Zmiana biegów w 50ccm 4T
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Zmiana biegów w 50ccm 4T
Siema
Ostatnio czytałem o przegazówce przy zmianie biegów w dół
I mam pytania:
-Czy w 50 to też robić bo jak nie robię przegazówki (bo nie potrafie) to "strzela" mi w skrzyni (chyba zębatki)??
-I jak mam wyczuć to bo nie mam obrotomierza w motorku ??
-I czy najpierw mam odjąć gaz i złapać sprzęgło i dodać lekko gazu i zmienić bieg??
-I czy też musi być przy redukcji i wbijaniu wyżej że noga zaczyna i noga kończy??
Z tematu
- najpierw stopa dotyka dźwignię i wywiera lekki nacisk,
- następnie wciśnięcie sprzęgła z jednoczesnym dodaniem gazu,
- zwiększenie siły nacisku na dźwignię biegów (gdy obroty rosną),
- odjęcie gazu i puszczenie sprzęgła,
- przerwanie nacisku stopy na dźwignię biegów.
Ostatnio czytałem o przegazówce przy zmianie biegów w dół
I mam pytania:
-Czy w 50 to też robić bo jak nie robię przegazówki (bo nie potrafie) to "strzela" mi w skrzyni (chyba zębatki)??
-I jak mam wyczuć to bo nie mam obrotomierza w motorku ??
-I czy najpierw mam odjąć gaz i złapać sprzęgło i dodać lekko gazu i zmienić bieg??
-I czy też musi być przy redukcji i wbijaniu wyżej że noga zaczyna i noga kończy??
Z tematu
- najpierw stopa dotyka dźwignię i wywiera lekki nacisk,
- następnie wciśnięcie sprzęgła z jednoczesnym dodaniem gazu,
- zwiększenie siły nacisku na dźwignię biegów (gdy obroty rosną),
- odjęcie gazu i puszczenie sprzęgła,
- przerwanie nacisku stopy na dźwignię biegów.
- danio16czerwiec
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 6/4/2009, 19:03
- karolek850
- Świeżak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 20/2/2009, 15:11
- Lokalizacja: swazedz
- danio16czerwiec
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 6/4/2009, 19:03
A czy musi konieczne stopa zaczynać i stopa kończyć
I czy przy zmianie biegów w górę trzeba najpierw puścić sprzęgło a potem przestać wywierać nacisk na zmiane biegów
I czy przy zmianie biegów w górę trzeba najpierw puścić sprzęgło a potem przestać wywierać nacisk na zmiane biegów
- danio16czerwiec
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 6/4/2009, 19:03
W moim przypadku zmiana biegu trwa ułamek sekundy i te wszystkie rzeczy robię jednocześnie. Musisz sam to wyczuć i dojść do tego. Jak będziesz się zastanawiał co najpierw to na pewno nie zmienisz biegu bez stuku bo za długo to wszystko będzie trwało. Ćwicz, ćwicz i jeszcze raz ćwicz aż dojdziesz do wprawy.
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
-
Czester - Administrator
- Posty: 4656
- Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
- Lokalizacja: Suwałki
ale po co?Ale przegazówkę robi się tylko przy redukowaniu w dół, przynajmniej jak się zapierd*la, bo jak jedziesz lajtowo to i w górę możesz...
Ja jak jade lajtowo to nie robie przygazowy przy zrzucaniu biegow tylko jak na wysokich obrotach by nie zblokowac kola.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Seba_ER5 napisał(a):ale po co?Ale przegazówkę robi się tylko przy redukowaniu w dół, przynajmniej jak się zapierd*la, bo jak jedziesz lajtowo to i w górę możesz...
Ja jak jade lajtowo to nie robie przygazowy przy zrzucaniu biegow tylko jak na wysokich obrotach by nie zblokowac kola.
Dokładnie szybki zrzut z 6 do 3 na ostre wyprzedzanie, wtedy międzygaz się przydaje.
- Demotywatrrro
- Świeżak
- Posty: 387
- Dołączył(a): 22/6/2009, 17:59
Nie robi sie przygazowki przy wrzucaniu biegow do gory. Czytaj ze zrozumieniem. Przygazowka jest dla osob nie posiadajacych sprzegla antyhoppingowego nie zblokowały koła gdy motor zejdzie na zbyt wysokie obroty przy zrzucaniu biegu.
Ja to przynajmniej tak rozumiem.
Ja to przynajmniej tak rozumiem.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość