Zobacz wątek - dziwny "grzechot" w silniku honda cbr 600 RR
NAS Analytics TAG

dziwny "grzechot" w silniku honda cbr 600 RR

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

dziwny "grzechot" w silniku honda cbr 600 RR

Postprzez marrrcin » 1/8/2009, 15:37

Mam problem z cbr 600 RR.z prawej strony silnika początkowo przy schodzeniu z obrotów 6-8 pojawiał się dziwny "grzechot"(na luzie) teraz na 2 przy dodawaniu gazu zaczyna sią od 3.i staje się coraz głośniejszy.co to może być?po wciśnięciu sprzęgła wszystko się normuje
marrrcin
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 1/8/2009, 14:27


Postprzez Gs-stefan » 1/8/2009, 17:41

znawcą nie jestem aleeeee może to rozpieprzony kosz sprzęgłowy tak hałasuje ?? jeżeli grzechocze na obrotach bez wcisniętego sprzęgła i przestaje jak wciśniesz to najprawdopodobniej kosz sprzęgłowy może coś Ci się tak urwało czy coś
Avatar użytkownika
Gs-stefan
Świeżak
 
Posty: 272
Dołączył(a): 19/4/2008, 18:28
Lokalizacja: torun


Postprzez I/JG53_Angel » 1/8/2009, 18:43

Łańcuszek rozrządu lub raczej jego napinacz
GPZ 500 S
Avatar użytkownika
I/JG53_Angel
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 23/3/2008, 12:01
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Stiff » 6/8/2009, 16:08

I/JG53_Angel napisał(a):Łańcuszek rozrządu lub raczej jego napinacz


Tak jest to rozrząd bo jeśli był by to kosz sprzęgłowy mogły by dojść do tego drgania silnika i "ślizg" na biegu lub "ciągnięcie" w momencie wysprzęglenia.
Avatar użytkownika
Stiff
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23/7/2009, 19:36
Lokalizacja: ZABRZE

Postprzez Stiff » 6/8/2009, 16:13

A i jeszcze jedno jak naciskasz sprzęgło to odciążasz przeniesienie napędu i dla tego ustaje ale spróbuj wysprzęglić i kręcić tak w granicach 3-4tyś obr. tak przez chwile jeśli nadal grzechocze (szeleszczy) to masz 100% pewność że rozrząd. Koszt ok. 1000pln.
|||=||| ((O)) |||\\||| ||D)) ///=\\\
=====CBR 600 F4i Sport=====
Avatar użytkownika
Stiff
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23/7/2009, 19:36
Lokalizacja: ZABRZE

Postprzez patryk83 » 6/8/2009, 17:12

Heh zaobserwowałem w swojej cebrze coś podobnego.
Tez przy 3tyś obrotów i wyżej tak grzechocze, tyrkocze czy coś w ten deseń. Tylko z której strony silnika to nie wiem i nie zawsze, np rano jak jadę do roboty koło 6ej to jakoś tego nie słyszę, chyba dopiero po rozgrzaniu ostrym moto zaczyna coś tyrkotać...
Z tymi kosztami to mnie dobiłeś ;p
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez karolr » 6/8/2009, 19:46

mi mechanik powiedział, że napinacz + łańcuszek to jakieś 400 - 450zł z wymianą więc nie wiem skąd Ci się wziął "tysionc" chyba, że do RR jest 2x droższy niż do f4i
Honda to Honda..
Avatar użytkownika
karolr
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 17/3/2009, 09:25
Lokalizacja: LU

Postprzez limak14 » 7/8/2009, 07:09

Troche chyba więcej niż 450zł.
Sam napinacz to koszt ok 280zł, do tego łańcuszek i wymiana.
No ale na pewno nie 1000zł :)
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Gs-stefan » 7/8/2009, 09:16

http://www.youtube.com/watch?v=Xt8Sg4K3uvI

tu macie grzechotanie łańcucha rozrządu owszem to jest cbr f2 ale każdy rozrząd hałasuje podobnie a najpierw bym ci polecił wymienić olej jeśli masz napinacz hydrauliczny ponieważ u mnie w f2 było to samo wymieniłem olej wlałem castrola GPS 10w40 i przestało
Avatar użytkownika
Gs-stefan
Świeżak
 
Posty: 272
Dołączył(a): 19/4/2008, 18:28
Lokalizacja: torun

Postprzez patryk83 » 7/8/2009, 17:07

Musze powiedzieć, że u mnie takiego tyrkotania jak na tym filmiku nie ma, dużo słabsze to jest.
Honda CBR 600 F4i user
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
patryk83
Bywalec
 
Posty: 942
Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Stiff » 8/8/2009, 01:16

Tyś. a dokładniej 980pln wizą się od tego że kumpel dawał DeBRe RR do ASO i tyle mu zaśpiewali, nie chciał ryzykować co do jakości części i serwisu tego w końcu to rozrząd nie np. sprzęgło czy jakaś tam pierdoła coś pójdzie nie tak przy choć by 180km/h i kapa asfalt albo gorzej.
|||=||| ((O)) |||\\||| ||D)) ///=\\\
=====CBR 600 F4i Sport=====
Avatar użytkownika
Stiff
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23/7/2009, 19:36
Lokalizacja: ZABRZE

Postprzez Stiff » 8/8/2009, 01:39

patryk83 napisał(a):Heh zaobserwowałem w swojej cebrze coś podobnego.
Tez przy 3tyś obrotów i wyżej tak grzechocze, tyrkocze czy coś w ten deseń. Tylko z której strony silnika to nie wiem i nie zawsze, np rano jak jadę do roboty koło 6ej to jakoś tego nie słyszę, chyba dopiero po rozgrzaniu ostrym moto zaczyna coś tyrkotać...
Z tymi kosztami to mnie dobiłeś ;p



Łańcuszek jest po prawej to stamtąd powinien się wydobywać ten dźwięk a to że rano nie tłucze to dla tego że olej nie jest jeszcze na tyle rzadki i niestety wymiana oleju tylko troszkę zamuli trzaskanie tam są dwa napinacze z jakiegoś tworzywa odpornego na szybkie wycieranie i straciły swój kształt tak że nic nie ma hydraulicznego no chyba że pod wpływem ciśnienia one dociskają ale nie o to tu chodzi prawda? :roll:

Aaaai jeszcze, na tym filmiku to łańcuch już o obudowę walił, chodzi jak diesel :)
Avatar użytkownika
Stiff
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23/7/2009, 19:36
Lokalizacja: ZABRZE

Postprzez Gs-stefan » 8/8/2009, 11:07

po pierwsze używaj opcji edytuj bo drugi raz robisz błąd .... i piszesz post pod postem ....

kolego marcinnn który załozył ten temat jedz do jakiegoś servisu i Ci powiedzą co to .... bo możemy tutaj debatowac a to wcale nie musi być rozrząd :)
Avatar użytkownika
Gs-stefan
Świeżak
 
Posty: 272
Dołączył(a): 19/4/2008, 18:28
Lokalizacja: torun

Postprzez marrrcin » 10/8/2009, 20:59

Do wymiany był rozrząd -dla zainteresowanych koszt napinacza i łańcuszka 735zł orginał kupowany w Hondzie + wymiana 250zł
marrrcin
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 1/8/2009, 14:27

Postprzez Koniulol » 12/8/2009, 09:27

A sprawdz stan oleju w silniku moze za malo masz ja prz swoim GSF mmialem tak ze pryjechalem na chate zgasilem po 5 min chcialm wprowadic do garazu odpalam i stukal jak cholera a to napinacz nie mial oleju... bo wyppalilo mi troche;p
Koniulol
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 8/8/2008, 22:14
Lokalizacja: Konin

Postprzez limak14 » 12/8/2009, 18:32

marrrcin napisał(a):Do wymiany był rozrząd -dla zainteresowanych koszt napinacza i łańcuszka 735zł orginał kupowany w Hondzie + wymiana 250zł

To niezła cena :shock:
A sprawdzałeś na www.dwa-kola.pl
Tam koles nieraz robi spoko promocje. Same się u niego zaopatrzyłem w napinacz.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr