Yamaha TZR50 czy Derbi Senda 50 SM
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Yamaha TZR50 czy Derbi Senda 50 SM
Siema mam dylemat co kupić.
Mój budżet 5500 zł (troche mniej niż przypuszczałem ale będe musiał kupić jakieś ubranie na motor i kask)
Lubie jazdę po drogach i po piasku błocie ale doszedłem do wniosku że w terenie na 50 nie poszaleje więc zdecyduje że będę jeździł po drogach.
Teraz mam dylemat czym lepiej będzie mi się jeździć po drogach???
Czy na TZR czy na Supermoto Derbi??
TZR 50
-niższy "motor" więc będzie lepiej się brało zakręty i będzie lepsza przyczepność
-mniej mi siÄ™ podoba
-V-max ok 100 km/h
Derbi Senda SM
-bardziej mi siÄ™ podoba
-jest wyższa i chyba gorzej będzie się na niej brało zakręty (tak mi się wydaje)
-V-max też ok 100 km/h (opór powietrza większy więc będzie trochę mniej od TZR)
-Nie wiem czy ona jest wytrzymała, czy przy mocniejszym wstrząsie może się stać coś z widelcem itp.
Mam Zamiar w przyszłości przerobić TZR/Derbi na 70/80ccm
I dać większą zębatkę z tyłu by zyskać na przyspieszeniu a vmax ok 100 km/h mi wystarczy
I mam zamiar nauczyć się whellie
więc derbi ma mniej do zepsucia gdy coś nie wyjdzie (chodzi o boczki)
To co lepsze do jeżdżenia na drogi, robienia whellie i tuningu??
no i prosze, dopiero co wstawilem ci warna dokladnie za to samo a ty dalej niczego sie nie nauczyls. nie wiem czy czytanie ze zrozumienem sprawia ci taki problem, czy poprostu myslec nie potrafisz ale zaczynasz mnie denerwowac
gumis
Mój budżet 5500 zł (troche mniej niż przypuszczałem ale będe musiał kupić jakieś ubranie na motor i kask)
Lubie jazdę po drogach i po piasku błocie ale doszedłem do wniosku że w terenie na 50 nie poszaleje więc zdecyduje że będę jeździł po drogach.
Teraz mam dylemat czym lepiej będzie mi się jeździć po drogach???
Czy na TZR czy na Supermoto Derbi??
TZR 50
-niższy "motor" więc będzie lepiej się brało zakręty i będzie lepsza przyczepność
-mniej mi siÄ™ podoba
-V-max ok 100 km/h
Derbi Senda SM
-bardziej mi siÄ™ podoba
-jest wyższa i chyba gorzej będzie się na niej brało zakręty (tak mi się wydaje)
-V-max też ok 100 km/h (opór powietrza większy więc będzie trochę mniej od TZR)
-Nie wiem czy ona jest wytrzymała, czy przy mocniejszym wstrząsie może się stać coś z widelcem itp.
Mam Zamiar w przyszłości przerobić TZR/Derbi na 70/80ccm
I dać większą zębatkę z tyłu by zyskać na przyspieszeniu a vmax ok 100 km/h mi wystarczy
I mam zamiar nauczyć się whellie
więc derbi ma mniej do zepsucia gdy coś nie wyjdzie (chodzi o boczki)
To co lepsze do jeżdżenia na drogi, robienia whellie i tuningu??
no i prosze, dopiero co wstawilem ci warna dokladnie za to samo a ty dalej niczego sie nie nauczyls. nie wiem czy czytanie ze zrozumienem sprawia ci taki problem, czy poprostu myslec nie potrafisz ale zaczynasz mnie denerwowac
gumis
- danio16czerwiec
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 6/4/2009, 19:03
Witam,
jeśli chodzi o wybór motocykla spośród tych 2óch maszynek... Wygląd-to kwestia gustu,ale proponuje Ci,żebyś spojrzał na te maszyny(tzr i derbi) z punktu widzenia późniejszego użytkowania. Myślę,że części do tzr będą tańsze niż do derbi(sprzęt włoski,mogą być nawet problemy z ich zakupem,może będzie trzeba je zamawiać z zagranicy,nie wiem jak z zamiennikami). Tzr,wiadomo,sprzęt bardziej rozpowszechniony,częściej spotykany więc i części łatwiej dostać.
Mylisz się mówiąc,że derbi może się gorzej prowadzić. Ma zupełnie inne zawieszenie(dłuższe skoki) więc lepiej będzie wybierało nierówności,i wiadomo,to supermoto,czyli motocykl stworzony z myślą o mieście,asfalcie,dość dobrym przyspieszeniu. Derbi to także motocykl złożony z części bardziej renomowanych firm niż tzr. Znajdziesz lepsze zawieszenie,nie wiem jaka firma robi dla tego modelu heble(stawiam,że Brembo,ale nie dam sobie ręki uciąć). Trzeba nadmienić,że i tzr nie jest składana z jakiś bubli. Wykonanie też nie stoi na najgorszym poziomie.
Derbi może okazać się droższa w użytkowaniu(więcej pali,więcej mogą kosztować częsci).Twój wybor musi być uzależniony od tego ile masz kasy,która możesz przeznaczyć na użytkowanie. Jeśli zależy Ci na dość tanim śmiganiu-tzr może Ci to zapewnić. Poczytaj inne fora,upewnij się jak wygląda sprawa z częściami,poczytaj recenzje tych,którzy mieli te maszyny. Ja piszę tu patrząc na to z pewnym doświadczeniem jeśli chodzi o jazdę motocyklem ogólnie. Nie mogę Ci powiedzieć nic bardziej konkretnego ponieważ nie miałem,żadnego z tych motocykli,ale jestem przekonany,że to co powiedziałem jest prawdą. Szukasz konkretów?Szukaj u użytkowników tych motocykli. Mam nadzieję,że choć troszkę Ci pomogłem. Pozdrawiam.
jeśli chodzi o wybór motocykla spośród tych 2óch maszynek... Wygląd-to kwestia gustu,ale proponuje Ci,żebyś spojrzał na te maszyny(tzr i derbi) z punktu widzenia późniejszego użytkowania. Myślę,że części do tzr będą tańsze niż do derbi(sprzęt włoski,mogą być nawet problemy z ich zakupem,może będzie trzeba je zamawiać z zagranicy,nie wiem jak z zamiennikami). Tzr,wiadomo,sprzęt bardziej rozpowszechniony,częściej spotykany więc i części łatwiej dostać.
Mylisz się mówiąc,że derbi może się gorzej prowadzić. Ma zupełnie inne zawieszenie(dłuższe skoki) więc lepiej będzie wybierało nierówności,i wiadomo,to supermoto,czyli motocykl stworzony z myślą o mieście,asfalcie,dość dobrym przyspieszeniu. Derbi to także motocykl złożony z części bardziej renomowanych firm niż tzr. Znajdziesz lepsze zawieszenie,nie wiem jaka firma robi dla tego modelu heble(stawiam,że Brembo,ale nie dam sobie ręki uciąć). Trzeba nadmienić,że i tzr nie jest składana z jakiś bubli. Wykonanie też nie stoi na najgorszym poziomie.
Derbi może okazać się droższa w użytkowaniu(więcej pali,więcej mogą kosztować częsci).Twój wybor musi być uzależniony od tego ile masz kasy,która możesz przeznaczyć na użytkowanie. Jeśli zależy Ci na dość tanim śmiganiu-tzr może Ci to zapewnić. Poczytaj inne fora,upewnij się jak wygląda sprawa z częściami,poczytaj recenzje tych,którzy mieli te maszyny. Ja piszę tu patrząc na to z pewnym doświadczeniem jeśli chodzi o jazdę motocyklem ogólnie. Nie mogę Ci powiedzieć nic bardziej konkretnego ponieważ nie miałem,żadnego z tych motocykli,ale jestem przekonany,że to co powiedziałem jest prawdą. Szukasz konkretów?Szukaj u użytkowników tych motocykli. Mam nadzieję,że choć troszkę Ci pomogłem. Pozdrawiam.
- pawcio8rs
- Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 7/4/2009, 15:32
Doszłem do wniosku że kupie derbi sende SM lub yamahe dt SM
poniewaź w lekkim piasku sobie poradzi a na drogach wygląda spoko i spoko będzie się jeździć.
A co będzie trzeba wymienić przy przeróbce na 80ccm
Podajcie koszta.
(wydech, silnik 80ccm, sprzęgło, większa zębatka na tył tak by vmax był 100-110 km/h, gaźnik)
Podajcie ceny tych podzespołów.
A i napiszcie co wy byście wybrali DT SM czy derbi SM
poniewaź w lekkim piasku sobie poradzi a na drogach wygląda spoko i spoko będzie się jeździć.
A co będzie trzeba wymienić przy przeróbce na 80ccm
Podajcie koszta.
(wydech, silnik 80ccm, sprzęgło, większa zębatka na tył tak by vmax był 100-110 km/h, gaźnik)
Podajcie ceny tych podzespołów.
A i napiszcie co wy byście wybrali DT SM czy derbi SM
- danio16czerwiec
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 6/4/2009, 19:03
Chodzi Ci o pojemności 50ccm? Ja postawiłbym na DT. Ale zgadzam się z Xded'em,że za tą kase możesz kupić duuuużo fajniejszy sprzęt z większą pojemnością,może jakąś 125 lub 250? Chyba,że koniecznie chcesz 50ccm. Zastanowiłbym się na Twoim miejscu czy jest sens wydawać 5 tysi na 50ccm...a potem przerabiać to na 80ccm. Nie lepiej kupić coś porządnego?
- pawcio8rs
- Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 7/4/2009, 15:32
Chcę 50 przerobić na 80 (mam 15 lat nie mam na A1 ani na A)
A co będzie trzeba wymienić przy przeróbce na 80ccm
Podajcie koszta.
(wydech, silnik 80ccm, sprzęgło, większa zębatka na tył tak by vmax był 100-110 km/h, gaźnik)
Podajcie ceny tych podzespołów.
Ale za tą kase kupie lepszą derbi niż DT
a chodzi mi o SM
AHA
Jak nazywa się kolor taki niebieski (żarówa) co używa się do pomalowania felg. Chodzi mi o dokładną nazwe.
A co będzie trzeba wymienić przy przeróbce na 80ccm
Podajcie koszta.
(wydech, silnik 80ccm, sprzęgło, większa zębatka na tył tak by vmax był 100-110 km/h, gaźnik)
Podajcie ceny tych podzespołów.
Ale za tą kase kupie lepszą derbi niż DT
a chodzi mi o SM
AHA
Jak nazywa się kolor taki niebieski (żarówa) co używa się do pomalowania felg. Chodzi mi o dokładną nazwe.
- danio16czerwiec
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 6/4/2009, 19:03
Co podajcie ceny? Poszukać to nie łaska? Sklepy były wymieniane nie raz na tym forum w pewnym temacie...
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Jeśli chodzi o przeróbkę na większą pojemność to w grę wchodzi new cylinder,głowica,tłok,pierścienie,sworzeń,korba...Jeśli chcesz mieć te części dobrych,renomowanych firm to trochę zapłacisz. Dokładnych cen i części szukaj w katalogach,zajrzyj na allegro,ebay'a...Jeśli chodzi o derbi to jak mówiłem już wcześniej-to moto to egzotyk w Polsce. Na pewno łatwiej bedzie Ci przerobić DT 50 na 80(ważne:DT wychodziły także w pojemności 80ccm,możesz od razu kupić sobie DT 80). A co do większej zębatki z tył...Da Ci ona tylko lepsze przyspieszenie,zmniejszając V max! Jeśli mogę doradzić... chcesz koniecznie DT to szukaj już 80ccm. Mają lepszą opinie niż 50ccm i na pewno lepsze osiągi(odblokowana DT 80 ma podobne osiągi co nieodblokowana DT 125).
Ostatnio edytowano 10/8/2009, 19:58 przez pawcio8rs, łącznie edytowano 1 raz
- pawcio8rs
- Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 7/4/2009, 15:32
http://allegro.pl/item708341243_cylinde ... a_gpr.html tu masz coÅ› z allegro, ale 70cc bo 80 na allegro nie ma.
- Xded
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 17/6/2009, 19:29
- Lokalizacja: ....
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1431514
Pierwsza lepsza DT 80 wystawiona na allegro. Stan oceń sam,jeśli potrafisz.
Pierwsza lepsza DT 80 wystawiona na allegro. Stan oceń sam,jeśli potrafisz.
- pawcio8rs
- Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 7/4/2009, 15:32
Jeszcze zobacze co kupie
może DT tylko nie wiem czy R czy SM
R
lepiej w cięższym terenie
SM
gorzej w terenie ale w lekkim piasku sobie poradzi (po polnych/leśnych dróżkach)
A co trzeba dokupić i podajcie ceny lub linki do tych żeczy jakiś dobrych firm.
Zestaw tuningowy 80ccm
Wydech
Sprzęgło
Gaźnik
Większa zębatka tak by vmax był 100-110
Spray (taki rażący niebieski na felgi)
Mają być dobre firmy
EDIT
I możecie podać jakąś DT do 6000 którą uznacie za wartą tej ceny
może DT tylko nie wiem czy R czy SM
R
lepiej w cięższym terenie
SM
gorzej w terenie ale w lekkim piasku sobie poradzi (po polnych/leśnych dróżkach)
A co trzeba dokupić i podajcie ceny lub linki do tych żeczy jakiś dobrych firm.
Zestaw tuningowy 80ccm
Wydech
Sprzęgło
Gaźnik
Większa zębatka tak by vmax był 100-110
Spray (taki rażący niebieski na felgi)
Mają być dobre firmy
EDIT
I możecie podać jakąś DT do 6000 którą uznacie za wartą tej ceny
- danio16czerwiec
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 6/4/2009, 19:03
http://moto.allegro.pl/item709026463_ya ... _2004.html
http://moto.allegro.pl/item706082360_ya ... kazja.html
http://moto.allegro.pl/item705808834_pi ... 50_sm.html
http://moto.allegro.pl/item708148339_ya ... rieju.html
To linki z aukcji z allegro. Dotyczą DT 50,przeważnie są to sprzęty z roku powyżej 2004,mieszczące się w Twoim budżecie. Ze zdjęć nie wynika,że są skatowane,możesz sobie zobaczyć.
EDIT:
Do Yamahy DT 50 nie ma części tuningowych na 80 ccm. Dzieje się tak dlatego,że jak już mówiłem wcześniej istnieje wersja Yamahy DT 80,więc ewentualnie z tego modelu możesz kupić cylinder,tłok itd.itp. przy czym nie gwarantuje,że te części będzie można dopasować do DT 50,ponieważ 50 jest nowsza o kilka lat od 80. Nie będę się wypowiadał na ten temat,nie chce lać wody i udawać kogoś kto się na wszystkim zna. Zapytaj jakiegoś mechanika to Ci powie dokładnie.
Przeglądając ostatnio aukcje na allegro,żeby znaleźć zamieszczone wyżej linki zauważyłem,że jest dużo ofert motocykli o poj.125ccm zarejestrowanych na motorower. Może to jest wyjście? Po co kupować jakąś 50,wkładać kasę na tuning,skoro od razu można kupić 125 zarejestrowaną na motorower,lub z możliwością takiej rejestracji. Zastanów się nad taką alternatywą.
http://moto.allegro.pl/item706082360_ya ... kazja.html
http://moto.allegro.pl/item705808834_pi ... 50_sm.html
http://moto.allegro.pl/item708148339_ya ... rieju.html
To linki z aukcji z allegro. Dotyczą DT 50,przeważnie są to sprzęty z roku powyżej 2004,mieszczące się w Twoim budżecie. Ze zdjęć nie wynika,że są skatowane,możesz sobie zobaczyć.
EDIT:
Do Yamahy DT 50 nie ma części tuningowych na 80 ccm. Dzieje się tak dlatego,że jak już mówiłem wcześniej istnieje wersja Yamahy DT 80,więc ewentualnie z tego modelu możesz kupić cylinder,tłok itd.itp. przy czym nie gwarantuje,że te części będzie można dopasować do DT 50,ponieważ 50 jest nowsza o kilka lat od 80. Nie będę się wypowiadał na ten temat,nie chce lać wody i udawać kogoś kto się na wszystkim zna. Zapytaj jakiegoś mechanika to Ci powie dokładnie.
Przeglądając ostatnio aukcje na allegro,żeby znaleźć zamieszczone wyżej linki zauważyłem,że jest dużo ofert motocykli o poj.125ccm zarejestrowanych na motorower. Może to jest wyjście? Po co kupować jakąś 50,wkładać kasę na tuning,skoro od razu można kupić 125 zarejestrowaną na motorower,lub z możliwością takiej rejestracji. Zastanów się nad taką alternatywą.
- pawcio8rs
- Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 7/4/2009, 15:32
Jeśli tak zależy Ci na v-max. To kup sobie yamahe tzr o której pisałeś na początku. Wyniesie cie to na pewno taniej. Wymienisz wydech i masz v-max 100. Będziesz miał dużo taniej a co najważniejsze legalnie bo to 50cc! ;]
- Xded
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 17/6/2009, 19:29
- Lokalizacja: ....
A czy do TZR 50 jest zestaw tuningowy 80ccm
I możecie podać części dobrych dirm
-wydech
-zębatka (większa (na tył))
-Sprzęgło
-Gaźnik
-zestaw tuningowy 80ccm
A dlaczego piszesz że nia da się przerobić dt 50 n a 80 jak silnik to AM6 takli jak we wszystkich innych
Zależy mi na vmax 100-110 i na jak najlepszym przyspieszeniu do tych 100-110
I możecie podać części dobrych dirm
-wydech
-zębatka (większa (na tył))
-Sprzęgło
-Gaźnik
-zestaw tuningowy 80ccm
A dlaczego piszesz że nia da się przerobić dt 50 n a 80 jak silnik to AM6 takli jak we wszystkich innych
Zależy mi na vmax 100-110 i na jak najlepszym przyspieszeniu do tych 100-110
- danio16czerwiec
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 6/4/2009, 19:03
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości