Gaśnie gdy schodzi z obrotów - Kawasaki ZZR1100
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Gaśnie gdy schodzi z obrotów - Kawasaki ZZR1100
Witam, mam taki problem z moim Kawasaki ZZR 1100. Na wolnych obrotach ma lekko nierówne obroty, ale normalnie się wkręca na wysokie. Natomiast podczas jazdy gaśnie po wrzuceniu na luz, zapala normalnie na dotyk. Po jeździe jak się nagrzeje potrafi wariować i szarpać do 2,5 tys. obrotów - również na postoju, wolne obroty potrafią spaść drastycznie aż gaśnie. Podczas jazdy powyżej 2,5 tys. ciągnie ładnie i równo. Natomiast gdy zagrzeje na postoju i potocze sie na jedyneczce mimo ze jest zagrzany i chodzi wentylator nic sie nie dzieje.
Gdy szukałem jakiś wypiętych rurek podciśnieniowych odpaliłem go bez airboxa to zauważyłem, że przy małym dodaniu gazu przepustnice podciśnieniowe lekko szarpią następnie dopiero potem idą gładko do góry. Nie wiem czy to kwestia mieszanki czy po prostu lewego powietrza - chociaz jest odpalany bez filtra.
Teraz napisze co sprawdziłem:
-kompresja po 12,5-13 czyli ładnie
- nowe świece (nie są czarne), olej, filtry
- wszystkie rurki wpięte
- membrany i króćce ssące są OK
- zasłanianie wlotów powietrza nic nie daje
- mieszanka ustawiona na wszystkich cylindrach OK
Na zdrowy rozum wygląda to na problem z gaźnikami lub lewym powietrzem, ale gaźniki też były czyszczone i bez rezultatu. Mam lekko przyrdzewiały kolektor wydechowy i jest mała dziurka tuż przy rozdwojeniu na dwa tłumiki, ale wątpie aby to miało wpływ. Kończą mi się już koncepcje. POMÓŻCIE!.
Gdy szukałem jakiś wypiętych rurek podciśnieniowych odpaliłem go bez airboxa to zauważyłem, że przy małym dodaniu gazu przepustnice podciśnieniowe lekko szarpią następnie dopiero potem idą gładko do góry. Nie wiem czy to kwestia mieszanki czy po prostu lewego powietrza - chociaz jest odpalany bez filtra.
Teraz napisze co sprawdziłem:
-kompresja po 12,5-13 czyli ładnie
- nowe świece (nie są czarne), olej, filtry
- wszystkie rurki wpięte
- membrany i króćce ssące są OK
- zasłanianie wlotów powietrza nic nie daje
- mieszanka ustawiona na wszystkich cylindrach OK
Na zdrowy rozum wygląda to na problem z gaźnikami lub lewym powietrzem, ale gaźniki też były czyszczone i bez rezultatu. Mam lekko przyrdzewiały kolektor wydechowy i jest mała dziurka tuż przy rozdwojeniu na dwa tłumiki, ale wątpie aby to miało wpływ. Kończą mi się już koncepcje. POMÓŻCIE!.
Ostatnio edytowano 8/8/2009, 17:59 przez mbied1, łącznie edytowano 1 raz
Marcin
- mbied1
- Świeżak
- Posty: 120
- Dołączył(a): 16/7/2009, 09:26
- Lokalizacja: Białystok
Może to ?
1. Źle ustawione wolne obroty Wyregulować.
2. Obce powietrze dostaje się do gaźnika Sprawdzić szczelność połączeń gaźnik - głowica, sprawdzić obecność śrub - zaślepek w kolektorach ssących. Gumowe łączniki narażone na działanie wysokiej temperatury, po kilku latach twardnieją i stają się podatne na pęknięcia.
3. Brak synchronizacji gaźników Wyregulować i zsynchronizować gaźniki.
1. Źle ustawione wolne obroty Wyregulować.
2. Obce powietrze dostaje się do gaźnika Sprawdzić szczelność połączeń gaźnik - głowica, sprawdzić obecność śrub - zaślepek w kolektorach ssących. Gumowe łączniki narażone na działanie wysokiej temperatury, po kilku latach twardnieją i stają się podatne na pęknięcia.
3. Brak synchronizacji gaźników Wyregulować i zsynchronizować gaźniki.
- mirek65s
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
- Lokalizacja: łódzkie
ad.1 wolne obroty ustawione sam musze potem je podwyższać po jeździe, ale wtedy gdy schodzi z obrotów ma oko 2 tys.
ad.2 wszystka wyglÄ…da ok
ad.3 synchro ma wpływ na wolne obroty? myślałem, ze reguluje tylko zsynchronizowanie przepustnic
PS. jeszcze jedna sprawa, zauważyłem, że jeden przewód wysokiego napięcia ma uszczerbek na gumowej izolacje jakby odskrobany, tak z kilka mm, może to mieć wpływ?
ps. regulacja zaworów??? czy raczej zbędne jak silnik cicho ogólnie pracuje i normalnie zapala jak jest nagrzany
ad.2 wszystka wyglÄ…da ok
ad.3 synchro ma wpływ na wolne obroty? myślałem, ze reguluje tylko zsynchronizowanie przepustnic
PS. jeszcze jedna sprawa, zauważyłem, że jeden przewód wysokiego napięcia ma uszczerbek na gumowej izolacje jakby odskrobany, tak z kilka mm, może to mieć wpływ?
ps. regulacja zaworów??? czy raczej zbędne jak silnik cicho ogólnie pracuje i normalnie zapala jak jest nagrzany
Marcin
- mbied1
- Świeżak
- Posty: 120
- Dołączył(a): 16/7/2009, 09:26
- Lokalizacja: Białystok
dzisiaj zauważyłem pewną zależność, nieważne jednak czy stoje czy jade, ale gdy go przytrzymam przez min. 10 sekund na stałych obrotach (min. 3 tys.) i gdy wtedy odpuszczam gaz to prawie zawsze zgaśnie, a gdy tylko przygazuje nawet do 11 tys to jest OK i nie gaśnie
i jeszcze jedno, gdy gazu na postoju do 11 tys. do słychać ze normalnie się wkręca ale obrotomierz przerywa .. skąd bierze on sygnał?? moze to problem jednak z elektryką??
_________________
i jeszcze jedno, gdy gazu na postoju do 11 tys. do słychać ze normalnie się wkręca ale obrotomierz przerywa .. skąd bierze on sygnał?? moze to problem jednak z elektryką??
_________________
Marcin
- mbied1
- Świeżak
- Posty: 120
- Dołączył(a): 16/7/2009, 09:26
- Lokalizacja: Białystok
a może przytkany dopływ paliwa lub zapchany filtr paliwa bądz powietrza ? i skład mieszanki szaleje
sygnał dla obrotka jest z cewki bądz modułu ale równie dobrze to może być wina obrotka lub jego okablowania
sygnał dla obrotka jest z cewki bądz modułu ale równie dobrze to może być wina obrotka lub jego okablowania
cza być tfardym nie mientkim
- TomaszL
- Świeżak
- Posty: 115
- Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
- Lokalizacja: Krosno/okol
Problem został rozwiązany .. każdy w motocyklu myśli, że to problem głównie z gaźnikami .. okazało się zupełnie co innego .. pomogła regulacja zaworów, 5 z 8 zaworów wydechowych nie miało praktycznie żadnego luzu, teraz moto śmiga jak ta lala
Marcin
- mbied1
- Świeżak
- Posty: 120
- Dołączył(a): 16/7/2009, 09:26
- Lokalizacja: Białystok
ProtestujÄ™
Witam,ja tak nie myśle.Brak ostatnio czasu ale poleciłbym własnie regulacje zaworów,osiągi też przypadkiem się nie poprawiły?Pozdr
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
Witam orientuje się ktoś jakie są gazniki w kawasaki zzr1100 91rok czy sa na śrubach czy podkladkach
- seba8012010
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 24/4/2014, 21:27
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości