Działanie i regulacja ssania w skuterze
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Działanie i regulacja ssania w skuterze
witam
Na początek wytłumaczę wam wszystkim jak działa ssanie automatyczne w skuterku ,myślę że nie każdy o tym wie .
Myślałem że mam zepsute ,szukałem na google coś o zasadzie działania nic nie znalazłem ...w końcu sam rozbebeszyłem elektrozawór i teraz już wiem
Nie ma żadnych czujników temperatury ani w zaworze ani w instalacji, na przewodzie doprowadzającym zasilanie do elektrozaworu ssania cały czas występuje 12V prąd zmienny .
Zawór na zewnątrz ma tulejkę plastikową która wysuwa się a na niej jest przepustnica z iglicą .
Wewnątrz jest sprężyna która dociska tulejkę plastikową do środka,za tulejką znajduję się popychacz sterowany bimetalem ,od temperatury bimetalu zależy położenie-wysunięcie popychacza a w efekcie tulejki z przepustnicą .
Bimetal nagrzewany jest poprzez miniaturową grzałkę elektryczną .
W praktyce elektrozaworek podłączony pod zasilanie zaczyna wysuwać przepustnice po czasie ok pół minuty (jeśli jest zimno na pewno dłużej ) .
U góry korpusu jest regulacja położenia zerowego przepustnicy i od tej pozycji przesunie się jeszcze w dół o ok 9mm po rozgrzaniu się bimetalu .
Ja ustawiłem na sam dół nie wiem czy nie przesadziłem a nie chce mi się czekać az będzie zimno ,jak silnik chodzi jak jest na ssaniu ?
Na początek wytłumaczę wam wszystkim jak działa ssanie automatyczne w skuterku ,myślę że nie każdy o tym wie .
Myślałem że mam zepsute ,szukałem na google coś o zasadzie działania nic nie znalazłem ...w końcu sam rozbebeszyłem elektrozawór i teraz już wiem

Nie ma żadnych czujników temperatury ani w zaworze ani w instalacji, na przewodzie doprowadzającym zasilanie do elektrozaworu ssania cały czas występuje 12V prąd zmienny .
Zawór na zewnątrz ma tulejkę plastikową która wysuwa się a na niej jest przepustnica z iglicą .
Wewnątrz jest sprężyna która dociska tulejkę plastikową do środka,za tulejką znajduję się popychacz sterowany bimetalem ,od temperatury bimetalu zależy położenie-wysunięcie popychacza a w efekcie tulejki z przepustnicą .
Bimetal nagrzewany jest poprzez miniaturową grzałkę elektryczną .
W praktyce elektrozaworek podłączony pod zasilanie zaczyna wysuwać przepustnice po czasie ok pół minuty (jeśli jest zimno na pewno dłużej ) .
U góry korpusu jest regulacja położenia zerowego przepustnicy i od tej pozycji przesunie się jeszcze w dół o ok 9mm po rozgrzaniu się bimetalu .
Ja ustawiłem na sam dół nie wiem czy nie przesadziłem a nie chce mi się czekać az będzie zimno ,jak silnik chodzi jak jest na ssaniu ?
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
jak na poczatku wlaczy sie ssanie automatyczne to przez jakis moment bedzie mial wyzsze obroty ;] i po uznaniu ze juz jest cieply komputer wylaczy ssanie i nie bedzie lazil na ssaniu ;] co innego jak ma sie reczne bo jesli po zagrzniu doda sie ssanie to motor ci zgasnie bo dostanie za duzo paliwa ;]
- Spidey
- Świeżak
- Posty: 191
- Dołączył(a): 3/10/2008, 20:18
- Lokalizacja: Wrocław
jak na poczatku wlaczy sie ssanie automatyczne to przez jakis moment bedzie mial wyzsze obroty ;] i po uznaniu ze juz jest cieply komputer wylaczy ssanie i nie bedzie lazil na ssaniu ;]
Nie ma żadnego komputera z cdi to też nie ma nic wspólnego .
Tak jak już pisałem ssanie wyłącza się jak sie nagrzeje bimetal przez grzałkę
w niskiej temperaturze będzie to trwało dłużej a jak jest upał to na pewno krócej .
Elektrozawór wykręcałem z gaźnika i podłączyłem pod akumulator,po niecałej minucie przepustnica wysuwa się ...
Ssanie jest tylko po to żeby lepiej odpalić jak jest zimno ?
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości