Zobacz wÄ…tek - r6 zdaja olej
NAS Analytics TAG

r6 zdaja olej

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

r6 zdaja olej

Postprzez ravraj » 2/8/2009, 20:26

Witam
Jestem szczesliwym posiadaczem r6 k7
po 1 przegladzie 1000 km zmieniłem oleje filtry i podokrecałem co trzeba
przejechałem 3,5 km i zapaliła mi sie kontrolka oleju ze niski poziom
sprawdziłem faktycznei niski.. trudno widac musieli przy zmianie oleju troche mało nalac + moto troche zdjal - da sie wybaczyc = swiecąca kontrolka
olej dolałem teraz mam 7 k km i ... znów kontrolka sie swieci
zeżarł w czort oleju
co moze byc przyczyna?
moto garazowany nic z niego nie cieknie
czy to jest normalne? ze tak żre?
jesli tak to nie pboblem
litr oleju 50 zł? nie pamietam
50 pln to nie problem raz na 4k km
pytanie czy tak ma być?
pzdr
ravraj
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 15/6/2008, 16:53
Lokalizacja: Nowy Targ


Postprzez Dominik_YZF » 2/8/2009, 21:06

To nie jest normalne. Moja r6 nie bierze grama oleju. Wlewam nowy olej pod koniec sezonu i latam na takiej samej ilosc do końca następnego. Mechanikiem nie jestem, wiec poczekaj na wypowiedzi lepiej obeznanych..
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City


Postprzez Raczek_6 » 3/8/2009, 22:23

Dominik_YZF napisał(a):To nie jest normalne. Moja r6 nie bierze grama oleju. Wlewam nowy olej pod koniec sezonu i latam na takiej samej ilosc do końca następnego. Mechanikiem nie jestem, wiec poczekaj na wypowiedzi lepiej obeznanych..

No to też nie dobrze.

Fabryczna norma to 1l/1000km - i tyle R6, R1 wciąga przy ostrej jeździe + gumowanie.
1l / 6kkm to super małe zużycie oleju.

Kiedyś już wspominałem że każdy silnik 4T spala olej i spalał będzie.

Jest to całkiem normalne zjawisko wynikające z konstrukcji silnika 4-ro suwowego.

Przejmować się trzeba jak silnik spala powyżej 1l/1000km.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez cichy » 4/8/2009, 12:43

Raczek_6 napisał(a):Przejmować się trzeba jak silnik spala powyżej 1l/1000km.


Znaczy, że dolewasz 6l między wymianami?
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez ostryziom » 4/8/2009, 19:33

byc moze kupiles gowno nie olej typu yamalube 15w50 lub cos innego. jak juz cos lac to tylko motul a najlepiej motul 300v. i po problemie. problem powinien zniknac. i pamietaj ze po zalaniu moto i odpaleniu jakas setka idzie do zalania filterka oleju wiec jeszcze po zapaleniu znow dolewka
ostryziom
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 9/11/2007, 20:58

Postprzez Grzesiek-88 » 4/8/2009, 21:15

Raczek jesli masz warszatat motocyklowy to podaj adres a bd wiedzial czego unikac bo to co napisalem jest niesamowita bzdura. Czyli jak uwazasz?? Mozwisz ze kazdy silnik 4T powienien jesc olej, to ile te tiry ktore jezzda po calej europie musza zjadac oleju?? Przecietny motocyklista liczmy robi w sezonie 6kkm czyli dolewa 6 litrow oleju + coroczna wymiana oleju wraz z filtrem haha. Faktycznie niektore silniki motocyklowe np bandit 600 po przekroczeniu 50kkm moga zjadac 1litr oleju na 1000km ale nie prawie nowa r6. Wracajac do tematu. Przy dodawaniu gazu lub przy ujmowaniu silnik dymi?? Pzdr
Grzesiek-88
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 27/3/2009, 12:44
Lokalizacja: Krakow

Postprzez mirek65s » 4/8/2009, 21:34

Cytat z innego forum

Nadmierny ubytek oleju.
Pierwsza przyczyna - wycieka na ziemiÄ™.

Druga przyczyna, to wtedy kiedy olej nie wycieka na ziemię tylko do silnika i tam jest spalany. Widać to na świecach i po niebieskim dymie z rury wydechowej. Przyczyny pobierania oleju to zużyta gładź cylindra i pierścienie tłokowe (lub nieprawidłowe ich ułożenie), nieszczelne uszczelniacze zaworów.

Zdarza się, że na przegrzanym silniku przekręci się pierścień oleju i wejdzie w fazę łączenia pierścienia benzynowego uszczelniającego i po prostu olej w linii prostej będzie się przedostawał do komory , wtedy będzie właśnie takie zużycie oleju jak opisywał ktoś na początku. 1l/1000km.
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez drat_wa » 5/8/2009, 10:15

A ja bym się podpisał pod tym co napisał Raczek_6. I apelował o uważne czytanie "ostrej jeździe" - która jak dla mnie to zaczyna się od 7000obr/min. Ewentualne uszkodzenia silnika są widoczne już na wolnych obrotach w postaci niebieskiego dymu jeżeli go brak to pozostaje tylko jedno - odparowywanie oleju pod wpływem rozgrzanego silnika; sprawdz płym w chłodnicy (to tak w formie żartu :D )
drat_wa
Świeżak
 
Posty: 70
Dołączył(a): 3/6/2007, 18:21

Postprzez ravraj » 6/8/2009, 08:06

No wiec latam nim po zakretach ostro
praktycznie dzien w dzien szlifuje kolano
na gumie nie latam
ale otarło mi sei o uszy ze motocykle czesto pochylane moga wiecej chleptać oleju.. ale to moze byc bzdura..
nie spala mi 1l /1000
a niespełna litr jakies o,8 / 3,500 km
ravraj
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 15/6/2008, 16:53
Lokalizacja: Nowy Targ

Postprzez Seba_ER5 » 6/8/2009, 09:42

A mi ni ubywa a szaleje również ;/.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5223
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na górê