Niemiła sytuacja - palący się regulator napięcia ...
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Niemiła sytuacja - palący się regulator napięcia ...
Witam, wczoraj miałem bardzo niemiłą sytuacje, podczas jazdy zaczął mi się palić regulator napięcia i nagle motocykl mi zgasł, uratowałem moto bo szybko odciąłem zapłon. O dziwo regulator nie był przykrecony do ramy ! dyndał obok głównej skrzynki z całą elektryką. Co mogło być przyczyną takiego zdarzenia. Ps jechałem dość delikatnie nie waląc po garach czy coś. Czy mogło być przyczyną jakieś zwarcie instalacji proszę o pomoc. Regulator aż rozsadziło. ;( Nie wiem co robić ? Czy ten regulator się nadaje (sc33)? http://www.allegro.pl/item690503353_reg ... r_vtr.html Jak go podłącze to się nie stanie to samo co z tym ?
Pozdrawiam
Proszę o szybką odpowiedz.
Pozdrawiam
Proszę o szybką odpowiedz.
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
-
Robson1903 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 700
- Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
- Lokalizacja: Łódź
jak regulator był luźny mogły się wypracować przewody i zwarły ze sobą, najprawdopodobniej te które idą prosto z alternatora (dlatego nie spalił ci się żaden bezpiecznik) tam jest dość duże napięcie stąd taki efekt, jeżeli alternator jest ok, wymień regulator i dobrze go umocuj do ramy. Kostka zapewne też poszła z dymem, więc musisz zarobić dobre łączenie, najlepiej na cęgach zaciskających zarób żeńskie końcówki do tego koszulki termokurczliwe, bo samej kostki raczej nie kupisz.
Nie wiem czemu ale jakąś nie budzi mego zaufania ten regulator z allegro, bez radiatorów?
posiadasz jeszcze Hondę w której regulator nie dość że się grzeje jak diabli to jeszcze jest dość usterkowym elementem.
Nie wiem czemu ale jakąś nie budzi mego zaufania ten regulator z allegro, bez radiatorów?

-
zomodj - Świeżak
- Posty: 256
- Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33
zomodj napisał(a):jak regulator był luźny mogły się wypracować przewody i zwarły ze sobą, najprawdopodobniej te które idą prosto z alternatora (dlatego nie spalił ci się żaden bezpiecznik) tam jest dość duże napięcie stąd taki efekt, jeżeli alternator jest ok, wymień regulator i dobrze go umocuj do ramy. Kostka zapewne też poszła z dymem, więc musisz zarobić dobre łączenie, najlepiej na cęgach zaciskających zarób żeńskie końcówki do tego koszulki termokurczliwe, bo samej kostki raczej nie kupisz.
Nie wiem czemu ale jakąś nie budzi mego zaufania ten regulator z allegro, bez radiatorów?posiadasz jeszcze Hondę w której regulator nie dość że się grzeje jak diabli to jeszcze jest dość usterkowym elementem.
Ten regulator sobie wisiał wcale nie był przymocowany do ramy :/
Kostka się trochę przyfajczyła ... odciąć kabelki i zrobić ładnie do tego regulatora - zrozumiałe. To który regulator kupić, nie mam teraz duzo kasy a śmigać chce i nie wyrzuce na oryginał 720zł

CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
-
Robson1903 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 700
- Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
- Lokalizacja: Łódź
Zapomniałeś napisać co za motocykl posiadasz.
Moim zdaniem poszukaj lepszego regulatora z odpowiednim użebrowaniem które daje odpowiednie chłodzenie.
Nie przykręcony regulator nie oddaje ciepła do miejsca mocowania i może się przegrzać czego następstwem jest spalenie.
W VFR 750, CBR 600 F2, F3, CBR 900 do 1997 roku był problem z regulatorem.
Ten z aukcji wytrzyma może z sezon.
Moim zdaniem poszukaj lepszego regulatora z odpowiednim użebrowaniem które daje odpowiednie chłodzenie.
Nie przykręcony regulator nie oddaje ciepła do miejsca mocowania i może się przegrzać czego następstwem jest spalenie.
W VFR 750, CBR 600 F2, F3, CBR 900 do 1997 roku był problem z regulatorem.
Ten z aukcji wytrzyma może z sezon.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
A gdzie to najlepiej przykręcić ?
EDIT :
Czy jazda bez regulatora czymś grozi poważnym, chodzi mi że dziś miałem w jedno miejsce podjechać a regulator mi jeszcze nie doszedł :/ i nie wiem co robić
EDIT :
Czy jazda bez regulatora czymś grozi poważnym, chodzi mi że dziś miałem w jedno miejsce podjechać a regulator mi jeszcze nie doszedł :/ i nie wiem co robić
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
-
Robson1903 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 700
- Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
- Lokalizacja: Łódź
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości