Dane,schematy i każde info nt gaźników motocyklowych - swap
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Dane,schematy i każde info nt gaźników motocyklowych - swap
Witam Wszystkich użytkowników jednośladów!
Mam na imie Maciek i od razu z góry powiem że nie jestem posiadaczem żadnego motocykla ani też nigdy nie ciągnęło mnie do jednośladów tzn. owszem podobają mi się itd. Ale to nie to…
Sam za to posiadam vw golfa mk1 z 79 roku – większość z Was wie co to za auto bo obecnie to już klasyk. Pewnie pomyślicie: to jakiego grzyba szukam na forum przeznaczonym dla właścicieli dwóch kólek.
A mianowicie:
Panowie, poszukuję informacji – każdego najdrobniejszego szczegółu który pomoże mi w budowie silnika 1.8 8v napędzanego (czterema/poczwórnymi - po prostu 4-ro gardzielowym) gaźnikami ze ścigacza. Może to brzmi śmiesznie i nieco niedorzecznie ale wiem że mi się uda ( w tej chwili od 4 miesiecy z powodzeniem jeżdże na gaźniku z fiata 125p i jestem z niego nadzwyczaj zadowolony) tylko potrzebuje z Waszej strony pomocy.
Przede wszystkim potrzebuje jakieś schematy,opisy konstrukcji itd. Jakichś gaźników im więcej tego tym lepiej oczywiście.
Kolejno, potrzebuje wiedzieć jakie są różnice między gaźnikami z okrągłymi przepustnicami na ośce a tymi z podciśnieniową (jak się domyślam), pionową przepustnicą – myślę że wiecie o co chodzi.
Konkretnie to który z tych gaźników jest bardziej bezobsługowy,jak z ich serwisowaniem(części i czy da się to w domu zrobić), czy do każdego z nich da się dysze dokupić itd.
Następnie jak jest skonstruowane cięgno do linki gazu w tych gaźnikach i jak wyglądają filtry do tych gaźników.
Który model zapewnia lepszą ekonomike pracy a który większą moc?
Ogólnie każdy choćby najdłuższy wywód o gaźnikach przyjmę z wielką radością.
I jeszcze na koniec w jakim położeniu powinny być zamontowane gaźniki ? Poziomo,pod kątem czy jak one mają pracować? Montujemy je na sztywno czy na jakimś gumowym zawieszeniu?
Na teraz tyle informacji potrzebuje – wiem że dużo ale jednak ktoś kto chciałby pomóc to się odezwie chociażby na pytanie dotyczące tego które gaźniki lepsze (z jaką przepustnicą i dlaczego) bo to w tej chwili najważniejsza rzecz.
Liczę Panowie na Waszą pomoc i z góry dziękuję. W trakcie prac na bieżąco będę informował o nowościach i poprę wszystko dużą ilością zdjęc,spostrzeżeniami itd.
Dziękuję i pozdrawiam – Maciek (bandyta)
Mam na imie Maciek i od razu z góry powiem że nie jestem posiadaczem żadnego motocykla ani też nigdy nie ciągnęło mnie do jednośladów tzn. owszem podobają mi się itd. Ale to nie to…
Sam za to posiadam vw golfa mk1 z 79 roku – większość z Was wie co to za auto bo obecnie to już klasyk. Pewnie pomyślicie: to jakiego grzyba szukam na forum przeznaczonym dla właścicieli dwóch kólek.
A mianowicie:
Panowie, poszukuję informacji – każdego najdrobniejszego szczegółu który pomoże mi w budowie silnika 1.8 8v napędzanego (czterema/poczwórnymi - po prostu 4-ro gardzielowym) gaźnikami ze ścigacza. Może to brzmi śmiesznie i nieco niedorzecznie ale wiem że mi się uda ( w tej chwili od 4 miesiecy z powodzeniem jeżdże na gaźniku z fiata 125p i jestem z niego nadzwyczaj zadowolony) tylko potrzebuje z Waszej strony pomocy.
Przede wszystkim potrzebuje jakieś schematy,opisy konstrukcji itd. Jakichś gaźników im więcej tego tym lepiej oczywiście.
Kolejno, potrzebuje wiedzieć jakie są różnice między gaźnikami z okrągłymi przepustnicami na ośce a tymi z podciśnieniową (jak się domyślam), pionową przepustnicą – myślę że wiecie o co chodzi.
Konkretnie to który z tych gaźników jest bardziej bezobsługowy,jak z ich serwisowaniem(części i czy da się to w domu zrobić), czy do każdego z nich da się dysze dokupić itd.
Następnie jak jest skonstruowane cięgno do linki gazu w tych gaźnikach i jak wyglądają filtry do tych gaźników.
Który model zapewnia lepszą ekonomike pracy a który większą moc?
Ogólnie każdy choćby najdłuższy wywód o gaźnikach przyjmę z wielką radością.
I jeszcze na koniec w jakim położeniu powinny być zamontowane gaźniki ? Poziomo,pod kątem czy jak one mają pracować? Montujemy je na sztywno czy na jakimś gumowym zawieszeniu?
Na teraz tyle informacji potrzebuje – wiem że dużo ale jednak ktoś kto chciałby pomóc to się odezwie chociażby na pytanie dotyczące tego które gaźniki lepsze (z jaką przepustnicą i dlaczego) bo to w tej chwili najważniejsza rzecz.
Liczę Panowie na Waszą pomoc i z góry dziękuję. W trakcie prac na bieżąco będę informował o nowościach i poprę wszystko dużą ilością zdjęc,spostrzeżeniami itd.
Dziękuję i pozdrawiam – Maciek (bandyta)
- bandyta mk1love
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 27/7/2009, 08:59
Jeżeli szukasz literatury na temat gaźników to mogę wysłać Ci coś takiego na maila. Książka w PDF o gaźnikach opisująca technologie, regulacje i budowe gaźników motocyklowych.
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
balchan1,rider143 wyślijcie mi jak można wszystko co macie na adres i napiszcie mi w tym temacie że już wysłaliście żebym sobie sprawdził:D a to mail:
amdathlon17@wp.pl
rider143 potrzebuje wszystkiego w czym znajdę cokolwiek o gaźnikach bo o samochodach mam to co mi potrzeba ;p
Będę Wam bardzo wdzięczny:)
Niestety nie mam bo narazie staram się od Was wyciągnąć Panowie informacje na temat różnic (wady i zalety) w gaźnikach ze standardową przepustnicą a tymi z pionową przepustnica.
Kiedy to będę już wiedział będę szukał najodpowiedniejszego gaźnika z danego typu.
amdathlon17@wp.pl
rider143 potrzebuje wszystkiego w czym znajdę cokolwiek o gaźnikach bo o samochodach mam to co mi potrzeba ;p
Będę Wam bardzo wdzięczny:)
rider143 napisał(a):Moze masz juz jakis typ motocykla z ktorego chcesz wyciagnac gazniki?
Niestety nie mam bo narazie staram się od Was wyciągnąć Panowie informacje na temat różnic (wady i zalety) w gaźnikach ze standardową przepustnicą a tymi z pionową przepustnica.
Kiedy to będę już wiedział będę szukał najodpowiedniejszego gaźnika z danego typu.
- bandyta mk1love
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 27/7/2009, 08:59
PDF o gaźnikach moto juz wyslalem. Gdzies w necie widzialem podobną przerobke-dawcą gaznikow byl GPZ900, starszy model Kawasaki. Byly to gazniki podcisnieniowe Keihin z 2 przepustnicami-standardową obrotową oraz pionową plaską. Wg mnie najodpowiedniejsze byly by gazniki podcisnieniowe z jakiegos starszego ściga do ktorego łatwo o tanie czesci. Te starsze gazniki pracowaly w pozycji poziomej i latwiej by je bylo umocowac. Nowsze montowane sa pod pewnym kątem i maja jeszcze uklady korekty mieszanki dla zwiekszającego sie doladowania powietrzem wraz ze wzrostem predkosci.
-
rider143 - Świeżak
- Posty: 124
- Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48
Troche dziwne
Witam nie wiem po jakiego grzyba się chcesz w to babrac?Same kłopoty ,przecież nie uzyskasz jakiegos mega wejścia na obroty bo w motocyklu codzi oszybka reakcje na dodanie gazu,a tam gdzie moto zaczyna miec uzyteczne obroty tam golf juz ma odciecie.A jak chcesz go krecic wyżej to najprostsza metoda rozwalenia pieca(na forach tuningowych możesz poczytac.Musiałbys dorobic cały kolektor wydechowy ale wtedy będą różne odległości gażników od cylindrów nie wiem co z regulacjami zmiana dysz filtra powietrza ja bym próbował na orginalnej puszce filtra bo stozki to moze nie powiem do czego sobie mozna włozyc.Ja kiedyś tylko pare tygodni walczyłem zeby wyregulowac gażniki przy ZXR400 ale z silnikiem od ZZR600 i nie było miejsca na filtr tylko gęsta siatka metalowa.Wiecej bym nie chciał.Każdy jedna ma jakies tam pomysły i nie mam nic do tego ale odradzam.Gazniki od ZZr1100np najlepiej cos w poziomie.Pozdr
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
rider143 dzieki wielkie:)
Czyli w jednym gaźniku była i standardowa przepustnica i ta pionowa(podciśnieniowa) ?
Mówisz że najodpowiedniejsze byłyby gaźniki podciśnieniowe - to te z pionową przepustnica ,tak?
Jeśli tak to co sprawia że są lepsze od tych ze standardową przepustnicą?
kargulvmax pisałem na początku że nie wnikamy w sensowność tego rozwiązania ;p
Chyba chodziło Ci o kolektor ssący. Różnic w długości kanałów w głowicy nie ma. W kolektorze również postaram sie ich uniknąć a jeśli nawet wystapią to tak małe że bd prawie nie zauważalne.
Dlaczego akurat tak? Napisz coś wiecej
dzięki Panowie
Teraz jeszcze sprawdzałem na stronie kolegi z forum vwgolf.pl na temat poziomych gaźników samochodowych i z tego co tam pisze wynikałoby że potrzebuje gaźniki o gardzielach 40 mm i zwęzkach 34 mm - jakie to ma przełożenie na gaźniki motocyklowe?
rider143 napisał(a): Gdzies w necie widzialem podobną przerobke-dawcą gaznikow byl GPZ900, starszy model Kawasaki. Byly to gazniki podcisnieniowe Keihin z 2 przepustnicami-standardową obrotową oraz pionową plaską.
Czyli w jednym gaźniku była i standardowa przepustnica i ta pionowa(podciśnieniowa) ?
Mówisz że najodpowiedniejsze byłyby gaźniki podciśnieniowe - to te z pionową przepustnica ,tak?
Jeśli tak to co sprawia że są lepsze od tych ze standardową przepustnicą?
kargulvmax pisałem na początku że nie wnikamy w sensowność tego rozwiązania ;p
kargulvmax napisał(a):Musiałbys dorobic cały kolektor wydechowy ale wtedy będą różne odległości gażników od cylindrów
Chyba chodziło Ci o kolektor ssący. Różnic w długości kanałów w głowicy nie ma. W kolektorze również postaram sie ich uniknąć a jeśli nawet wystapią to tak małe że bd prawie nie zauważalne.
kargulvmax napisał(a):.Gazniki od ZZr1100np najlepiej cos w poziomie.Pozdr
Dlaczego akurat tak? Napisz coś wiecej
dzięki Panowie

Teraz jeszcze sprawdzałem na stronie kolegi z forum vwgolf.pl na temat poziomych gaźników samochodowych i z tego co tam pisze wynikałoby że potrzebuje gaźniki o gardzielach 40 mm i zwęzkach 34 mm - jakie to ma przełożenie na gaźniki motocyklowe?
- bandyta mk1love
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 27/7/2009, 08:59
Co masz na mysli piszac o srednicy gardzieli 40mm i zwezkach 34mm?
Gazniki w motocyklach sa ze soba polaczone i musisz sie liczyc z tym ze tylko cala "bateria" gaznikow bedzie ze soba poprawnie wspolpracowac. Musisz dorobic jakies kroćce do nich.
Gazniki podcisnieniowe (z dwoma przepustnicami) lepiej zasilaja silnik od gaznika tylko z jedna przepustnicą sterowana linka. W gaznikach podcisnieniowych nie wystapi sytuacja pelnego otwarcia przelotu przy niskich obrotach co skutkuje czesto zgasnieciem silnika lub w najlepszym wypadku jego "zaslabnieciem". A to zjawisko wystapi w gazniku z jedna przepustnica...
Poprostu gaznik podcisnieniowy swoja praca dostosowuje sie znacznie lepiej do silnika od zwyklego gaznika. A gazniki z pompka przyspieszającą to juz bajka:)
Gazniki w motocyklach sa ze soba polaczone i musisz sie liczyc z tym ze tylko cala "bateria" gaznikow bedzie ze soba poprawnie wspolpracowac. Musisz dorobic jakies kroćce do nich.
Gazniki podcisnieniowe (z dwoma przepustnicami) lepiej zasilaja silnik od gaznika tylko z jedna przepustnicą sterowana linka. W gaznikach podcisnieniowych nie wystapi sytuacja pelnego otwarcia przelotu przy niskich obrotach co skutkuje czesto zgasnieciem silnika lub w najlepszym wypadku jego "zaslabnieciem". A to zjawisko wystapi w gazniku z jedna przepustnica...
Poprostu gaznik podcisnieniowy swoja praca dostosowuje sie znacznie lepiej do silnika od zwyklego gaznika. A gazniki z pompka przyspieszającą to juz bajka:)
-
rider143 - Świeżak
- Posty: 124
- Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48
Gazniki
Oczywiscie chodziło mi o ssący.Gażniki sa mniejszej szerokosci niz silnik samochodowy,kolektor robiąc cała ta bateria znajdzie sie minimum 10cm od silnika a róznice w odległosci nie będą takie małe (ale widzę że masz to gdzies ma byc sztuka dla sztuki).Poza tym co z tego ze będziesz miał gazniki z gardzielami 40mm ja wloty w głowicy masz kształtu nito jajowaty prostokąt który ma po przeliczeniu 30-35mm.A gazniki w poziomie bo jak wezmiesz od jakiegoś sprzeta gdzie są niemal w pionie to jeszcze sie bedziesz pieprzył z katem nachylenia bo poziom paliwa zwariuje.Wez załóz gażniki od starej Hondy CIvic tam sa dwa i też będziesz inny.Pozdrawiam Robert
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
rider143 mówiąc gardziel mam na myśli średnicę wewnętrzną gażnika a zwęzka (nie wiem czy takowa w motocyklach wystepuje) to zwęzenie w gaźniku które sprawa że powietrze przepływa na krawedziach tej zweżki szybciej przez co lepiej jest ,,wysysane" paliwo z gaźnika.
Daj mi jakieś linki do gaźników z dwoma przepustnicami np z allegro żebym wiedział jak to wygląda bo ja wiem tyle że sa zwykłe okrągłew przepustnice na ośce i takie z jakby pionową przepustnicą...
Robert gaźniki po prostu przepuszczą więcej powietrza i jest to niewielka róznica miedzy np 40 mm a 36 mm ale jednak jest a ma byc full mocy.
Gażniki chcę jak najbardziej poziomo...a dlatego takie rozwiązanie (sztuka dla sztuki jak to nazwałeś ;p) że to jest chyba najprostszy sposób na zwiększenie mocy ( i to sporo) dodatkowe efekty to wielka oryginalońsc ( i znowu nasuwa mi się to co napisałeś : sztuka dla sztuki
) i nadzwyczajny dzwięk a do tego jeszcze bardzo dobra reakcja na pedał gazu.
Z innymi przeróbkami te gaźniki dadzą naprawdę bardzo dobre efekty:)
Daj mi jakieś linki do gaźników z dwoma przepustnicami np z allegro żebym wiedział jak to wygląda bo ja wiem tyle że sa zwykłe okrągłew przepustnice na ośce i takie z jakby pionową przepustnicą...
Robert gaźniki po prostu przepuszczą więcej powietrza i jest to niewielka róznica miedzy np 40 mm a 36 mm ale jednak jest a ma byc full mocy.
Gażniki chcę jak najbardziej poziomo...a dlatego takie rozwiązanie (sztuka dla sztuki jak to nazwałeś ;p) że to jest chyba najprostszy sposób na zwiększenie mocy ( i to sporo) dodatkowe efekty to wielka oryginalońsc ( i znowu nasuwa mi się to co napisałeś : sztuka dla sztuki

Z innymi przeróbkami te gaźniki dadzą naprawdę bardzo dobre efekty:)
- bandyta mk1love
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 27/7/2009, 08:59
rider143 przeczytałem to coś od Ciebie i jestem już troche uświadomiony. Tak jak mówiłeś potrzebue gaźników z dwoma przepustnicam czyli podciśnieniowe.
Mało tego muszą to byc gaźniki pocholdzące z jakiegoś bardziej sportowego motocykla niż turystycznego ( głównie chodzi tu o masę przepusynicy i rekacji na pedał gazu).
Mieszam się też troszkę w wyborze tego czy gaźniki mają mieć tłok podciśnieniowy czy też zwykłego z przeponą podciśnieniowa.
Pierwszy z nich niby zapewnia bardziej bezawaryjną pracę układu podciśnieniowrgo ale jest bardziej mułowaty (reakcja na pedał gazu) i dużo bardziej wrażliwy na zanieczyszczenia powietrza.A do tego mała precyzja układu podciśnieniowego przy niezbyt wyskokich obrotach więc chyba lepszy będzie ten z przeponą podciśnieniową,co?
Może coś Panowie doradzicie?
Prosił bym też o propozycje konkretnych modeli ścigaczy albo gaźników.
Rrider143 mówiłeś że masz serwisówki różne do gaziorów więc wyślij mi kilka (a najlepiej wszystkie) związane z gaźnikami podciśnienowymi
Bd dozgonnie wdzięczny:)
pozdrawiam
A i jedno ważne pytanko..oglądałem na youtube kilka filmikólw z gaźnikami ze sciga w aucie i na część miała na sztywno przymocowane na kolektorze gaźniki a częśc na gumowych rurlach jakby...kiedyś tez słyszałem że jak jest na sztywno to pękają pływaki...jak to z tym jest naprawdę?
Mało tego muszą to byc gaźniki pocholdzące z jakiegoś bardziej sportowego motocykla niż turystycznego ( głównie chodzi tu o masę przepusynicy i rekacji na pedał gazu).
Mieszam się też troszkę w wyborze tego czy gaźniki mają mieć tłok podciśnieniowy czy też zwykłego z przeponą podciśnieniowa.
Pierwszy z nich niby zapewnia bardziej bezawaryjną pracę układu podciśnieniowrgo ale jest bardziej mułowaty (reakcja na pedał gazu) i dużo bardziej wrażliwy na zanieczyszczenia powietrza.A do tego mała precyzja układu podciśnieniowego przy niezbyt wyskokich obrotach więc chyba lepszy będzie ten z przeponą podciśnieniową,co?
Może coś Panowie doradzicie?
Prosił bym też o propozycje konkretnych modeli ścigaczy albo gaźników.
Rrider143 mówiłeś że masz serwisówki różne do gaziorów więc wyślij mi kilka (a najlepiej wszystkie) związane z gaźnikami podciśnienowymi

pozdrawiam
A i jedno ważne pytanko..oglądałem na youtube kilka filmikólw z gaźnikami ze sciga w aucie i na część miała na sztywno przymocowane na kolektorze gaźniki a częśc na gumowych rurlach jakby...kiedyś tez słyszałem że jak jest na sztywno to pękają pływaki...jak to z tym jest naprawdę?
- bandyta mk1love
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 27/7/2009, 08:59
Poogladaj na allegro i porownuj ceny i dostepnosc.
Serwisowek do samych gaznikow nie posiadam ale mam pare innych w ktorych gazniki jako czesc motocykla/auta sa omówione...Wszystkich nie wysle bo w sumie zajmuje to ok 175GB. Poogladaj, wybierz jakis model-a ja podesle cos konkretnego.
Serwisowek do samych gaznikow nie posiadam ale mam pare innych w ktorych gazniki jako czesc motocykla/auta sa omówione...Wszystkich nie wysle bo w sumie zajmuje to ok 175GB. Poogladaj, wybierz jakis model-a ja podesle cos konkretnego.
-
rider143 - Świeżak
- Posty: 124
- Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48
rider143 a może jesteś stanie zaproponować jakieś konkretne gaźniki?
Teraz patrząc po allegro znalazłem takie:
http://moto.allegro.pl/item723072370_ga ... r_750.html
ale niestety nic o nich nie wiem..czy do takiego gaźnika nie ma problemu z częściami,dyszami itd? Jakie są ceny podstawowych elementów gaźnika które wartałoby zmienić tuż po kupnie na nowe?
Dalej nie wiem czy mocuje się gaźnik na sztywno czy na jakimś gumowym zawieszeniu...
Teraz patrząc po allegro znalazłem takie:
http://moto.allegro.pl/item723072370_ga ... r_750.html
ale niestety nic o nich nie wiem..czy do takiego gaźnika nie ma problemu z częściami,dyszami itd? Jakie są ceny podstawowych elementów gaźnika które wartałoby zmienić tuż po kupnie na nowe?
Dalej nie wiem czy mocuje się gaźnik na sztywno czy na jakimś gumowym zawieszeniu...
- bandyta mk1love
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 27/7/2009, 08:59
Odkopię temat.
Jako że zamierzam wrzucić gaźniki motocyklowe do mojego 125p trafiłem na ten temat.
Moje pytanie brzmi jakie gaźniki z motocykli o pojemności ok 600 cm3 nadawały by się najlepiej na swap, mając na względzie ich niezawodność i dostępność części zamiennych, a także łatwość regulacji. No i czy w danym typie gaźników są jakieś rzeczy, na które należy zwrócić szczególną uwagę przy kupnie(np brak jakiejś z pozoru błahej części która nie jest dostępna lub kosztuje krocie).
Liczę na Waszą pomoc i pozdrawiam serdecznie.
Jako że zamierzam wrzucić gaźniki motocyklowe do mojego 125p trafiłem na ten temat.
Moje pytanie brzmi jakie gaźniki z motocykli o pojemności ok 600 cm3 nadawały by się najlepiej na swap, mając na względzie ich niezawodność i dostępność części zamiennych, a także łatwość regulacji. No i czy w danym typie gaźników są jakieś rzeczy, na które należy zwrócić szczególną uwagę przy kupnie(np brak jakiejś z pozoru błahej części która nie jest dostępna lub kosztuje krocie).
Liczę na Waszą pomoc i pozdrawiam serdecznie.
- kylo125
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 4/2/2011, 22:57
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości