) .
Mój sposób jest taki że przy końcu kierownicy mam pasek za który
zaczepiam dźwignię sprzęgła jak motor ma stać dłuższy czas ,dzięki temu
tarcze się nie sklejają i jest spokój ale głupio to wygląda w oczach kupującego takie kombinacje ....
A sprzęgło w tym motorku ma bardzo dużą tendencje do sklejania się i to mocnego jak długo postoi z opuszczoną normalnie dźwignią .
Wlałem olej 80W90 i o wiele lepiej wchodzą biegi niż na tamtym motulu ale sprzęgło skleja się tak samo .
W koszu sprzęgła są tarcze na wierzchu jest pokrywa która jest przykręcona na 4 śruby ze sprężynami ,śruby są dokręcone do końca , jakbym je poluzował to tarcze by się słabiej ściskały i by się tak nie sklejały ale po jakimś czasie sprzęgło mogło by się ślizgać .
Spuszczenie oleju to też głupi sposób ....
Na pewno kupi go ktoś kto słabiej się zna niż ja i jak wytłumaczyć że ten motor tak ma ?
Na wyrobionych starych tarczach mniej się sklejało przez to że miały mniejszą powierzchnie styku okładzin (część okładzin była oderwana dlatego sprzęgło nie działało tak płynnie jak teraz a później zaczeło się ślizgać) .
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
ja powiem jedno... nie wlewać żadnego motula ani hipola nie sugarujcie sie tym co mówią w sklepie... kupicie olej z orlena i wszytko bedzie ok...nawet przy duzych motocyklach motula i hipola sie nie wlewa bo walsnie powoduje sklejanie tarczek sprzęgła.
- Marcin_dudek3
- Świeżak
- Posty: 70
- Dołączył(a): 29/4/2009, 19:19
- Lokalizacja: Gostynin
kupic najlepiej jakiegos castrola czy lotosa mineralnego.
a najlepiej jak bedziesz zmienial olej to wlej lubro i go odpal na chwile niech sie silnik przeplucze po starym oleju i wlej ten nowy.i problem powinien zniknąć.
a najlepiej jak bedziesz zmienial olej to wlej lubro i go odpal na chwile niech sie silnik przeplucze po starym oleju i wlej ten nowy.i problem powinien zniknąć.
- Marcin_dudek3
- Świeżak
- Posty: 70
- Dołączył(a): 29/4/2009, 19:19
- Lokalizacja: Gostynin
Czyli te oleje co lałem to były akurat te typowe co powodują sklejanie ?
Kupie tego lotosa bo pewnie tańszy napewno będzie się mniej kleić niż na hipolu ? potrzebuje 80w90 na 10w40 przekładnia się wieszała ...
Kupie tego lotosa bo pewnie tańszy napewno będzie się mniej kleić niż na hipolu ? potrzebuje 80w90 na 10w40 przekładnia się wieszała ...
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
ja mam wlanego Lotos 10w40 taki jak sie leje do auta i mi nie klei ani nie ślizga
PS ja go wlalem zeby mi wyczyscilo silnik bo koles przedemna smigaz z 5 lat na 1 oleju
PS ja go wlalem zeby mi wyczyscilo silnik bo koles przedemna smigaz z 5 lat na 1 oleju
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
Wlałem castrol manual tax 75w80 (zgodny z gl4 i gl5) .
Prawie w ogóle się nie skleja , może jak postoi dłużej to będzie małe szarpnięcie przy ruszaniu....
Bez porównania jest lepiej niż na hipolu 80w90 gl4 ..jest rzadszy niż hipol .
Nic już nie kombinuje jest dobrze .
Temat zamykam
Prawie w ogóle się nie skleja , może jak postoi dłużej to będzie małe szarpnięcie przy ruszaniu....
Bez porównania jest lepiej niż na hipolu 80w90 gl4 ..jest rzadszy niż hipol .
Nic już nie kombinuje jest dobrze .
Temat zamykam
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości