Zobacz wątek - Czy to problem z gaźnikami?
NAS Analytics TAG

Czy to problem z gaźnikami?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Czy to problem z gaźnikami?

Postprzez grzybol » 5/8/2009, 21:45

Jestem posiadaczem Hondy CBF 500. W trakcie jazdy odczuwam dwie przypadłości: wyraźny dół w zakresie 5-6 k rpm w trakcie przyspieszania oraz strzelanie wydechu podczas schodzenia z obrotów.
Sądziłem że to wina gaźników i przy okazji przeglądu moto dokonałem kompleksowego serwisu gaźników: czyszczenie, regulacja, synchronizacja, ustawianie poziomów paliwa. Okazuje się jednak że żaden z moich problemów nie ustąpił. Teraz pytanie, czy to inny problem niż gaźniki, czy też mechanik się nie przyłożył?
781228 <3
grzybol
Świeżak
 
Posty: 172
Dołączył(a): 4/6/2008, 13:59
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Dzesiu10 » 5/8/2009, 22:41

Strzelanie z wydechu to wina gaźnika, gdzie dokonywałeś serwisu? może tylko wzięli kase i nic nie zrobili?
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra


Postprzez żółf » 5/8/2009, 23:10

Chcesz mieć zrobione dobrze-zrób to sam, ta zasada nie wszędzie się sprawdza, ale przy mechanice w 100% :wink: Niedawno robiłem serwis gaźników w swojej CB, niby były czyszczone w warsztacie, a mimo to kilo piachu z nich wyleciało(od nowości chyba tam siedziało). Teraz też mi strzela w tłumik, bo synchronizację zrobiłem na oko(ucho) bo czekam aż mi waku pocztą dojdzie.

Najlepiej ściągnij gaźniki, dokładnie przeczyść. Robota nie jest ciężka, najlepiej w ten sposób.

1.Przygotuj sobie warsztat, czyli moto do garażu, rozstaw stół, połóż jakieś kartki czyste, albo coś na czym gaźniki położysz, przygoduj szczoteczkę to zębów, strzykawkę z małą igłą i benzynę ekstrakcyjną.

z narzędzi- Śrubokręt krzyżak(tylko nie jakiegoś topexa :), śrubokręt płaski, klucz 10, imbus mały(1 albo 2)

2. odkręć śruby spustowe gaźników(te po bokach przy wężach co idą z komór pływakowych), niech zleci paliwo, zobaczy czy nie leci z syfem, Ściągnij plastiki, potem bak

3.Odkręć opaski króćców gaźnika(przy silniku), opaski od airboxa, plastik, który trzyma filtr powietrza po prawej stronie.

4.ściągnij węże od płynu chłodniczego od gaźników, węże zaślep śrubami i zaciśni opaską

5. ściągnij gaźniki z króćców ssących, potem wyjmi z airboxa

6.Gaźniki na stół i po kolei odkręcaj, osobno każdym gaźnikiem się zajmój. Najpierw ten czarny plastik, delikatnie wyjmij membranke, oczyść zobacz czy nie uszkodzona, potem odkręć króciec od płynu chłodniczego, ściągnij komorę pływakową. Wyjmij pływak, oczyść oczyść zaworek i otwór, po kolei wykręcaj dysze, przeczyść i wkręcaj na miejsce. Nie zapomnij przeczyścić dopływu paliwa. Przydaje się kompresor, chyba że lubisz smak benzyny, to możesz sobie usta-usta podmuchać:) tylko uwaga na oczy. Na koniec wkręć śrubę regulacji składu mieszanki, zapamiętaj ilość obrotów, wykręć ją, (uwaga na podkładki) oczyść, wkręć jak była

7.Złóż gaźnik w odwrotnej kolejności, zajmij się drugim.

8. Złóż wszystko do kupy, teraz tylko zabawa z synchronizacją i składem mieszanki, o synchronizacji w CB napiszę pod koniec tygodnia:)
żółf
Świeżak
 
Posty: 104
Dołączył(a): 5/2/2009, 14:19
Lokalizacja: Gniezno/Szczecin

Postprzez grzybol » 5/8/2009, 23:16

dzięki za poradnik, ale nie po to płaciłem żeby bawić się w to sam ;) czyli mogę spokojnie reklamować usługę?
781228 <3
grzybol
Świeżak
 
Posty: 172
Dołączył(a): 4/6/2008, 13:59
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółf » 5/8/2009, 23:20

na 99% wina gaźników, więc reklamować możesz, tylko po co, żeby wzięli do poprawki, a i tak nie będzie dobrze?

Ile dałeś za gaźniki? Niewielu znajdziesz mechaników, którzy Ci je dobrze wyregulują, nie mówiąc już o czyszczeniu.
żółf
Świeżak
 
Posty: 104
Dołączył(a): 5/2/2009, 14:19
Lokalizacja: Gniezno/Szczecin

Postprzez grzybol » 6/8/2009, 09:46

ok jeszcze się zastanowię co zrobić. Warsztat, który wykonuje tego typu "usługi" to HRG w Poznaniu. Dałem im moto na przegląd od A do Z, z długą listą rzeczy do wykonania, a oni mi po 6 godzinach zadzwonili że jest do odbioru :)
781228 <3
grzybol
Świeżak
 
Posty: 172
Dołączył(a): 4/6/2008, 13:59
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Przemo_rene » 11/8/2009, 10:45

ooo magicznie szybko....ja u nich opony zmieniałem z tydz. temu przed ich urlopem czy jakoś tak i jeden z cieżarków na przednim kole mi lata swobodnie po rancie....niby tylko 10g ale...do reklamacji. A to że oni nie robią gaźników dobrze to już nie pierwszy raz słyszę. Kumpel fazera 600 wstawił na wiosne to mu wogóle rozregulowali...teraz Ty...ogólnie to z HRG to polecam wybór opon ;) - tu akurat jak sie nachodzisz to znajdziesz tanio i dobrze :) (tylko obejrzeć trzeba dokładnie lacza bo ja w Pilot Powerze znalazłem zatopiony (z wybrzuszeniem od wewnątrz) gwoździk...a mówili, że cała...no ale Metzelera M1 to nówkę trafiłem za 270zł!!! (2008, jeszcze z "włoskami", nic nie naprawiana i spisuje się super)

sprawdź u siebie jeszcze oprócz gaźników (czyszczenie i skład mieszanki) stan filtra powietrza bo to też ważne jak cholera. Jaki poza tym masz wydech? Bo jak pusty bądź przelot to nie poradzisz - będzie strzelać.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez grzybol » 11/8/2009, 22:08

z tymi oponami to wykrakałeś... godzinę temu przebiłem tył
781228 <3
grzybol
Świeżak
 
Posty: 172
Dołączył(a): 4/6/2008, 13:59
Lokalizacja: Poznań

Postprzez bast » 12/8/2009, 07:56

co prawda, mam zupelnie inne moto, ale w zeszlym roku dalem gazniki na czyszczenie i regulacje... i miale dokladnie to samo co u ciebie. Okazalo sie ze po rozlozeniu i zlozeniu uszczelki w zaworkach iglicowych juz sie nie spasowaly i za kazdym wiekszym gazem zalewalo i mogila dopoki nie ostygl silnik i waha nie odparowala.
Wiec reklamacja oczywiscie, poprawili mi to bez marudzenia, tylko za komplet zaworkow trza bylo doplacic cos kolo 100zł.
SPIDER DIARIES (otwórz link)

Yamaha YX 600 Radian ---> Suzuki DR-Z 400 SM
Avatar użytkownika
bast
Bywalec
 
Posty: 849
Dołączył(a): 7/7/2008, 11:09
Lokalizacja: Warszawa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê