regulator napięcia / akumulator GS500
Posty: 18
• Strona 1 z 1
regulator napięcia / akumulator GS500
witam. Jestem nowy na forum. Jakiś czas temu kupiłem GS500 (90r) ale z aku nie od tego motoru i lekko po przejściach. Pojeździwszy trochę zauważyłem że wygotowuje mi się z niego woda i światła czasem nieregularnie przygasają. Sprawdziłem ładowanie i wyszło mi około 16V na wolnych obrotach.
Moje pytanie jest takie:
Czy aku wpływa na napięcie ładowania, czy raczej regulator nie żyje? Jak inaczej sprawdzić regulator bez akumulatora (może z samochodowym?)??
Wcześniej oczywiście dużo poczytałem o tym na Forum. Sprawdziłem styki na regulatorze i oporność na jego wyjściu (wg Haynes'a). Powinien wskazywać około 40 Ohm a pokazuje brak przejścia.
Pytanie pomocnicze: czy ktoś próbował zrobić samemu regler wg opisów na forach ?? Jeśli tak to czy warto próbować ?
Pozdrawiam wszystkich motorowców.
Darek
Moje pytanie jest takie:
Czy aku wpływa na napięcie ładowania, czy raczej regulator nie żyje? Jak inaczej sprawdzić regulator bez akumulatora (może z samochodowym?)??
Wcześniej oczywiście dużo poczytałem o tym na Forum. Sprawdziłem styki na regulatorze i oporność na jego wyjściu (wg Haynes'a). Powinien wskazywać około 40 Ohm a pokazuje brak przejścia.
Pytanie pomocnicze: czy ktoś próbował zrobić samemu regler wg opisów na forach ?? Jeśli tak to czy warto próbować ?
Pozdrawiam wszystkich motorowców.
Darek
-
darek ch - Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 3/1/2007, 15:03
- Lokalizacja: gorzów wlkp.
Re: regulator napięcia / akumulator GS500
darek ch napisał(a):Pojeździwszy trochę zauważyłem że wygotowuje mi się z niego woda i światła czasem nieregularnie przygasają.
To ze sie woda wygotowuje to w pierwszej kolejnosci sprawdzilbym termostat czy sie otwiera. Z jakis przyczyn musi taka wysoka temperature lapac.
Jezeli chodzi o akumulator to jego stan nie wplywa na napiecie ladowania gdyz ladowaniem odbywa sie z alternatora. Za to uszkodzony regulator moze wplywac na stan akumulatora ladujac go niewlasciwym pradem. Zwykle objawia uszkodzenia reglatora jest mryganie swiatel (i calej elektryki) na wolnych obrotach. Zwroc uwage czy obroty nie sa za niskie jak na Twoja maszyne.
-
lowlo - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 228
- Dołączył(a): 1/8/2006, 14:44
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
no masz coś z regulatorem..16V to sporo za dużo, dlatego ci gotuje akumulator i płyn z niego wyparowuje...sprawdziłbym czy w ogóle jest to regulator od GS500. Normalny poziom ładowania nie powinien zbyt mocno przekraczać wartości 14V.
brak opisu...
-
Thrillco - Mieszkaniec forum
- Posty: 2598
- Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
- Lokalizacja: Białystok
A wiecie może ile kosztuje i gdzie można nabyć jakiś w miare niedrogi regler od innego , starszego motorka ?? i od jakiego najlepiej szukać ??
Dzieki za pomoc
PS Regler jest napewno od gs500 bo na ebayu znalazłem taki sam. Widziałem tam jeszcze aukcje od 1 Euro na regler od Kawasaki EN500. będzie pasowal ?
Dzieki za pomoc
PS Regler jest napewno od gs500 bo na ebayu znalazłem taki sam. Widziałem tam jeszcze aukcje od 1 Euro na regler od Kawasaki EN500. będzie pasowal ?
-
darek ch - Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 3/1/2007, 15:03
- Lokalizacja: gorzów wlkp.
zobacz sobie po numerze VIN dokladnie jaki masz model, nastepnie informacje mozesz znalezc w sewisowce. Jak nie masz to podesle Ci do GS500 od roku 89 do 97.
A tak najszybciej moto.allegro tam jest zawsze mase czesci tylko trzeba podzwonic i popytac
A tak najszybciej moto.allegro tam jest zawsze mase czesci tylko trzeba podzwonic i popytac
-
lowlo - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 228
- Dołączył(a): 1/8/2006, 14:44
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Re: regulator napięcia / akumulator GS500
To ze akumulator sie gotuje to jeszcze sprawdz jakim natezeniem laduje ten akumulator bo przeciez laduje sie natezeniem nie napieciem.
-
lowlo - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 228
- Dołączył(a): 1/8/2006, 14:44
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
a co to da jak sprawdzę jakim natężeniem sie ładuje aku ?? nigdzie nie znalazłem wartości jakie miałyby być spełnione a bezpiecznik 15A sie nie pali więc myślę że to nie ma wpływu.
Jaka cena za regler będzie dobrą ceną ? bo chodzi mi po głowie zrobić go samemu. co prawda ktoś w innym temacie pisał ze cały czas palił mu się mostek w zrobionym prze siebie sprzęcie ale może warto spróbować.
Pozdrawiam.
A za książkę dziękuję
już mam, to była pierwsza rzecz jaką załatwiłem po zakupie.
Jaka cena za regler będzie dobrą ceną ? bo chodzi mi po głowie zrobić go samemu. co prawda ktoś w innym temacie pisał ze cały czas palił mu się mostek w zrobionym prze siebie sprzęcie ale może warto spróbować.
Pozdrawiam.
A za książkę dziękuję

-
darek ch - Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 3/1/2007, 15:03
- Lokalizacja: gorzów wlkp.
aku ładuje sie prądem a ten ma pewną wartość i napięcia i natężenia. nie ma jednego bez drugiego .
ładowanie: nateżeniem równym 1/10 pojemności(zasadą zmiennego napięcia) lub prądem 14,4v dla stałego napięcia. i nie musi być to tak na maxa w tych normach
a dobry regulator powinien dawać 14-14,4v
nie wiedziałem ze w aku są termostaty. . .
pozdro
ładowanie: nateżeniem równym 1/10 pojemności(zasadą zmiennego napięcia) lub prądem 14,4v dla stałego napięcia. i nie musi być to tak na maxa w tych normach

a dobry regulator powinien dawać 14-14,4v
nie wiedziałem ze w aku są termostaty. . .
pozdro

f3
-
lmpk - Świeżak
- Posty: 325
- Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
- Lokalizacja: Mazury
lmpk napisał(a):nie wiedziałem ze w aku są termostaty. . .
W pierwszej chwili myslalem ze chodzi Ci o to ze jeszcze oprocz ladowania gotuje Ci sie woda w ukladzie chldozenia... jezeli nie bylo na temat to nie muszisz komentowac
-
lowlo - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 228
- Dołączył(a): 1/8/2006, 14:44
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
nie musisz mierzyc zadnego pradu ładowania. gdyby byl walniety akumulator.... to mialbys spadki napiecia w instalacji tak duze ... ze bylby problem z 12V nawet.... a jak masz powyzej - piszesz 16V to poza regulatorem nie ma innej opcji zabardzo. przypominam ze opor elektryczny ogniwa zmienia sie wraz ze stanem naladowania.... najwiekszy jest gdy akumulator jest naladowany... wtedy elektrolit zawiera malo jonow i ma wysoki opor elektryczny.. i plynie przez niego maly prad podczas ladowania.... jednoczesnie obserwujemy wzrost napiecia na jego zaciskach.... gdyby bylo zwarcie w akum... i plynalby chamsko duzy prad to akum bedzie sie gotowal a i owszem... ale napiecie bedzie znacznie spadalo na zaciskach.... jak mowiszze jest 16V... to podejrzewam regulator. przy tak wysokim napieciu.. nawet przy plynacym malym pradzie w akumulatorze wydziela sie znaczna moc i mamy wrzenie elektrolitu
pozdro

pozdro
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
YHM jeżeli dobrze zrozumiałem to przy uszkodzonym aku mamy duże spadki napięcia. U mnie podczas jazdy widać jak przygasają światła (nieregularnie i czasami ale znacząco) na wolnych obrotach mam ok. 16V. Poza tym wolne obroty nie zawsze stabilizują się na tym samym poziomie.
Czy jest nadzieja że regler jest OK a walnięty jest tylko aku ? i jak to sprawdzić ??
Aku sam z siebie nie trzyma nawet 12 V wiec z naładowaniem jest kiepsko albo pojemność jego jest malutka. Przypominam że aku napewno nie jest od tego modelu tylko narazie nie mam czas go wyciagnąć aby zczytać parametry.
Dzieki za podtrzymywanie wątku bo temat z powodu "zimy" nie jest gardłowy ale ciągle otwarty.
Czy jest nadzieja że regler jest OK a walnięty jest tylko aku ? i jak to sprawdzić ??
Aku sam z siebie nie trzyma nawet 12 V wiec z naładowaniem jest kiepsko albo pojemność jego jest malutka. Przypominam że aku napewno nie jest od tego modelu tylko narazie nie mam czas go wyciagnąć aby zczytać parametry.
Dzieki za podtrzymywanie wątku bo temat z powodu "zimy" nie jest gardłowy ale ciągle otwarty.
GS500 1990r. vs BMW F650 1997 r. -> pierwsze motorki, na zmianÄ™ z bratem.
-
darek ch - Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 3/1/2007, 15:03
- Lokalizacja: gorzów wlkp.
Jesli sam z siebie nie trzyma... to moze juz byc walniety( choc niekoniecznie musi byc w nim zwarcie... jak to wynika z mojego poprzedniego postu). Bardzo czesto sie dzieje tak ze wali sie regulator i zagotowuje na smierc akumulator.... Wiem z autopsji.... wymiana obydwu rzeczy pomogla. Kup nowy akum... bo ten na bank jest do piachu, podlacz i zmierz napiecie na zaciskach przy 2-3tys obr kiedy juz na bank alternator laduje... jesli jest za wysokie ( powinno byc 14-14,5V) to do wymiany takze regulator- nie rob tego bledu ze zalozysz nowy akumulator i bedziesz m yslal a sobie pojezdze jakis czas zanim zmienie.... regulator go rozwali blyskawicznie... mniejesyzm zlem bedzie jesli go nie bedzie ladowal... ale jak widze ... u ciebie raczej powstala.. heheh ... maszyna do gotowania akumulatorow
:D:D

Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
hehe dzięki za odpowiedź. Jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje;) czy mogę podłączyć tyczasowo aku od samochodu, który jest napewno sprawny aby sprawdzić regulator ?? jakich wyników moge się spodziewać przy pomiarze, bo nie sądzę abym zepsuł od razu aku.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
GS500 1990r. vs BMW F650 1997 r. -> pierwsze motorki, na zmianÄ™ z bratem.
-
darek ch - Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 3/1/2007, 15:03
- Lokalizacja: gorzów wlkp.
razcej nic sie nie powinno wydarzyc. naladuj go tylko dobrze...coby nie mial za duzego poboru pradu i w sumie mozna podlaczyc jak mysle... ja bym podlaczyl i pomierzyl napiecia wtedy. nie masz kogos z motem pod reka zeby pozyczyc aku na chwile?
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
Hej
Podłączyłem na chwilkę aku samochodowy. Miernik wskazywał od 12 do około 15,1 V rosnąco. Na 15,1 V odpiąłem klemy i nie wiem do ilu by wzrosło. Następnie podłączyłem aku , który mam w motorku i na dzień dobry ładował się ponad 17 V.
W związku z tym już nie wiem co mam myśleć. Czy ładowanie zależy tak bardzo od akumulatora ? Czy jest możliwość że jednak regulator jest OK ?
W pomiarach może być błąd bo podłączenie aku z samochodu odbyło się przez kable rozruchowe i nie wiem czy ich oporność nie powodowała przekłamań, bo najkrótsze one nie są.
Co o tym sÄ…dzicie ??
Teraz zbieram na prawidłowy aku do GS żeby choć na chwilke sprawdzić jak bedzie ładował, ale to potrwa bo nie mam kasy
.
Pozdrawiam forumowiczów
Podłączyłem na chwilkę aku samochodowy. Miernik wskazywał od 12 do około 15,1 V rosnąco. Na 15,1 V odpiąłem klemy i nie wiem do ilu by wzrosło. Następnie podłączyłem aku , który mam w motorku i na dzień dobry ładował się ponad 17 V.
W związku z tym już nie wiem co mam myśleć. Czy ładowanie zależy tak bardzo od akumulatora ? Czy jest możliwość że jednak regulator jest OK ?
W pomiarach może być błąd bo podłączenie aku z samochodu odbyło się przez kable rozruchowe i nie wiem czy ich oporność nie powodowała przekłamań, bo najkrótsze one nie są.
Co o tym sÄ…dzicie ??
Teraz zbieram na prawidłowy aku do GS żeby choć na chwilke sprawdzić jak bedzie ładował, ale to potrwa bo nie mam kasy

Pozdrawiam forumowiczów
GS500 1990r. vs BMW F650 1997 r. -> pierwsze motorki, na zmianÄ™ z bratem.
-
darek ch - Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 3/1/2007, 15:03
- Lokalizacja: gorzów wlkp.
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości