Zobacz wątek - Jak działa sprzeglo od aprili rs 125
NAS Analytics TAG

Jak działa sprzeglo od aprili rs 125

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Jak działa sprzeglo od aprili rs 125

Postprzez rajders » 19/8/2009, 16:21

jak dziala sprzeglo poczawszy od wcisniecia klamki ??? linka sie napreza ,w srodku to do czego podlaczam linke sie przesuwa ale co to robi dalej bo nie ma tu ani zaczepnienia zadnego ani nic
Aprilia Rs 125
rajders
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 14/8/2009, 11:29


Postprzez maciek.046 » 19/8/2009, 16:27

dociska się ten "dekiel" na koszu i tarcze się odsuwają od siebie
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28


Postprzez rajders » 19/8/2009, 18:16

tzn to do czego przylaczam linke rusza sie w przod i tyl to jak moze dociskac dekiel jakby chodzili na boki to tak ,to nie jest polaczone z tym ani nic
Aprilia Rs 125
rajders
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 14/8/2009, 11:29

Postprzez rajders » 19/8/2009, 22:33

moze ktos mialby jakis schemat sprzegla i dzialanie w aprilce bo ja juz ja taka kupilem i moze czegos brakuje, i czy to prawda ze aprilki maja bezsprzeglowe zmienianie biegow ??????
Aprilia Rs 125
rajders
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 14/8/2009, 11:29

Postprzez rajders » 19/8/2009, 22:34

trudno wyczuc czy sprzeglo dobrze chodzi bo i tak mozna zmieniac bez niego ???
Aprilia Rs 125
rajders
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 14/8/2009, 11:29

Postprzez Tokash » 19/8/2009, 22:44

Na zgaszonym silniku tak samo wskakują(ze sprzęgłem i bez niego).
A czy Ci sprzęgli możesz najłatwiej sprawdzić wrzucając jedynke (zgaszony silnik) wciskając sprzegło i pchać. Jeśli pchasz ze sprzęgłem tak jak byś miał wrzucony luz tzn że sprzęgło jest BdB. Jak nie idzie płynnie to sprzęgło nie działa.
"Komu mam wierzyć? co nazwać zaufaniem?
Czym jest - honor, szacunek, duma, prawda ponad prawem?"
O.S.T.R. - Mówiłaś mi...
Tokash
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 1/7/2007, 21:49

Postprzez miki1406 » 19/8/2009, 23:17

w środku oś naciska na popychacz. Popychacz przechodzi przez wałek skrzyni biegów, na którego końcu znajduje się koszyk sprzęgłowy... Łamiąc siłę sprężyn sprzęgła, popychacz po naciśnięciu klamki luzuje tarcze i przekładki, przekładki połączone są z wałkiem, a tarcze z koszykiem (koszyk z wałem korbowym)... Pojawienie się luzu między tarczami a podkładkami powoduje uślizg tarcz względem podkładek i moto kręci wałem i tarczami ale skrzynia stoi... W tym czasie wszystko smarowane i chłodzone jest olejem silnikowym. Po puszczeniu sprzęgła popychacz luzuje się, a siłą sprężyn zaciska tarcze i podkładki... Lekki uślizg w trakcie wysprzęglania sprawia, że moto płynnie rusza. Całkowite puszczenie sprzęgła powoduje równą pracę tarcz i przekładek, a więc co za tym idzie wału korbowego i skrzyni biegów...
Jeśli po całkowitym puszczeniu następują uślizgi moto kręci się na obroty ale nie przenosi tego na tylne koło... Mówimy wtedy, że tarcze sprzęgłowe, są zużyte lub w wyniku przegrzania - spalone...

Jeśli dalej nie bardzo łapiesz to poszukam ci na googlach jakiegoś filmiku czy zdjęcia
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr