Lakiernik Spaprał Co zrobić?
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Lakiernik Spaprał Co zrobić?
Witajcie. Będąc w polsce oddałem moje plastiki z Gilery DNA do lakiernika. Miał 2 tygodnie na pomalowanie, 2 razy zmieniał termin odbioru aż w końcu powiedział że mi tego nie zrobi dzień przed moim wyjazdem. Tak więc plastiki odebrałem. Są częściowo zdrapane do szarego plastkigu do zera lecz nie całe. Próbowałem to papierem ściernym 240 ale to się można zajechać.
Lakiernik robił to chyba jakimś płynem i zdzierał czy coś ale nie wiem za bardzo jak. Czy mogli byście mi powiedzieć jak to zdrapać tak jak on to robił aby było dobrze?
Proszę o pilną pomoc ponieważ jeszcze dzisiaj muszę zacząć go przygotowywać do malowania a mam na to tylko 2 tygodnie.
Lakiernik robił to chyba jakimś płynem i zdzierał czy coś ale nie wiem za bardzo jak. Czy mogli byście mi powiedzieć jak to zdrapać tak jak on to robił aby było dobrze?
Proszę o pilną pomoc ponieważ jeszcze dzisiaj muszę zacząć go przygotowywać do malowania a mam na to tylko 2 tygodnie.
- 0G0R3K-15
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 2/5/2009, 21:35
- Lokalizacja: Sunderland
Problem w tym że nie mam dostępu do ksylenu. Mam za to rozpuszczalnik Nitro którym wiem że ten lakier jakoś schodzi od szmatki tylko boje się o plastiki.
AA i najważniejsze one wszystkie prawdopodobnie były malowane lakierem ale bez utwardzacza i powierzchnia jest taka jak by popękana i są takie głębokie pęknięcia na lakierze. Wygląda to jak pajęczynka taka tylko gruba.
AA i najważniejsze one wszystkie prawdopodobnie były malowane lakierem ale bez utwardzacza i powierzchnia jest taka jak by popękana i są takie głębokie pęknięcia na lakierze. Wygląda to jak pajęczynka taka tylko gruba.
- 0G0R3K-15
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 2/5/2009, 21:35
- Lokalizacja: Sunderland
Gdybym Był w polsce to było by super bo już dawno miał bym to zrobione ale jestem w anglii i to komplikuje sprawę. Przecież nie dam 1500zł za pomalowanie skutera.
Zrobiłem parę fotek które za chwile wrzucę aby pokazać jak to wygląda.
EDIT:
Jednak nie wstawię fotek bo ktoś mi kabel do fona dmuchnął i nie mogę go znaleźć
Zrobiłem parę fotek które za chwile wrzucę aby pokazać jak to wygląda.
EDIT:
Jednak nie wstawię fotek bo ktoś mi kabel do fona dmuchnął i nie mogę go znaleźć

- 0G0R3K-15
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 2/5/2009, 21:35
- Lokalizacja: Sunderland
ja aktualnie tez mam plastiki u lakiernika od soboty, także mialem pajeczynki na przedniej owiewce ale zaniosłem je do lakiernika powiedzial ze to zrobi tylko nie jest pewien czt to spowrotem po malowniu nie wyjdzie
-
andrzej551 - Bywalec
- Posty: 691
- Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
- Lokalizacja: starachowice
Ja miałem ale mi lakiernik powiedział że to przez to że jakiś kretyn pomalował lakierem ale bez utwardzacza. Na dodatek malowane było na starym lakierze bez podkładu.
Kiedy położyłem pokrywę baku na szmatce wilgotnej od rozpuszczalnika nitro to lakier dosłownie sam zszedł ale teraz nie mam już niestety nitro pod ręką i sprawa się komplikuje.
Czy jest jakiś preparat do usuwania lakieru z powierzchni plastikowej? Prawdopodobnie tak ten lakiernik zdzierał ten mój lakier bo teraz czysty plastik wygląda jak by był tak jak by pokaleczony i są takie bananowate mniej więcej pół centymetrowe ryski na nim. Ktoś ma jakiś pomysł?
Kiedy położyłem pokrywę baku na szmatce wilgotnej od rozpuszczalnika nitro to lakier dosłownie sam zszedł ale teraz nie mam już niestety nitro pod ręką i sprawa się komplikuje.
Czy jest jakiś preparat do usuwania lakieru z powierzchni plastikowej? Prawdopodobnie tak ten lakiernik zdzierał ten mój lakier bo teraz czysty plastik wygląda jak by był tak jak by pokaleczony i są takie bananowate mniej więcej pół centymetrowe ryski na nim. Ktoś ma jakiś pomysł?
- 0G0R3K-15
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 2/5/2009, 21:35
- Lokalizacja: Sunderland
a u mnie znowu na baku zrobil sie bÄ…bel farba zwyczajnie odchodzila i tez to zrobil jakis idiota, ale to juz zrobione, i dziisaj kupilem podklad akrylowy i moze w srode czwartek bedzie do odebrania
powodzenia zycze

-
andrzej551 - Bywalec
- Posty: 691
- Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
- Lokalizacja: starachowice
Problem w tym tkwi że to jest za dużo do drapania bo tam są jakieś dziwne lakiery i nie chcę na nich eksperymentować więc trzeba do zera drapać a tam jest grubo ponad 5 warstw bo oryginalny lakier, na nim Czerwony a na końcu był biały do każdego podkład itp.
Z miesiąc mi zajmie to drapanie a lakiernik na pewno nie drapał tego papierem bo to nie są ślady jak od papieru
Z miesiąc mi zajmie to drapanie a lakiernik na pewno nie drapał tego papierem bo to nie są ślady jak od papieru
- 0G0R3K-15
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 2/5/2009, 21:35
- Lokalizacja: Sunderland
Może to po prostu leciał nożem? Jest wiele preparatów do usuwania lakieru. Jednak nie polecam na plastikowe owiewki - jedynie na metal. Po prostu to jest tak silny kwas że przeżera plastik
Poza tym jeśli jesteś w anglii, to w każdym sklepie gdzie byłby taki preparat będzie nitro. Bierz nitro, nalej do jakiegoś pojemnika, mocz w tym papier ścierny i niech gra muzyka. Wyobraż sobie, że jeśli robisz to tak, że na owiewce są ślady bananowate jak to ująłeś, to potem te wszystkie ślady musisz wyprowadzić na gładko aby nie było nieporządanych krzywizn, a tym samym gruboś twojej owiewki się zmniejsza, co nie jest zbyt porządane. Lepiej nitro + papier + dużo czasu.

-
Aren - Świeżak
- Posty: 89
- Dołączył(a): 15/5/2006, 10:25
Jechanie cały czas papierem ściernym drobnym to głupota
jeśli są takie duże nierówności nie wiem kto ci tak podpowiedział .
Nie widziałem tych plastików tych wgłębień ani nie rozróżniam zbytnio numeracji papierów ściernych.
Bo tak naprawdę to na samym końcu kiedy już nie będzie żadnych większych wgłębień tylko rysy które trzeba usunąć wtedy bawisz się drobnym papierem bodajże 2000najdrobniejszy na sam koniec .
Generalnie zasada jest taka żeby papier był jak najgrubszy żeby się nie narobić a jednocześnie na tyle drobny żeby nie powodować powstawania dodatkowych rys ...
Weź prawie najgrubszy papier i jedź kilka warstw naraz ale nie staraj się zdzierać od razu do samego gołego plastiku .
jeśli są takie duże nierówności nie wiem kto ci tak podpowiedział .
Nie widziałem tych plastików tych wgłębień ani nie rozróżniam zbytnio numeracji papierów ściernych.
Bo tak naprawdę to na samym końcu kiedy już nie będzie żadnych większych wgłębień tylko rysy które trzeba usunąć wtedy bawisz się drobnym papierem bodajże 2000najdrobniejszy na sam koniec .
Generalnie zasada jest taka żeby papier był jak najgrubszy żeby się nie narobić a jednocześnie na tyle drobny żeby nie powodować powstawania dodatkowych rys ...
Weź prawie najgrubszy papier i jedź kilka warstw naraz ale nie staraj się zdzierać od razu do samego gołego plastiku .
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości